/spanien/barcelona/forum/13517.aspx/spanien/barcelona/forum/13517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Napao
2010-12-23 01:28
ZinZid vad har julen att göra om han är svensk eller katalan?
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-23 01:25
Barcelonistas/
Lite ironi mot marängerna ;)
Men jag kallar inte dom lagen "topplag", sett till resultaten. Då ser jag ett lag som Hércules mer som ett "topplag".
Det är ju vad man presterar på planen och inte vilket lag, som avgör hur pass bra man är. Eller hur? Sevilla ligger ju i mitten av tabellen. Inget topplag.
Real Madrid ZinZid
2010-12-23 01:19
Cataloniaboy// Fel, Ramos är alltid med och Xabi alonso kommer med sin vanliga klapp på axeln på den som gör mål. Undrar bara, firar ni jul i Katalonien?, oj glömde att du är svensk som leker Katalan, my bad:)
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-23 01:17
ZinZid/
Alonso deltog inte. När Ramos är med, så brukar inte heller han vara med och fira. Som maräng borde det vara bekant för dig, då det har snackats om det väldigt mycket.
När Barca gör mål springer alla upp och firar, förutom Valdés. Kallas laganda.

Dum i huvudet? Bara undrade hur du inte kunde förstå mig, trots att jag var tydlig.
God natt alla BarcaFans och en god lille julafton!
Barcelona Thiago
2010-12-23 01:08
Tycker Pep ger Thiago alldeles för lite speltid. Nu mot Bilbao exempelvis tycker jag man definitivt skulle vilat Xavi och låtit Thiago spela. Xavi som har varit skadebenägen under en väldigt lång period och även om det var sista matchen innan uppehållet så är jag säker på att Thiago hade försökt mkt mer än Xavi gjorde. Barca tog ganska lätt på den här matchen, men det hade inte Thiago med flera som Fontas som ett annat exempel inte gjort eftersom att dom har mkt mer att bevisa än Xavi och Abidal. Dessutom lirar aldrig Thiago ngr b-lags matcher numera så han behöver all speltid han kan få, annars kmr hans utveckling stanna upp även fast han får träna med a-laget. Han har all talang som krävs, nu behöver han bara få spela så mkt som möjligt för att skaffa sig rutin mm. Håller tummarna för att Pep låter han spela mot Levante efter uppehållet!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-12-23 01:08
Ronaldo är bäst i världen, vilket hattrick mot Levante! Wow.
Real Madrid ZinZid
2010-12-23 01:05
Cataloniaboy// Du sa att spanjorerna inte deltog i firandet, Granero deltog och Albiol, Casillas är för långt ner på plan för att delta i firandet. Du måste vara extra tydlig med mig nu och visa på vilket sätt man fick ryktet bekräftat.

Kul att du pratar med mig som om jag vore dum i huvudet när du själv inte fattar något :)
Barcelonistas
2010-12-23 01:04
cataloniaboy

"Hittils har vi mött mindre bra lag" vi har vunnit alla våra toppmatcher i ligan.

Barcelona 3-1 Villarreal

Barcelona 5-0 Sevilla

Barcelona 5-0 Real Madrid

Atletico 1-2 Barcelona

Barcelona 2-1 Valencia

de är just dom stora matcherna mot bra lag som vi spelat/ och spelar som bäst.
Barcelona .Sami.
2010-12-23 01:01
Mäktig!!
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-23 00:59
ZinZid/
Även om jag förstår att jag måste vara extra tydlig mot vissa, så går det inte att vara mer tydlig än jag redan är ;)
Atlético addeh
2010-12-23 00:58
barcafan86

Ja, det är möjligt att Barcelona och Real Madrid möts redan i kvarten. När åttondelsfinalerna är färdigspelade kommer en ny lottning gå av stapeln och först då kan man se vilka som kan möta vilka i semifinal & final.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-23 00:58
Läste i en intervju att när Guardiola tog beslutet av att ge Messi lite extra ledighet så talade han med flera spelare om det var okej. Alla spelare var enhälligt till beslutet.

Barcelona Cataloniaboy
2010-12-23 00:57
Jag är faktiskt lite nervös inför dom kommande matcherna, och det är första gången den är säsongen. Hittills har vi endast mött "mindre bra lag", vilket resultaten visar. Det är först nu, dom kommande matcherna, vi stöter på lite svårare motstånd, som Deportivo, Málaga och Madrids stolthet(Atletico Madrid).
AndreD
2010-12-23 00:53
barcafan86

Finalen.
Real Madrid ZinZid
2010-12-23 00:48
Catalonia// På vilket sätt blev det bekräftat haha.
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-23 00:47
Såg ni matchen så förstår ni varför jag inte är imponerad. Levantes försvar uppträdde som ett pojklag.
För att madridistas ska förstå vad jag menade angående grejen med spanjorerna, ska jag vara extra tydlig. Som ni säkert vet, så har det snackats om att det har varit dålig stämning mellan utlänningarna och spanjorerna i Madrid. Det fick vi bekräftat idag, även om vi har sett det förut.
Barcelona barcafan86
2010-12-23 00:45
Med tanke på att Barca och Madrid verkar kunna gå riktigt långt i CL undrar jag om nån har koll på hur långt dom måste gå för att kunna möta varandra. Kan det hända redan i kvarten?
Barcelona .Sami.
2010-12-23 00:43
Är det inte sjukt att. Jag var sjukt nervös inför El Clasico sen Bom! 5-0! Sen när vi skulle möta Espanyol så hade jag inga naglar kvar. Jag visste det skulle bli tufft. Men det blev enkel seger för Barca.

Jag kommer aldrig vara mer nervös inför ett El Clasico. För jag vet att Barca har bättre spelare än Real och att vi vinner över dom hela tiden.

Ps. Var aldrig nervös inför El Clasico:)
Real Madrid ZinZid
2010-12-23 00:40
addeh// Haha oke, tycker inte heller att ni borde vara mer oroliga nu.
Atlético addeh
2010-12-23 00:35
ZinZid

Syftade mest på att Barcelona-supportrarna verkar oroade över er seger, ingenting annat. Jag syftade alltså inte på er maränger.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-23 00:32
@ barcafan86

du har 100 rätt, mycket bra inlägg! kan bara instämma!
Barcelona barcafan86
2010-12-23 00:28
Att Barca är det bäst spelande laget nånsin har diskuteras men ingen kan väl ifrågasätta faktumet att Barca och Madrid just nu måste vara den combinerat bästa rivaliteten som nånsin skådats. Det är helt sjukt och jag tror att på ett sätt så har den rivaliteten haft ett finger med i leken i den kvaliteten vi ser idag. Ju bättre vi är ju bättre dom måste vara för at hänga med. Undra hur långt det kommer gå men för tillfället känns det som vi sitter på ett x2000 och resten av klubblagen sitter på trehjulingar
Real Madrid ZinZid
2010-12-23 00:27
addeh// Den här uppståndelsen du talar om, vart ser du den?
Atlético addeh
2010-12-23 00:23
Jag förstår inte all uppståndelse. Real Madrid krossade ett värdelöst Levante på hemmaplan med i princip sitt bästa lag. Vad är grejen?
2010-12-23 00:19
@ Barca4eva

Håller med dig. Inte världens grej men absolut trevligt att se om man håller på laget som står som segrare en sån match.
Barcelona Barca4eva
2010-12-23 00:17
8-0 mot Levante...bra men inte världens grej . Precis som när vi vann mot Almeria med överdrivet höga siffror.
2010-12-23 00:16
vi hade Granero på plan med [spanjor] - men han var ju med i firandet så håller med lite, vad menar du egentligen där Cata~ ?
Real Madrid ZinZid
2010-12-23 00:15
Cataloniaboy// Haha så du vill att spanjorerna ska springa ända till motståndarnas mål för att fira?, Casillas(målvakt) och Albiol(back)
2010-12-23 00:15
@Cata

Vad imponerar på dig isåfall? Du verkar vara en person som är svår att underhålla :P

Edit: Han heter Cristano!
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-23 00:09
Alltid kul att se många mål(förutom när Madrid gör dem), men det här var för många. Men vilket försvarsspel Levante bjöd på i slutet. Oj, oj, oj.
8-0 på Levante imponerar trots allt inte på mig, om jag ska vara ärlig.

#7Cristina sade inför El Classico: "Vi får se om dom kan göra 8 mål på oss också". Vi gjorde inte 8 mål, MEN vi våldtog dom på planen. Då säger vi så här inför mötet med Levante: "Vi får se om vi kan göra 8 mål på Levante också"

Det har ju snackats om att det är dålig stämning i individernas lag(Madrid). Det såg vi inte minst efter målen, då endast icke spanjorerna firade tillsammans.
Annons: