/spanien/barcelona/forum/13487.aspx/spanien/barcelona/forum/13487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barçelonista!
2010-12-30 22:34
Hello fellas!
Är det någon som har någon bra torrent till den underbara CL finalen 06? Fick ett sjukt sug att återuppleva det hela men hittar inga med kvalitee,
Barcelona el Flaco
2010-12-30 22:33
Hetfield & el Maestro!

Jag förstår varför Pep ville göra sig av med Samu när han tog över som huvudtränare, då han ville förmodligen bli av med de tunga elefanterna inom omklädningsrummet och bygga om på nytt, men med tanke på att lagkaptenerna ville att Eto'o skulle stanna och plus att lejonet gjorde kanske sin bästa säsong någonsin för Barça 08/09 med 30 ligamål och nätade i Champions League finalen tycker åtminstone jag att han hade gjort sig förtjänt av få stanna i Barcelona. Han fick en till chans och han tog den med råge. That's at least how I feel about it.
Barcelona el Maestro!
2010-12-30 22:26
addeh:
Vad jag förstår så var Peps tanke med att han ville skicka iväg Eto'o inte av sportsliga skäl. Det var nog bara ett sätt för Pep att bryta upp den gamla hierarkin med Ronaldinho, Deco och Eto’o i toppen. Han ville skapa nya ledare i laget. Det vi ser idag är resultatet av hans planer. Idag har vi nya ledare i form av Messi, Xavi, Puyol med flera. Jag har absolut ingenting att klaga för om tanken har varit så som jag tänker.
De nya ledarna tänkar annorlunda och de tar till sig Pep visioner på ett annat sätt. Tycker inte att man ska klaga.

Edit. Om jag hade varit Pep hade jag nog gjort exakt likadant med tanke på att han tog över ett lag i kris.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-30 22:25
el Flaco

Längre kontrakt = Mer pengar.
Barcelona el Flaco
2010-12-30 22:24
Hetfield/

"Eto'o ville ha mer i lön, det var lite av problemet."

Jag minns att problemet låg i att Samu krävde ett längre kontraktstid än vad klubben var beredda att erbjuda. Det var där man inte kunde komma överens, inte om lönen.
2010-12-30 22:20
addeh

Eto'o ville ha mer i lön, det var lite av problemet. Sen kan man ju förstås argumentera att man gav Zlatan rena monsterlönen, man kunde ha gett samma lön till Eto'o istället.

Du måste komma ihåg att när Guardiola tog över så var hans plan att ta bort spelarna från gamla eran, dvs. Ronaldinho, Deco och Eto'o, så det var knappast något som Guardiola fick en "feeling" om. Han vill göra det till Guardiolas lag, inte Rijkaards lag.

Det är vad som är problemet med Inter i dagsläget, Inter är fortfarande Mourinhos lag, inte nya Inter. Det är därför de måste bli av med en hel del kuggar från trippelåret om de vill vinna igen.

Jag stödjer försäljning av Eto'o, det är bara synd att man inte gick all-in på Villa istället för att köpa Zlatan. Det är synd att klubben inte satsade på Drogba (om man nu ville ha en centertank), då pratar vi om en person som rör sig för laget.
Barcelona el Flaco
2010-12-30 22:20
Och på tal om vår ungdomsakademi så vill jag rekomendera den här intervjun som Guillermo Amor och hans närmaste medarbetare Albert Puig gjorde med Barça TV. Tillsammans ansvarar de för Juvenil B-laget ända ner till Prebenjamín som består av 7-åringar.

Puig avslöjade bl.a. att för bara två veckor sen hade Pep Guardiola och Tito Vilanova ett möte med alla ungdomstränare för att komma fram till hur man bäst ska arbeta för att få fram egna produkter upp till A-laget. Amor var också inne på att det är viktigt för ungdomarna att vara bra människor för att sedan även bli bra fotbollsspelare. Hårt arbete och den mänskliga faktorn är två stöttespelare i deras filosofi.

En av punkterna på Rosells agenda när han tog över som president var att professionalisera sättet att arbeta på inom akademin. Man har t.ex. anställt tränare på heltid så att de kan skötta hand om lagen på ett bättre sätt än tidigare och även stötta de med all hjälp de kan få.
Barcelona el Flaco
2010-12-30 22:18
Hetfield/

Precis, det var mer sättet som han lämnade som gjorde mest ont. Villa är nu en värdig ersättare, även om han har en annan roll och även andra kvalitéer än Samuel. Men jag måste dock erkänna att jag var jävligt bitter när jag fick se Eto'o vinna en ny trippel medan vi hade ett värdelös kylskåp som sprang (lunkade?) omkring med tröja nr. 9 under våren.

C Ronaldo #7/

Att säga att Zlatan var "kung" hos oss är en grov överdrift, även om man har hans höstsäsong i åtanke. Han gjorde visserligen sina mål, men kom aldrig riktigt in i systemet.

Men om vi ska gå in på ett intressantare samtals ämne...

"Jag har inte jättestor koll på reals ungdomsverksamhet men jag skulle framförallt tro att Barca ger sina ungdomar chansen och Real ger inte sina ungdomar chansen mer eller mindre."

Håller med. Tror också att den stora skillnaden mellan våra klubbars sätt att arbeta är att vi har en medveten och fungerande strategi att plocka fram egna produkter, medan Madrid inte har haft det. Vad det beror på kan man så klart spekulera kring. Att det har saknats långsiktigt tänkande kan man lugnt påstå. Lovande talanger saknas det dock inte i la Castilla, även om mängden kanske inte är lika hög som i La Masia för tillfället.
Barcelona Barca Barca
2010-12-30 22:16
Romario, Ronaldo och Eto'o är utan tvekan dom bästa anfallarna barca har haft dom 20 senaste åren. Vrf ja inte nämner rivaldo o dinho är för att dom var mer nr 10 spelare.
Atlético addeh
2010-12-30 22:15
Hetfield

Det slutade bra för alla, men det hade kunnat sluta bättre för oss föregående säsong med antingen Eto'o kvar eller Villa. Det måste ha slagit slint i huvudet på Pep. Eto'o är och var världens bästa avslutare, ändå vill han inte behålla honom? Han ville få bort honom redan inför säsongen 2008/09, och Samu svarade med att vara lagets bästa målskytt och skjuta ännu en CL-titel till klubben. Jag begriper inte varför Guardiola ändå ville ha bort honom, det är det jag tycker är så märkligt. Han måste vara en envis person som när han väl bestämt sig, även om han själv inser att det kanske är fel, måste hålla fast vid det.

el Flaco. Tack för komplimangen. =)
Barcelona el Maestro!
2010-12-30 22:12
el Flaco:
Eftersom jag håller på klubben och inte på enskilda spelare så är det alltid för mig den som nu spelar i klubben som är nummer ett, bäst, vackraste och störst;-).
Eto'o var väldigt bra och ska hedras som legend men nu är det Villa som är bäst i mina ogön. Det är han som bär de vackraste färgerna nu.
Jag förstår dock absolut din kärlek till Eto'o. Han har också varit en favorit för mig då.
Canaletes
2010-12-30 22:11
haha längesen du länkade dina epic fail bilder el Flaco :P hade tom glömt det
Barcelona Pedrito
2010-12-30 22:09
Härligt att slå real med 20 poäng!! :D
2010-12-30 22:07
el Flaco

Äh, det slutade ju bra för alla eller hur? Vi vann ligatiteln med statyn och Eto' fick vinna trippeln med rena monsterlönen (tjänar mest i hela Serie A). Vi fick dessutom Villa tillslut, så det är inte fyskam.

Jag gillar dock inte sättet Eto'o fick lämna oss, vi behandlade honom som en illaluktande strumpa.
Real Madrid C Ronaldo #7
2010-12-30 22:05
The Special Five

Ja, onekligen är det så eftersom ni producerar så många egna spelare...
Jag har inte jättestor koll på reals ungdomsverksamhet men jag skulle framförallt tro att Barca ger sina ungdomar chansen och Real ger inte sina ungdomar chansen mer eller mindre.
Det är nog varför Barcas ungdomar blir bättre än Reals.
Men nu är Morata och Sarabia på gång, fast det blir nog pannkaka av dem tillslut.

el Flaco

Zlatan var ju kung hos er. Han var faktiskt höstsäsongens bästa spelare i Barca och kanske t o m la ligas bästa enligt mig.
Barcelona el Flaco
2010-12-30 21:58
Hetfield/

Under mina ca 12 årsom culé har jag aldrig upplevt en bättre striker i Barça än Eto'o. Ingen som kommer ens i närheten. Jag vet att Pep har klubbens bästa i åtanke när han fattar sina beslut, men hans brist på "feeling" med Samu som ledde till att man sålde kameruanen kommer jag aldrig att förstå eller glömma.

Guardiola tog en epic fail i det fallet.
2010-12-30 21:51
el Flaco

Jag var en av de som klagade på Eto'o, jag räknade honom som de bästa men jag uppskattade aldrig honom fullt ut.

Jag håller Villa betydligt högre än Eto'o som anfallare, men jag tycker att Eto'o under hans bästa stunder var helt makalös. Han var den som alltid sprang trots att de flesta var för trötta.
Barcelona el Flaco
2010-12-30 21:43
Vill även passa på att tacka Adam Pinthorp för sin krönika om Samuel Eto'o, utan tvekan en av mina absoluta favoriter. Kommer aldrig glömma hans insatser för klubben. Under många år kunde man höra hur folk sade "Äsch, det är väl inte svårt att vara anfallare i Barça med tanke på att man blir serverad av Ronaldinho, Xavi, Iniesta, Deco...". Sen värvar man Zlatan och hela världen inser att lejonets prestationer kanske inte var så enkla som de trodde. Samu var helt enkelt kungen.
The Special Five
2010-12-30 21:43
I knattelagen handlar det inte om att endast vinna, det viktigaste är att utveckla spelarna och få de att anpassa sig till 4-3-3 modellen. Real Madrids ungdomslag må vara bättre resultatmässigt i flera olika åldersgrupper då deras ungdomar överlag är bättre, men de riktiga guldkornen finns i la masia,. Real Madrids ungdomsakademi=Kvantitet La Masia= Kvalitet
Real Madrid C Ronaldo #7
2010-12-30 21:34
FAN !
Ni piskar ju oss i allt.
Fotboll 5-0.
basket 95-75.
och knatte finalen igår vann ni på straffar.
Dock måste jag tillägga att jag blev väldigt imponerad av våra knattar som faktiskt spelade klart bättre i den matchen och var värda segern iaf i 2 halvlek som jag såg.
Med tanke på hur mycket beröm er akademi och hur mycket skit vår akademi får så blev jag faktiskt glad av den matchen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-30 21:31
UT Clasico,

Det är nog inte första gången klubbar förhandlar med Thiagos pappa. Han sa ju i en intervju tidigare i höstas att "om Thiago hade bara brytt sig om pengar, hade han lämnat för länge sen" eller nåt liknande. Men han vill lyckas i Barca. Vi får hoppas att han resonerar likadant nu, även om han inte får A-kontrakt än.
Barcelona el Flaco
2010-12-30 21:24
Det måste ha varit extra skönt för killarna från Infantil B att vinna den turneringen med tanke på självaste Florentio Perez satt på läktaren. :P
Barcelona Abbe.
2010-12-30 21:22
Canaletes

Här kan du se straffsparksläggningen.
Canaletes
2010-12-30 21:05
Barcelona juniorer vann även finalen mot Madrid. Nice!
Barcelona Abbe.
2010-12-30 20:34
Eo eo eo, esto es un chorreo!
Utklassning även i basketen.
Barcelona barca kid
2010-12-30 20:30
Många av mina kompisar har samma namn som någon känd fotbolls spelare ex Emanuel Adebayor och Eboue. Men nu har jag också fått en kul att Atletico värvade ELIAS.
Canaletes
2010-12-30 20:17
Informe Robinson - Cuando Fuimos Campeones

Kolla på den om ni kan spanska! Skitbra dokumentär när Spanien vann VM!!
Barcelona Abbe.
2010-12-30 20:13
Barça leder med 19 poäng över Real Madrid i basketen!
Barcelona UT Clásico
2010-12-30 19:58
vet ej hur mycke sanning som ligger i dt har men jag e lite oroad
Barcelona Barcadinho.
2010-12-30 18:46
Jag ser att ni spekulerade kring mittbackarna mot Levante.
Tränarstaben har kallat Marc Bartra att joina a-laget.

Om det blir ett mattlås med Abidal o Bartra återstå att se.
Jag gissar att han i alla fall kommer vara med i den 18 -manna truppen.
Annons: