/spanien/barcelona/forum/13489.aspx/spanien/barcelona/forum/13489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-28 13:45
Frodo

Tycker inte du att det är dubbelmoral att inte vilja värva Cesc för att han kommer att få allt serverat på silverfat, men samtidigt så vill du inte heller värva någon så att Thiago får allt serverat på silverfat? Hmm..?

Jag säger såhär, om Thiago är bra nog för laget då kommer han att få gott om speltid, det är så klubben funkar. Titta på Bojan, Pep ger inte honom så mycket speltid för att han är rätt så värdelös nu, men när han under våren var bättre än Zlatan (kanske inte världens största bedrift) så fick han speltid.
Kom ihåg att Iniesta fick kämpa om en plats med Deco, Xavi och även Van Bommel och han lyckades peta Xavi under ett par matcher.
Som sagt, om Thiago är bra så kommer han att få speltid, Cesc kommer inte hindra något.
Konkurrens ger större arbetsvilja, större arbetsvilja leder till en bättre spelare.

Men kom igen, när Cesc lämnade klubben så var det inte ens en bråkdel så stabil som den är idag. När Cesc lämnade så fanns det idioter som styrde över Barcelona kombinerat med idiotiska tränare, är det rättvist att ha en vendetta mot honom för en sak som hände då? Det var inte heller så att klubben valde att satsa på honom fullt ut och klubben var i kaos, jag förstår att han lämnade.
Du kan aldrig jämföra det med idag, om Thiago skulle lämna klubben när de ger tydliga signaler om att han tillhör deras framtid så skulle jag bli irriterad.

Varför gör du ett negativt spinn till allt han gör och säger? Han vill säkert till Barcelona, men allt har sin tid och plats. Han älskar Arsenal och han vill inte pissa på deras klubb genom att bara dra därifrån som prostituerad som har fått pengarna för arbetet. Han hade lovat Wenger att stanna kvar och stödja hans projekt iår, men efter i år så har han ingen skyldighet längre.
Ja visst, man kan fråga sig varför han skrev på ett nytt kontrakt, men det var kanske mer för att säkra framtiden ifall Barcelona och Arsenal inte kommer fram till något vettigt under sommaren. Klokt enligt mig. Det är survival of the fittest, han kan inte sitta utanför Rosells kontor och hoppas på att det löser sig, tills vidare så måste han vara professionell och då bakom Arsenal, det respekterar jag fullt ut.

Vi må inte dela samma åsikt om detta, men jag tycker att Cesc är värd 40 miljoner för att han är så pass bra som spelare och person, dessutom så är det bra för Barcelonas moral om Cesc återvänder då han är så pass nära laget.
En sak som gör Cesc så bra är att han kan ta frisparkar och han går gärna på djupled, vilket vi saknar i mittfältet när Keita har blivit så ljummen.
Men, jag respekterar det du säger och tycker, även om jag inte håller så med så är det bra med olika åsikter :).
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-28 13:38
EDIT GLÖM LÄNK
Barcelona Pep the King
2010-12-28 13:28
Frodo
Hetfield spelar för mycket Fm:)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-28 13:23
CarlesPuyolSaforcada
Det står överallt att de är överens.

Frodo
Jag håller med dig. Ena veckan kan han kyssa Arsenals klubbmärke och veckan därpå flörtar han med Barca. Hur vill han ha det egentligen? Han är 23 år , han är inte barn längre. Jag börjar bli så trött på hans skitsnack hela tiden , jag vet att Wenger har varit som en farsa för honom och att Arsenal har gjort allt för honom. Henry som älskar Arsenal så mycket och efter att ha spelat där i flera år kunde bestämma sig utan några problem.

Vi har gjort många onödiga värvningar de senaste åren , men vi har inte gjort någon onödig värvning sen Rosell kom. Det ska till mycket att han ska betala 400 milj kr för Fabregas när Rosell är kåt i pengar och gör allt för att förbättra ekonomin.
Barcelona Frodo
2010-12-28 13:15
Hetfield- Megan Fox is a dude

Du tycker att det är tröttsamt att jag och el Flaco hellre vill satsa på egna spelare som haft tålamod. Jag tycker att det är tröttsamt att du hellre vill titta utåt mot Özil, Pastore och Cesc för att värva mittfältare. Du vill ha etablerade spelare medan vi vill ha la masia spelare.

Cesc har inte förtjänat någonting. Han är inte värdig att knyta Xavis skor, ett uttryck du brukar använda för att säga att ingen av våra nuvarande ungdomsspelare är lämpliga för att ta över rollen.

Ska vi ge honom allt på ett silverfat? Betala en stor övergångssumma? Betala en hög lön? Han tog hänsyn till sin egen framtid och sin egen familj när han skrev på för Arsenal. Vi ska på samma sätt ta hänsyn till FC Barcelona och inte Cesc Fabregas om vi ska värva honom.

Vem har sagt att han ska bråka sig ut ur Arsenal? Hur han gör för att få igenom en enklare övergång är inte upp till oss. Men han hjälper det knappast genom att skriva på ett 6-årigt kontrakt med Arsenal som ger en megalön för att året därpå dra i trådar från bakgrunden och låta alla andra smutsa ner händerna.

Jag imponeras av hans spel och har inga tvivel om att han skulle anpassa sig till klubben på en gång. Men jag vill inte ha hit en velig pojke som tydligen ska få allting serverat på ett silverfat. Förtjänat att få vara Xavis efterträdare? Knappast. Han var inte villig att kriga sig genom ungdomslagen men för att få komma hit bör han åtminstone visa lite cojones. Jag är trött på en spelare som alltid ska ta den lättaste vägen, vara inkonsekvent i sina handlingar och låta alla andra ta smutsjobbet. Vill han komma hit så får han helt enkelt göra en större ansträngning. Bråka sig ut ur Arsenal? Jag vet inte och jag bryr mig inte om den klubben på samma sätt som de inte bryr sig om att respektera oss.

För 40 milj. euro ska han inte "hantera" en Xavi roll. Han ska passa den som handen i handsken, inget annat är dugligt.

Vad spelar det för roll att vi spenderat massor med pengar på Ibra och Chyg? Bara för att vi slösat mycket pengar på de så är det okej att slösa mycket på Cesc? Makes no sense. Två fel gör inte ett rätt.

Det är orimligt att betala 40 milj. euro för en reserv som lämnade vår akademi för att han ansåg att gräset var grönare på andra sidan. Dessa 40 milj. euro ska alltså betalas samtidigt som klubbens president tar varje tillfälle i akt för att nämna att vi befinner oss i en ekonomisk kris. Dessa pengar ska alltså läggas på en mittfältare trots att vår akademis främsta signum är att producera mittfältare av högsta klass?

Det hela kommer att sluta upp med att vi pungar ut enorma summor nästa sommar och han kommer hit. Så du kommer att få din vilja igenom!;)

Barcadinho.

Inräknat med alla turneringar har Pedro haft fler spelminuter än Villa. Jag förstår hursomhelst din poäng.
Barcelona LennyRomario
2010-12-28 13:14
http://osynligahanden.blogspot.com/2010/12/more-than-club.html

Intressant läsning om den osanna(?) bilden av Barcelonas ekonomiska läge.
Barcelona el Flaco
2010-12-28 13:06
Även om jag är emot ett köp av Cesc måste jag erkänna att Hetfield har en poäng i ett av sina argument; bara för att vi hade värvat katalanen hade det automatiskt inte hämmat Thiagos utveckling, eller någon annan från la cantera. Jag köper inte heller det argumentet då klubben har alltid genom åren värvat in stora spelare som de egna produkterna har varit tvungna att kämpa sig igenom för att nå en startplats eller ens en plats i truppen.

Iniesta är väl det mest klockrena exemplet då han först hade Deco framför sig under många år och sedan dessutom när Rijkaard, efter att blivit övertygad av andretränaren Ten Cate, valde att köra med Van Bommel från start istället för killen från Fuenteabilla i Champions League finalen i Paris för mer än fyra år sedan. Konkurrensen är en faktorerna, i mina ögon, till att Don Andrés blev så bra som han är idag.

Trots detta ställer jag mig, som sagt, emot ett hypotetiskt Fabregas-köp för att 1) han är ingen prioritering och 2) hans prislapp är alltför hög för en spelare som inte är tänkt att gå direkt in i startelvan.
Barcelona .Sami.
2010-12-28 12:55
el Flaco
Bra! Håller med.
Co-sign
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-28 12:54
Jag är ganska kluven när det gäller Cesc. Å ena sidan är det en ruskigt bra spelare som vilken klubb som helst borde göra allting för att få. Men nu är Barcelona inte "vilken klubb som helst". Vi har den övelägset bästa ungdomsakademin i världen och, ännu bättre, vår speciallité är att ta fram passningsskicliga mittfältare.

Det vore en skam att bara strunta i alla våra mittfältstalanger, framförallt då Thiago, som har gått igenom alla nivåer och varit klubben trogna. Det vore också dumt att köpa Cesc för €40 miljoner istället för att verkligen satsa på t.ex en spelare som Thiago.

För att summera så tycker jag inte vi är beroende av att Fabregas kommer, aldrig. Man skulle kunna skola om Thiago till en Xavi-roll, man skulle också kunna skola om Iniesta. En spelare som JDS hade varit perfekt, då han var den spelare som var mest lik Xavi i sin spelstil. Men jag anser att klubben har gjort ett stort misstag i och med att man inte verkar satsa på honom. Han försvinner nog troligen i sommar.

Sedan att det ens diskuteras om att peta Pedro. Han har den här hösten tagit ett enormt steg i sin utveckling och decembermånaden tycker jag nästan han har varit vår bästa spelare, då Messi inte har gjort lika många mål som han brukar. Pedro kanske var i en målmässig svacka i början av säsongen, men det som gör honom olik alla andr superstjärnor är hans ständiga löpande soma han gör absolut bäst i laget. Den killen blir aldrig trött. Jag skulle som mång andra inte byta ut honom mot någon i hela världen.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-28 12:33
addeh

Jag tackar för artikeln om Ronaldinhos tid i Barça. :-)
Barcelona el Flaco
2010-12-28 12:29
Hetfield/

Anser inte att det handlar om dubbelmoral och om en spelare i Barcelona hade gjort så hade det varit bäst att sälja honom och göra sig av med problemet. Som sagt, jag bryr mig endast om Barça i det här fallet. Fabregas fläckfria image skiter jag fullständigt i.
PedroRodriguez
2010-12-28 12:28
1.70-ligan.

Så tror jag inte fallet blir heller, Pedro har varit en oerhörd viktig kugge i laget och jag tror inte att Pep går med på att bänka Pedro vid ett eventuellt köp av Cesc. Pedro blir ju inte sämre med åren heller och hans utveckling har vart enorm.
2010-12-28 12:26
el Flaco

Dubbemoral much? Om en spelare i Barcelona skulle bråka sig ut ur klubben och flörta med allt och alla så hade du antagligen jagat honom runt hela världen.

En sak blir inte fel bara för att det är utanför klubben. Fel är fel, oavsett plats.
Barcelona el Flaco
2010-12-28 12:24
Hetfield/

Min tanke med ett sådant scenario vore att det skulle bli billigare för klubben att värva in honom, om styrelsen nu bestämmer sig för att göra det. Jag bryr mig endast om FC Barcelona, inte om vad Arsenal har gjort för Cesc, eller vad hans anseende blir ifall han bråkar sig ut därifrån.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-28 12:21
OM vi köper Fabregas så hoppas och tror jag att han bara är tänkt som rotationsspelare med Xavi, och i framtiden är tänkt att ersätta vår general permanent. INTE att hans ankomst gör att vi måste bänka Pedro
2010-12-28 12:18
el Flaco

Vad är alternativet? Ska han behöva bråka sig ut ur klubben? Ska man göra som C.Ronaldo eller Adebayor när de öppet flörtar med Real Madrid resp. Man C?

Nej fan, jag är glad att han verkar ha vett i skallen att låta klubbarna få sköta förhandlingar, jag är glad att han är tyst istället för att pissa på allt Arsenal har gjort för honom. När tiden är inne så kommer klubbarna mötas och prata om det, DÅ kan Cesc bestämma vad han vill göra.
PedroRodriguez
2010-12-28 12:18
C.A.K

Bastos är vänsterback från början....Han får spela både yttermittfältare och ytterback och han spelar lika bra på båda positionerna. Att man väljer Coentraó före honom och Evra ser jag ingen logik i.
Barcelona el Flaco
2010-12-28 12:15
Hetfield/

Angående Pedrito är det snarare en fördel att han saknar "den naturliga talangen" då många spelare som brukar ha det kan drabbas av hybris och bli nonchalanta i sitt spel, medan Pedro är medveten om att han måste kriga och kämpa för sin plats i startelvan. personligen föredrar jag ha honom från start än att ändra om i systemet bara för att någn annan(*host* Cesc) ska flyttas in.

"[...]det finns ingen spelare i världen som har förtjänat att få efterträda som Cesc har i dagsläget. [...] vad mer kan man kräva?"

Att Cesc vid 23 års ålder börjar odla fram lite cojones och vara man nog att säga vad han vill göra, ifall han vill komma till oss eller inte, istället för att låta Barçaspelarna och Wenger föra hans talan.
Ifall han inte gör en personlig ansträngning för att komma hit och bråka sig ur Arsenal tycker jag inte han "förtjänar" få rollen som Xavis arvtagare på ett silverfat.
Barcelona C.A.K
2010-12-28 12:14
PedroRodriguez //

Bastos är dock inte vänsterback, utan mittfältare. Evra borde dock vara med, det håller jag med om.
PedroRodriguez
2010-12-28 12:02
Barcelonito

Värdelös elva de har valt ut enligt mig:

Byt ut MaiconSomBlevöverkördavBale mot Dani Alves
Släng Casillas mot Julio Cesár
Coentraó? Vart är Bastos , Evra?
Tycka vad man vill om Ronaldo men visst fan ska han vara med och släng bort Schweinsteiger

Då är Elvan så gott som perfekt enligt mig.
2010-12-28 11:58
Jag måste hålla med Barcadinho igen, Pedro har inte en naturlig talang som han kan luta sig emot, han är mycket väl medveten om att han måste springa och kämpa för att bli den han är idag. Det är lite skillnad med t.ex: Messi och C.Ronaldo, båda vet att de kan göra magiska saker från absolut ingenting och de är medvetna om deras naturliga talang så de har inte samma arbetskapacitet som Pedro.

Frodo

Men seriöst, det börjar bli tröttsamt med det här "antingen eller" sättet att se på Fabregas. Jag ser inte hur Fabregas skulle hindra Thiago från att bli en spelare för framtiden?

Det är två olika spelare med två olika positioner. Ja visst, Cesc har hamnat lite längre upp i Arsenal, men det betyder inte att Cesc inte hanterar en mer "Xavi" roll. Messi startade som en ytter och nu spelar han som klassisk nr.10, påstår du att Messi skulle vara dålig som ytter? Nej, det vet du också.

Bakom Iniesta så kommer Thiago att finnas och bakom Xavi så kommer Fabregas att finnas, det är faktiskt så enkelt.
Sen om du eller "el Flaco" är villiga att erkänna eller inte, men det finns ingen spelare i världen som har förtjänat att få efterträda som Cesc har i dagsläget. Den vi hade som en möjlig efterträdare för Xavi var JDS, och jag skulle inte ens låta honom få torka Xavi efter varje toabesök.

Du må inte imponeras av Cesc (jag vet inte varför, antagligen är du lite envis :P), men faktum kvarstår att killen är 22 år och har varit med om och sett fler saker än de flesta har gjort i hela deras karriär. Det hjälper också att han är katalan, nära vän med de flesta i Barcelona (en av hans bästisar är Pique), han kan språket och kulturen, hans släktingar bor där, han är skolad av La Masia och han har framför allt en väldigt ödmjuk och bra personlighet, vad mer kan man kräva?

Visst, 40 miljoner är mycket pengar oavsett hur man ser på saken, men vi spenderade som sagt 75 miljoner på 2 spelare som försvann efter ett år. Vi la ungefär 40 miljoner på Villa som är 29 år nu och har max 3-4 år kvar i kroppen innan det börjar dippa. Varför är det orimligt att betala 40 miljoner för en så pass unik spelare som dessutom har MINST 10 år kvar i benen?
Jag är rätt så liberal och resonlig när det gäller argument, men jag kan inte se varför man skulle vara emot ett köp av Cesc, det finns absolut ingenting negativt med det.
Barcelona barca kid
2010-12-28 11:57
Var det någon som såg Viasatsportkarameler igår . Helt sjukt att dom inte hade med Inisestas mål och att dom hade Zlatans säsong som nummer 1, när han var helt jävla piss dålig under våren.
Pinsamt.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-28 11:42
Det kommer förhoppningsvis att bli en underhållande match att titta på. :-)
Barcelona Abbe.
2010-12-28 11:36
Cataloniaboy

David García, Víctor Ruiz, Joan Verdú, Javi Márquez, Ferran Corominas, Sergio García and Álvaro Vázquez. Cruyff has also called Sergio González and Rafa Jordà (Llevante), Francesc Arnau (Màlaga), Alberto De la Bella (Real Sociedad), Damià Abella (Osasuna) and Fran Mèrida (Atlètico Madrid).
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-28 11:34
Är det någon som vet vilken trupp Cruyff har tagit ut mot Honduras, utöver dom tidigare nämda barcaspelarna? Tar han ut spelare efter deras prestation i klubblagen, eller frågar han vilka som kan tänka sig vara med? Hur ser matchtröjan ut?

Man blir väldigt avundsjuk på killen i Örebro som fick träffa Messi. Vem skulle inte vela träffa världens mest ödmjuke idrottsman? Inte jag iallafall.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-28 11:31
Diar Iniesta Shekha

Det är väl inte officiellt ännu?
2010-12-28 11:26
Så jävla skönt att Pep förlänger , våran egna Sir Alex Ferguson.
2010-12-28 11:26
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-28 11:25
addeh
Angående din reflektion över Chyg är det bara att hålla med. Det var Peps värvning, även om naturligtvis fler personer var delaktiga i den. Pep måste ju ha sett något i killen när han värvade honom. Chyg hade alla möjligheter att lyckas i denna klubb, men han gjorde inte det.

Även angående Zlatan håller jag med. Han "förstörde" stundtals vårt spel, genom sin "orörlighet" i anfallet. Han öppnade inte upp ytor åt dom andra spelarna, och därför var det väldigt svårt att komma i genom försvaret.

Något jag personligen stör mig på ordentligt är hans ursäkter och att han hela tiden försöker dölja sin misslyckade tid i Barca. "Jag vann iallafall titlar", "Jag misslyckades inte i Barcelona", "Det är svårt att spela i Barcelona, då dom flesta har spelat tillsammans sedan dom var 5 år" mf citat.
Barcelona Bernie
2010-12-28 11:25
Cologne från ''Filosofen'' . :D Haha!
Annons: