/spanien/barcelona/forum/13491.aspx/spanien/barcelona/forum/13491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-12-30 15:25
1.70

Folk har ju redan sett Eto'o i Barçatröjan så många gånger så att det skulle dra närmare hundra tusen känns ganska osannolikt. Fábregas tror jag skulle dra väldigt mycket folk däremot.
Barcelona Abbe.
2010-12-30 15:15
Milito och Jeffren har nu fått "el alta medica" av läkarteamet.
ponta p
2010-12-30 15:02
Har "Tamme B" en granne på 3 baljor som har en son? Sjukt isåfall.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-30 14:57
PedroRodriguez - Ja, jag skulle lägga till Spurs till listan, de spelar rätt kul fotboll.

På tal om Arsenal - jag tycker att Wenger är naiv, han behöver också vara en skarpare vinnarskalle. Arsenal vinner mot Chelsea och har en ny och ganska lätt match. Tränaren måste se till att behålla det positiva momentumet. Se till att laget får en boost för självförtroendet. Att laget signalerar de andra topplagen att de är med i kampen.
Det var en väldigt viktig match egentligen, men Wenger underskattar det faktumet. Han byter ut i stort sett hela laget som spelade sist, istället för att få det gänget som slog Chelsea extra kick av självkänsla.
Nej, det var en miss av fransmännen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-30 14:51
På tal något helt annat...

Presentationer av nyförvärv är ju en väldigt speciell grej i Barcelona. På senare år har det ju kommit enormt mycket folk för att hylla de stora nyförvärven, t.ex. Henry, Zlatan och Villa.. men även om dessa (framförallt de två sistnämnda) spelarna lockade tusentals åskådare så var ju Camp Nou långt ifrån fullsatt.
Tror ni att det vid något spelarköp någonsin kommer att kunna bli fullsatt?

Jag ser Fabregas som det tänkbara nyförvärv som åtminstone skulle kunna dra till sig mer folk än vad Ibra gjorde. Men den spelare som i dagsläget skulle ha störst chans att fyllla Camp Nou vid sin presentation tror jag är ETÓO. Behöver jag dra en vidare förklaring?

Kan ni tänka er vilken stämning det skulle bli om lejonet återvänder i sommar? Nu tror jag aldrig det kommer att ske, och vi behöver väl inte honom ens när vi har Villa...men det är kul att leka med tänken lite.
Jag kan nästan se det framför mig när en tårögd Samu står och håller i mikrofonen inför ett fullsatt Camp Nou :')
elbraco
2010-12-30 14:46
Jag gillar City starkt i år. Hade jag varit PL-fan hade jag inte gjort det på grund av att de är ett köpelag, men eftersom jag inte är det så skiter jag i det!
Silva, Tevez, Yaya och Milner är alla spelare som är roliga att kolla på (även om Milner knappast har presterat) och jämfört med ett visst annat köpelag så spenderar City pengarna med lite tanke bakom, istället för att automatiskt anta att de bästa spelarna skapar det bästa laget.
Annars är PL ganska svagt i år, Chelsea failar, United spelar väl okej, Arsenal slår storlag men inte smålag (som vanligt) och Tottenham och City känns ändå inte som om dom kan nå ända upp.
Det lag som jag följer lite extra, Aston Villa, har grymma lirare men kan aldrig utmana de ovannämnda, vilket är synd med tanke på att dom har namn som Young och Agbonlahor.
PedroRodriguez
2010-12-30 14:18
Barcadinho

Det är det jag stör mig på Arsenal, dom vinner mot Chelsea men kryssar mot totalt värdelösa Wigan. Vinner man mot Chelsea så ska man fan bibelhålla sin form och segra mot ett Wigan som alltid håller hus vid botten i tabellen. Jag tror inte att Arsenal vinner PL pga att de inte håller ända in till slutet, man viker sig när det ungefär är 10 matcher kvar och just då drar Man U och Chelsea ifrån.

Chelsea skulle lätt kunna vinna PL iår bara de lyckas hitta formen igen, för då är de ett sjuhelvetes stabilt lag. Man U ser riktigt starka ut, inte en enda förlust på hela säsongen än!

Annars så är Tottenham och City otroligt intressanta lag att följa iår, Tottenham är ett offensivt lag jag diggar. De har ett uberstarkt mittfält i Palacios , Modric , och så speedkulorna på kanten: Bale och Lennon. En spelare som imponerat i Tott'ham hittils är också Van der Vaart.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-30 13:29
Jag håller med er om Pl matcherna. Rätt många bedrövliga matcher av topplagen. Det är kul med det här traditionella jul spelschemat som du har i England för oss som vill se på fotboll, men det slår tillbaka på prestationer. För många matcher helt enkelt. Arsenals spelar ut Chelsea för att sedan somna av på plan mot Wigan. Wenger väljer att ändra startelvan totalt, bara tre spelare kvar på plan från Chelsea match. Jag tycker att det var fel beslut.
Snyggt mål av Arshavin i o för sig och rätt dramatiskt avslut.
United spelade bedrövligt mot Birmingham med skamliga rensningar av backarna. Sådana rensningar skulle jag inte acceptera från våra unga backar här i min stad. Skit dåligt. Bra att Birm kunde kvittera i sista minuten. Jag gillade dock att Ferguson direkt efter slutsignalen gick fram mot Birm tränare för att tacka för en god match. Jag trodde att han skulle gnälla.

Och sist så hamnar man mot en ännu bedrövligare match av Liverpool. Tom den väl kända defensiven är helt borta. Liverpool slutade tvåa i säsongen 2008-09 och många trodde att de nu är igång. Tydligen Alonso försvinnande, samt skador har varit rätt avgörande. Hodgsom ser ut att vara förvirrad på bänken. Det var nog sista stråket igår, skulle jag tänka mig.

Jag gillar att se Arsenal från alla dessa engelska lag. De andra lags spelstil faller inte i min smak. De duger bara när jag inte har annat trevligt att göra.

Lite PL och kanske OT – men men.
Jag var sugen att skriva några rader här och det var det vad jag hade i mitt huvud just nu.
Barcelona Abbe.
2010-12-30 11:37
Puyol s.k. LEGEND!!!

Den sjunde januari tränar laget på Miniestadi. Medlemmar går in gratis medan allmänheten får betala fem euro för att se passet.
Barcelona Puyol s.k. LEGEND!!!
2010-12-30 01:21
Andreas - V.V [Barney S]

Kostar det något om man vill kolla på någon träning?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-30 00:49
Puyol s.k. LEGEND!!!

Ta en titt på min youtube sida, har lite klipp från olika platser på Camp Nou, kanske finner du vad som passar dig bäst.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-30 00:47
Puyol s.k. LEGEND!!!

Telefonummer finns på Barcelonas hemsida, mycket svårare att se träningar nu sen dom flyttade till Ciutat d´Esportiva.

Vad ska besökas?

Beror på vad du gillar men Sagrada Familia är kanske värd ett besök, beror på om det intresserar dig (är ganska dyrt)
Park Guell, jag var in där och "Wow" dessutom gratis nu i vintertider men jävligt fint och värt ändå, grovt misstag om du inte åker dit. Gaudi är helt makalös.
Finns väl massor att göra, bara ta lite broschyer på hotellet (antar att du bor på hotell)
Ett besök på Aqvuariumet (stavning) kan vara värt, strossa runt i hamnen och kolla på yatcher, ta en fika och njut av solen ;)
Ligger en fin resturang vid Aqvariumet ungefär med trevlig atmotsfär och omgivning.

Biljetterna..

Finns väl inga dåliga platser förutom högst upp där det kan bli lite blåsigt och dålig sikt men det är väl rätt logiskt.
Barcelona Abbe.
2010-12-30 00:45
Födel

Rövarspråket.

Nej, men jag drog inga egna slutsatser, jag jämförde två olika innehåll som inte ville gå ihop, därför undrade jag.
Barcelona Puyol s.k. LEGEND!!!
2010-12-30 00:39
Lite off topic.

Jag ska åka ner till Barcelona Fredagen 31/12 och kommer tillbaka Måndagen 3/1 och tänkte fråga om några saker.

Vart och när tränar alaget?
Något som man bara måste besöka under tiden man är där?
Vilka platser är värda att sitta på när barca möter levante?

Ursäkta att jag stör.
Tack på förhand!
Barcelona Födel
2010-12-30 00:36
Abbe.

Afellay kan även prata arabiska. Hans föräldrar och släktingar är ju araber. Hur skulle han kunna kommunicera med dem?
Atlético addeh
2010-12-30 00:32
Härligt klipp, tack för det Rambla. Underbart att se målvakten visa Madrid-spelarna den fulla näven efter varje räddning. ;)
Barcelona Abbe.
2010-12-30 00:22
Jag läste att Afellay endast kan prata holländska och engelska, trots att han har rötter från Marocko. Alltså, han pratar inte franska eller ens arabiska.

Sedan läste jag om Bojans presskonferens där han sa följande: “I have said hello, but we can’t speak to each other because I don’t speak English or French”.

Någon som kan bekräfta om Afellay kan prata franska eller om det stämmer att han bara pratar holländska och engelska?
Barcelona DM1982
2010-12-30 00:20
Vilket jäkla tryck det är på läktarna, även fast det är så unga pojkar som spelar. Sedan var det några riktigt fina räddningar, av båda målvakterna.

Kul att Barcelona slog Real. Igen.
Barcelona Abbe.
2010-12-30 00:14
Rambla~

Haha, vilken förebild han som springer in med ciggen i handen och skriker "campeone, campeone" är för dem unga ;-).
Barcelona Rambla~
2010-12-30 00:08
Här är en video på straffdramatiken när Barcas U12:or slog Madrid och vann XV Torneo Internacional Blue BBVA. Hehe, förlust igen för målvakten Luca Zidane. :P
Barcelona Rambla~
2010-12-30 00:04
Abbe

Jag zappade lite mellan Chelsea, Arsenal och Liverpool. Såg dock mest av Chelseas match. Även de var rätt så dåliga. Den här kvällen fick de dock bra hjälpa av domaren och kunde till slut vinna med 1-0 hemma mot Bolton. Terry agerade handbollsmålvakt i straffområdet när det stod 1-0. Domaren viftade bara bort det. Dessutom så var det klar offside när Drogba fick en djupledsboll innan han slog in ett pass till Malouda som gjorde målet.
Barcelona Rybbe
2010-12-30 00:04
Valdes
Alves fontas abidal adriano

mascherano
Thiago afellay
villa bojan iniesta

Så hade jag inte haft något emot om vi körde.
Atlético addeh
2010-12-30 00:03
Hetfield

Jag gillar elvan till fullo utom att Sergi Roberto spelar. Det handlar inte om att jag ogillar spelare eller något, för det gör jag verkligen inte, tvärtom, men jag föredrar ändå en veteran i en sån här match. Skulle vara intressant att se Iniesta och Thiago tillsammans, kanske en blivande mittfältsduo.

Så samma elva men Don Andrés istället för Sergi Roberto! There you go! Tyvärr har vi en tråkig tränare ur det perspektivet, så det finns inte ens en rimlig chans på en liknande elva.
AndreD
2010-12-30 00:03
Arsenal asså. Från att slå Chelsea till att spela oavgjort mot världens skitlag, Wigan. Hur många 9-0 förluster har de fått detta året?

Haha "balls to the walls". Klockren som vanligt ;)
elbraco
2010-12-29 23:59
Hellre JDS. Vad har hänt med killen liksom?
Barcelona Abbe.
2010-12-29 23:54
Rambla

Jag såg Liverpool-matchen och det såg bedrövligt ut. Det värsta var inte att man förlorade på hemmaplan mot Wolves, utan att man inte ens förtjänade att vinna på hemmaplan mot Wolves.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-29 23:54
Jag skulle älska om Pep körde en "balls to the walls" metod mot Levante och körde såhär:

Alves-Bartra-Fontas-Abidal
-------Busquets------
Thiago-------Sergi Roberto
Bojan----Villa-----Pedro

Föga troligt, men vi ska väl kunna lufta ett par spelare mot Levante. Om man inte kan vinna mot Levante så kan man lika gärna ge titeln till Real Madrid (no offense till Levante..ok lite då) :P
Barcelona Abbe.
2010-12-29 23:53
Jag får sköna vibbar av Afellays första träningspass. Kul att se att Milito agerar lite pappa och tar hand om vårt holländska nyförvärv :-).
Barcelona Rambla~
2010-12-29 23:50
Vad fan händer med Liverpool? Förlust igen och det på Anfield mot Wolves. De har blivit ett mittenlag under Hodgsons ledning.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-29 23:42
Nåja, det är väl inte hel världen. Ska upp tidigt imorgon så går o lägger mig. Godnatt!
Annons: