/spanien/barcelona/forum/13470.aspx/spanien/barcelona/forum/13470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona .Sami.
3/16/2011 13:52
Enligt As.com så skulle Real och Lyon spelarna ha en text på sig idag där det står Animo Abidal. Men Uefa kommer inte tillåta. Helt sjukt! Varför?
Barcelona basaric - Anims Abidal!
3/16/2011 13:48
Jag har gjort en "Anims Abidal" sida på facebook! Gå med!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
3/16/2011 13:37
Tror det är ett syftningsfel, många menar nog att "flytta fram" är samma sak som att flytta den tidigare. Flyttar man fram någon i en kö kommer den personen tidigare fram...
Barcelona Pep - El Míster
3/16/2011 13:31
Operation har väl knappast flyttats fram en dag? Den har ju flyttats än dag tidigare eftersom den var tänkt att äga rum på fredag.
3/16/2011 13:24
David Villa ska ha fått rätt mot agenten som krävde honom på ca. 60 miljoner kronor.
Real Madrid Zidanezidane
3/16/2011 13:14
Hoppas Abidals operation går bra och att han kryar på sig snabbt och snart är tillbaka på planen.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
3/16/2011 13:07
De katalanska medierna skriver att anledningen till att operationen har flyttats fram en dag har inget att göra med att Abidals tillstånd har förvärrats, utan snarare att kliniken har omstrukturerat sitt schema för operationstiderna. Därmed har man hittat en lucka och en kirurg till imorgon.
Barcelona João Pinto
3/16/2011 13:05
Fruktansvärt tråkigt det här med Abidal! Han har under säsongens gång blivit lite av en favorit, med solida insatser på kanten såväl som i mitten. Kändes som att han var på sin topp nu.

Kämpa på Abidal, snart är du tillbaka, bättre än någonsin!
Barcelona Blaugrana són els colors!
3/16/2011 13:03
Higuain, Remontada El Pipita - "Hombre"

Jag tror bara att det är för att skynda på saker och ting, varför ska man vänta när man har tumör liksom?
Higuain, Remontada El Pipita - "Hombre"
3/16/2011 13:01
Lite mer orolig är man väl nu när oprationen har flyttats från fredag till torsdag. Kan vara värre än befarat?

Kämpa Abidal!
Barcelona Qanii
3/16/2011 12:52
Heywood Jablome - Xavi

Villa bättre passnings spelare än lejonet? Smartare löpningar? Smartare anfallare? Vet inte vilken värld du lever i men det stämmer inte i mina ögon. Skillnaden på dessa spelare är marginell då bägge är väldigt väldigt bra! Men tycker Samuel har utvecklats och blivit mer teknisk och bättre passnings spelare. Villa är mer klinisk i sina avslut men det har lejonet också förbättrat. Men som sagt det är två spelar som är rätt så lika på plan. Och det sån/ såna spelare som barcelona behöver. Öppnar upp för messi och co med löpningar och det bidrar till att spelare som iniesta och xavi prick skjuter dom med passningar

Lider med abidal hoppas det ordnar sig för honom! Det blir jobbigt nu när vi har massa spelare små skadade (och xavi avstängd till nästa match tror jag). Hoppas kaptenen kommer tillbaks snart annars blir det sergi som får gå ner och ta abis blats

Hoppas Lisandro spelar ikväll han var ju borta förra matchen mot real. Vet ej om han är med i denna match men de en spelare som är grymt bra
Barcelona C.A.K (Lyon)
3/16/2011 12:52
Andreas - V.V [Barney S] //

Nej, självklart har jag inte missat tragedin i Japan. Jag menar värsta dagen på länge, på det personliga planet. Nate Dogg är en av mina all time favorites och Abidal har varit min favoritback sedan Lyon-tiden.
Qendil-Karim Benzema Show
3/16/2011 12:44
Må Abidal återhämta sig! Miste själv en nära anhörig i cancer. Mina tankar är med dig, Abidal.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
3/16/2011 12:20
Samuel Eto'o hade visat samma vilja som han gjorde hos Barcelona och nu gör i Inter i vilken klubb som helst. Hans professionalism går inte att förneka.

Men jag är mer än nöjd med Villa och han kan ersätta och har gjort det väldigt väl. Villa har gjort oss bättre då han är en bättre passningsspelare och en smartare anfallare med sina löpningarna.

Det går väl inte att förneka att vi är bättre nu än 2009 och 2010?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
3/16/2011 12:20
One love till Malaga- och Athleticredaktionerna för deras stöd till Abidal. Och R.I.P. Nate Dogg.
Barcelona Barcadinho.
3/16/2011 12:14
Ursäkta om ni tycker att det är osmakligt att ta upp lejonet just nu.
Men livet måste gå vidare. Vi håller tummarna för Abi oavsett.
Barcelona Barcadinho.
3/16/2011 12:12
Tråkigt det som har hänt med Abidal och det tog lusten av att kommentera den fantastiska matchen som spelades igår i München.

Jag kan trots allt inte låta bli och kommentera att Eto’o är en kung. En sådan spelare som alltför ofta lyfter upp sitt spel när det är stora och viktiga matcher. Zlatan hade svårt att ersätta honom hos oss och jag tror inte heller att Villa har en förmåga för det. För stora skor. Eto’o var en spelare som kunde bryta mönstret och göra annorlunda saker.

Jag vill inte gnälla över det att vi har sålt honom. Det är inte alls säkert att hans motivation skulle räcka hos oss. Men jag skulle gärna se en spelare med ungefär samma egenskaper i framtiden.
3/16/2011 12:07
Speaking of which, såhär visade Nagatomo sitt stöd för Japan igår. (länktips)

Fler hyllningar till Abidal:
-Tw Luis Enrique: "Terrible news. Strength Abidal!!!!!!!!
-Web Valencia: "Valencia FC wishes Eric Abidal a speedy recovery and sends him all the strength and courage.
-Tw Villarreal: "All our support to Eric Abidal, very sad news. Best wishes from the Yellow Sumarine. We're with you!
-Tw Nasri (Arsenal): "im shocked about abidal i wish him a good recovery great player and great men"

Även Lukaku, Nani, De Gea, Rosell, Aguero, CRonaldo, Laporta, Lui Suarez m.m har lyckoönskat Abidal.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
3/16/2011 12:04
C.A.K (Lyon)

Värsta på länge? Inte speciellt, har du missat jordbävningen i Japan? ....
Barcelona C.A.K (Lyon)
3/16/2011 11:22
Sitter och knarkar Regulate med Warren G feat Nate Dogg. Bästa rösten inom hip-hopen har tystnat. Precis som haeger säger så måste gårdagen vara den värsta på länge...
Barcelonistas
3/16/2011 11:12
Fan hela säsongen känns bara förstörd...
Barcelona .Sami.
3/16/2011 10:42
Livet är fullt av tråkigheter som detta...Nu kommer verkligen fotbollen i andra hand. Snacka om att vi supportrar tar det på för stort allvar ibland...för helt ärligt om man fått ett sånt här besked av sin läkare ja då känns nog fotbollen väldigt långt borta..
Kämpa Abidal!
Barcelona haeger
3/16/2011 10:16
Kunde dan igår blivit värre? Först Abidals nyhet sen fick man läsa att den legendariske Nate Dogg har avlidit.

"Why does it take Death to remind us about the importance of life"
Barcelona Barca Sen99
3/16/2011 09:51
Oj fyfan önskar att jag sover fortf och att det här e ba en fucktp drömm... krya på dig Abidal :(
Barcelona Barca4eva
3/16/2011 01:44
Anims Abidal!
Barcelona Blaugrana91
3/16/2011 01:24
Nu är det ju läkaren Josep Fuster Obregon som sagt att Abidal kan vara tillbaka om 4-6 veckor. Hoppas det stämmer.

Som sagt hoppas Abidal blir bättre!
Real Madrid Zizou!
3/16/2011 01:22
länktips!
Coach pep - iRemuntada Abidal!
3/16/2011 01:17
Om man ska försöka vara optimistisk så kan man ju säga att med tanke på de flerfaldiga hälsokontrollerna fotbollsspelare genomgår varje säsong är nog chansen stor att tumören upptäckts i en väldigt tidig fas. Kanske kan våra läkare återställa Abidal snabbt, det behöver inte vara så allvarligt som vi tror...
Barcelona Barca4eva
3/16/2011 01:11
tikitaka

Det är samma källa som anklagade Barcelona för doping tror jag.
Barcelona Frodo
3/16/2011 01:10
Medier som ger olika besked om när Abidal är tillbaka är inte tillförlitliga. Han har inte opererats än och därför bör ni ta allt det medierna skriver som skitsnack. Vi får hoppas på att operationen blir lyckad och att han får ta den tid som behövs för att återhämta sig.

Anims Abirey!
Annons: