/spanien/barcelona/forum/135.aspx/spanien/barcelona/forum/135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjff
2016-10-27 04:17
Den som så vill kan redan nu reta upp sig på att jag med detta inlägg sällar mig till den skara som är snabba med att "säga": "Vad var det jag sa?". Men särdeles "snabb har jag inte varit. Tvärtom har jag vilat på hanen väldigt länge. Inte heller skriver jag detta inlägg med ett sådant tema i åtanke. Tvärtom vill jag passa på att hylla den person som "käftade" emot mig så det stod härliga till, när jag för dryga tre år sedan uttryckte min skepsis ifråga om Neymars Jr: s enligt honom nära förestående framtid som världens bäste fotbollsspelare och en på förhand given arvtagare till Leo Messi. Jag pekade då bla på Robinho som ett varnande exempel på hur det kan gå för en superhypad och i Europas ligor helt oprövad spelare. Personen i fråga var inte nådig gentemot mig i sina repliker. Och gjorde sig till talesman för profetian att Neymar Jr i rasande fart skulle uvecklas till världens bästa spelare. Inom ett par år och med hundra procents säkerhet hävdade han där och då. Sägas skall att jag över tid fått skit även från andra för min skepsis. Men det hör inte hit här och nu (var sak har sin tid). För vad som fick mig att offra lite sömn för att skriva det här inlägget, var att jag så sent som idag eller rättare sagt igår, läste ett av hans många kritiska inlägg gentemot Neymar, i vilket denne individ bl a skrev: "Han ska ta över Messi? Hell no! Han spelar som en mindre underhållande variant av Robinho. Han behöver verkligen någon som slår honom på fingrarna. Snart 3 år och han har varken utvecklats på plan eller vid sidan av, han hade 3 gyllene månader förra säsongen där han verkligen visade sin potential. Offra honom för att göra LAGET bättre!" (Slut på citat). För egen del har jag ägnat mig åt sjävcensur sedan en längre tid. Och trots att jag noterade Neymars pubertala provokationer gentemot Valencias pöbel i realtid, så valde jag att ligga lågt och inte nämna det i något inlägg, när ilskan ensidigt riktade sig mot den helt sanslösa publiken (fattades bara ett grishuvud bland alla buteljer). Vill ju inte gärna behöva försvara mig mot personer som är snabba att kalla alla kritiker för "haters" (enkom slöseri med tid). Så nej, syftet med mitt inlägg är inte att slå mig för bröstet och skriva "Vad var det jag sa!" Ty hyllas den som hyllas bör och då tänker jag på denna min gamla antagonist, som föregått med gott exempel och verkligen visat vad det vill säga att inte vara sämre än att man kan ändra sig. Och som sätter lagets bästa framför vad som länge var en favorit. Vad han heter? Vet jag inte. Men han kallar sig neymar JR. Och alla "haters" borde verkligen lära sig av honom. Det handlar inte alls om hamburgare som sådana. Herregud.Själv har jag ju till och med försvarat rökning i förfluten tid.....
Barcelona Fuerza
2016-10-27 02:48
Cristiano Ronaldo äter tonfisk med vitt bröd för i helvete. Att det vegetariska eller veganska alternativet skulle vara överlägset är en myt. Det är till bara för de som väljer bort kött/mejeriprodukter av moraliska skäl och/eller inbillar sig att deras liv och prestationer blir förbättrade (fastän det inte finns några vetenskapliga bevis på detta).

Det räcker med att man undviker sötsaker och skräpmat i överflöd samt lägger ned mycket tid på träning och tillräckligt med sömn. Då har man en kropp som Cristiano Ronaldo.
Barcelona Soda Popinski
2016-10-27 02:45
Hur vet DU att det är en läsk i muggen? Hur?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soda Popinski
2016-10-27 02:38
Provokationer riktade mot andra skribenter undanbedes. Varning!

//Mod

Barcelona Soda Popinski
2016-10-27 02:34
Någon som vill ge sig på och försöka förklara varför en hamburgare skulle vara onyttig?
Barcelona Kröjff
2016-10-27 02:25
Carles Puyol Beast

Om det är någon som skulle ha tagit Neymar Jr i nackskinnet, om han fortfarande hade varit närvarande i FC Barcelona som lagkapten, så är det den klubbikon som du har namngivit dig själv efter. Så varför släpar du då denne sanne sportsmans goda namn i smutsen, genom att knyta det samman med ordet "Beast"? Som enligt bl a Oxford Dictionaries är synonymt med följande:
"An objectionable or unpleasant person or thing". Så vad betyder då objectionable kanske du undrar.

Tja, här är ytterligare några engelska synonymer som borde få dig att fundera på ditt ordval: "Appalling", "Awful", "Bad", "Disgraceful", "Disgusting", "Grotesque", etc. So take your pick. Och när ovanstående ordalydelse sätts in i ett sammanhang, så står det att läsa svart på vitt:
"A scheming, manipulative little beast". Och då är det inte Carles Puyol som plötsligt poppar upp i mitt huvud. Ta av locket.
Barcelona wallmannen
2016-10-27 02:05
Jag tycker inte Neymar ska äta rött kött. Han får dock gärna välja ett vegetariskt alternativ... Förresten, är det nån som vet ifall någon av Barcas spelare är vegetarian?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona wallmannen
2016-10-27 01:59
De har ändrat reglerna för Guldbollen. Det är tidningen France Football som utser vinnaren nu. Fifa har inget med det att göra längre, så förbunds- och lagkaptener har inga röster längre.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona JS22
2016-10-27 01:19
Hoppas Messi ännu en gång väljer Suarez före Neymar till ballon d'or. Jobbigare och mer överskattad spelare har jag nog aldrig sett i Barca. Inte ens i närheten av varken Messi eller Suarez.

(Neymar-hat)
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-10-27 01:12
Bara för att folk ska koka ännu mera.. Njut av detta. http://www.101greatgoals.com/wp-content/uploads/2015/06/Screen-Shot-2015-06-08-at-01.28.16-1.png
Barcelona Kröjff
2016-10-27 01:04
@Ribohn Fan:

Tror mig veta åtminstone en person som håller med dig till 100 procent och det är inte Jesus.
2016-10-27 00:22
En fråga till er alla som hoppar på Neymar så vilt... Vad har ni för problem?? Jag läser era inlägg och blir så arg. Vad är det för fel på er.. Låt Neymar göra det som gynnar honom. Han vill leva livet så vad är problemet med det, vill han äta någon jävla Hamburgare så får han faaaan göra det! Så länge han presterar för Barca så skiter jag i vad han äter. Låt han få andas, blir så jävla trött på er alla som har hoppat och skrivit så negativt om Neymar. Skäms ni inte ha? Han är som oss dvs en fucking människa och vill han äta en burgare så får han göra det. Thats IT. Ni lever inte livet, massa negativa saker och massa jävla klagade från er idag om Neymar. Var är MOD? Man kommer in på forumet och ser men inte en jäkel har skrivit något positivt alls. Man blir bara trött att se att det finns så många sorgliga människor här inne. Vi ska visa vår kärlek för vår klubb och vi bör visa kärlek till våra spelare men nej det verkar vara svårt för många här inne. Hur orkar man klaga så mkt WOW??? Iam OUT!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-10-27 00:07
@Reymar:

Rätt kul faktiskt.
Det var som en kör idag. Måste nog vara fösta gången nästan 99% av de skrev här håll med varandra. Det var det som skrämde upp mig. Oftast brukar det vara två olika läger.

Det är inte så att vi har match imorgon och dessutom har Lucho get spelarna ledigt. Hade Neymar sugit hela sen här säsongen med vikten och spelet skulle jag förstå tonen här. Men Neymar kanske inte har öst in mål men han, Suarez och Rakitic är det som sliter mest varje match.

Jag stör mig också enormt mycket varje gång Neymar tappar huvudet flertal matcher men hans kamp och spel väger upp det.
Han valde Barca framför alla lag därute, han förlängde precis och han vill vara kvar i Barca många år framåt.

Låt oss leka med tanken att vi säljer honom (Gud förbjude detta). Vem skulle ni lägga hans plats?

Barcelona Cule4life
2016-10-26 23:51
Jag blev väldigt imponerad av hans Xavi liknande vickande och Iniestas genombrytnings förmåga. Bör Barca slå till och säkra upp?
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-26 23:37
Ska sägas att jag har inga som helst problem med att Neymar är i London o käkar hamburgare när ALLA nyckelspelare fått ledigt. Vad som stört mig är när han medvetet tog det där gula kortet så han kunde dra o fira sin syrras födelsedag i Brasilien under förra säsongen. Att Lucho också tillät honom är retligt. Älskar Neymar, men det han gjorde är bara så fel.
Barcelona Andresito
2016-10-26 23:31
En fråga, när har Neymar utöver veckans resa åkt till London? Den enda resan jag minns är den till Brasilien för att fira syrran. Om det är denna veckans resa så bör Sergi Roberto få en lika stor känga, han var nämligen också i London. Messi var i Frankrike och Suárez i Italien.
Barcelona Andresito
2016-10-26 23:18
Neymar har sedan han kom till Spanien lagt på sig flera kilo muskler och hamnat på Ballon d'Or podiet, sånt händer inte om man är oprofessionell. Visst kan man strama åt kopplet och strypa Neymar helt och hållet och göra honom till en robot med strikta regler, men det funkar inte på så pass stora personligheter. Vår brasse tillför en hel del till laget och är en viktig kugge i lagbygget, lägg därtill att han endast är 24 år med enorm potential där endast han sätter sin gräns. Han visade en otrolig form under Messis skada förra säsongen och det finns absolut ingenting som pekar på att han inte kan nå upp till den nivån igen. Men visst, sätter vi koppel på Neymar så kommer han bita sig loss och gå till City eller United som kommer stå där med Gordon Ramsay som lagar burgare åt Neymar. Det kommer bli en vinst för dem och en otrolig förlust för oss. Vem hade kunnat ersätta Neymar? Dessutom så är Neymar-skandaler en enkel click bait för media. Så fort det händer något litet så är förstoringsglaset där. Är övertygad om att många spelare "fuskar" i sin vardag, på en måttlig nivå såklart. Och som sagt, hamnar man tredje längst upp i världsrankingen och leder både lands- och klubblag till titlar så är man inte oprofessionell. Möjligtvis mer oproffsig än Iniesta, men inte så stor att det bör bli någon stor grej av det. Visst önskar jag också att våra spelare ska äta rätt till 100%, lägga sig i tid och träna 110% varenda träning. Men det funkar inte så i verkligheten. Barcelona är trots allt ingen sekt, och jag tror nog att man har koll på Neymars generella diet och vanor, trots att media skriver om det som om vår staff är lika ovetandes som vi.
Barcelona Reymar
2016-10-26 23:13
Detta forum asså.. Det krävdes bara en bild på Neymar som käkar hamburgare och nu vill folk sälja eller bänka honom.. Sen nämns det att han tog ett flyg till Brasilien för att fira sin systers födelsedag som en anledning till all hat. Killen var avstängd i en match och det var en vecka till nästa match då kan man väl unna sig en resa för att vara med sin familj och det var ingen direkt tufft motstånd vi stötte på när han var borta samtidigt hade han tillåtelse av Lucho att åka iväg men härinne ska det överdrivas.

När man ser hur dom flesta härinne hatar Neymar och hur uppskattad han är i Puertan så skulle väl det inte vara några problem om dom fick honom? Glöm bort att han är topp tre i världen utan han är bara en omogen, nonchalant, oprofessionell kille med attitydproblem.
2016-10-26 22:53
OBS Pep förlorade mot Mourinho oj oj. Nu hyllar Mou domarna hahaha. När han vinner då är alla bra men när han förlorar då är domarna syndabockar hahahahaha .
Barcelona Iniesta70
2016-10-26 22:41
Ordet hat till egna spelare ..?
Kom igen , använd inte det ordet så lättvindigt , ni som nu använder det.
Det ordet är stark så sjunk inte till nån form av mellanstadie nivå .
Gör inte ordet legetimt, och använd det inte så fort nån har en annan åsikt eller syn på prestationer , laguttagningar eller dylikt...
Slå upp ordet i en lexikon så ni förstår dess innebörd...och om ni ändå håller på och bläddrar i böcker så använd en synonymbok och bredda vokabulären lite..

Finns säker ett forum där man kan sitta och hata hit och dit...
Barcelona Junta Dimision
2016-10-26 22:28
@Ribohn Fan:

En av våra jämnaste spelare ger 200% varje match och är oerhört viktig för balansen på vårt mittfält. Det är inget hat mot Neymar (iallafall för min del), men hans inställning kan och bör kritiseras i det här fallet. Förstår inte vart du försöker komma med att dra in Rakitic ens.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Så mycket hat mot Neymar!!!

Ibland undrar jag om vi är de tuffaste fansen när det gäller egna spelarna.

Jag är anti- all barnslighet Neymar håller på med, Men jag försöker ta hänsyn till hans omogenhet och hoppas på att han växer från.

men att Neymar inte ger allt, Raktic har varit värdelös?

Lite roligt att du pekar bara ut Rakitic när vår sämsta spelare på mittfältet here Busquets hela den här säsongen. Det andra som du inte tar hänsyn till är att vi har inte längre ett mittfält som kan styra spelet utan de får jobba hårt för att försvara eller täcka upp och stänga hål.

Som sagt, finner lite underligt att vi inte uppskattar Neymar's jobb på planen. Man måste ju väga upp lite för-nackdelar. Känns som ni bara fokuserar på det Negativa.

Barcelona Barclasico
Ribohn Fan Helvete vad du har emot Rakitic, tagga ner. du skämmer bara ut dig!
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-26 22:27
El Pistolen

Prestera och ge allt är inte riktigt samma sak!
Jag tycker det är dags att bänka Rakitic, gör en Vidal.
Barcelona neymar JR
2016-10-26 22:19
Sen när bryr sig ledningen om fansen? Messi går ju inte att diskutera, han finns det absolut inget att klaga på. Utan än mer att uppskatta med honom den här säsongen. Hans vilja och kämparglöd, hans passion för sporten/klubben. Världens bäste fotbollspelare senaste 8 åren men ändå går han till gymmet fast han är skadad och fått ledigt. Suarez kan man klaga på och bli förbannad på, men han sliter med hela sitt hjärta för laget. Han kämpar till sig "rättigheten" att spåra ur ibland (haha). Men Neymar med sin nonchalans, oprofessionell, tjafs med medspelare/motspelare är inte försvarbart. Det där är så tvärtemot vad lucho är, så att lucho accepterar det beteende finner jag oerhört orealistiskt. Nej brassen försvarar av högre makter. Själv hopps jag att lucho fullständigt skiter i konsekvenserna och bänkar Neymar rejält. Han har gjort sig förtjänt den behandlingen pique fick, skärper han inte sig så kan lucho alltid gör en "Vidal".
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-26 22:17
Är det någon i truppen som alltid ger allt så är det Rakitic.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-26 22:13
Ganska många som har skämt ut sig, dem senaste timmarna här inne.
Denna Neymar hat. Ställe lite krav på spelare som inte presterar istället. Typ Rakitic.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-26 22:08
[QUOTE=Ribohn Fan]Undra hur många burgare Rakitic käkar, med den övervikten och trögheten han har. [/QUOTE] Jag hoppas för din egen skull att du skämtar, annars har skämt ut dig totalt.
Barcelona Junta Dimision
2016-10-26 22:06
@Ribohn Fan:

I vilken värld är Rakitic överviktig?
Barcelona Iniesta70
2016-10-26 22:00
Allvarligt talat , grabbar!

Om ni skulle ha riktigt svårt att somna nån gång så har ni ett 100% säkert tips på sömn!!
Sätt på nån av Uniteds senaste matcher med Mourinho som tränare !
Somnar ni inte efter minst tjugo minuter då är det allvarligt , då bör ni söka medicinsk rådgivning snarast.

Hujedamig ! Karln gör ju inget rätt , tränar dom ens ....
Annons: