/spanien/barcelona/forum/13512.aspx/spanien/barcelona/forum/13512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 21:51
addeh

"Jag antar att du var emot köpet av Mascherano eftersom denne värvades för ungefär de summorna och knappast är en startspelare. "

Haha. :-P
Atlético addeh
2010-12-27 21:47
Hetfield

"Thiago är en helt annan typ av spelare och han kan aldrig ersätta Xavi, så varför dra upp honom när man pratar om Fabregas? Två olika spelare."

Enligt mig är varken Fábregas eller Thiago en framtida ersättare till Xavi. Jag tror att Don Andrés kommer bli den perfekta ersättaren, och vi har redan den här säsongen sett hur pass stort ansvar Iniesta har tagit, dessutom är det han som styr tempot när Xavi inte finns på planen. Vi måste tänka på att Iniesta bara är 26 år, och kommer finnas med i många år framöver. Vem som i sin tur ersätter Andrés när denne lägger skorna på hyllan är en annan femma och ingenting vi behöver oroa oss över nu. Så resonerar i alla fall jag.

el Flaco

Hehe, jag måste hålla med Hetfield angående Jonathan dos Santos. Jisses, grabben har verkligen sjunkit som en sten från himlen den här säsongen och han får knappt speltid i Barça B numera. Tror du på fullaste allvar att han kommer bli en framtida startman? Att du nämner han som Xavi's arvtagare är för mig ganska obegripligt.

För övrigt är det dessutom ett hån mot Fábregas att nämnas i samma mening som Jonathan, ett hån.

"Jag tycker att ett köp av en spelare med en 40 miljoner euros prislapp är endast rimligt om han går direkt in i startelvan, inte annars."

Jag antar att du var emot köpet av Mascherano eftersom denne värvades för ungefär de summorna och knappast är en startspelare.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 21:46
el Flaco & Hetfield- Megan Fox is a dude

Ta och kolla på Arsenal - Chelsea matchen. Arsenal är ju trots allt våra motståndare den 16 februari, det är värt att studera de.
Barcelona el Flaco
2010-12-27 21:30
Hetfield/

Hehe, jag har backat upp JDS hela tiden och med en dåres envishet kommer jag fortsätta med det. Det är synd att han inte får lika mycket speltid i B-laget som under inledningen av säsongen, men jag hoppas på honom. Om han sedan lyckas ta klivet upp till A-laget lämnar jag osagt, men potential har han.

Jag tycker att ett köp av en spelare med en 40 miljoner euros prislapp är endast rimligt om han går direkt in i startelvan, inte annars. Och eftersom ingen petar vår ordinarie kreativduo på mittfältet ser jag hellre att vi satsar på egna produkter, alternativt att en billigare spelartyp köps in för att agera rotationsspelare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-27 21:23
el Flaco

JDS? Tillåt mig att skratta, jag skulle inte ens låta honom få knyta Xavis skor, han är verkligen inte en del av Barcelonas framtid, han får knappt speltid i b-laget längre. Thiago är en helt annan typ av spelare och han kan aldrig ersätta Xavi, så varför dra upp honom när man pratar om Fabregas? Två olika spelare.

Kom igen nu, både du och jag vet att 40 miljoner är mycket rimligt för en ung man som är lagkapten i Arsenal och som hela prisar som en av världens största mittfältare. Jag ser inte hur det är att "kasta upp pengar på bordet". Like I said, man måste lägga det i rätt perspektiv.
Köpen av Chyg och Zlatan var fail rakt igenom, jag ser inte hur ett köp av Fabregas skulle vara negativt...på nått sätt.
Barcelona el Flaco
2010-12-27 21:20
Hetfield/

"Fabregas är inte tänkt att hoppa in i startelvan direkt. Han är tillhör Barcelonas framtid, det är en långsiktig lösning."

Om vi ska satsa långsiktigt kan vi lika gärna satsa på Thiago, eller även Jonathan Dos Santos. När man värvar en etablerad spelare bör denne få starta i alla matcher, eller åtminstone de flesta Tidigare när vi värvat spelare för stora summor har samtliga direkt kommit in i startelvan, Chyg undantaget.

" Lägg det i rätt perspektiv, vi har lagt 75 miljoner euro på två spelare som gick efter ett år (Zlatan och Chyg), då är 40 miljoner mycket rimligt för Arsenals lagkapten som har minst 10 år kvar innan han lägger skorna på hyllan."

Bara för att man slösade bort enorma summor på två spelare som såldes ett år senare betyder det inte att man bör fortsätta med såna köp. Tvärtom, man bör tänka igenom både en gång, två gånger och tre gånger innan man kastar upp pengarna på bordet.

Tyvärr Hetfield, ingen pepparkaka den här gången. :)
2010-12-27 21:13
el Flaco

Fabregas är inte tänkt att hoppa in i startelvan direkt. Han är tillhör Barcelonas framtid, det är en långsiktig lösning. Lägg det i rätt perspektiv, vi har lagt 75 miljoner euro på två spelare som gick efter ett år (Zlatan och Chyg), då är 40 miljoner mycket rimligt för Arsenals lagkapten som har minst 10 år kvar innan han lägger skorna på hyllan.

Dessutom så är Fabregas väldigt unik, han är Xavis ersättare helt enkelt. Han må inte starta varje match när han kommer, men han kommer att få GOTT om speltid och Xavi slipper slita ut sig i onödan.

Pepparkakan please :) hehe
Barcelona el Flaco
2010-12-27 21:09
Hetfield/

"Thiago och Cesc är lite som päron och äpplen. Det är inte antingen eller när det gäller de, man kan ha båda spelarna då de är så pass olika."

Det kan möjligtvis stämma, men faktum kvarstår; varför ska vi värva en spelare för 30-40 miljoner euro när denne inte är garanterad en startplats i första elvan? Det som lyckas komma med ett bra svar på den frågan får en pepparkaka.
2010-12-27 21:06
Thiago och Cesc är lite som päron och äpplen. Det är inte antingen eller när det gäller de, man kan ha båda spelarna då de är så pass olika.

el Flaco

Skönt att han har cojones att säga det, de flesta skulle ta med sig det till graven.
Barcelona el Flaco
2010-12-27 20:59
På tal om inget annat skrev Johan Cruyff idag i sin kolumn för el Periódico att det var han, Txiki och Guardiola som övertalade Joan Laporta att sälja Eto'o och köpa in Zlatan som ersättare. Enligt holländaren var Laporta inte övertygad om bytet i första hand och Cruyff anser att den dåvarande presidenten fick obefogat mycket med kritik för det slutgiltiga beslutet, då det var trion Txiki-Pep-Cruyff som var de huvudansvariga för att det blev som det blev.
Ryo Miyaichi
2010-12-27 20:53
Ok tackar :)

Barcelona el Flaco
2010-12-27 20:52
Ser att någon längre ner tog upp att Oriol Romeu kan ta över Keites roll i laget när maliern väl lämnar. Jag anser personligen att Sergi Roberto från B-laget är den som är mest lik Keite sett till spelstilen, plus att katalanen har fullt funktionellt teknik.

Sen när det gäller hur vår mittfältstrupp kommer se ut nästa säsong så har jag ingen tvekan om saken; jag tar Thiago före Cesc sju dagar i veckan. Brassen kan slussas in i laget, medan det är obefogat att ha en 40-miljoner-euro-spelare på bänken i väntan på att Xavi ska pensionera sig. Tyvärr, för min del, får man gång på gång läsa om att Pep Guardiola är den som insisterar på att katalanen ska värvas och hans ord brukar vara lag i Can Barça, även om han fick vika sig när det gällde försäljningen av Chyg.

Det viktigaste nu är dock vad som blir av med Thiago. Väljer han att lämna, eller lyckas klubben övertyga honom att stanna? Räkna med oändligt många spekulationer de kommande månaderna fram till sommaren med tanke på att Zubi har gått ut och sagt att man inte kommer flytta upp några spelare från Barça B till A-laget i januari.
Atlético addeh
2010-12-27 20:52
Ryo Miyaichi/

Det är våran hymn.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:48
Canaletes

Nej, inte jag heller. Fotboll som fotboll, inte sant?
Canaletes
2010-12-27 20:47
CarlesPuyolSaforcada

haha nej, det blir vanlig TV. Har du 3D TV eller? :P
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:38
Canaletes

Jag ska också kolla på Arsenal - Chelsea matchen.

Ska du kolla på matchen i 3D?
Canaletes
2010-12-27 20:34
Alltså jävla idiot LM10. Är du 10 år eller?! *facepalm*

Ryo Miyaichi
Det är vår hymn
Ryo Miyaichi
2010-12-27 20:32
tot el camp, es un clam, som la gent blaugrana, tant es valdon venim, si del sud o del nord, arastem dacord estem dacord una bandera agermana blaugrana al vent un crit valent, tenim un nam esaptothom BARCA BARCA BARCAAAAAAAA!!!!!!!!!

Vad betyder detta? Någon som spammar det inne på vårat forum..
Missa inte Arsenal-Chelsea :)

Cheers - Gunners.
Canaletes
2010-12-27 20:29
Missa inte Arsenal-Chelsea nu på TV10.

Försnack just nu!!!
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:14
PedroRodriguez

"Men vem vet?....Kanske växer han snabbare än någonsin och blir hur bra som helst"

Man ska aldrig säga aldrig. :-)
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:12
PedroRodriguez

Ja, det skulle vara fel att inte ha med Messi. :-)
PedroRodriguez
2010-12-27 20:09
CarlesPuyolSaforcada

Självklart ska vår lille tsar Messi vara med!:)
PedroRodriguez
2010-12-27 20:07
addeh

Möjligt men inte så troligt, Cesc och Iniesta är unga och friska och det skulle krävas en Maradona-talang att putta någon av dessa herrar. Tror det tar ett tag för Thiago att nå upp till den potentialen som i praktiken Cesc och Iniesta håller. Men vem vet?....Kanske växer han snabbare än någonsin och blir hur bra som helst, cause after all, Det som vi sett av honom hittils har fått alla oss Culé att höja på ögonbrynen.
Canaletes
2010-12-27 20:07
Kort intervju med Affelay från fcbarcelona. PÅ ENGELSKA!!! :O :P
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:05
PedroRodriguez

Ja, det skulle jag också passa. Vad tror du om Messi då?
Atlético addeh
2010-12-27 20:03
PedroRodriguez

Enligt mig har Thiago alla möjligheter i världen att i framtiden ta en ordinarie plats i startelvan, även om Cesc då finns i klubben. Han besitter en stor talang och känslan jag får när jag ser honom spela har jag bara haft när jag såg Messi för första gången. Thiago har något speciellt, något som gör att han kan bli en av de allra största.
PedroRodriguez
2010-12-27 20:01
CarlesPuyolSaforcada

Samuel Eto'o skulle vara fint.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:01
IlTriplete

Det skulle inte göra mig förvånad. :-)
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:00
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det är klart att man önskar Thiago lycka även ifall hans karriär inte fortsätter i Barça.

Även ifall Thiago drar vidare så kommer man med stolthet att kunna säga att han är Barçauppfostrad, inte sant?
Barcelona IlTriplete
2010-12-27 19:59
CarlesPuyolSaforcada

Ronaldinho.
Annons: