/spanien/barcelona/forum/13496.aspx/spanien/barcelona/forum/13496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-01-19 22:02
Godnatt
Barcelona kev
2011-01-19 22:01
stream
Barcelona el Profete
2011-01-19 21:58
Barcelona bench: Valdes, Bartra, Abidal, Busquets, Iniesta, Villa, Jeffren

Då blir Pedro den spelaren som får se matchen från läktarn. Är det någon som förtjänar vila så är det banne mig han. Han påminner mig oerhört mycket om Eto´o när det gäller det klassiska offensiva presspelet. Man kan inte annat än älska hans inställning.

Angående matchen så är detta en "risk match" som Pep själv hävdade. Jag och säkerligen många andra kommer ihåg då vi komfortabelt vann hemma mot Getafe för att sedan åka på en chock förlust på Coliseum Alfonso Pérez. Som så många gånger förr så väljer jag att lita på Pep. He's got it under control.
Barcelona kompol
2011-01-19 21:56
stream Betis - FC Barcelona
Barcelona IlTriplete
2011-01-19 21:55
Riktigt tråkigt att Jeffren inte startar, när ska han få chansen egentligen?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-19 21:54
Hetfield,

Men han är fortfarande en barcaspelare för tillfället. Jag tycker det är synd om killen. När fan ska han få spela då?

Adriano hoppas jag inte lämnar på länge. Der är en bra backup. Men idag hade jag gärna sett Bartra spela istället på kanten, då han nu tills Alves är tillbaka blir första backup på högerbacken.
Barcelona .Sami.
2011-01-19 21:53
För mig gör det inget om Messi spelar från start. För mig är det bara fotbolls godis.
Barcelonistas
Milito hoppas jag han stannar en bra spelare med mycket otur, tråkigt att skador satte stop för han.
Barcelona Barcadinho.
Jag var ganska säker på att Messi skulle starta på bänken idag.
Inte för alla de orsaker som 1.70 ligan tagit upp.
Utan för att han mådde inte så bra under helgen och i måndags (hade feber) och han tom missade träningen i måndags.

Men tydligen är han 100 procent frisk
Barcelona Barcadinho.
2011-01-19 21:52
Jag var ganska säker på att Messi skulle starta på bänken idag.
Inte för alla de orsaker som 1.70 ligan tagit upp.
Utan för att han mådde inte så bra under helgen och i måndags (hade feber) och han tom missade träningen i måndags.

Men tydligen är han 100 procent frisk
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-19 21:49
1.70-ligan

Spelar väl ingen roll, varken Jeffren eller Milito har en framtid i laget. Jag hade hellre sett Bartra/Fontas istället för Milito och Adriano istället för Messi.
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-01-19 21:45
Skönt att affelay får chansen från start, tror han gör en kanon match ikväll. Angående Messis vara eller icke vara så tycker jag som Heywood Jablome att han är rätt spelsugen och vill förmodligen jätte gärna spela så mycket som möjligt, sedan ser jag ingen mening med att ge honom mer än 45 minuter inte heller Xavi. Jag tycker att Jeffren borde få en halvlek att visa vad han går för. Enligt mig så är han verkligen en barca spelare som jag gärna skulle vilja se i startelvan om något år, vill verkligen inte att han sticker iväg till en annan klubb. Matchen slutar 1-4!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-19 21:44
Hetfield,

* För att vila Messi
* För att han fortfarande är en barcaspelare och behöver som alla andra speltid
* För att cupen är till för reserverna
* För att Barca har en 5-0 ledning att gå på...

Ska jag dra mer anledningar till att Jeffren borde starta? ;)
Atlético addeh
2011-01-19 21:40
Barcadinho

"Förlorar vi idag med 2-0 så är vi vidare. Men det kan smaka surt och vara en psykologisk skakning i huvudet på spelarna. Vi vill fortsätta vara oslagbara så länge det går."

Co-sign. Pep sade även inför matchen att han skulle plockat med sig fler B-lagspelare om det inte var Betis som stod för motståndet. Just att bygga på ickeförlustsviten är som du säger otroligt viktig för att hålla uppe harmonin i laget.

Xavi kommer väl bli någon sorts "pappa" åt Afellay nu när denne spelar sin första match från start. Att lira ensam med Keita hade väl förmodligen inte varit någon höjdare...

Angående Messi så är jag inne på samma stor som Heywood Jablome, dvs att argentinaren vill spela alla matcher. Dessutom gjorde han inget mål mot Málaga, han lär vara otroligt sugen nu. :P
Barcelona Barca4eva
2011-01-19 21:37
Underbart med Afellay från start! Nu får vi se vad han kan!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-19 21:37
Varför ska Jeffren få starta? Nog för att jag gillar honom men han har knappast en framtid inom laget.

Seriöst, varför inte bara vila Messi? Det är inte precis så att han BEHÖVER göra mål mot Betis i CdR.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-19 21:31
Pep, Pep, Pep...

Jag älskar dig och du är en magisk coach, men varför kan du inte vila Messi och Xavi? När i helvete ska Jeffren få starta? Jisses...

Om Jeffren säljs i vinter blir jag riktigt förbannad. I sommar är det okej, men inte nu... fast jag undrar om det inte blir så efter detta.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-19 21:27
Kul med Afe från start. Jag hoppas att han inte är nervös idag bara. Han var rätt avslappnad sist mot Malaga, men det är en annan sak att spela på borta plan.
Rät bra och stark elva, även om Iniesta och Pedro startar på bänken.

Pep pratade om vikten av den här matchen, trots det att man har en 5-0 från första mötet. Han pratade om hur viktigt det är att behålla momentet med icke förlusta matcher. Han anser att en vinst kommer behålla glädjen och harmonin i truppen och omklädningsrummet. Förlorar vi idag med 2-0 så är vi vidare. Men det kan smaka surt och vara en psykologisk skakning i huvudet på spelarna. Vi vill fortsätta vara oslagbara så länge det går.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-19 21:27
Är nöjd med elvan, men hoppas dock att både Messi och Xavi byts ut efter första halvlek, är lite onödigt om dem skulle spela hela matchen.
Barcelonistas
2011-01-19 21:25
Sen är det bra tycker jag att visa ordinarie spelare då cl drar igång så spelas det fler matcher. då ser jag detta positivt då dom blir vana vid det när cl drar igån
Barcelonistas
2011-01-19 21:25
Sen är det bra tycker jag att visa ordinarie spelare då cl drar igång så spelas det fler matcher. då ser jag detta positivt då dom blir vana vid det när cl drar igån
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-19 21:24
Anledningen till varför Messi får spela så ofta måste bero på dessa anledningar:

- Barcelona måste få en rejäl slant för antal matcher han spelar.

- Att han helt enkelt inte klarar av att sitta på bänken och vill spela alla matcher.

Jag tycker inte att vi ska underskatta alternativ två. Det finns de spelare som mår bra av att spela hela tiden och jag tror att Messi är en sådan spelare. Läkarna har full koll på skaderisken hos Messi och de senaste två säsongerna har han spelat precis lika mycket och ingenting har hänt.

Det var väl Ujfalusi (stavning?) tidigare under säsongen som skadade honom och han var ur spel i två veckor.
AndreD
2011-01-19 21:24
Har funderat på det länge, men vore det inte bättre att flytta ner Jeffren till B-laget nu när man har chansen? Han får aldrig starta och får nästan ingen speltid alls. Hade varit mycket bättre för hans utveckling att flyttas ner en division så att han kan spela regelbundet. Tycker det hade varit perfekt för båda parter.
Han kan sedan flyttas upp när man möter lättare motstånd som man gör med Thiago och idag Bartra.
Barcelonistas
2011-01-19 21:23
vi får inte underskatta betis, tror ni vi kan spela med ett b lag? vi kan då förlora med 4-0,5-0 om betis gör ett sjuk match. betis är ett la liga lag de är inget korpen direkt.
elbraco
2011-01-19 21:22
Man kan anta att Xavis småskador är borta eftersom Pep tar ut han till såna här onödiga matcher.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-19 21:21
Haha. Det är komiskt att Mourinho behandlar en klubb som Madrid som han har behandlat Chelsea och Inter.

Han kommer aldrig att bli större än Madrid. Det måste han förstå. Offermentaliteten får inte existera i en klubb som Real Madrid. De är för stolta för det.

Afellay från start tillsammans med Messi och Xavi. De kommer att ta väl hand om honom.

Det måste väl fanimej vara en pina att spela tillsammsn emd Messi? Man vill vara honom samtidigt som man avgudar honom och önskar honom all lycka.
Barcelona Ordem e Progresso
2011-01-19 21:20
Då var det officiellt, Messi får inte vila förrän han tappar båda benen.
elbraco
2011-01-19 21:18
addeh

Det var på straff :P mindre imponerande...
Atlético addeh
2011-01-19 21:17
Jag har ingenting att klaga på angående startelvan, men jag måste känna lite medlidande med Jeffren som inte ens får starta en sån här betydelselös match. Vad har grabben gjort för ont?
Atlético addeh
2011-01-19 21:15
Wow, Henok Goitom har nätat för Almería! Jag trodde inte det var möjligt.
Annons: