/spanien/barcelona/forum/13516.aspx/spanien/barcelona/forum/13516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-22 23:01
Jag tycker att det är väldigt respektlöst mot de övriga spelarna att ge Messi extra lång semester. Spelarna lirar trots allt i samma lag och är lika mycket värda, och då ska INGEN särbehandlas. Det spelar ingen roll om man är världens bästa fotbollsspelare.
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-22 22:56
Vilken respekt Mourinho har mot Levante! Han ställer upp med bästa laget! Han inser väl, precis som vi, att det skulle bli tufft annars... Tufft att höra, men sant, madridistas ;)
Nåja. För att knäcka oss i sin bunker lär det behövas mer än bästa laget. Den gamle Frank(Beckenbauer) kanske ;)
Cerra, backen i Levante, har inte haft det allt för enkelt i första... Det räcker att säga...
The Special Five
Ett riktigt lyxproblem dom har på anfallspositionen i Real, i min mening är Benzema en mycket bättre spelare i nästan alla aspekter än Higuain som jag ärligt talat inte är speciellt imponerad av. Dock så har han enormt bra löpstyrka till skillnad från Benzema
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Rosell säger något bra för en gångs skull.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-22 22:55
Håller med om Canaletes uttalande för tillfället, han har en del att bevisa mot det tyngre lagen innan han kan slå in sig som förstavalet i Real enligt min mening

samtidigt när han väl vaknar till liv ser man verkligen potentialen som finns i honom, utan tvekan
Barcelona C.A.K
2010-12-22 22:54
Canaletes // Han har gjort mål mot Manchester United. Och jag skulle inte kalla Ajax dåliga. Eller Marseille. Han har dessutom gjort drömmål i Lyon-derbyt mot St.Etienne. Inte världens lättaste match att göra mål i, då dessa derbyn är rejält tuffa och påfrestande.
Canaletes
2010-12-22 22:47
Benzema gör bara mål mot dåliga lag...
The Special Five
2010-12-22 22:41
Han är inte slö, det är bara hans spelstil som ser slö och nonchalant ut, mycket likt R9 men självklart flera nivåer sämre än Fenomenet
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-22 22:38
The Special Five,

Men han har inte ens i närheten av samma ödmjukhet eller Barcahjärta som Bojan. Dessutom är han slö, så jag ifrågasätter hur bra han verkligen hade passat in i Barca.
The Special Five
2010-12-22 22:38
Addeh

Håller med fullständigt men min poäng var bara att den engelska defensiven är ordentligt överskattad i "världens bästa liga"
Atlético addeh
2010-12-22 22:36
The Special Five

Det händer i varje liga att det blir målexplosioner emellanåt, men just att spanska lag ofta tänker på offensiven i förstahand tycker jag om. Sedan finns det enligt mig många fler sevärda spelare i Spanien än i England där det mest går ut på att puckla på varandra. Offensiv fotboll med sevärda spelare, det är La Liga i sina bästa stunder.
The Special Five
2010-12-22 22:35
Han är flera klasser bättre än vad Bojan någonsin kommer bli(Bojan får gärna motbevisa mig)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-22 22:33
addeh,

Exakt så resonerar jag med!

The Special Five,

Barca sades ju vara ute efter honom innan han drog till Lyon. Jag saknar honom dock inte, även om jag också ser en enorm potential hos honom.
The Special Five
2010-12-22 22:32
Addeh

Pl har haft sin beskärda del av Hockey siffror, Liverpool- Arsenal 4-4 Tottenham-Arsenal 2-3 United- Tottenham 5-3 Chelsea har typ 20 6-0 matcher i bagaget o.s.v.
Atlético addeh
2010-12-22 22:30
Almería - Mallorca 4-3
Sevilla - Málaga 5-3

Detta är min förklaring till varför jag älskar spansk fotboll. Alla lag är offensiva, defensiven kommer först i andra hand. Full fart framåt, så får vi se hur långt det räcker. Raka motsatsen till Premier League.
The Special Five
2010-12-22 22:30
Benzema hade faktist inte varit fel att ha som andraval bakom Villa-Messi.-Pedro, tror att han hade kunnat utvecklats något enormt i Barca. Som sagt så är det vi som skapar guldbollenvinnarna, Benzema hade kunnat bli något här(det baserar jag inte på endast denna match utan sett till hans potential)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-22 22:25
Åh, det retar mig ännu mer nu att Barca gjorde en sån usel avslutning på höstsäsongen, när Real leder.

Edit: En hyfsat usel avslutning på en annars MAGISK höstsäsong kanske bör tilläggas :)
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-12-22 22:21
Lol deja-vu inom tysk-fotboll!

Bundesliga: Stuttgart - Bayern 3-5
Cupen: Stuttgart - Bayern 3-5
Zaragoza Nina (Red.)
2010-12-22 22:18
Vet inte om någon redan länkat, men i tipset har ni en vettig intervju med Piqué.
Atlético addeh
2010-12-22 22:17
elegantzidane

"Ni säger själva att Real och Barca är lagen som har flest fördelar i La liga"

Vilka är det som har sagt det? Jag påstod att topplag rent generellt, inte bara i Spanien, får fler fördelar än de "mindre" lagen. När det gäller La Liga tycker jag Real Madrid är överlägsna på den fronten när det gäller att ha fördelar, följt av resterande topplag där även Valencia, Sevilla osv är inkluderade.
The Special Five
2010-12-22 22:13
Benzemas mål påminde mig faktiskt om R9 i sina bästa stunder, fantastiskt fint
ponta p
2010-12-22 22:03
Smäll på ESPN Classic ni som har den, Brasilien - Frankrike, VMfinalen från 98 visas nu. Överfett
Real Madrid elegantzidane
2010-12-22 22:02
Frodo

Om nu Real skulle fuska och om det är så uppenbart som många här inne säger så borde väl ändå Barcelona ha tillräckligt med makt för att sätta dit Real Madrid. Om vi drar paralleller med Serie A. Om nu La liga hade varit korrupt. Så hade förmodligen ett flertal lag varit inblandad, inte enbart Real Madrid. Ni säger själva att Real och Barca är lagen som har flest fördelar i La liga. Barca kanske har en hand i spelet med då? Sen så tror jag inte det är någon markant skillnad mellan hur mycket fördel Real och Barca får, faktiskt. Självklart ser man med ett mer kritiskt öga när Barca spelar som Madrid supporter och vice versa och därför kan man uppfatta att rivalerna får flera fördelar.

Måste iväg och kolla på Real matchen nu, men tack för en enligt mig bra diskussion utan kränkningar o.s.v. Återkommer kanske senare.

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-22 21:46
elegantzidane

Alla storlag får fördelar, det är inget någon kan dölja, men faktum kvarstår att ni får FLER fördelar än oss, det kan varken du eller någon annan förneka.

Jag vill inte komma med halvdana konspirationsteorier då det är irrelevant till fakta, men man blir väldigt konfunderad då en maräng kan få kort upphävt utan problem.
Atlético addeh
2010-12-22 21:46
elegantzidane

Precis som Frodo nämner ska det inte stickas under stolen med att vi också får fördelar, men den stora skillnaden är att ni får betydligt fler och det syns så väl när ni får det. Det upphävda kortet på Kameni inför förra säsongen derbi Barceloní är ett praktexempel då den kameruanske målvakten matchen innan kapade en spelare grovt och blev helt odiskutabelt utvisad. I samma veva upphävdes även Raul Albiols gula kort som skulle få han avstängd i er match mot Valencia. Det jag försöker komma fram till är att era fördelar är så påtagliga och tydliga. Att domaren dömer lite mer åt de stora lagens fördel kommer aldrig ändras, där spelar andra saker som publik väldigt stor del också.
Spanien maggan82
2010-12-22 21:44
Vad händer!!!!!!!
jag har sagt till min vän som är i från barcelona att gå in här och läs om din klubb, för att ni har bra och roliga diskussioner. men på senaste tiden så har det mest varit gnäll, Då menar jag inte så klart alla. Ni är just nu en av världens bästa klubb, och ni var även bäst här för att ni bara brydde er om barcelona.men på senaste tiden så börjar ni likna alla andra.

ursäkta det svenska språket jag är oxå från spanien
Barcelona .Sami.
2010-12-22 21:43
När vi mötte Inter på San Siro var väl Domaren och Mourinho väl kompisar. Kände dom inte varandra?
Barcelona Frodo
2010-12-22 21:37
elegantzidane

Vi får säkert fler fördelar än en stor majoritet av lagen i la liga. Skillnaden är bara att ni får överlägset flest. Det blir svårt att vinna ligatitlar när Kameni helt plötsligt får sitt kort upphävt precis innan vår match. Annars får knappast Espanyol eller övriga lag kort och avstängningar upphävda respektive förkortade. Men ni får sånt med er. En matchs avstängning på Ramos? Upphävda gula kort inför viktiga matcher etc. Det blir svårt att vinna över sånt. Poängrekord måste slås numera för att det ska gå vägen.

Utifrån bottenlagens synvinkel så tycker man säkert att vi är mesiga som gnäller över fördelar som Real får trots att vi själva är en storklubb som också får en del beslut med oss. Men utifrån vårt perspektiv är det svårt att tävla mot en klubb som alltid får det lite bättre.
Real Madrid elegantzidane
2010-12-22 21:36
The Special Five

Det här var ungefär de svaret jag förväntade mig av dig. Barcelona är jävligt bra just nu och har varit det de senaste åren. Jag vill inte ta något ifrån er, men om du läser om ditt inlägg. Hur bra än Barcelona är, med eventuell fusk av Real så hade dom inte vunnit lika mycket. I mina ögon är det i princip fakta. Låt oss vara realister.
Real Madrid Smajic - La Bota Mágica
2010-12-22 21:33
Elegantzidane /

Självklart finns det det. Bara Alves gjorde det så sent som inför senaste El Clasico på Bernabeu.
Annons: