/spanien/barcelona/forum/13509.aspx/spanien/barcelona/forum/13509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Five
2010-12-22 22:32
Addeh

Pl har haft sin beskärda del av Hockey siffror, Liverpool- Arsenal 4-4 Tottenham-Arsenal 2-3 United- Tottenham 5-3 Chelsea har typ 20 6-0 matcher i bagaget o.s.v.
Atlético addeh
2010-12-22 22:30
Almería - Mallorca 4-3
Sevilla - Málaga 5-3

Detta är min förklaring till varför jag älskar spansk fotboll. Alla lag är offensiva, defensiven kommer först i andra hand. Full fart framåt, så får vi se hur långt det räcker. Raka motsatsen till Premier League.
The Special Five
2010-12-22 22:30
Benzema hade faktist inte varit fel att ha som andraval bakom Villa-Messi.-Pedro, tror att han hade kunnat utvecklats något enormt i Barca. Som sagt så är det vi som skapar guldbollenvinnarna, Benzema hade kunnat bli något här(det baserar jag inte på endast denna match utan sett till hans potential)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-22 22:25
Åh, det retar mig ännu mer nu att Barca gjorde en sån usel avslutning på höstsäsongen, när Real leder.

Edit: En hyfsat usel avslutning på en annars MAGISK höstsäsong kanske bör tilläggas :)
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-12-22 22:21
Lol deja-vu inom tysk-fotboll!

Bundesliga: Stuttgart - Bayern 3-5
Cupen: Stuttgart - Bayern 3-5
Zaragoza Nina (Red.)
2010-12-22 22:18
Vet inte om någon redan länkat, men i tipset har ni en vettig intervju med Piqué.
Atlético addeh
2010-12-22 22:17
elegantzidane

"Ni säger själva att Real och Barca är lagen som har flest fördelar i La liga"

Vilka är det som har sagt det? Jag påstod att topplag rent generellt, inte bara i Spanien, får fler fördelar än de "mindre" lagen. När det gäller La Liga tycker jag Real Madrid är överlägsna på den fronten när det gäller att ha fördelar, följt av resterande topplag där även Valencia, Sevilla osv är inkluderade.
The Special Five
2010-12-22 22:13
Benzemas mål påminde mig faktiskt om R9 i sina bästa stunder, fantastiskt fint
ponta p
2010-12-22 22:03
Smäll på ESPN Classic ni som har den, Brasilien - Frankrike, VMfinalen från 98 visas nu. Överfett
Real Madrid elegantzidane
2010-12-22 22:02
Frodo

Om nu Real skulle fuska och om det är så uppenbart som många här inne säger så borde väl ändå Barcelona ha tillräckligt med makt för att sätta dit Real Madrid. Om vi drar paralleller med Serie A. Om nu La liga hade varit korrupt. Så hade förmodligen ett flertal lag varit inblandad, inte enbart Real Madrid. Ni säger själva att Real och Barca är lagen som har flest fördelar i La liga. Barca kanske har en hand i spelet med då? Sen så tror jag inte det är någon markant skillnad mellan hur mycket fördel Real och Barca får, faktiskt. Självklart ser man med ett mer kritiskt öga när Barca spelar som Madrid supporter och vice versa och därför kan man uppfatta att rivalerna får flera fördelar.

Måste iväg och kolla på Real matchen nu, men tack för en enligt mig bra diskussion utan kränkningar o.s.v. Återkommer kanske senare.

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-22 21:46
elegantzidane

Alla storlag får fördelar, det är inget någon kan dölja, men faktum kvarstår att ni får FLER fördelar än oss, det kan varken du eller någon annan förneka.

Jag vill inte komma med halvdana konspirationsteorier då det är irrelevant till fakta, men man blir väldigt konfunderad då en maräng kan få kort upphävt utan problem.
Atlético addeh
2010-12-22 21:46
elegantzidane

Precis som Frodo nämner ska det inte stickas under stolen med att vi också får fördelar, men den stora skillnaden är att ni får betydligt fler och det syns så väl när ni får det. Det upphävda kortet på Kameni inför förra säsongen derbi Barceloní är ett praktexempel då den kameruanske målvakten matchen innan kapade en spelare grovt och blev helt odiskutabelt utvisad. I samma veva upphävdes även Raul Albiols gula kort som skulle få han avstängd i er match mot Valencia. Det jag försöker komma fram till är att era fördelar är så påtagliga och tydliga. Att domaren dömer lite mer åt de stora lagens fördel kommer aldrig ändras, där spelar andra saker som publik väldigt stor del också.
Spanien maggan82
2010-12-22 21:44
Vad händer!!!!!!!
jag har sagt till min vän som är i från barcelona att gå in här och läs om din klubb, för att ni har bra och roliga diskussioner. men på senaste tiden så har det mest varit gnäll, Då menar jag inte så klart alla. Ni är just nu en av världens bästa klubb, och ni var även bäst här för att ni bara brydde er om barcelona.men på senaste tiden så börjar ni likna alla andra.

ursäkta det svenska språket jag är oxå från spanien
Barcelona .Sami.
2010-12-22 21:43
När vi mötte Inter på San Siro var väl Domaren och Mourinho väl kompisar. Kände dom inte varandra?
Barcelona Frodo
2010-12-22 21:37
elegantzidane

Vi får säkert fler fördelar än en stor majoritet av lagen i la liga. Skillnaden är bara att ni får överlägset flest. Det blir svårt att vinna ligatitlar när Kameni helt plötsligt får sitt kort upphävt precis innan vår match. Annars får knappast Espanyol eller övriga lag kort och avstängningar upphävda respektive förkortade. Men ni får sånt med er. En matchs avstängning på Ramos? Upphävda gula kort inför viktiga matcher etc. Det blir svårt att vinna över sånt. Poängrekord måste slås numera för att det ska gå vägen.

Utifrån bottenlagens synvinkel så tycker man säkert att vi är mesiga som gnäller över fördelar som Real får trots att vi själva är en storklubb som också får en del beslut med oss. Men utifrån vårt perspektiv är det svårt att tävla mot en klubb som alltid får det lite bättre.
2010-12-22 21:36
The Special Five

Det här var ungefär de svaret jag förväntade mig av dig. Barcelona är jävligt bra just nu och har varit det de senaste åren. Jag vill inte ta något ifrån er, men om du läser om ditt inlägg. Hur bra än Barcelona är, med eventuell fusk av Real så hade dom inte vunnit lika mycket. I mina ögon är det i princip fakta. Låt oss vara realister.
Real Madrid Smajic - La Bota Mágica
2010-12-22 21:33
Elegantzidane /

Självklart finns det det. Bara Alves gjorde det så sent som inför senaste El Clasico på Bernabeu.
2010-12-22 21:32
Hetfield- Megan Fox is a dude

Som du säger och jag antar att du syftar framförallt på Mourinho och Ramos situationen. Ramos borde ha fått längre avstängning och det Mourinho gjorde var fel, men finns det inte liknande händelser där Barca har kommit undan ganska lätt?

Diar Iniesta Shekha

Vill även tillägga att händelsen kring Osasuna matchen ändå hanterades dåligt av Guardiola eller den som har ansvaret för den typen av frågor inom Barcelona. Man borde inte lämna något åt slumpen och matchen sköts upp så att Barca fick en mycket bra chans att hinna till matchen utan att förlora.
2010-12-22 21:26
Diar Iniesta Shekha

Jag instämmer med mycket av det du säger. Det finns många situationer där Real har fått lätt straff, felaktiga röda kort och avstängningen på Ramos borde ha varit längre, men jag tror inte att Perez ligger bakom allt det här. Det mesta är mänskliga misstag som kan uppkomma i fotboll. Nu har jag inte granskat Barcelonas matcher så mycket, men det finns säkert någon madridista som skulle kunna komma med flertal situationer där Barca har fått fördelar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-22 21:19
Länktips med lite sköna Barca T-shirts som man kan köpa.
Barcelona Frodo
2010-12-22 21:14
Jag skulle inte påstå att folk rent generellt sett hatar Barca runtom i världen. I Sverige är det tydligt att många gör det pga Zlatan samt att landet består av en massa anglofiler som hellre ser "skönheten" i en match mellan Stoke vs Blackburn där folk försöker ta livet ur varandra.

Det finns ett visst hat från England också men det beror mer på att Barcelona är det största hotet mot deras kommersiella "best league in the world" och det är väl den största anledningen till att det ljugits väldigt mycket om oss i brittisk press under sommaren. PL gör väldigt mycket reklam och försöker alltid betona hur bra deras liga är och därmed får man höra av anställda från Skysports att Barcelona inte är bättre än lag som Stoke. Det kanske inte är rent hat som zlatanisterna visar på utan snarare marknadsföring som bygger på avundsjuka.

I övrigt har Barcelona ett väldigt gott anseende runt om i världen och hyllas väldigt ofta av tidningar för deras ungdomsverksamhet och spel på plan. Både vi och Real har väldigt många haters men likväl är det många som beundrar båda klubbarna runt om världen på grund av den dragningskraft man har.
The Special Five
2010-12-22 21:08
elegantzidane har rätt i en sak faktiskt, TROTS allting vi har fått emot oss av Perez köpta domare så vinner vi ändå allting. En eller flera köpta domare kan inte stoppa FC Barcelona, Världen bästa klubb genom tiderna är för överlägset för att bli påverkade av Domarna, även om i fallet med Villarreal kunde kostat oss och även mot Osasuna. Perez kan fortsätta upphäva gula kort för Real Madrid, han kan fortsätta låta sina spelare få extremt milda avstängningar(läs Ramos, Pepe) men han är fortfarande maktlös mot denna upplaga av Fc Barcelona.

Inlägg redigerat. /Red
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-22 21:06
Ni som har tråkig kan se Sevilla - Malaga. Det står 3-2 till Malaga. Det är en fantastisk match.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-22 21:05
elegantzidane

Nu tror jag inte att Real Madrid är djävulens avkomma, men jag tycker att det är oerhört lustigt (?) att när en maräng gör något på plan så är förbundet väldigt snabba med att upphäva kort.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-22 21:01
Trots alla tänkbara, och otänkbara, konspirationsteorier så kan vi i alla fall kostatera en sak;

Det spanska förbundet är inkompetent, inkonsekvent och förmodligen korrupt.
Dessvärre, eller egentligen dessbättre, förstör de lika mycket för alla lag.
Just för att de är inompetenta och inkonsekventa.

Oavsett, det finns bara ett sätt för Barca att visa förbundet fingret, och det är att vara fullständigt överlägsna på planen och själv vara tungan på vågen när det väl gäller.
Det har ju gått rätt bra på sistonde...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-22 20:50
elegantzidane
Ganska hopplöst? Så mycket fördelar ni har fått iår har jag inte sett något annat lag få i hela Europa. Moruinho skulle inte ens vara på plats under El Elaciso för han medverkade endå mot Bilbao trots att han var avstängd. Ramos då under El Elasico, han fick bara EN MATCH? EN JÄVLA MATCH? Ulfalusji (stavning?) fick två matcher och hans betende var inte ens i närheten av Ramos, så hur kunde Ulfalusji få två matcher för att bara tacklat Messi medan Ramos tackla Messi, knuffade Puyol och gjorde något fult på Xavi?
Hur många billiga straffar har ni inte fått iår? Albelda skulle inte ens bli utvisad mot er! Bollen kom ju på hans axel, vad ska han göra, skära av armen eller?
Di Maria borde inte ens få vara kvar på planen efter hans filminigar som fick Leonardo Di Caprio se ut som en nybörjare mot Sevilla.
Förbundet blåste oss nästan på tre poäng mot Osasuna, de tog ett mål ifrån oss mot Villarreal och vi hade kunnat förlora matchen.
Det här är bara några exempel, det finns mycket kvar som jag nte har skrivit.

Hade vi fått så många fördelar som er hade vi varit minst 5 poäng före er nu. ´Ni har fått så många fördelar och endå är vi förre er.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-22 20:43
Hata eller inte hata FCB.

Det finns rätt många som har fallit för vår klubb på grund av det vackra offensiva spelet, samt andra unika saker hos klubben.

Folk i Europa är inte blinda och långt ifrån alla är Zlatans fanatiker.

Se länk.
2010-12-22 20:20
The Special Five

Vi har mutat domaren dom fem senaste El-Clasico, men förlorar ändå. Vi har mutat uefa med, men har inte gått vidare från åttondelen dom senaste åtta åren. Perez mutade domaren förra året, men förlorade ändå mot Alcorcon med 5-0 och domaren glömde att blåsa för offside när Zlatan gjorde mål. Snart säger du väl att Franco såg till att Cristiano Ronaldo gick till Real Madrid. Jag menar kom igen, vi får fördelar ibland, vilket även ni får. Att sitta och anklaga oss för fusk med er meritlista de senaste åren och utan bevis är ganska....hopplöst.
BarcaChica
2010-12-22 20:20
Tråkigt att det blev oavgjort :P
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-22 20:19
Medlemmarna i spanska förbundet är VERKLIGEN pengakåta. Så fort Perez visade stålarna, så kunde dom inte säga nej. För det är SÄKERLIGEN pengar det handlar om trots allt.
Annons: