/spanien/barcelona/forum/13508.aspx/spanien/barcelona/forum/13508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
3/13/2011 18:56
addeh/

Fontás och Co är även det en anledning till att vi INTE borde värva någon mittback denna sommaren. Ser absolut ingen logik i det. Det kryllar av lovande mittbackar i Luchos lag. Jag bara skakar på huvudet när jag läser rykten om att vi ska vara ute efter unga mittbackar från franska ligan.

Atlético addeh
3/13/2011 18:56
Viktig seger för Málaga i botten. Även om man kan tycka att shejker och dylikt förstör fotbollen till viss del hoppas jag Málaga reder upp denna tragiska situation de har försatt sig i och fixar nytt kontrakt.

Såg precis att fotbollssöndag på Canal+ utgått. Väldigt tråkigt då jag sett fram emot studiosnack med Fjällström & Co.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
3/13/2011 18:54
OT men lyssna!

http://www.youtube.com/watch?v=o7rPKT36mK4
Orignal!
http://www.youtube.com/watch?v=5aoVL3EzXis
Eric Saade, hahahahahahaha

en total ripoff på introt, refrängen är f.ö taget från Lili & Sussies Oh mama..

Snacka om att melofestivalen nådde ett nytt lågvattenmärke :D
Barcelona el Maestro!
3/13/2011 18:52
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"//

Jag har haft äran att få se Muniesa spela ”live” ett par gångar nere i Barcelona. Han är en av de största talangerna i ungdomslagen. Jag tror att Pep och klubben är mycket medvetna om att han tillhör de få spelare som man absolut inte vill släppa. Sergio Roberto är en annan.
Klubben är mån om de unga spelare som man ser potential i till skillnaden från flertalet andra unga spelare som man förr eller senare släpper iväg.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
3/13/2011 18:52
el Flaco

Jo, men nu pratar vi om ytterbackar. Hade Puyol blivit den han är om han var tvungen att förbli en ytterback i resten av karriären? Makes you wonder huh?
Jag tror även att Busquets började som anfallare när han kom upp, men de flyttade ner honom till en pivoté tack vare hans hjärna och passningsspel.
Hade Busquets varit den han är om han hade varit striker? Hell no.

Muniesa kan ju ta steget från ytterback till mittback, men jag ser inte att han kommer att bli Barcelonas framtida vänsterback.
AndreD
3/13/2011 18:50
Hetfield/

Om någon hade sagt till mig att Puyol skulle bli en startman och spela över 500 matcher för Barcelona efter att hans debut hade jag inte trott på det. Tycker inte han såg ut som en blivande startspelare då heller. Saker och ting kan förändras med tiden. ;)
AndreD
Shakira har poserat med både Espanyol och Madrid-tröja. Och just nu jobbar hon för Barca som ambassadör eller något. Hon håller på alla tre helt enkelt ;)
Barcelona L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
3/13/2011 18:49
el Flaco

Ser precis som du inte heller något behov av en ny vänsterback nästa säsong. För det första har man Abidal, en av truppens formstarkaste spelare efter nyår. För det andra har man som du säger två helt okej spelare som back-ups.

Jag är kluven till hur man ska göra nästa säsong med Abidal. Å ena sidan kan man fortsätta satsa på honom som vänsterback, eller så kan man låta honom rotera med P & P som mittback.

Fördelar med mittbacksalternativet är att vi får en stark mittbackstrio där vi kan rotera hur mycket vi vill. Enligt mig är också fransmannen bättre på den positionen. Nackdelar är ju att vi inte får en så stark vänsterkant, även om jag tycker Adriano har varit riktigt bra de två senaste matcherna ser jag varken honom eller Maxwell som långsiktiga startelvekillar i framtiden och vi måste då troligen köpa en ny och skcika iväg Maxwell.

Fördelar med vänsterbacksalternativet är att vi får en grym vänsterback i världsklass. Vi får heller inte huvudvärk när vi ska välja mellan honom Piqué och Puyol som vi hade fått om vi hade satsat på honom som mittback. Nackdelar är att vi får för många vänsterbackar och kanske ändå måste skicka iväg Maxwell. Det blir också lite tunt på mittbacksfronten, vilket också kan ses som en fördel då spelare som Fontás och Bartra kan få sina chanser.

Vad tycker ni?
Atlético addeh
3/13/2011 18:48
el Flaco

Det ultimata vore ju om Fontás gjorde dundersuccé nästa säsong så Abidal kunde fortsätta spela vänsterback ett par säsonger tills Muniesa, eller möjligen Planas, är redo att ta över.

Fortsätter Adriano prestera ser jag det inte som nödvändigt att en ny vänsterback värvas i sommar.
Barcelona Piqué
3/13/2011 18:47
Blaugrana91

Du har rätt, d var för nära in på tiden hehe...

Tycker ändå att det finns mycket bättre vänsterbackar än honom. När jag säger att han inte är bra så menar jag att han inte är tillräckligt bra för att spela i Barca...

Hoppas dock att han bevisar mig fel, men ser inte inte potentialen i honom heller... När Adriano slår inlägg så chansar han bara, han är inte kylig osv. Kolla när han slår inlägg så kommer du få se att han bara slår in den på chans och tittar inte ens upp när han slår den...
3/13/2011 18:47
el Flaco

Tillräckligt med teknik föratt bli en eventuell startspelare för Barcelona en vacker dag? Nja....
Det beror ju även på vad man värderar i Barcelonas framtida vänsterback. Abidal är ingen Roberto Carlos när det gäller teknik, men han är fortfarande klockren. Jag skulle vilja se en vänsterback som har det bästa av båda världarna, ungefär som Alves.

Jag tycker att ytterbackar ska köpas in (jag är kanske den enda som tycker så), men sen kan ju Montoya och Muniesa bli backup ytterbackar i framtiden.
3/13/2011 18:43
Hetfield/

Håller inte med dig angående Muniesas teknik, tycker den är mer än duglig. Han har visat förr att han har en fin passningsfot och har även avlossat bössan ett par gånger med bra resultat. Hans insatser som vänsterback i B-laget har i överlag varit positiva. Det som oroar mig mest är att han kan vara aningen oslipat emellanåt, vilket är delvis förstårligt med tanke på hans unga ålder, men hans teknik är det ingen större fel på.
Barcelona el Maestro!
3/13/2011 18:41
Mycket intressant match ikväll att se framemot.

Tror ni att Bojan får speltid ikväll? Det blir svårt tror jag.
Bojan gjorde väl mål senast när Barca spelade på bortaplan mot Sevilla i förra säsongen. Eller minns jag fel? Zlatan var skadad eller så var han bänkad!

Jag hoppas verkligen att Bojan lånas ut i nästa säsong. Jag tror att Sevilla är ett lag som är klippt och skuren för honom då brassen nu har lämnat. Han skulle kunna ta den platsen. Sevilla är ett lag som skulle passa honom även vad gäller spelfilosofi. Men då måste Barca också skaffa sig en annan anfallare som kan ersätta honom.

Visca Barça
3/13/2011 18:40
el Flaco

Muniesas teknik är rätt så medioker, även om han är väldig ettrig och spelar med hjärtat så nej tack. Man kan ju dra paralleller till Puyol som började som ytterback, men hans plats är som mittback. Om man gör sig av med Maxwell så har man bara en renodlad vänsterback och det är Abidal. Abidal kommer att bli mer av en mittback med åldern.

Med andra ord:
Mittbackar: Puyol, Pique, Abidal, Fontas
3/13/2011 18:39
addeh har rätt angående det med Shakira och Espanyol. Såg den här bilden för några år sedan i Don Balón där hon poserade med en Espanyoltröja tillsammans med Tamudo.
3/13/2011 18:38
Kul att se på videon att nästan verkligen alla tittar på klockan och vill att matchen ska ta slut fort. När man till och med kan se Milito ge taktiska råd så vet man ju att det här var något speciellt(som att någon behöver det från honom...). Glädjevrålet på slutet från spelarna var också mäktigt.

Zlatan såg i och för sig ut att inte bry sig så mycket, vilket han troligen inte gjorde heller. Spelar man inte så spelar det väl ingen roll om laget vinner, eller?
3/13/2011 18:37
Med Adriano och Maxwell som vänsterbacksbesättning ser jag inget behov att värva in något nytt namn inför nästa säsong. Visst, ingen av dessa två herrar tillhör eliten, men de accpeterar en bänkplas och kan spela på många olika positioner. Dessutom vill jag helt se vad vi kan vaska fram ur canteran och om Muniesa får agera vänsterback när/om han flyttas upp.
Barcelona Blaugrana91
3/13/2011 18:37
Piqué

"Adriano har inte ens någon assist i ligan tror jag... "

Jag vill minnas att det var just Adriano som assisterade till Messis mål i matchen mot Valencia.
3/13/2011 18:36
addeh //

For real? Läste i någon blaska att hon hejade på Madrid x)
3/13/2011 18:34
Adriano slår inte endast inspel och inlägg. Han dribblade vid några tillfällen också mot Arsenal och hade också bland annat ett skott i stolpen. I offensiven är han strålande, antagligen för att han i början av karriären var mestadels yttermittfältare.
Atlético addeh
3/13/2011 18:30
Andreas - V.V [Barney S]

Shakira är Espanyol-anhängare. :P
3/13/2011 18:28
Shakira är väl Madridsta? och således Mourinhos sista utväg :D
3/13/2011 18:27
addeh

Du har nog rätt, det är kanske inte världens bästa tillfälle att markera för Pique när man möter Sevilla (bortaplan).

Men jag tror att en bänkning kommer att tända till Pique, jag tror sällan på rykten om att det är Shakiras fel att Pique är så loj, men fan ta Shakira :P
Barcelonistas
3/13/2011 18:25
Pique

Adriano är en utav dom bästa på sin position offensivt. Han ska enligt mig starta varenda match framöver. Adriano var ruggigt bra mot Arsenal där han dominerade sin kant.
Atlético addeh
3/13/2011 18:24
Cataloniaboy

Det hör inte till vanligheten att två svenska anfallare gör mål i La Liga under samma omgång. Har den nånsin hänt förut? Kul för Rosenberg att han gjorde mål, ser dock ut som Racing förlorar mot hemmastarka Osasuna.

0-2 till Málaga. Salomon Rondón målskytt, för tionde gången i ligan.
Barcelona Piqué
3/13/2011 18:22
Alltså tycker verkligen att ni överdriver när ni säger att adriano har varit så bra. Det han har gjort är att slå dåliga inlägg/inspel och skjutit från dumma lägen så bollarna hamnat åt helvete.

Adriano är i mina ögon hittills max en bänkspelare, tycker inte maxwell är bättre utan det behövs någon ny där...

Adriano har inte ens någon assist i ligan tror jag...
Atlético addeh
3/13/2011 18:22
Skulle Adriano återigen få chansen som vänsterback, vilket jag gärna skulle se, känns det som Maxwell är inne på sin sista vers i klubben.

För övrigt hoppas jag skitlaget Levante torskar mot Mallorca ikväll, Málaga tar en trepoängare i bottenträsket & Villarreal bjuder på en fin förrätt inför matchen på Ramón Sánchez Pizjuan ikväll. Spelar vi som mot Arsenal eller varför inte som när vi vann senast mot Sevilla med 5-0 ska inte tre poäng vara en omöjlighet.
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
3/13/2011 18:18
Man kan knappt tro att det är sant. Vi har fått se två svenskmål den här helgen! Två efterlängtade sådana. Dessutom gjorde ju även Kennedy ett mål förra helgen.
3/13/2011 18:15
Som uppladdning inför kvällens match kan jag länka det här klippet från förra säsongens möte. Vem kan glömma bort det dramatiska avslutningen på matchen, det som Pep kallade förr "de värsta minuterna" i hans tränarkarriär.
Annons: