/spanien/barcelona/forum/1348.aspx/spanien/barcelona/forum/1348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Seabrook
2016-08-30 20:01
@S.Eto'o:

Nej, de värvades sommaren 2014 (samma år som VM hölls i Brasilien). Förra året var det bara Arda Turan och Vidal som värvades (även om de inte blev registrerade förrän i januari 2016).
Barcelona S.Eto'o
2016-08-30 19:56
@Tiki-Taka:

Fel. 2015 värvade vi raketen, Suarez, vermaelen, mathieu, Douglas, bravo samt Ter stegen
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-30 19:35
Leo Messi and Barça's medical staff did not agree on issue of him travelling to Argentina (Sport) Och ändå gör han det... Känns inte bra.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-08-30 19:16
[QUOTE=ElRaval]Måste vara otroligt skönt för backarna att ha honom och grymt jobbigt för motståndarna att helt plötsligt behöva täcka ännu en passningsyta. Ifall de får för sig att täcka ytan mot Ter Stegen så dyker det plötsligt upp passningsmöjligheter mot mitten. Dessutom måste motståndarna pressa oss högt upp i banan vilket underlättar för anfallsspelet och snabba djupledspassningar. Förstår inte folk som inte gillar att Ter Stegen är så pass inblandad i spelet. [/QUOTE] Kan faktiskt inte komma på en enda solklar chans Bilbao skapa själva i matchen? Mot de flesta lagen hade de fått utdelning för sin press o slit men inte om man möter ett lag med Ter stegen i mål. Istället blir det vi som skapar solklara chanser från deras press pga Ter stegen som gör att vi kan spela oss förbi den. Hade vunnit matchen med ett par bollar om Suarez inte haft en off day.
Barcelona ElRaval
2016-08-30 18:58
@El Pistolero #9:

Måste vara otroligt skönt för backarna att ha honom och grymt jobbigt för motståndarna att helt plötsligt behöva täcka ännu en passningsyta. Ifall de får för sig att täcka ytan mot Ter Stegen så dyker det plötsligt upp passningsmöjligheter mot mitten.

Dessutom måste motståndarna pressa oss högt upp i banan vilket underlättar för anfallsspelet och snabba djupledspassningar.

Förstår inte folk som inte gillar att Ter Stegen är så pass inblandad i spelet.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-30 18:23
Den som lever får se! Tack och hej!
Barcelona neymar JR
2016-08-30 18:02
Man kan inte förbjuda Valencia något, men munir är på utlåning och köpoptionen är under ett annat kontrakt. I den här frågan så står munir med bollen på straffpunkten. Han SJÄLV gör sitt val nästa sommar.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-30 17:51
Umtiti, Denis Suarez, Digne, Andre Gomes, Cillesen och Paco Alcácer!!! Klubben och Robert i synnerhet ska ha en stor eloge för det här transferfönstret, visst vi spenderar över en miljard, men man får titta på vilka spelare vi faktiskt får in. Samtliga nyförvärv känns dessutom spännande, alla är unga och har goda möjligheter att direkt eller på sikt konkurrera om en startplats. Vi har redan världens absolut bästa startelva, nu har vi dessutom breddat truppen så att även den håller världsklass! Svårt att redan nu välja någon favorit bland nyförvärven men på förhand känns det som Umtiti och Paco kan bli mina absoluta favoriter! Slutligen lite intressant fakta, United spenderade €120M på Pogba, för €123M fick vi 6 spelare där alla håller hög klass! :)
2016-08-30 17:42
Barca created 8 very good chances using Ter Stegen in the build ups and conceded just one which he saved #FACTS Ta er en titt :)
Tiki-Taka
2016-08-30 17:09
Transfer windows in which Barcelona signed 6 players: both 2008-09 and 2014/15 seasons and now 2016/17 season. #fcblive Detta betyder ju bara en sak....en ny trippel säsong påväg :-) :-)
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-30 16:32
Davids3

Källan hänvisar till FC Barcelonas hemsida, och där står det ingenting om att man kan förbjuda Valencia från att använda köpoptionen.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-30 16:30
El Pistolero #9

Precis som du säger, konkurrensen är hård och Rafinha måste kämpa för att få speltid. Men en värvning av ukrainaren skulle ju innebära att konkurrensen är ännu större när han kommer tillbaka. Bättre att behålla Rafa.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-30 16:27
Gabriel

Helt säker är jag inte. Men den enda förklaringen till att Munir inte skulle kunna neka ett eventuellt kontrakt är ju, precis som du skriver, att han i och med signaturen idag även godkänner en permanent övergång.

Min uppfattning är dock att det är två separata kontrakt. Men som sagt, jag är inte 100% säker.
Barcelona Shanghai
2016-08-30 16:26
Helt ärligt talat så är jag nöjd med alla värvningar förutom Cillessen värvningen. Vi kunde lika gärna signat med Pinto igen. Han har inget att hämta här.

Vet någon om Messi skall spela landskamperna?
Barcelona neymar JR
2016-08-30 16:26
Spelaren har självklart rätt att tacka nej till Valencia, som sagt han är bara utlånad och inte såld.
Barcelona Davids3
2016-08-30 16:16
Enligt denna sida som enligt mig är pålitliga skriver de att Barca måste vilja sälja, för att Valencia ska kunna köpa.
2016-08-30 16:12
@SOMISEREM1899:

Lån! Rafinha behöver mycket speltid, han kommer knappt få det hos oss och dessutom behöver han lira regelbundet o komma tillbaka till sin gamla form efter den otäcka skadan. Konoplyanka hade varit en nyttig spelare för oss att ha att ha. Dessutom culé!
Barcelona Gabriel
2016-08-30 16:11
SOMISEREM Det var lite det jag också satt och funderade över, ifall Munir inte Ian tacka nej till att bli Valencia spelare on a permanent basis. Eller ingår kanske hans "accepterande" av ett sådant fall redan i hans accepterande av att spela för klubben som utlånad. Det känns ju som att Valencia vill ha någon form av garanti annars lär de bli rejält blåsta, då räcker det för klubben att ringa Munir och berätta att man ska satsa på honom sen kommer han tillbaks efter utlåningen oavsett vad Valencia gör. Så, min fråga är, är du säker?
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-30 16:07
@Davids3:

Nej, använder sig Valencia av köpoptionen har Barça inget att säga till om. Däremot kan Munir neka ett eventuell kontraktsförslag om han skulle vilja återvända.
Barcelona Gabriel
2016-08-30 16:07
Så om jag har förstått det hela rätt gällande Munirs utlåning till Valencia så har Valencia en köpklausul för 12M€ nästa sommar, medans vi inte har en återköpsklausul på det, utan enbart en sk "first refusal", vilket innebär att Valencia mer eller mindre måste erbjuda spelaren till oss först om de tänker sälja honom till en annan klubb? Om det stämmer så motsäger jag mig den här affären. För spelar Munir dåligt så innebär det att hans utveckling stagnerat, och spelar han bra så köper Valencia honom för 12 miljoner nästa sommar och vi går miste om hans utveckling. Ingen bra deal.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-30 16:06
@El Pistolero #9:

Ett till offerlam från La Masia alltså? Nej tack.
Barcelona Davids3
2016-08-30 16:05
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Jag tror du har missat att, Valencia kan köpa Munir om 1 år endast om Barca vill sälja.
2016-08-30 16:00
Enligt en skribent på Sevillas forum så är Konoplyanka nära Schalke på lån med köpoption på €16m. Hade gillat om vi gjorde en deal med Sevilla - Rafinha på lån till de och vi lånar in Kono.

Anledningen är att vi har bara en explosiv ytter i Neymar i truppen. Känns inte bra.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-08-30 15:54
Gillar inte köpklausulen när det inte ingick någon återköpsklausul..Vem hade gått med på Munir +18-20milj euro för Paco?..(Det är i praktiken så affären ser ut om Munir spelar bra), Bullshit det som står på hemsidan att man skickar Munir på lån för att utvecklas för att komma tillbaka till Barca..Spelar Munir bra (Utvecklats) Då lär ju Valencia värva honom..
Barcelona Smogen
2016-08-30 15:35
[QUOTE=papillon]Smogen Är Sportchefen Robert inte en del av ledningen eller är han inhyrd konsult från Proffice? [/QUOTE] Ganska säker på att Roberto inte kommer från en uthyrningsfirma. Jag tror också bestämt att jag skrev "jag brukar ge ledningen mycket skit MEN Roberto har gjort ett jäkligt bra jobb". Läste du fel eller förstår du inte vad det betyder?
Barcelona Rambla~
2016-08-30 15:33
Personligen så hade jag hellre behållt Munir men det är väl bara jag som är lite udda kanske. :)

Han ville stanna, hade inga problem med att vara 4:e forward och få lite speltid här och där. Trots den ringa speltid han har fått de senaste två säsongerna så kunde man se under försäsongen att han växt som spelare. Jag är besviken att man går med på att ge Valencia en köpoption. Nu kan de i praktiken köpa honom och sen kräva utköpsklausulen om Barca verkligen vill ha tillbaka honom. Det känns ju så där.
Tiki-Taka
2016-08-30 15:28
Skurhink

Du glömde en viss Cillessen också hehe =)
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-30 15:26
neymar JR

Ja! Vilket jätte fönster! Ingen går in i ordinarie startelva.
Endast bara frågetecken.
Barcelona Skurhink
2016-08-30 15:26
Tveklöst världens bästa trupp! Spelare kommer intensivt knacka på till start 11an i lång tid framöver! Denis Digne Umtiti Gomes Paco!!!!! Visca Roberto!!!
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-30 15:23
neymar JR

Därför undrar man hur det kommer sig att Paco vill till Barca.
Han kanske skiter i sin utveckling och går på pengar.
Annons: