/spanien/barcelona/forum/13504.aspx/spanien/barcelona/forum/13504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:12
PedroRodriguez

Ja, det skulle vara fel att inte ha med Messi. :-)
PedroRodriguez
2010-12-27 20:09
CarlesPuyolSaforcada

Självklart ska vår lille tsar Messi vara med!:)
PedroRodriguez
2010-12-27 20:07
addeh

Möjligt men inte så troligt, Cesc och Iniesta är unga och friska och det skulle krävas en Maradona-talang att putta någon av dessa herrar. Tror det tar ett tag för Thiago att nå upp till den potentialen som i praktiken Cesc och Iniesta håller. Men vem vet?....Kanske växer han snabbare än någonsin och blir hur bra som helst, cause after all, Det som vi sett av honom hittils har fått alla oss Culé att höja på ögonbrynen.
Canaletes
2010-12-27 20:07
Kort intervju med Affelay från fcbarcelona. PÅ ENGELSKA!!! :O :P
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:05
PedroRodriguez

Ja, det skulle jag också passa. Vad tror du om Messi då?
Atlético addeh
2010-12-27 20:03
PedroRodriguez

Enligt mig har Thiago alla möjligheter i världen att i framtiden ta en ordinarie plats i startelvan, även om Cesc då finns i klubben. Han besitter en stor talang och känslan jag får när jag ser honom spela har jag bara haft när jag såg Messi för första gången. Thiago har något speciellt, något som gör att han kan bli en av de allra största.
PedroRodriguez
2010-12-27 20:01
CarlesPuyolSaforcada

Samuel Eto'o skulle vara fint.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:01
IlTriplete

Det skulle inte göra mig förvånad. :-)
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 20:00
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det är klart att man önskar Thiago lycka även ifall hans karriär inte fortsätter i Barça.

Även ifall Thiago drar vidare så kommer man med stolthet att kunna säga att han är Barçauppfostrad, inte sant?
Barcelona IlTriplete
2010-12-27 19:59
CarlesPuyolSaforcada

Ronaldinho.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 19:55
Vem tycker ni att "2000-talets legender Del 5:" ska handla om?
PedroRodriguez
Barcelonito

Nej att peta våra centrala mittfältare i elvan kommer han förmodligen aldrig att göra men stannar han så skulle han kunna få mer speltid efter drygt ett år då Keita förmodligen gått ner sig och inte riktigt håller lika hög klass samtidigt som Thiago blivit bättre. Nu tänker jag mig ett scenario med Afellay på anfallet som backup och Busi/Masken endast i pivoterollen och om Cesc inte värvas.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
CarlesPuyolSaforcada

Klart att man ska tänka på Thiagos bästa också. Men verkligheten är att han nog inte orkar vänta tills Xavi har lagt ner för att vänta på sina chanser som avbytare till Iniesta och Cesc. Väntar han så slösar han bort sin talang och utveckling.

Kom igen, man kan väl unna honom framgång även om han inte är i Barca. Man vill inte att han ska bli en Guti. En evig avbytare.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 19:54
Ett annat sätt man skulle kunna använda Thiago är att flytta upp han till A-laget och låta han vara Keitas ersättare, och nej, jag menar inte att deras spelstilar är lika. Men problemet skulle ju vara att Thiago själv inte vill ha den platsen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-27 19:51
addeh,

Absolut! Konkurrensen är ju stenhård, just därför skulle Romeu själv kanske gynnas av att bli lika mångsidig som Yaya var. Time will tell :)

Nu är det dags att träna fotboll
Atlético addeh
2010-12-27 19:48
1.70

Det är en bra tanke, kanske Romeu en dag kommer bli som Yaya Touré under sitt sista år, dvs agera rotationsspelare på alla mittfältspositioner men även som mittback. Men just nu känns det väldigt avlägset då Mascherano spelat över mina förväntningar och både han och Busquets är unga och har förmodligen många år kvar i klubben. Fast man ska aldrig säga aldrig, en långtidsskada på någon av dessa kan göra att Romeu får chansen. Sedan är det upp till honom att ta den.
Atlético addeh
2010-12-27 19:45
Hetfield

Jaja, men samtliga spelare i vårat lag deltar ju mycket i presspelet. Några lite mer, några lite mindre. Tycker hur som helst det var lite knepigt att jämföra Keita & Mascherano, men jag är med på din poäng.

"Det finns gott om "krigare", men en sådan typ som Thiago växer inte precis överallt."

Co-sign. Thiago är en mycket speciell talang. Hans bollbehandling, första touch & mogna spel gör att man ser det väldigt tydligt. Jag är helt övertygad om att Thiago kommer bli en riktigt stor fotbollsspelare, låt oss bara hoppas han representerar FC Barcelona...
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 19:45

Om man tänker på vad som egentligen är bäst för Thiago så är det nog att röra på sig som du skrev.

Det bästa för Barça skulle vara att ha kvar Thiago, men var ska man i sådana fall ha honom?

Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-27 19:42
Addeh,

Nej jag vet att Oriol Romeu i nuläget är mer defensivt lagd. Men han känns väldigt allround och jag tror att han, med lite anpassningstid, skulle kunna spela även på det offensiva mittfältet och göra det bra. Det skulle även öka hans chanser att ha en framtid i klubben. Jag skulle kunna se honom som en "allt i allo" den dagen han ev. får A-kontrakt. Åtminstone tills en början, innan han blivit mer etablerad och kanske kan räkna med mer speltid på sin bästa position.

Bara en liten tanke som förmodligen aldrig kommer bli verklighet :)
2010-12-27 19:35
Jag förstår hur ni tänker. Jag tycker dock att Thiago är i fel lag just nu. Det låter lite fel men alla vet att Pep vill ha Cesc. Vi har Xavi, Iniesta, Afellay, Busquets, Mascherano, Keita. Det är världens bästa mittfält och blir inte sämre med Cesc.

För att jämföra: Busquets blev ordinarie när han var 1 år äldre än vad Thiago är nu och petade självaste Yaya Toure. Jag ser inte Thiagos möjligheter att kunna peta någon av våra offensiva mittfältare, inte nu och inte i framtiden med Cesc och Iniesta.

Han kan väl för sitt eget bästa röra på sig. Lyckas han så bra som alla tror, ja... då får man väl dra sig i håret för att vi gjorde samma misstag som vi gjorde med Cesc. Men att låta honom gå för just den här stunden är inget annat än rätt.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 19:34
addeh

Jag förstår vad du menar med att Thiago och de yngre spelarna borde få chansen att spela vid sådana tillfällen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-27 19:25
Barcelonito

Jag ser tillräckligt mycket potential i Thiago för att lita på honom, jag gillar inte hans pappa och jag är lite tveksam till hans karaktär men jag vågar nog påstå att en Thiago i absolut bästa form når Deco. Båda har samma känsliga touch och samma rörelse, en Deco har vi saknat i ett par år nu.

Det finns gott om "krigare", men en sådan typ som Thiago växer inte precis överallt.

addeh

Jag menar inte att de är samma typ av spelare, jag menar att det är två spelare som springer konstant och pressar motståndaren hela tiden.
Atlético addeh
2010-12-27 19:24
CarlesPuyolSaforcada

Naturligtvis inte. Men att Keita i vissa lägen, exempelvis i matchen mot Real Sociedad där vi hade en stabil ledning med 3-0, får speltid till förmån för Thiago är enligt mig bara ren idioti från Peps sida. Visst, även Keita ska någon gång få spela, men när han ändå får starta så pass många matcher tycker jag man kunde släppa fram ynglingarna lite oftare på hans bekostnad.
Atlético addeh
2010-12-27 19:22
1.70

Jag har väldigt svårt att tänka mig att Romeu skulle kunna ersätta Keita då de inte ens spelar på samma position. Oriol är mer som Rafa Márquez, en spelare som kan spela både som pivoté och mittback. Längre upp än så har han aldrig spelat och det ska han inte heller göra.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 19:22
addeh

Ja, nu förstår jag hur du tänker. Det jag trodde var att du prioriterade Thiago före Keita, men jag hade fel.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 19:19

Det är sant, Keita är en viktigare spelare än Thiago i A-laget just nu. Men jag tycker ändå att Thiago ska få speltid då det finns plats för det.
Atlético addeh
2010-12-27 19:19
CarlesPuyolSaforcada

Jag kan förstå att det lät så, men nej, jag ogillar inte Keita. Det är en ödmjuk spelare som alltid ger hundra procent och aldrig klagar över att få sitta på bänken. Problemet är bara att han den här säsongen enligt mig fått oförtjänt mycket speltid då han mot slutet när vi spelat som bäst inte alls varit bra. Jag kan tycka att Thiago borde fått lite mer speltid än han har fått, men Keita går alltid före. Förstår du nu hur jag tänker?

Hetfield

"Jag kommer att få skit nu, men jag ser inte poängen med att ha Keita i laget, han bidrar med bara spring i benen vilket vi redan har i form av Mascherano"

Jag kommer inte kasta skit på dig för att du inte vill ha Keita i laget, som jag tidigare skrev håller jag med dig och den här säsongen framför allt har han sviktat. Men jag kan dessvärre inte hålla med om att Mascherano är samma speltyp som Keita. Först och främst spelar de på två helt olika positioner. Mascherano befinner sig ofta som libero och går djupt ner och hämtar boll för att sedan servera mittfältarna ovan, Xavi & Iniesta, med bollar. Keita spelar ju i en offensivare mittfältsroll och tar ofta smarta djupledslöpningar vilket i stort sett aldrig Mascherano gör.
2010-12-27 19:14
Kanske kan man acceptera att Thiago inte är tillräckligt bra för att slåss om en plats i dagens Barca? Bara för att han är en mycket talangfull spelare från La Masia så ska han inte ha förtur oberoende av kvalité. Keita förtjänar mer speltid för att han just nu är en bättre spelare och tillhör A-laget. Han är mer unik i truppen än vad Thiago är.

Missförstå mig inte nu, jag älskar o se Thiago hoppa in. Men jag tänker såhär: om både Keita och Thiago lämnar, vilken typ av spelare skulle vi köpa då? Jag gissar på en spelare av Keitas kaliber.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 19:13
Vem tycker ni att "2000-talets legender Del 5:" ska handla om?
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-27 19:10
Hetfield- Megan Fox is a dude

Okej. Då är det ingen idé att vänta på att hans kontrakt går ut.

1.70-ligan.

Jag tror att det är för tidigt att diskutera om Oriol Romeu kan ersätta Keita, men om han fortsätter att utvecklas så skulle jag inte tveka på att han skulle kunna göra det. Han är ju trots allt ett kraftpaket.
Annons: