/spanien/barcelona/forum/13488.aspx/spanien/barcelona/forum/13488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Soap
2011-03-01 13:51
Nu skrivs det om väldigt många spelare till Barcelona, iaf enligt AB... Senast är det Morata (Real) och Hamsik (Napoli) som vi är intresserade av.
Barcelona Maykii
2011-03-01 13:51
FaderMessi

du hittar cd key i själva installationsmappen, öppna den sen ser du en crack mapp, där ska den vara. Om du inte hittar, gå in i mitt länktips där förklara de bättre.
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-03-01 13:40
Guardiola har ryggont och kommer förmodligen inte att resa med laget till Valencia. Tito tar hans plats i presskonferensen.

Om det är någon som behöver vila så är det väl Pep Guardiola? Han har redan börjat hår och tappar vikt. Nu har han ryggont.

Nej, bättre att han vilar.
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-03-01 13:37
Spansk fotboll utöver Barcelona och Real Madrid håller hög klass. Om man tittar på bara fotbollen så uppskattar, åtminstone jag, intelligenta passningar före vårdslösa tacklingar.

De som påstår att spanska ligan suger har inte sett lag som Bilbao, Atl. Madrid, Villarreal, Sevilla eller Valencia.

Premier League-onanister ser sällan till fakta. De pratar om lagen under toppen och påstår att de är så jävla bra. Men då kan man undra varför Premier League-lagen inte har gjort bättre för sig i Europa League?

Ta bort pengarna från Chelsea och Manchester City och United hade dominerat ligan totalt. Arsenal och Liverpool hade utmanat.

Det största problemet i spanska ligan har tyvärr varit avsaknaden av konkurrens för Barcelona och Real Madrid. Med all rätt. Barcelona dominerar och Real Madrid som konkurrerar måste varje år investera med dyra spelare.

De spanska lagen under toppen har inte samma ekonomiska muskler.
Hunting Bears
2011-03-01 13:37
Alex.K

Villarreal slog ju ut Napoli som har gått som tåget i Serie A i år. Och Villarreal har ju ändå inte gjort en sådär fantastisk säsong med deras mått mätt.
Barcelona Barca4eva
2011-03-01 13:25
Guardiola skadad o.O The most unexpected
elbraco
2011-03-01 13:13
Hade de olika ligorna bara haft spelare från det egna landet tror jag att både Spanien, Italien och t.o.m. Tyskland hade legat före England...
Barcelona FaderMessi
2011-03-01 13:12
vet någon vart man får tag på cd.key till mafia 2 letat som bara fan!

sorry lite off topic :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-01 13:06
Sevilla har inte varit samma lag sen de tappade Alves, deras styrka låg ju i deras högerkant med Navas och Alves som kombinerade och trixade.

Alves kom ut på kanten, slog en boll på Fabiano eller Kanoute och så blev det mål.
Barcelona Barca4eva
2011-03-01 12:48
Alex.K

Precis vad jag har i tankarna! Excellente!
Real Madrid Alex.K
2011-03-01 12:46
Jag tror nog alla här håller med om att Premier League är världens bästa liga för tillfället. Det har de varit i några år nu. Men alla vet också att det är pengarnas förtjänst.

Sen är La Liga bättre än Serie A enligt mig. Många säger att La Liga suger bara för att Barca och Real dominerar så. Men om vi tar bort dem 2 stora så finns det flera lag som håller hög klass. Villarreal t.ex. kan inte vinna ligan i Spanien, men dem kan vinna i Italien under en bra säsong.
Sevilla är ett annat bra lag som under normala förhållanden kan gå långt ute i Europa. De vann ju t.ex. Uefa cupen 2006 och 2007.

Min poäng är att dem som inte följer La Liga tittar bara på vad Real Madrid och FC Barcelona gör. Mitt råd till dem är att börja se matcher med lag under topp 2. Då får ni se hur bra fotboll det egentligen spelas här.
Barcelona Barca4eva
2011-03-01 12:41
Allt jag har att säga om detta är att Serie A suger.
Davvidsilva
2011-03-01 12:20
L.A.M Nr 10: Är du på riktigt? Säg att du skämtar? Min uppfattning är att PL är världens bästa liga. Observera ordet LIGA. Skall man använda sig av CL så har italiens EUropas bästa LAG förra året.
Barcelona Abbe.
2011-03-01 12:06
Guardiola har tydligen fått ryggskott och kunde därmed inte leda dagens träning. Tito Vilanova håller presskonferensen inför Valencia-matchen och det är fortfarande oklart om Pep kan resa med laget till Mestalla.
Barcelona Abbe.
2011-03-01 11:58
Haha, Shakira som har poserat med en Real Madrid-tröja samt varit medlem i Espanyol ska nu alltså börja jobba för Barça? Jag ser komiken.
elbraco
2011-03-01 11:55
Pique har fått jobba hårt det senaste ;) senaste nytt är att Barca samarbetar med Shakira på något sätt.
elbraco
2011-03-01 11:14
Samtidigt är PL också ett two horse race, Chelsea eller Utd. Serie A = Milan eller Inter.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-01 11:04
Det känns fortfarande lite vemodigt med Qatar Foundation på tröjorna men man kan inte säga att Rosell gjorde bort sig rent ekonomiskt i alla fall. Maximalt kan Qatar-dealen inbringa ofattbara €170m under 5 år. Det är helt sjuka pengar!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-01 10:33
Det är klart att man hejar på lag och inte på ligan, men samtidigt så skulle jag kunna tro att det kan vara frustrerande att veta att lagen under Barcelona och Real Madrid är mer eller mindre chanslösa när det gäller att vinna titeln. Det kan vara föratt tv-rättigheterna är uppdelade så att Barceona och Real Madrid äter de stora bitarna och resten får småsmulor.

Jag tycker att la liga är en otroligt tråkig liga pga. att den är så förutsägbar, alla vet att i slutändan så handlar det om Barcelona och Real Madrid. Det känns nästan som att hela ligan cirkulerar kring el clasico matcherna.
Men men, det handlar om vad man föredrar, men jag tycker att spanska ligan= skotska ligan.
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-03-01 09:29
Jag fattar dock inte varför man försvarar Real Madrid så mycket. Att de ligger långt före trean i La Liga har stavats PENGAR men annars har de fortfarande inte fått ihop ett starkt lagbygge, vilket har visat sig tydligt i CL de senaste åren. Känns än mer konstigt att s.k. Barcafans försvarar RM. Detta är ingen kamp om vilken liga som är bäst. Det är ett lag vi väljer att hålla på inte en liga.
Cigge
2011-03-01 09:12
Ankan#7

La Liga är inte så dålig som du påstår. Allt som oftast klarar sig lag 3-6 väldigt bra ute i Europa. Serie A däremot har enorma problem. Vilket rent och skärt fiasko det kommer bli om ALLA italienska lag åker ut i första slutspelsomgången i både CL och EL.

Serie A är jämn, men det beror mestadels på att toppen inte är lika bra som tidigare. Juventus är upp och ner, men oftast ner, Roma hade släppt in oerhört många mål i La Liga, Fiorentina är inte samma gamla lag som tidigare, Inter har inte kommit upp i normal standard, men det beror på en hel del skador och Milan är tunga att möta i Serie A med sin anfallstrio, men verkar inte ha så mycket att hämta i CL.

Milan och Inter hade med största sannolikhet kommit trea och fyra i la liga. De hade varit närmare lag fem och sex än lag ett och två tror jag.
Celta Vigo Jóse Felicano
2011-03-01 06:09
L.A.M Nr 10:
Innan man säger Barca och Real är överlägset bäst i världen kanske man ska se hur de presterar i CL under våren?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-01 05:00
Att Barcelona och Real Madrid utklassar allt som kommer i deras väg i La Liga beror väl mest på att båda de lagen troligen är överlägset bästa i världen just nu. Många har sagt det förut, och jag säger det igen. Hade Real eller Barca spelat i Serie A/Premier League hade det blivit en ganska enkel ligaseger. Vi skulle nog aldrig tappa poäng mot bottenlag som Stoke, Blackpool, etc. Jag kan faktiskt gå så långt att säga att de spanska bottenlagen är bättre än både de engelska och italienska, medan platserna 3-7 är bättre i England.

Sedan tycker jag man ska sluta jämföra Serie A med PL och La Liga. Det är de två sistnämnda som är överlägset bäst, medan Bundesliga enligt mig helt gått om Italien och gör det väl också snart på rankingen.
Barcelona Ankan#7
2011-03-01 04:02
geegiii

Kommer ihåg den matchen den matchen..

Real fick ett tidigt 1-0 mål sen några minuter ett turligt 2-0 mål. Efter det var det ju en ren och skär uppförsbacke,så klart. Men jag har svårt och jämföra oss två som lag.

Real Madrid har världsklasspelare på varje position plus världens bästa tränare, medans Milan endast har 3 st världsklass spelare.Pato,Ibrahimovic och Thiago Silva.

Men det var inte min poäng.

Min poäng gentemot Vampìro var att han inte kan jämföra La ligas försvarspel med Seria a:s när man får se utklassningar siffror på löpande band i den hära serien.

Barca har fullständigt utklassat sina motstånadare,hemma som borta, även Real har gjort det emellanåt.

Och det är enligt mig att patetiskt att se.

36 poängs skillnad mellan 1:an och 4:an är ju bara löljeväckande sjukt, sen ska vi inte snacka om målskillnaden mellan dom lagen.

Blaugrana91

Skulle inte förvåna mig om ni skulle vinna Serie A eller PL, för så bra är ni. Men ni skulle inte fullständigt krossa motståndarna som ni gör i La liga.

Sen tror jag inte du ska ta Napoli på allvar i Europa Leauge. Kommer ihåg ett uttalande somras där presidenten Aurelio De Laurentiis uttalade sig helt ointresserad angående EL. Det han sa var att Europa League var en b-cup och att CL var det enda som räknades för honom och Napoli. Har försökt hitta hitta intervjun där han sa så men har tuvärr inte kunnat hitta den, men jag tror inte han sörjer uttåget ur EL iallafall.

Men minns jag rätt så var Man United redan klara för åttondelen när dom möttes i Old Trafford? Sen slog dom Valencia med 1-0 på Mestalla innan.

Aight then hoppas ni har förstått min poäng.

Godnatt!
Barcelona Android
2011-03-01 02:51
Ankan#7

Det är knapapst la liga som är dåligt på något sätt. Real Madrid som ligger 7 poäng efter Barcelona misshandlade Milan som dominerar Serie A på både hemmaplan och bortaplan. Även Villarreal som ligger fyra tog Napoli som ligger tvåa.

Nu är alla Italienska lag i princip ute ur CL. Hade Real Madrid eller Barcelona spelat i Serie A så hade de totalt dominerat hela ligan och legat typ 40 poäng före Milan. Italienska ligan är sjukt tråkig och är påväg ner djupare än vad de redan är i skiten. Tyskland är även förbi Italien nu om man kollar på rankingen.
Barcelona Barca4eva
2011-03-01 01:56
Éluc

Walcott verkar missa den men resten är väl bara lite osäkra, förmodligen spelar de.
För mig kvittar det om de är med eller inte då man ska vinna en sådan match alla dagar i veckan...dock är det ändå bara en fördel.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-01 01:47
Ankan#7

Det är inte La Liga som är dålig, jag menar Valencia t.ex. åkte till OT och fick 1-1 mot Man United som är englands bästa lag, Valencia var dessutom det bättre laget i den matchen, Villarreal slog ut Napoli ur EL, ett Napoli som då låg 2a i Serie A.
Grejen är att det är Barcelona som är så galet bra!
Jag tror att Barcelona hade vunnit både Serie A och PL ganska lätt.
Barcelona Éluc
2011-03-01 01:39
Läste att både Walcott och Van Persie missar returen på Nou Camp, samtidigt som Fabregas är osäker för spel han också. Med dessa avbräck ser deras offensiv flera snäpp sämre ut. Tråkigt för matchen.
Real Madrid - geegiii
2011-03-01 01:26
Ankan#7 //

Det säger mer om Barcelona än om La Liga. Real Madrid som blev fullständigt överkörda av Barcelona resultatmässigt som spelmässigt, är samma Madrid som spelmässigt våldtog Milan på Bernabeu, ett Milan som leder Seria A med 6 poängs försprång.

Vad säger det om Serie A rättare sagt.

Barcelona Barca4eva
2011-03-01 00:43
Pinto

Alves - Pique - Abidal - Maxwell

Xavi - Busquets - Iniesta

Pedro - Messi - Villa

Som vanligt alltså förutom att Mascherano kanske kan spela istället för Busquets?
Annons: