/spanien/barcelona/forum/13463.aspx/spanien/barcelona/forum/13463.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2011-01-05 19:27
Äcklet Wkigton åkte ut! Fantastiskt.
Barcelona DM1982
2011-01-05 19:24
Trippeln

Kolla i mitt länktips, den finns där i HD.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-05 19:21
Trippeln

Googla bara namnet och lägg till "torrent" på slutet så lär du få en hel del platser att ladda ner den från. Använd google nästa gång.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-05 19:19
Sevilla imponerar! 0-2
Barcelona Trippeln
2011-01-05 19:17
Tja grabbar, har letat på lite nätet efter länkar på vårt el clasico mot Real. Vill njuta lite av förödmjukelsen som vi utsatte Real.

Skulle vara snäll om det var HD eller hög kvalité men det spelar ingen roll ;)
2011-01-05 19:09
Wow såg ni målet? Romaric drar från minst 30-40 meter och prickar rakt in i mål från frispark.
2011-01-05 18:56
Malaga-Sevilla

Om någon är intresserad av CdR matchen.
Barcelona haeger
2011-01-05 18:37
Hetfield

Det handlar ju inte ENDAST om pengar, många går nog till större klubbar för att vinna titlar.

Nu är kanske inte Rooney bästa exempel här med tanke på det senaste runt omkring honom men om vi tar honom ändå. Om Man Utd hade samma status som Everton och låg vid samma tabellplacering så skulle han nog aldrig gå, han gick nog för att vinna titlar och så klart även pengar.
Barcelona Sam
2011-01-05 18:35
-
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-01-05 18:33
FCB måste få igång rytmen direkt från matchstart och inte göra onödiga misstag, sådana misstag kan kosta oss en plats i nästa utslagsrunda. Speciellt när man spelar på San Mamés, mår illa av att tänka på vad deras publik kan göra mot våra spelare.

Missförstå mig inte, jag älskar när fansen är så inne i en match och hejar fram sitt lag genom att få staden att skaka, men när FCB till exempel åker till San Mamés eller Sanchez Pizjuan gillar jag inte läget alls. Därför är det viktigt att spelarna koncentrerar sig på spelet och inte på publikens försök till att få domaren på deras sida.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-05 18:24
petersays

Reagerade också lite på det där, Thiago Silva kom väl direkt från Brasilien till Milan om jag inte minns fel? Det hade nästan varit lite för bra då.

Han är dock en otrolig spelare som enligt mig redan är topp 5 i världen. Inom någravår troligen den bästa. Det som jag tycker är bra med honom är att han är komplett, verkar det som i alla fall. Han är stark, snabb och har ett bra passningsspel.

Dock vill jag inte se han i Barcelona nu p.g.a. vi har för många mittbackar(Barca B). Men i framtiden om vi får problem så kanske.
Barcelona petersays
2011-01-05 18:22
Pep har ju sagt att Afellay kommer få några minuter ikväll = inhopp. Nuff said?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-05 18:20
Ärligt talat så visste jag inte ens var Fernando Navarro spelade. Det känns som det finns hur många Navarro-killar som helst, det är lite svårt att hålla ordning för mig.:)

H.Alavi

Att Afellay startar känns inte som det är så stor sannolikhet, att han gör ett litet inhopp sista kvarten?
Varför inte.

Det kan också vara så att det här är första setget för Afellay, bara vara med i truppen och känna hur det känns men inte få någon speltid. Om det är så Pep tänker så blir det nog plats på bänken och inget inhopp, eller till och med plats på läktaren...

Man vet aldrig hur Mister tänker dock.:)
Barcelona petersays
2011-01-05 18:19
"Fernando Navarro och Thiago Silva har ju båda kommit från våran egen akademi så de kan vara några namn att kolla på. "

Silva har väl ändå inte spelat med Barca?
Barcelona Frodo
2011-01-05 18:14
Poulsen, Konchesky, Ngog, Carragher, Lucas etc är såna som Torres måste stå ut med. Inte helt lätt när man ska jaga efter titlar. Lägg till en tränare som inte har en aning om vad han gör så förstår man att Torres säkert ångrar sitt val varje dag. I och för sig kan jag förstår att man vill bort från Atletico också om man har titelambitioner. De lyckas alltid skjuta sig själva i foten. Det är bara att kolla på deras agerande under vinterfönstret.

elbraco

Thiago Silva kommer inte från vår akademi.
Barcelona Gaucho!
2011-01-05 18:07
Med tanke på hur Liverpools trupp ser ut i en mix av uselt spel så förvånar det faktiskt inte mig att det har gått som det har.

Jag har iof personligen inte tyckt att Liverpool varit bra dom senaste åren. Men det som gjorde dom så effektiva i CL var deras hemma/borta facit. Hela deras lag var som en maskin under den tiden, eller hur man ska uttrycka det :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-01-05 17:57
Fernando Navarro var aldrig någon supertalang i mina ögon, han gör större nytta i Sevilla än i Barcelona. Fick han ens speltid i Barcelona? Minns att han gjorde ett par inhopp under Rijkaard.

------

F.Torres satsning på att vinna stora titlar med Liverpool gick väl sådär. Skadorna och Liverpools djupa formsvackor under långa perioder under en säsong räcker inte för att dra hem titlar.

----

Ska bli kul och se om Afellay får speltid ikväll. Guardiola bör inte sätta in honom i startelvan direkt då det är Bilbao vi möter, på bortaplan. Alltså ingen enkel uppgift med San Mamés publiken bakom laget.

Afellay sista 10-20? Det låter bättre.
PedroRodriguez
2011-01-05 17:52
Hetfield

Varför stanna och satsa i en sån liten klubb där man i stort sett vet att man aldrig kommer vinna en ligatitel eller något ute i Europa när ändå Man U dreglade över honom? Men håller absolut med, det är visserligen synd att de flesta unga spelare bara tänker på pengar men det är fullt förståligt också. Med facit i han så var det verkligen inget dumt att dra till Man U heller, Han har ett par ligatitlar och en CL titel i sitt meritskåp och är en av PL's absolut främsta spelare när han är 100. Han lär spela i Man U mestadels av hans karriär och han är inte lika älskad av fansen pga. hans kontrakt-tvist men han lär ändå räknas som en legend i klubben.

Men som sagt, det är skillnad på om man är talang i Siena än i Internazionale också t.ex.

Den absolut mes failade övergången måste ha varit Sheva till Chelsea, Total flopp blev det men återigen lockar pengarna.

Angående Fernando så håller jag med om att Liverpool-flytten inte var hans bästa val i livet.

elbraco
2011-01-05 17:51
Fernando Navarro och Thiago Silva har ju båda kommit från våran egen akademi så de kan vara några namn att kolla på. Navarro kanske inte är någon superspelare men det är ju trots allt bara en backup vi behöver.
Barcelona Gaucho!
Anledningen till att Torres gick till Liverpool måste varit i tron om att vinna CL?
Han gick väl till Pool under sommaren 07? och Liverpool blev väl tvåa i CL 06/07 om jag inte minns helt fel.
Barcelona L.A.M Nr 10
1.70-ligan

Har för mig att Pep sagt ett antal gånger att han definitivt räknar med sina ungdomsspelare? Jag vill som sagt verkligen inte ha in en ny mittback, varken nu i januari eller i sommar, och jag kan inte tänka mig att Zubi och Pep planerar ett köp heller. Snälla, det börjar ju bli Madrid-klass i skrikandet efter värvningar...eller förresten, inte ens i närheten:)

Jag tycker Frodo skrev ett mycket bra inlägg nyss som handlade om att backarna måste vara gjorda för Barca. Det handlar inte om att bara värva, även om det är en "rutinerad billig" eller en "långsiktighet".
En rutinerad billig skulle vara på tok för dålig, t.ex. sämre än Fontás. En långsiktig lösning skulle också inte få spela något och hade det varit Thiago Silva eller David Luiz hade folk skrikit om att det varit en flopp redan efter en halv säsong.
Atlético addeh
2011-01-05 17:50
Det komiska med Torres är att Atlético har tagit två titlar sedan han lämnade Madrid-klubben. I Liverpool har han inte vunnit en enda titel och mest bekantat sig med sjukstugan. Epic fail.

På tal om klubbikoner så hoppas jag inte Llorente ramlar i pengafällan och vänder kappen dit pengarna hägrar. Det vore fantastiskt om han kunde bli Athletics näste store ikon, vilket han i och för sig redan är, men likt Etxeberria stanna där karriären ut.
2011-01-05 17:49
Frodo

Jo, men jag syftar på hur de var i deras prime. Jag vet att Alex Ferguson dreglade efter Raul då, han var beredd att betala vadsomhelst för att få över honom.

Äh, Raul är för bra för klubben, han insåg nog att Real Madrid börjar bli en klubb med ärkesvin, lika bra att försvinna med hedern i behålla. Man ska lämna festen när den är som bäst ibland :P
Delarocha
2011-01-05 17:49
Jonas Dahlqvist sågade ju Coloccini vid fotknölarna någon gång och sa att han ensam var orsak nog att Newcastle åkte ur Premier League senast. Hyfsad sågning.
Barcelona Frodo
2011-01-05 17:47
Hetfield

Raul har försvunnit.:P Synd att han fick gå ut genom bakvägen. Inte så konstigt då Madrid sällan uppskattar sina egna.
2011-01-05 17:42
PedroRodriguez & haeger

Fair enough, jag köper det med Lampard.
Rooney var en hardcore Evertonälskare och han var älskad av fansen, om han hade stannat kvar och hjälpt klubben att nå fram till topp 4 så hade han blivit odödlig i deras ögon. Rooneys status har gått ner i Man U sen han bråkade om kontraktet.

I Atletico de Madrid så var Torres en egen produkt, han var lagkapten och dyrkad av hela staden, varför försvann han till Liverpool? Hur många titlar har han vunnit med Liverpool? Varför kunde han inte stanna kvar och cementera hans plats som ikon istället för att lämna de i sticket?

Jag kan komma på fler exempel på spelare som lockas av t.ex: pengar och förstör deras legendstatus i en klubb, vad sägs om Vieri, Shevchenko (snacka om fail), Walter Samuel (från Roma till Real Madrid) osv.

Jag menar bara att varför kan inte vissa spelare (blivande ikoner) stanna kvar i klubben och bli odödliga, istället för att gå till en storklubb där de blir en legoknekt. Tänk om Raul, Del Piero, Maldini, Totti, Puyol, Zanetti osv. hade försvunnit, hur hade deras status varit idag?
Nu spelar förvisso alla spelarna i storklubbar, men alla har haft en chans att försvinna för att få bättre betalt.
Barcelona Frodo
2011-01-05 17:38
Att Torres lämnade Atletico var ett stort misslyckande. Han lämnade sin barndomsklubb för en sämre klubb och används numera som en targetanfallare av sin sopa till tränare. Hodgson vet ju inte vad han gör utan han skickar bara alla bollar långt på Torres som om han vore en Crouch.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-05 17:37
Frodo,

Just David Luiz är jag väldigt svag för. Det är nog den backen jag allra helst skulle vilja se i Barca någon gång, som inte kommer från La Masia. Men att han ska komma hit i vinter är nog, som du säger, omöjligt :P
Barcelona Frodo
2011-01-05 17:32
När det gäller mittbackar måste man tänka på vad det finns för krav i Barcelona. Thuram, Caceres och Chyg har inte kunnat sköta uppspelen och det är några av de senaste dyra mittbackarna som vi har köpt in utan bättre resultat. Det är inte bara att köpa in någon erfaren mittback som kan tänka sig att sitta på bänken som är lösningen. Att hitta en billig och erfaren mittback som lösning till Barcelona under vinterfönstret är i princip omöjligt såvida vi inte har extremt mycket tur.

Det är såna som Thiago Silva och David Luiz som kan smälta in som mittback i Barcelona men såna spelare är omöjliga värvningar. Med andra ord så finns det inga billiga nödlösningar mitt under säsongen som kan göra det bättre än våra b-lagsspelare. De är bra med fötterna och vet vad som krävs av mittbackarna i Barcelona och det skulle inte krävas någon anpassning till spelsystemet. Om vi går ut och ska försöka panikvärva en billig mittback nu så kommer det att sluta med ett enormt epic fail.
Barcelona haeger
2011-01-05 17:31
Hetfield

Det är ju inte rättvist att jämföra West Ham, Everton och Atletico Madrid med Roma.
Jag tror inte att Rooney, Lampard och Torres skulle ha något emot att stanna kvar i Roma resten av sin karriär om de kom därifrån.

Det är ett storlag.
Annons: