/spanien/barcelona/forum/13499.aspx/spanien/barcelona/forum/13499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-12-28 17:05
Biljetterna till Arsenal-matchen släpps den 13;e januari på den officiella hemsidan.
Andreas-
2010-12-28 17:02
TherryHenry:

Dem har inte släppts än, men kommer att släppas på Barcelonas hemsida så småningom..
Atlético addeh
2010-12-28 16:54
För att påminna er som glömt så spelar Katalonien en landskamp mot Honduras ikväll med avspark 19:00. Valdés, Piqué, Puyol, Bartra, Fontás, Busquets & Bojan är uttagna av förbundskapten Johan Cruyff. Den enda A-lagspelare som saknas är Xavi.
Spanien ThierryHenry#14
2010-12-28 16:52
Någon som vet hur man får tag i biljetter till CL-matchen mellan Barca-Arsenal?
Atlético addeh
2010-12-28 16:18
Hehe, det känns fortfarande som vi står på ruta ett kring Cesc vara eller icke vara i klubben. Några vill ha honom, några vill inte. That's it.

Angående Fábregass kontrakt så sträcker det sig till 2014, det gjorde det åtminstone i somras och såvitt jag vet har han inte kritat på ett nytt sedan dess.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-28 16:06
Frodo

Hehe det känns som att vi går runt i cirklar, vi kan väl bara säga: Let's agree to disagree tills vidare.

Förövrigt, om Cesc inte förlängde kontraktet under sommaren så försvinner väl hela tesen med att han skulle vara feg bla bla bla?
PedroRodriguez
2010-12-28 15:53
Cesc skrev på ett 7-årskontrakt för 3 år sedan och det sträcker sig till 2014.

Hans kontrakt kvarstår och han har inte förnyat det.

Barcelona el Maestro!
2010-12-28 15:44
Nejdå, Fabregas har kontrakt till och med 2014.
Contract until: 30.06.2014.

Cesc kommer att komma till Barca, frågan är bara när och hur mycket han kommer att kosta för klubben.
Barcelona Frodo
2010-12-28 15:44
Jag säger inte att det sänder dåliga signaler till ungdomarna att köpa cracks. Jag tycker att det sänder dåliga signaler till ungdomarna att köpa tillbaka före detta ungdomsspelare. Det är som att säga "ni kan dra men vi köper tillbaka er om ni blir tillräckligt bra".

Skillnaden mellan Villa och Cesc är stor. Villa köptes in till startelvan. Cesc köps till bänken. Vi är inte Real som kan ha en 40 miljoners Benzema på bänken. Lägg därtill på att vi har bland de högsta lönekostnaderna i världen och du märker att det inte är ekonomiskt fördelaktigt att betala 7 milj. euro om året till en bänkspelare. 40 milj. euro är inga struntsummor även om många tror det. Bara för att vissa lag spenderar pengar som om det är FM betyder det inte att det är okej att vi spenderar hur mycket som helst.

Återigen...jag säger inte att Thiago ska få något gratis. Hur ska han få det med Xavi och Iniesta framför sig? Bara tanken på det kan ju skrämma livet ur vilken spelare som helst. Du har missat min poäng. Min poäng var inte att se till Thiagos bästa utan snarare Barcelonas bästa. Det hela har ingenting med Thiago att göra. Det har med vad som är bäst för vår klubb att göra. Thiago är bara en liten parantes i det hela, inget annat.

Om jag ska anledningarna till varför jag inte vill se Cesc i Barcelona i punktform:

* Hög transfersumma
* Hög lön
* Vi producerar bra mittfältare i akademin
* Det sänder ut dåliga signaler till akademin
* Han spelar mycket högre upp på plan än Xavi
* Han köps in som en dyr reserv under en tid då vi befinner oss i en ekonomisk kris enligt vår president
* Jag är inte säker på hans mentalitet eller karaktär; inkonsekvent handlande och en massa velande
Barcelona .Sami.
2010-12-28 15:26
Är det den hära?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-12-28 15:20
el Flaco (och ni andra)//

Jag hittar inget om att Cesc har förnyat sitt kontrakt sedan i sommars men jag är på jobb så jag har inte hunnit letat jättegrundligt.

Hittar någon annan något så kan ni väl hojta till!

Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2010-12-28 15:04
Mr Faaris

Exakt, och det är respektlöst mot Barcelona och därför bör vi inte köpa honom.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-28 15:03
Frodo

Jag tycker att det är dubbemoral av dig att inte vilja ha Cesc i laget för att han är en crack som kommer att få första köplats, men samtidigt så vill du inte att Thiago ska få för mycket konkurrens och få sin chans i laget bara sådär? Förstår du vad jag försöker få fram?
Varför ska man göra det så lätt för Thiago? Om killen är något för A-laget så kommer han att få speltid, oroa dig inte för att Cesc ska hämma honom, det kommer aldrig att hända. Trust me on this one.

Hehe, jag kan förstå att du är traumatiserad av hela Zlatan affären, men du behöver inte oroa dig för Cesc. Han kommer aldrig att sitta över alla andra och kräva saker, jag har aldrig hört honom vara dryg eller kaxig på intervjuer eller mot andra spelare. Arsenal må inte ha karaktärer i laget, men Wenger ser tydligen något i Cesc och jag tycker att när han bär kaptensbindeln som 22 årig så säger det mycket om hans moral och hur han är som person.
Cesc är mycket väl medveten om hierarkin i Barcelona, han vet det redan från spanska landslaget där han är andra fiol bakom Iniesta och Xavi, jag har aldrig hört honom gnälla om det.

Vi delar inte samma uppfattning om hur han skötte hela grejen i somras, jag tycker att han skötte det bra. Jag tycker inte att han är "feg", jag tycker bara att han skötte det professionellt. Det visar att han har tillräckligt mycket respekt för Arsenal och deras fans för att öppet flörta med Barcelona.
Sen förstår jag inte poängen, även om Fabregas hade äcklat sig och gått till oss, tror du att vi hade råd med både Fabregas och Villa?
Oroa dig inte, Sandro är en mästare på att hantera pengar, han kommer aldrig att dansa efter Arsenals pipa, han är sagt att om det visar sig så att Arsenal kräver för mycket så skippar han Fabregas. Han har sagt att han kan tänka sig att betala runt 40 miljoners strecket, inte mycket mer än så (han sa 60 miljoner var absolut max).

Jag måste bara ställa en motfråga dig till, du tycker att att det är onödigt/inte i klubbens bästa intresse att slänga stora pengar på cracks för att det ger dåliga signaler till ungdomarna.
Vad tycker du om köpet av Villa? Varför köper man honom för 40 miljoner, ger det inte fel signaler till t.ex: Bojan? Varför är det ok att köpa Villa, men inte Fabregas? Båda (enligt vissa) kommer att hämma ungdomar, så ska man sluta värva cracks?
No hard feelings indeed, vi håller nog med om kärnpunkterna, vi har bara delade meningar i vissa saker :P

el Flaco

Det där var ju hysteriskt kul, varför kan inte t.ex: Aftonbladet göra något liknande?
Deras första April skämt hade varit "Zlatan nära Man C".

Liksom..who gives a s*it?
Barcelona Mrfaariis
2010-12-28 14:59
Asså va är det ni inte förstår. Cesc skrev på kontrakt för att när han flyttar så ska det gynna arsenal också genom att dem får minst 400-500 milj.
Barcelona el Flaco
2010-12-28 14:57
El Kaiser de Michoacán/

Hm, nu börjar även jag tveka lite grann. Har för mig att ha läst att han ska ha förlängt med ytterligare sex år, men vågar nte svära på det nu. Någon annan som kan leta fram en artikel kring temat? Måste dra till jobbet nu....
2010-12-28 14:52
el Flaco//

Det skulle definitivt inte vara respektfullt mot Arsenal, men skrev verkligen Cesc på nytt kontrakt med Arsenal sen i sommras? I så fall har jag missat det.

Hur som helst är jag mycket tveksam till att Cesc, efter sin fjolårssäsong och hans status som kapten, skulle behöva ta till sådana drastiska metoder för att få ett nytt kontrakt, tror han hade fixat det ändå. Sen verkar inte Cesc vara den typen av person som skulle göra något sånt (bara ett intryck jag har fått av intervjuer osv jag har sett och läst, behöver abslout inte stämma).

Hittade även ett citat från presskonferansen med Cesc när transfer-såpan fick sitt slut där han sa:

"I cannot deny joining a club like Barcelona was not an attractive move for me. This was the club where I learned my football, it is my home town where my friends and family are, and a club where I have always dreamed of playing. There are not many players in the world who would not want to play for Barcelona."

Nä, jag tror i allra högsta grad att Cesc genuint ville flytta hem till Barça.
2010-12-28 14:51
Men då tycker jag verkligen inte att man ska värva honom i sommar. I och med att han skrev på ett nytt kontrakt så visar han vilket lag han vill spela för. Han gör det bara svårare för oss att köpa honom.
Barcelona el Flaco
2010-12-28 14:48
¡Barca! - Crèma Catalana/

Är för lat för att gräva fram en artikel, men jag läste för några veckor sen att han förnyade sitt kontrakt till 2016. Nåt i den stilen.
2010-12-28 14:47
el Flaco

När skrev Cesc på ett nytt kontrakt med Arsenal?
Barcelona el Flaco
2010-12-28 14:37
El Kaiser de Michoacán/

Man skulle kunna vända på det ytterligare en gång och ha i åtanke det som jag skrev, nämligen att Cesc utnyttjade hela hypen för att fixa fram ett bättre kontrakt för sig själv. Det skulle väl i såna fall inte vara särskilt respektfullt mot Arsenal, eller?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-28 14:36
Är det någon här inne som har druckit Iniestas vin? :P

Hittade det här i Atelticos senaste artikel.
"Lillebror blev storebror just under 2010. Atlético tog två titlar och El Plastico 2.0 på andra sidan stan tog NOLL... NADA... ZERO!! Stort "L" på pannan"

HAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA EL Plastico
Barcelona Frodo
2010-12-28 14:36
Hetfield

Jag vet inte hur du får in dubbelmoral i sammanhanget. Jag nämner ingenstans att Thiago ska få allt serverat på silverfat och jag förstår inte hur det blir dubbelmoral för att man medvetet vill göra en satsning på egna talanger. Tycker du inte att Xavi och Iniesta är tillräckligt mycket konkurrens för en 19-åring? Någonstans måste man göra en bedömning för att man vill satsa på en spelare.

Tänk dig en spelare som gått igenom alla ungdomssteg, anses vara en stor talang, har Xavi, Iniesta och tränarens favorit Keita framför sig och sedan ska klubben gå ut på marknaden för att köpa en fd spelare från akademin för över 40 milj. euro. Det är som att säga fuck off rakt i ansiktet till sina ungdomsspelare. Man måste dra en gräns någonstans och göra ett medvetet val att satsa på akademin även om etablerade spelare utifrån är ett säkrare kort.

Cesc verkar vara en trevlig och artig kille så jag har ingen vendetta mot honom. Jag bryr mig om FC Barcelona och jag anser inte att det är rätt väg att gå för vår klubb om man köper honom för enorma summor. Jag kanske har fel men det är min åsikt. Det är inte bara för att han lämnade som jag inte vill ha honom tillbaka. Jag tycker inte att det ligger i klubbens bästa intresse att köpa honom för stora summor. Som sagt, han verkar vara en bra kille som kommer överens med våra spelare men jag tycker att det finns för många nackdelar med ett köp av honom.

Konkurrens är bra men för mycket konkurrens kan vara hämmande. Titta bara på Madrid som har en trupp på 25 spelare men bara 12,13 får spela.

Pengar växer inte på träd (ironi med tanke på Qatarträdet). Jag är trött på att vi blir överkörda på förhandlingsbordet och att vi gör transfers som inte är gynnsamma för vår klubb. Om Cesc ska komma så får han se till att det blir gynnsamt för vår klubb. Om han smutsar ner sina egna händer för en gångs skull eller att Arsenal tar illa åt sig struntar jag fullständigt i. Hans första tabbe var monsteravtalet han skrev. Vill han komma så får han göra en större ansträngning för att reparera sitt eget misstag. Annars har vi hungriga talanger som är villiga att vänta och kriga för sin chans.

Det är vi som håller i trådarna. Vi har de bästa spelarna. Megastjärnor utifrån lockas till oss (se Henry, Zlatan, Villa, Masch, Özil m fl) och vi har en grym talangfabrik. Han befinner sig i en klubb som inte vunnit någonting under tiden han har varit där. Vill han hit så får han visa det istället för att vara en snäll och velig pojke i bakgrunden. Han får se till att hinna med tåget innan det är för sent.

Btw no hard feelings. Det är alltid bra med diskussion.
2010-12-28 14:35
.Sami. //

Samtidigt så kan man vända på resonomanget om att Cesc är mesig och säga att han har något som många fotbollsspelare på denna nivå verkar sakna, nämligen respekt för sin klubb. Det är många (inklusive jag själv) som efterlyser likande respekt hos dessa stjärnor och när nu äntligen Cesc visar respekt för Arsenal så är han mesig istället.

Tyvärr är det dock så att de som skriker och hörs mest oftare får sin vilja igenom än de som beter sig mer korrekt. Lite samma princip som när man såg totalbarca.coms video "Never say dive" med Messi där han vägrarade filma och därmed gick han miste om flertalet straffar och gula kort på motståndare. Messi gör det rätta och förlorar på det. Cesc gjorde det rätta i sommars och visade respekt för Arsenal och gick därmed miste om sin flytt till Barça. Nu är det ju ingen garanti att det hade blivit en flytt ändå men ni förstår säkert min poäng.

Two sides to every story...
Barcelona .Sami.
2010-12-28 14:22
el Flaco
Hahaha undra om den är God. Ska fan köpa den:)
elbraco
2010-12-28 14:21
1:a maj i Katalonien idag?
Annars gillade jag faktiskt tröjan :P dessutom är det ju aldrig dumt att lukta lite Filosof'eau.
2010-12-28 14:14
Haha precis idag ska man ta alla nyheter med en nypa salt :)
Barcelona el Flaco
2010-12-28 14:11
Abbe/

SPORT's bidrag var ganska kul; Pep Guardiola släpper sin egen parfym, Filosof'eau.
Barcelona Abbe.
2010-12-28 14:08
Hade precis tänkt fråga om någon råkat ut, eller läst, någonting som kan kopplas till El Dia de los Inocentes. Nu fick jag svar direkt ;-).

Edit: Dock var tröjan snygg, lite Genoa-inspirerad.
Barcelona el Flaco
2010-12-28 14:07
Canaletes/

El Dia de los Inocentes... ;)
Barcelona .Sami.
2010-12-28 14:06
el Flaco
Fabregas kommer säkert komma nu i sommar. Men jag stör mig också mycket på han. Kunde han inte bara öppna sin käft och säga hur han ska ha det. Jag stannar i Arsenal. Eller jag lämnar Arsenal?

Vilken jävla tjej han är! Öpnna din käft och säg hur du ska ha det för fan.
Ps. Jag vill inte se Fabregas i Barca. Satsar hellre på Thiago.
Annons: