/spanien/barcelona/forum/13472.aspx/spanien/barcelona/forum/13472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-03 19:47
OT men....
Det verkar som att Man C är klara med Dzeko, och de vill lägga bud på Kaka.

Om Mancini kan få ihop ekvationen så kommer Man C att bli riktigt, riktigt stora inom en kort tid. Pengar är tydligen allt inom fotbollen.
PedroRodriguez
2011-01-03 19:14
L.A.M Nr 10

Absolut, Ronaldinho var som Schumacher en gång i tiden var i Formel 1, Dominerande! Att han fick stående ovationer från självaste Real Madrid fans är mäktigt! Han vann FIFA World Player of The Year 2 år i rad, senast någon gjorde det var ju 96 och 97 då Fenomeno var alfahanen i fotboll. Helt sinnes hur han verkligen spelade med hjärtat.

Men jag håller mig till Leo ändå när det gäller högstanivås prestationer. De här 3 senaste åren har han varit helt overklig, gör mål så det ryker om det och är en asissterare av rang. Tror absolut att han kommer vinna 'Guldbollen' minst en gång till i framtiden.

Men båda dessa herrar är legender.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 19:10
Förresten, angående cupmatchen på onsdag mot Baskiens storhet. Tycker ni vi bör spela med ett b-betonat lag eller satsa allt på vinst. Å ena sidan är det faktiskt en skitturnering som storlagen inte satsar på, den är endast rolig att vinna om man tar trippeln. Men det är väl just därför jag vill att vi spelar med ett starkt lag mot Bilbao, jag drömmer om att vi ännu en gång vinner trippen i år, det skulle vara fantstiskt. Fast det kan bli ett tufft spelschema i vår om man fajtas i alla turneringar.

Vad tycker ni?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 18:51
PedroRodriguez//

Det är naturligtvis självklart att Messi är bättre nu än vad Ronaldinho vad vid 23 års ålder. Men snackar man om vem som har spelat bäst när den är på sin högstanivå så tycker jag fortfarande den leende magikern ligger ett snäpp före. Åren 03-07 var han fantastisk och överlägset den bästa spelaren på jordklotet. Men som du säger så känns det nästan säkert att Messi någon dag kommer gå om Ronnie, och då vill jag inte ens tänka tanken på hur bra argentinaren kommer att vara...

Club de Fútbol//

När Messi förlorar snabbheten så tror jag personligen att han kommer flytta ner ett snäpp och bli en målfarlig, teknisk spelfördelande central mittfältare. Vi har i höst sätt att han kan bemästra den rollen, då han spelat som offensiv mittfältare/släpande anfallare, och ibland går han ner och leker tiki-taka med Xavi och Iniesta. Men som du säger så kan det komma skador, det är inte alls säkert att han håller den här nivån i 10 år till. Se bara på Ronaldinho, vem hade trott att han helt plötsligt skulle bli så mycket sämre? Man kan aldrig vara säker på någonting i dagens fotbollsvärld.
Barcelona Gaucho!
2011-01-03 18:46
Vad är silly season nuförtiden utan rykten om Fabregas till Barcelona. Handlar iof om en eventuell övergång till sommaren men men :)

Att Thiago nämns i artikeln känns inte bra, fast man ska ta allt med en nypa salt.

Se länktips!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-03 18:36
Någon här som ska till Arsenal - Barcelona mötet?
Och har varit i London tidigare och vet vart bortafansen brukar samlas?

Angående Ronaldinho..

Mina ögon har aldrig fått så många "orgasmer" som när Ronaldinho lekte fotboll, helt fantastiskt glad att jag fick uppleva det även om det inte varade så jättelänge.
Även om han numera är Kung i Baren istället för på planen håller jag han som den bästa "fotbollsspelaren" jag sett när han var som bäst.
PedroRodriguez
2011-01-03 18:34

All respekt till Ronnie men jag personligen håller Messi mycket högre än Ronaldinho. Ronaldinho var långt ifrån lika bra som Messi vid 22 - 23 års ålder, Han var väl fortfarande i Paris Saint Germain och spelade vid den åldern. Det räcker med att Messi vinner ett VM och han diskuteras direkt om han är världens bäste spelare genom tiderna. Redan vid 23 års ålder har han hunnit med att fylla sitt meritskåp med CL , Ligatitlar , Massa individuella priser och ett antal andra cuper.

Snackar man om vem som är världens bäste spelare genom tiderna så nämner man aldrig R10 utan man snackar om Zidane , Fenomeno , Maradona och Pelé. Redan nu tycker folk att Messi skall nämnas som bäst i världen genom tiderna, men ett VM krävs enligt mig ifall man ska nämnas i samma fack som Zidane och Co. Han har ca 10 år till i världsklass och jag ryser bara av tanken av vad han kan åstadkomma tills dess. Sen så kan man inte än jämföra Dinho med Messi egentligen då Messi har ett dussin år kvar till sitt karriärslut.

Ronaldinho var verkligen inte lika bra som Messi är nu, det är ett som är säkert.

Real Madrid Club de Fútbol
2011-01-03 18:25
LaSagrada

Ja verkligen... Magiskt är ju ordet på den mannen under sina glans dagar i Barca... Kändes alltid som att barca spelade med 12 man när han spelade... Riktigt jobbigt att se på när vi spelade mot er. Men annars var han ju verkligen en fröjd att skåda... Kunde faktiskt inte ogilla Barca under hans tid i klubben , förutom när ni spelade mot oss och vann liga & cl, osv
2011-01-03 18:21
L.A.M Nr 10

Bra skrivet, jag har faktiskt inget mer att tillägga där.. Håller med dig i allt faktiskt... Förutom att du tror att messi håller 10 till, han kommer inte vara lika snabb om 5 år... vilket han lever mycket på. Sen är det ju konstigt om han inte åker på någon sort konstig skada med tanke på hans kroppsbyggnad och spelstil... Känns som att ett knä kan brista på honom eller något sådant... Hoppas ju självklart inte detta men jag har svårt att se att det inte blir något av de alternativen...
För om man tittar på honom så ser det ju sjukt ansträngande ut för kroppen på honom en vad det gör för de andra spelarna. (förstå mig rätt nu, det han gör med bollen ser lätt ut, men för kroppen/musklerna ser det ansträngande ut.)

Sen så blir han nog självklart en större legend en Ronaldinho. Det känns nästan som att han redan är det nu... Men det är ju upp till er att bestämma
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-03 18:20
Club de Fútbol:

Helt rätt om det där med vem som fick en att bli cule... Ronaldinho (och Deco)...
Jag håller Ronaldinho som en storlek eller 2 över Messi, men det var synd att han bara lyckades hålla nivån i ungefär 2 år... Jag har aldrig sett en spelare dominera en plan så mycket, och skänka så mycket glädje till folk runt om i världen. Ronaldinho drog Barca från mörkret och med sina fotbollskonster och sitt leende gav han ett ljus som fortfarande skiner över klubben. Han inspirerade helt enkelt till stordåd.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 18:12
Club de Fútbol//

Är det verkligen klart att Ronnie lämnar? Fyfan vad tråkigt men också kom det väl i rätt tillfälle att flytta hem till Brasilien för honom.

Angående jämförelserna med Zidane så kan man väl säga att Zidane hade en helt klart bättre karriär, eftersom han var på topp så länge. Men Ronaldinhos 2-3 bästa år slår ingen. Då var han magisk.

Messi har definitivt potential att någon gång rankas högre, men jag tycker ändå att brassen hittils hade en högre högstanivå än Leo. Att Messi har varit topp 3 under 3 år nu och förmodligen i 10 år till gör att han kommer nog vara en större legend än Ronaldicho när han en gång lägger av.
PedroRodriguez
2011-01-03 18:05
Cataloniaboy

Grym video med Rafá Alcantara, Jäklar vad duktig han såg ut i den videon, han verkar vara en frisparksskytt av rang. Han har en brilliant teknik och är hyfsat snabb. Sjukt känslig vänsterfot iaf, lite av en Rivaldo typ. Man ser också att han är köttigare än Thiago.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 18:04
Gabriel

Ja, precis så är det. Jag tror att han inom en snar framtid tar en startplats i det spanska landslaget, på bekostnad av vem vet jag inte, men ska vi säga att han tar över efter Villa när han slutar om några år?
Om man inte orkar vänta så länge så har väl inte Torres varit i toppform flera matcher irad på en ganska lång tid, och frågan är om inte kanarien har blivit tillräckligt bra att peta el Nino några matcher då och då.
2011-01-03 18:04
Sorglig dag idag med tanke på att Ronaldinho lämnat Europa! Bästa spelaren jag någonsin sett spela så länge jag tittat på fotboll, han överglänste ju självaste zidane under sina 3 magiska år denna Ronaldinho...

Ni är skydiga denna mannen mycket respekt, han formade ju eran klubb till vad det är idag kan jag ju tycka... Antar att hälften av alla fans här inne kom till barca just under ronaldinho eran...

Vad tycker ni, var Ronaldinho bättre en Messi är nu? Jag lägger iaf min vote på Ronaldinho, dessutom mycket mer underhållande att kolla på honom.

Lämnar er med ett länk tips... Bye bye Joga Bonitooooo!

Barcelona Gabriel
2011-01-03 17:38
L.A.M Nr 10

Pedro har redan en plats i landslaget. Men du kanske menar en ordinarie plats i landslaget?
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-03 17:31
En legendar. Vad mer behöver man säga?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 17:28
Decinho

Dani alves har varit riktigt bra hittils och som du säger anser jag att handen här hösten varit världens bästa högerback. Ska man vara ärlig är han nog en av de absolut viktigaste spelarna i offensiven.

Cataloniaboy

Pedro har, som jag skrivit flera gånger tidigare, tagit enorma kliv den här säsongen. Det kanske låter lite sjukt, men han är av hösten att dömma en av de hetaste yttrarna just nu, tror att väldigt många Barcafans håller med om det påståendet, då vi ser honom vecka ut och vecka in.

Vårt anfall må vara tunt, men vår starttrio på topp kan inget lag ens komma i närheten av i världen. Vi har världens nummer ett, en av de bästa målskyttarna i världen som trots att han inte gjort lika många strutar som vanligt ändå har gjort en säsong över förväntan.
Sedan har vi Pedro Rodriguez Ledesma. Läs stycket ovanför för att se vad jag tycker om honom. Kanske låter som jag är kär i honom, men många härinne håller nog med om att han i höst har vart en av europas bästa yttrar. Fortsätter han så här är det bara en tidsfråga innan han tar plats i spanska landslaget.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-03 17:26
Har bara hört talas om Rafa, och att han ska vara en större talang än sin storebror Thiago. Att han skulle vara en mittfältare syns inte på bilden. Där ser han mer ut som en kraftfull forward, alá Drogba eller Zlatan. Anledningen till att Thiago är så pass mycket "mindre" än sin bror, är väl, precis som 1.70-ligan. säger: "Äter Rafa upp all maten hemma hos familjen Alcantara eller?".

Hittade en bra video på YouTube på honom. Lägg märke på tekniken... Oj, Oj, Oj ;)
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-01-03 17:24
Thiagos prestation från gårdagens match finns i länktips.
Måste säga att jag är imponerad, killen slog bara bort 2 passningar!
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-03 17:12
Pedro bli bara bättre och bättre för varje match, känns det som. Han gör massor av mål, jobbar hårt, ja allt helt enkelt. Vilken guldklimp vi har fått fram ur den lille kanariern.

Många tyckte inför säsongen att vi hade ett "tunt anfall", vilket vi delvis hade. Pep har ju testat lite olika spelare uppe i anfallet, som inte har den positionen som sin ursprungliga. Det har visat sig vara lyckat.
Maxwell har bland annat fått börja någon match uppe i anfallet.

Pep har ändå rätt många uppställningar att välja mellan, om vi tänker efter. Här är några:
Messi-Villa-Pedro
Pedro-Bojan-Villa
Iniesta-Messi-Bojan
Jeffren(när han är tillbaka från skadan)-Villa-Maxwell

Sist men inte minst. Är det någon här som tror att Bojan inte känner sig pressad över att hans målskytte inte har lossnat? Tror ni att han är nöjd över att bara få ut sin lön varje månad? Bojan är, precis som vi, inte nöjd med sin säsong so far. För att självförtroendet ska få sig en kick igen, är det bara för Pep att ge honom förtroende. Hur ska det annars lossna?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-03 17:07
Kul och se Messi igen! Någon som vet något nytt om Piques skada?
Barcelona Decinho
2011-01-03 16:52
Angående det Armin skrev om Alves i den senaste artikeln:

Jag håller inte med överhuvudtaget. Visst, han gjorde en horribel match igår mot Levante, men att han ändå gör 2 assist visar hans klass. Jag tycker att gårdagens match snarare är ett undantag när det gäller Alves form än en fortsättning på en dipp. Jag tycker han varit i sjuklig form hittills och han har förbättrat både tekniken och passningsspelet vilket gjort att han inte är lika kantig med bollen som förra året. Se bara väggspelandet med Messi i derbyt mot Espanyol. Och så har han som sagt sitt löpande... Numera är han enligt mig obestridligt världens bästa högerback.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 16:48
1.70-ligan

Han är riktigt muskulös, och på den där bilden ser det ju knappast ut som han bara är 16, snarare en fullvuxen A-lagsspelare.

Spås inte Rafa att bli en ännu bättre mittfältare än sin bror, har för mig att många som sett honom spela mycket anser det? I så fall är det ju sjukt vilka mittfältstalanger vi har i La Masiá!
Barcelona UT Clásico
2011-01-03 16:46
efter matchen XAVI
Barcelona tikitaka
2011-01-03 16:46
Tja, vilet sätt är det lättast och billigast att få tag på en biljett till Barcelona - Arsenal? Jag har fått höra att det är billigast utanför camp nou men jag är lite osäker på det.. Några bra tips hade varit snällt :)
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-01-03 16:43
1.70-ligan, det finns folk som säger att Rafa är bättre än sin storebror, ligger det någon sanning i det?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-03 16:03
Äter Rafa upp all maten hemma hos familjen Alcantara eller? Killen ser redan betydligt mer fysisk ut än sin bror Thiago, trots att han är född -94 och fortfarande har några år kvar att växa och framför allt få mer muskler.
Barcelona B-Guden
2011-01-03 15:50
Diar Iniesta Shekha

När Messi är skadad har man ingen som kan ersätta honom inte ens C.Ronaldo om man skulle ha han i laget.
Men om Messi blir skadad så är det Xavi Iniesta Alves och Villa som ska leda laget.
Att börja spekulera i att en 20 åring på bänken ska in och göra ens i närheten av lika bra som messi är ju löjligt.

Tänkte jämföra Statistik med Messi och Ronaldo.

Ligan Messi 14 matcher 17 mål 10 assist.
Ligan Ronaldo 16 Matcher 17 mål 5 Assist.

CL Messi 6 matcher 6 mål
CL Ronaldo 6 matcher 4 mål

Båda är helt överlägsna i fotbolls världen just nu ingen kan mätas med dom, men messi har gjort det bättre med tanke på matcherna,
Hittade inge assist till CL tyvär,

Jag är ett stort fan till bojan låt han starta 2-3 matcher sen är han i form igen,
Man ska inte tro att han ska sitta på bänken sen komma in dom sista 15 minutrarna och göra mål. Laget leder oftast tar inga risker att blir skadad eller slå bort en passning,
Pep har i år väntat onödigt länge trots en 3-0 ledning mot vilka det nu var, valde pep att släppa in bojan i 81 minuten han hade lika gärnat kunna hoppa in i 60 minuten.

Ge han tid han behöver det. Alla som sportat och blivit petad vet hur det är.

Hur tror ni han känner när Pedro kom in och helt enkelt lyckades helt, värvningen av Affely (stavning) hoppas jag han tar åt sig av och verkligen ser till att han är första reserv eller varför inte tom slå ut villa ur startelvan ;)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-03 15:24
Frodo

Det är klart att jag spekulerar, vad ska man annars göra? Jag kan ju inte göra världens största forskning på hur spelare lyckas, det är vad jag tror och tycker. Vi tycker olika and that's fine.
Även många forskningar som handlar om statistik handlar om avrundningar och vad man tror, man kan ju inte fråga alla i världen.
Jag håller med om att det är komplicerat och att jag gjorde det till väldigt svart och vitt i sammanhanget, men om jag ska gå in i varje detalj så måste jag skriva rena projektarbetet, vilket är tråkigt för resten av forumrävarna.

Jag tycker inte att Bojan är en dålig fotbollsspelare, det är inte poäng. Poängen är att han UNDERPRESTERAR, det är nyckelordet i sammanhanget. Man kan komma med argumentet "Ja, men han är 20 år", så vad gör han i A-laget då? Hade det inte varit bäst för honom om han hade spenderat ett par år till i B-laget, sen lyfts upp likt Pedro eller Thiago.
Jag må vara tjatig och kräsen, men det är för att jag tror så mycket på Bojan och det gör ont att se honom som en vilsen hundvalp hela tiden.
Men det är kanske bäst att dra ett streck över diskussionen då vi är överens om det mesta, nu har vi vandrat runt och runt :P
Barcelona el Maestro!
2011-01-03 15:11
Man får en känsla av att vissa bara tror att om Bojan inte gör mål i varje kvart han får spela så han är kass. Han ni aldrig spelat fotboll?
Bojan gör inte alltid mål men han är inblandad i lagets framgång i allra högsta grad. Han är med och skapar ytor för andra när han själv inte gör mål. Han ger pass som leder till att mål görs av någon annan, o.s.v.

Han spelade inte dåligt igår förresten. Han var iblandad bland annat i det andra målet. Det var han som gav smörpasset till Alves på kanten som ledde till Pedros andra mål.
Om Bojan inte har haft potential hade han inte fått kontraktförläggningen som han har fått nyligen.

Det är mycket tydligt att Barca har världens mest bortskämda fans. Man har hört det förut men nu ser man det också. Det ska vara 5-0 vinster i alla matcher. Alla ska göra mål. Herrej*vlar. Lugna ner er lite.

Edit: Bojan har en viktig roll i laget. Han ska vara en reservanfallare.
Annons: