/spanien/barcelona/forum/13476.aspx/spanien/barcelona/forum/13476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-02-28 20:52
Hussfelt bara råkar glömma Di Natale som leder skytteligan men istället nämns Zlatan och Eto'o. Herregud.

cvblol

Ironiskt nog så är det nog puertan som hade hamnat närmast den beskrivningen om man skulle fråga runt på SF.
Real Madrid cvblol
2011-02-28 20:51
Oerhört låg nivå på dina tramsig aprovokationer. Spärrad!/Red
Hunting Bears
2011-02-28 20:50
Hetfield

Dom kör alltid trebackslinje. Det är vågat men det har ju tagit dom so far.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-28 20:48
Napoli kör med trebacklinje på bortaplan, hur kan man inte älska laget?

Kom igen nu Skeletor Cavani, sänk Milan.
elbraco
2011-02-28 20:46
De enda jag hade sållat bort där är väl Trezeguet och Defoe. (kollar inte så mycket på Spurs matcher). Higuain har inte spelat tillräckligt mycket för att bevisa sig bland dessa herrar enligt mig, men jag kan erkänna att jag kanske är lite vinklad (samtidigt som jag tror maränger överskattar Pipita lite).

Milan - Napoli nu!
Hunting Bears
2011-02-28 20:45
addeh

Eller att beskriva storheten i Beethoven för en döv individ.
Atlético addeh
2011-02-28 20:44
Higuain, He Knows How To Score! - "Hombre"

Gör inte Messi mål regelbundet mot kvalificerat motstånd? Han har ju för guds skull gjort fyra mål mot Arsenal, hattrick mot Real Madrid, Atlético Madrid, Valencia & Sevilla.

Att diskutera med dig är som att kolla på fotboll med en blind person (inget ont emot blinda).
Hunting Bears
2011-02-28 20:43
Milito gjorde 21 mål för Genoa på 34 matcher säsongen innan så visst fan är han en klinisk avslutare.

Skillnad på att kunna placeras in bland de 5-15 bästa och definitivt vara topp 5 avslutare i världen. Jag vet inte vem jag hade placerat in topp 5, antagligen hade Cavani och Di Natale taget varsin plats.

Sa inte att dom var bättre, men dom tåls att nämnas. Ser inte Higuain som en exceptionellt bra avslutare, Ruud Van Nistelrooy var en sådan. Cavani, Trezeguet, Di Natale är också det.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-28 20:42
Hetfield- Megan Fox is a dude

Som Cule kan man väl bara älska Hussfelt, hur ofta hyllar han inte er. Det gjorde han iaf varje gång under FKE förra året, följer det dock inte längre pga av de usla experterna".
2011-02-28 20:42
"Pazzini, Di Vaio, Llorente, Gomez, Hulk, Cardozo"

Hur är dessa herrar bättre avslutare än Higuain?

Ni vekrar ju se ner på allt som har med Madrid att göra, jag undrar vad dem behöver göra för att få ert erkännande.
Atlético addeh
2011-02-28 20:41
För en gångs skull tänkte jag sätta mig och se en hel Serie A-match. Vi får väl se om jag lyckas se hela eller om jag slår över till Málaga - Almería om det blir för långtråkigt... :P

Vore skönt om Cavani sänkte Milan och sköt Napoli närmare guldet. Kom igen nu.
2011-02-28 20:41
Stream med engelska kommentatorer om ni vill slippa Hussfeldts röst.
2011-02-28 20:40
"Higuain en av världens bästa avslutare? Oh dear. När han börjar göra mål regelbundet mot kvalificerat motstånd kan jag köpa det, men inte nu."

Regelbundet?

Inte ens Messi gör det min vän. Så jag är helt oförstående i dina kritierier.

elbraco

Sålla bort Pato, Anelka, Van Persi, Rossi, Ibra, Defoe, Trezeguet ganska omgående.

Kvar blir Villa, Pedro, Etoo, Forlan, Cavani och Berbatov, och det går väl ganska enkelt att äkna i Higuain bland dem?

Det hela handlar om hur man förvaltar lägerna när chanserna ges, enligt mig så är det bara Messi som är bättre än Higuain. För Higuain när han har sitt flow helt helt överlägsen än övriga. Men normala fall så är Higuain ungefär lika bra som Villa, Etoo och Pedro(endast för att han är tvåfotad). Milito överpresterade förra säsongen och han är normalt inte allt för klinisk.
2011-02-28 20:39
Fan, Hussfeldt är kommentator..nu spelar det ingen roll hur bra Napoli spelar, han lär onanera till allt Milan och Zlatan gör.
Hunting Bears
2011-02-28 20:39
Pazzini, Di Vaio, Llorente, Gomez, Hulk, Cardozo för att ytterligare några.
2011-02-28 20:38
Om ett par minuter börjar Milan-Napoli!

Kom igen nu Cavani, sänk Milan.
2011-02-28 20:38
Det som gör Higuain så bra är just hans avslut och näsa för mål. Ni får gärna förbi se det faktum att Higuain är en klass avslutare, så länge han fortsätter bevisa det med sina klass mål gör det mig inget.

Pedro bättre avslutare än Higuan? kom igen liksom.
elbraco
2011-02-28 20:31
Villa, Pedro, Messi, Eto'o, Milito, Torres, Anelka, Tevez, Van Persie, Rossi, Forlan, Ibrahimovic, Pato, Cavani, Di Natale, Defoe, Berbatov, Trezeguet....

Jag säger inte att alla dessa är bättre än Pipita men att han ens skulle vara bland topp 5 avslutare med denna konkurrensen tvivlar jag starkt på.
Atlético addeh
2011-02-28 20:29
Frodo

Jag hade nog också valt Agüero och Tevez tillsammans med Messi om jag varit i Batistas skor. Dessutom är Kun en riktigt bra ytterforward då han allt som oftast söker sig utåt vänsterkanten i klubblaget där han kan använda sin speed och teknik. Tevez är väl den som i första hand skall göra målen.

Jag håller Argentina som stora favoriter i turneringen. Brasilien har ett alldeles för mediokert mittfält för att vinna enligt mig. Uruguay är nog de största konkurrenterna. Jag ryser när jag tänker tillbaka på vad Forlán, Cavani och Suárez fick uträttat förra sommaren. Skillnaden från då är väl att Cavani blommat ut till en världsstjärna medan Forlán tyvärr inte alls presterat som tidigare säsonger. Hur som helst tror jag den sistnämnde kommer höja sig när det vankas landslagsspel och med en allt stabilare målvakt i Muslera, och ett försvar lett av Lugano tror jag Uruguay kan bära långt.

---

Higuain en av världens bästa avslutare? Oh dear. När han börjar göra mål regelbundet mot kvalificerat motstånd kan jag köpa det, men inte nu.
2011-02-28 20:22
Kolla på alla Higuains mål från förra säsongen, de flesta är alltid hårt placerade in till stolproten. Han är väldigt kylig framför mål, naturligtvis inte som Messi som är en utav de bättre avslutarna genom alla tiderna, men det finns verkligen inte många anfallare i modern tid som avslutar bättre än Pipita.

Så skratta på du bara..
Barcelona comprende
2011-02-28 20:20
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Och vi "väntar" på Gagos genombrott :) !
Hunting Bears
2011-02-28 20:18
Tror jag kan nämna 8-10 som jag anser vara bättre.
elbraco
2011-02-28 20:18
jag co-signar Hunting Bears åt det påståendet.
Hunting Bears
2011-02-28 20:17
"Granero y Higuain"

Okej, jag skrattar lite åt att Higuain ska vara en av de bästa avslutarna i världen.

2011-02-28 20:14
Ezequiel är en fantastisk anfallare, tekniskt håller han väldigt hög nivå lägg där till ett garanterat häst jobb i defensiven varje match. Tycker inte jämförelsen med Higuain är speciellt bra då de är anfallare som har olika spetskompetenser, och som bidrar med helt olika saker.

Man behöver dock inte vara en raketforskare för att kunna räkna ut vem som är den bästa målskytten eller bästa avslutaren.

Higuain är förövrigt i mina ögon den bästa avslutaren i världen tillsammans med Messi och Villa.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-02-28 20:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

"Till skillnad från Canales så är ju Afellay en respekterad spelare som är ordinarie i Hollands landslag och var lagkapten i Hollands bästa klubblag."

Så pass. Och jag som fortfarande väntar på hans genombrott..
Barcelona Frodo
2011-02-28 20:09

Varför ser du allt som en personlig attack mot dig? Lugna ner dig och läs det jag skriver istället för att läsa det du vill tro att jag skriver.

Varför han ska kopiera Barcelona? Batista vill spela som Barcelona och han vill få ut max av Messi för att kunna göra det. Det är något som han själv har sagt.

På svar på om han har materialet för att spela som Barcelona så är svaret enligt mig nej. Backarna är inte tillräckligt skickliga med bollen för att det ska gå bra. Däremot kan han implementera vissa delar av Barcas spel så som pressspelet och med tanke på att han har flera bra forwards så kan han säkert fixa ett bättre offensivt spel.

Din favorit Higuain har inte en säker plats även om du vill tro det. Argentina har flera anfallare av absoluta världsklass och bara en av de är garanterad en startplats. Den personen är inte Higuain.
Hunting Bears
2011-02-28 19:56
Har jag sagt något om Messis roll i Argentina?

"Vad i Lavezzi har gjort er Cules så imponerade? Målsumpare av rang är han."

Maränger i ett nötskal. Det är ganska svårt att göra mål utan framspelningar. Vad är så bra med Higuain kan jag säga då? Assistsumpare av rang är han.

1 månad för att komma tillbaka i form efter 8 månaders frånvaro. Och det är gott om tid? Haha humor.
2011-02-28 19:53
Hunting Bears

Du tror inte Messi behövs som framspelare?

Frodo

Varför ska han kopiera Barca? Har han materealet till det?

Alla måste inte kopiera Barca för att fullända sin taktik.

Higuain hinner bli frisk och kommer spela matcher fram till Copa America, kom ihåg att det föregås av träningsmatcher och han har gott om tid att visa upp sig.

Vad i Lavezzi har gjort er Cules så imponerade? Målsumpare av rang är han.

Sedan så handlar allt inte om hur mycket man ska få ut från Messi, han har tio andra spelare som han måste pussla ihop på rätt sätt. Messi är så skicklig så att det inte är nödvändigt att anpassa laget efter honom. Dem måste istället satsa på hur dem ska balansera laget på rätt sätt.

Räkna inte bort Ecuador, dem är alltid farliga! Även CHile och Uruguay!

Barcelona Rambla~
2011-02-28 19:48
Hm, och jag som läste att någonstans att Hiquain tränar som en galning för att hinna bli spelklar till CdR-finalen 20 april. Det ska man inte räkna med då eller? :P
Annons: