/spanien/barcelona/forum/13498.aspx/spanien/barcelona/forum/13498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric
2010-12-25 05:00
Jag gillar verkligen Rosell, trots att han skiter i att åka med på borta matcherna :P.
Han vill verkligen rädda Barcelona ekomomi-mässigt och han kommer göra det väldigt snart. Tycker att det är fascinerande att Barcelonas "chefer" inte får en krona för sitt jobb, visst klubben står för resorna, maten osv.. men sen är det inget mer med det. Sen så tycker jag faktist att det är lite sjukt att en klubb som snittar 60-70 miljoner per match kan ha skulder..
Barcelona Barca4eva
2010-12-25 02:19
Go´ Jul allihopa!
Barcelona Frodo
2010-12-25 01:21
Afellay verkade sjukt nervös under sin presskonferens. Men man kan inte klandra killen. Han kommer ju trots allt till den finaste klubben som finns.:) Han verkar vara en bra typ som varit lagkapten i PSV vid en så ung ålder. Man får hoppas på att han acklimatiserar sig fort i klubben och staden. Fansen bör inte förvänta sig stordåd från Ibi då han kommer med en låg prislapp och är tänkt som en komplementspelare i truppen.
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-25 01:09
Själv fick jag 2 Barcelona-grejer i julklapp. Ett lakan och en kalender för 2011(2011=ännu ett lyckligt år för barca). Båda julklapparna var ifrån shoppen på hemsidan. Tur att man kan beställa saker därifrån!
Barcelona westinho
2010-12-25 01:02
addeh

Hehe, själv fick jag 2 julklappar från "Messi" =)
Canaletes
2010-12-25 00:57
Affelays presentation. Long version
Atlético addeh
2010-12-25 00:35
"God Jul Adam önskar FC Barcelona"

Ganska soft ändå, även om klappen i själva verket var från min mor. =)
Atlético addeh
2010-12-25 00:31
Abbe/

Precis, och inte minst sänder det ut dåliga signaler till Thiago. Skulle han inte bli uppflyttad i januari är jag väldigt tveksam om han blir kvar i klubben. Dessutom skulle nog inte hans far Mazinho uppskatta det så mycket med tanke på hur utvecklingen under hösten har sett ut.

1.70/

Mundo Deportivo skrev ju så sent som igår kväll att Thiago var nästa vinterförvärv till A-truppen, så vad Sport skriver skiter jag faktiskt i. Allt är ändå bara spekulationer än så länge och även blaskorna vill väl ha något att skriva om i dessa juletider.
Canaletes
2010-12-25 00:16
En 30 min dokumentär på Guardiola. Spansk tal

Bon Nadal!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-25 00:07
Abbe,

Låter väldigt logiskt. Blev själv förvånad över vad jag läste. Eller vad jag trodde att jag läste, rättare sagt ;)

Ibland är det bättre att strunta i Sport och bara gå efter officiella hemsidan.
Barcelona >The Reporter<
2010-12-25 00:04
Är man egen produkt om amn mellan 16-21 spelat i ungdomsleden i 3 år?
Barcelona Abbe.
2010-12-25 00:00
När frågan angående Thiagos uppflyttning kom upp på presskonferensen så svarade Zubi att man skulle hitta en klar roll för spelaren i fråga och meddela honom inom den tidsgräns som dem hade satt upp.

Precis som "addeh" skrev så har Thiago tränat med A-truppen kontinuerligt hela hösten, så det vore oerhört konstigt om Zubi kommer med beskedet att mittfältaren inte flyttas upp.

Dessutom skulle det sända ut fel signaler till de andra ungdomarna i klubben. Alltså, att man låter Thiago vara med hela hösten, han får antagligen vittring på en a-lagsplats, sedan köper man in en spelare i januari och helt plötsligt så behövs han inte längre. Nae, jag skulle bli förvånad om han inte blev uppflyttad i januari.
Barcelona Trippeln
2010-12-24 23:57
Det som jag tycker gör Messi till en bättre fotbollspelare än Ronaldo är att Messis spelförståelse är helt överlägsen jämfört med ronaldo.

Hur ofta ser man Ronaldo göra det Messi gjorde mot Phantainaikos och Sociedad dvs att kombinationsspela sig med hjälp av passningsspel,teknik och spelförståelse genom ett motståndarförsvar.

När jag ser Messi på mittplan med bollen rättvänd blir jag mer orolig än när Ronaldo har detsamma ,visst kanske Ronaldo har ett bättre huvudsspel men Messis attribut att kunna inneha en sådan spelförståelse i ''Iniesta klass'' gör han till mer fruktad än Ronaldo för sina motståndare, de 2 assisten Messi gjorde mot Real har jag ganska svårt att se Ronaldo göra...

Svårt att förklara men det känns som Messi är mycket mer farlig med tack vare sitt spelförståelse och tiki taka spel...

Hoppas detta öppnar för diskussioner ,madristas får gärna komma med andra åsikter så länge ni håller er till en sansad nivå.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-24 23:55
Addeh,

Okej, tack så mycket. Det var egentilgen först efter att jag hade läst denna artikeln från Sport.es som jag trodde att så var fallet... men google translate är inte alltid så pålitigt. Hoppas mycket hellre att du har tolkat det hela rätt :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-24 23:49
>The Reporter<

Pic or it did´nt happen ;)
Atlético addeh
2010-12-24 23:47
1.70

Du har nog tolkat det fel för det står ingenstans att han inte kommer flyttas upp i januari, men vi får se hur det blir med den saken. Som jag ser det är det en självklarhet att Thiago kommer bli permanent A-lagspelare om bara några dagar och hans kontinuerliga träning med A-laget under hela hösten är bara ett tydligt bevis på att han är på väg att flyttas upp. Det är i alla fall så jag tolkar de signalerna från Guardiola.

Återigen, det vore tjänstefel att inte flytta upp en sån oslipad diamant.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-24 23:39
Har jag tolkat det rätt, men kommer Thiago inte flyttas upp i vinter? Skulle han inte lämna klubben om han inte flyttas upp i vår. Barca visar ju dock inga tecken på att sälja sin guldklimp så är inte överdrivet orolig över det, men jag hade allt hoppats på att han flyttades upp nu i vinter. Thiago och Afellay hade varit två fantastiska tillskott.
Barcelona >The Reporter<
2010-12-24 23:33
Ville bara säga att jag skakade hand med Villa efter 5-0 vinsten hemma. Kommer kanske lite sent, men men :)
AndreD
2010-12-24 22:46
Abbe.

Okej, tack för info!
Barcelona Abbe.
2010-12-24 22:36
AndreD

Har ingen siffra, men jag läste att portarna till Camp Nou var stängda, så de enda människorna som var på plats var dem som gick på museet och rundvandringen på Camp Nou.
AndreD
2010-12-24 22:30
Någon som vet hur många det var på presentationen idag?

Edit: Ronaldo99_

10 januari.

Edit: Joan Gamper 1899

Källa på Manuel Fernandes?
Real Madrid Ronaldo99_
2010-12-24 22:30
Eftersom det är tre Barca-spelare nominerade så kanske ni har bäst koll på vilket datum FIFA-galan äger rum?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-24 22:16
Vilket lag Besiktas har. Dom värva nyligen Almeida, Simao, Manuel Fernandes, sedan tidigare så hade dom Quaresma och så kallade "världens bästa playmaker" enligt madridistas Guti. Spelar inte detta lag i CL nästa säsong så är det en väldigt stor flopp.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-24 21:08
The Special Five

Jag håller med dig om att det är "årets förnedring", inget tvivel om den saken.

Jag ska passa på att tacka för smeknamnet "the useless one", tro mig jag kommer att ha användning utav det. :-)
The Special Five
2010-12-24 20:59
Årets förnedring: 5-0 på Camp Five mot "the useless one" , den satt fint!
Btw så är Cristiano vs Messi jämförelserna patetiska, det är som att jämföra Iniesta med Özil, visst Özil är en grym spelare men han har väldigt långt att gå innan han kommer i närheten av Iniesta. Ronaldo(som är 2 år äldre) kommer dock troligtvis aldrig komma upp i Messis nivå helt enkelt på grund av hans begränsade speluppfattning. Man skämmer ut sig själv om man säger att Cristiano är bättre, alla stora fotbollsvetare runtom i världen hade nog hållt med om saken(t.ex. Capello, Sevillas President osv.)
LOTG - Cruijff #9
2010-12-24 19:54
Trippeln

Mena inte att han skulle spela vänsterback, utan snarare testat likt Maxwell anfalls-matcher.
Barcelona Abbe.
2010-12-24 19:53
Rolig julklapp till alla milanistas - Leonardo tar över Inter.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-24 19:40
SvenskaFans.com Barcelona är en Facebook-sida där det kommer att publiceras nyheter härifrån dit.

(Sidan är inte gjord för egen vinning, utan för att visa uppskattning utav allt arbete de här på redaktionen gör.)
Barcelona Trippeln
2010-12-24 19:25
LOTG - Cruijff #9

Inte en chans. Motivering överflödig
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-24 19:03
Har Piqué blivit en skådespelare ? om det är JA, så är han verkligen begåvad filmstjärna som på fotbollsplanen.

(länk)
Annons: