/spanien/barcelona/forum/13458.aspx/spanien/barcelona/forum/13458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2011-01-03 22:11
Löjligt. Löjligt som fan. Madrid fortsätter spela när en Getafe-spelare ligger ned och får straff när Di MAria lägger sig lätt.

Äckliga, äckliga, äckliga lag.
The Special Five
2011-01-03 22:11
Och där såg vi varför Perez sitter i domarförundet..
Atlético addeh
2011-01-03 22:06
el Maestro

Vart vill du komma? Det är väl en självklarhet att Thiago inte kommer ta en ordinarie startplats direkt då han konkurrerar med världens två bästa mittfältare.

Jag tycker inte alls ynglingen är överskattad och han bör få mer chanser än vad han fått.
Barcelona petersays
2011-01-03 22:04
Lägger sig för straff efter tre minuter. Vilken man..
Barcelona Pep the King
2011-01-03 22:04
Ronaldo filmar direkt. Smuts
Barcelona .Sami.
2011-01-03 22:03
Kom igen Getafe!!
Barcelona el Maestro!
2011-01-03 21:58
Gud, vad ni överskattar den lille Thiago.
Jag är säkert på att han kommer att nöta bänken i ett par år om han nu får kontrakt att tillhöra A-truppen. Anledningen till det är att det kommer at ta tid för honom att kunna få plats och därmed få speltid. Han är inte redo för att få spela i Barca ännu. Han behöver at få tid att utvecklas sakta.
Jag är tveksam till om han har den mentala biten som krävs för att kunna stå ut på bänken så långt som Iniesta gjorde.
Jag tror att han sticker.
Barcelona älskabarcelona
2011-01-03 21:56
Tappar inte Madrid poäng idag så vet ja inte när dom kan göra det . Dom brukar ha svårt mot Getafe och idag saknar man 3 spelare . Heja Getafe nu !!
Barcelona älskabarcelona
2011-01-03 21:56
Tappar inte Madrid poäng idag så vet ja inte när dom kan göra det . Dom brukar ha svårt mot Getafe och idag saknar man 3 spelare . Heja Getafe nu !!
Barcelona Hyder
2011-01-03 21:53
Barcadinho.

Jag håller med Busquets till fullo. Förra säsongen åkte vi ut, precis som du säger, mot Sevilla i januari. Nästan omgående åkte vi på diverse skador. Xavi var då en av dem som gick ut och sa att truppen mår bättre av att spela matcher konstant. Jag kan förstå det resonemanget även om logiken säger att 3 matcher i veckan istället för två genererar i en större skaderisk men sanningen är att spelarna då slappnar av mer och intesiteten sänks. Det var precis det Xavi menade på också.

Ganska nervös är man ändå inför matchen mot Bilbao. Det kommer bli otroligt svårt, den saken är klar. Men det trodde vi i och för sig att Real Madrid och Esapnoyl skulle vara också.
Real Madrid GS16TMF
2011-01-03 21:47
För er som är sugna på att följa Reals match - men inte har canal+ - så kan ni följa den gratis och live på länktips!
Barcelona Barcadinho.
2011-01-03 21:47
addeh -

Thiago kan åtminstone se till att priset för en eventuell värvning inte bli skyhögt.

Ledningen och Pep kunde tom se den här saken som en ekonomisk strategi.
Låt Thiago få så många chanser som det bara går (på bekostnad av Keita och andra tillfällen) för att kolla viken kapacitet han besitter. Han kommer kanske övertyga alla. På så sätt kommer inte värvningen av Fabregas vara så panik viktigt och därmed kan man dra ner priset.
Barcelona .Sami.
2011-01-03 21:46
Tror på starkt att det blir 1-1 idag mellan Getafe Vs Real.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-03 21:39
L.A.M Nr 10 - på tal om din fråga.

Busquets sa idag på en intervju att matchen mot Bilbao är ytterst viktig för fortsättningen den här säsongen. Han pratade om att truppen mår bättre av att spela tre matcher per vecka. Så blir fallet ett tag till om vi går vidare i cupen. Hans synpunkt låter kanske konstigt, eftersom många tänker mest på slitage och skador. Många matcher gör att truppen sliter sig. Men Busqi menar att det är fördelaktigt att vara i 100 procent fokus hela tiden. En vecka vila kan leda till för slapp stämning.
Så var det när vi vann trippeln. Spelarna var igång hela tiden.

Men jag vet inte om det stämmer helt. Förra säsongen fick vi stryk av Sevilla redan i januari och fys tränarna var oroliga för att truppen ska hamna i obalans. Men som jag kommer ihåg så gick det bra trots allt i båda ligan och CL. Vi fortsatt att vinna i ligan också efteråt, utom förlusten mot Atletico strax efter cupmatchen mot Sevilla. I CL tog det stopp till slut, men knappast på grund av att vi var borta från CdR. Det fanns andra orsaker till förlusten.

Men alltså – det finns fördelar och nackdelar, nästan som det brukar med allt annat i livet.

Men räkna med att Pep går full power för att gå vidare.
Barcelona B-Guden
2011-01-03 21:26
Håller med om att köpa fabregas kan va onödigt då thiago är så bra som han är.
Ja är även säker att Xavi håller 4.5 år till kanske inte lika bra som nu men i 2-3 år håller han världsklass iaf.

Fabregas är 3 år yngre än iniesta, men med tanke på wenger kört sönder honom och chansat med han så ser ja han som väldigt dyr då han går sönder rätt ofta.

Låt thiago göra fler inhopp starta i cupen osv för att ge honom A-lags erfarenhet.
en 31 årig xavi 27 årig iniesta 20 årig thiago och en andra offensiva mittfältare så behövs inte fabregas. Åldern stämmer inte på dom men det är vad dom blir när dom fyller år 2011

sen om Fabregas håller högklass om några och och vill återvända hem och man får han för en bilig peng 100-150 och inte kräver allt för dyr lön så tycker jag han ska få komma hem :)
Som många nämt redan har barca hemskt svårt att få fram renodlade 9or ur akademin och om man ska lägga pengar på nåt så är det väl där då,

Vi har ju heller inte skapat så jätte bra ytter backar så slösa inte pengar på fabregas om man inte får han för REA pris
Atlético addeh
2011-01-03 20:51
Ganska off topic men under gårdagens match fick åtminstone jag bevis nog att en värvning av Fábregas enbart skulle vara bortkastade pengar. Thiago var helt briljant då han kom in och då han för en gångs skull fick mer speltid än Pep-favoriten Keita visade han verkligen upp sina kvalitéer. Jag gillar att han utöver sina fotbollskunskaper inte är någon mes som inte blundar för att skälla på en medspelare när denne gör del. Fast ändå på ett ganska ödmjukt sätt.
elbraco
2011-01-03 20:30
Det skulle inte förvåna mig alls om Kaká lämnade för City. Frågan är bara vad Mou skulle säga om det då han har sagt att brassen ska bli nyckeln i hans spelarbygge.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-03 20:24
Malaga har gjort riktigt sjuka värvningar nu, det ska bli intressant att se hur dem spelar :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 20:23
Hyder

Det skulle ju helt klart vara en dröm om Barca lyckas skola om Rafa till en 9:a. Som du säger så producerar inte talangfabriken fram så jättemånga sådana, och vi kommer om några år endast ha Bojan att tillgå som anfallalternativ, såvida vi inte köper in någon utifrån som dock skulle kosta en hel del, det vet vi efter köpet av Zlatan och Villa.

Det skulle vara oerhört tråkigt om flera mittfältstalanger bara glöms bort, bara för att det just nu är en så väldigt lång kö på positionerna efter Xavi och Iniesta. Bland annat Jonathan Dos Santos har ju fått erfara det, och som mittfältare väntar ju Thiago, Sergi Roberto, Rafa och Oriol Romeu ivrigt på sin chans, snacka om lyxproblem vi har i framtiden.

Förresten så ska madridistan som var här inne förut få lite cred, även om han inte skrev så värst många inlägg så var det fakitskt han som startade diskussionen om Roanldinho. Skönt att det finns vettiga även bland folket med de äckliga tröjorna(hehe, var bara tvungen).
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 20:15
Måste också säga ett stort tack till Milito om han nu lämnar, vilket jag inte tror händer redan i januari. Han har spelat tre säsonger hos oss, varit väldigt skadebenägen, bänkad varje säsong men alltid varit med när det behövs hjälp i backlinjen, och har heller aldrig klagat på att han fått vara bänkvärmare mestadels av sin tid här.
Hoppas han går till en klubb värdig en spelare som honom, egentligen borde han varit ordinarie i startelvan i VM om inte Argentina haft Maradona som tränare. Hoppas han går till ett lag i Spnien som typ Valencia, Villarreal eller ett annat lag som har kvalité för att spela i CL.
Barcelona Hyder
2011-01-03 20:11
Barcelona Hyder
2011-01-03 20:11
Vore kul om man kunde konvertera Rafa till en 9:a istället. Han har ju målskyttet inom sig (vilket han inte minst visat denna säsong). Tekniken, fysiken och spelförståelsen likaså. Han skulle ha en större chans att slå sig in i a-laget och om vi ska vara ärliga tar vi inte fram speciellt många stora centrala anfallare. Bojan är där, men inga fler de senaste åren. Sergio Garcia är väll det närmaste man kom.

En stor och fysisk 9:a med tekniken och Barças utpräglade spel på sin sida fostrad i den egna akademin får mig att dregla i alla fall. Nu pratar jag bara om vad jag skulle vilja men det är klart staben nere i Barcelona vet exakt om det är möjligt eller inte. Redan nu är han ju nästan en falsk 9:a om vi ska döma från denna säsongen, bara det kanske räcker för att förbättra sina framtida chanser att slå sig in bland de stora grabbarna?

Barça B kommer inom något år få upp ett par riktigt intressanta spelare i bland annat anfallet. Ska bli kul, speciellt eftersom Nolito med största sannolikhet drar. Soriano kommer säkerligen också på ett par erbjudanden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 20:10
Jag tycker också det är dags för Milito att lämna plats för yngre förmågor. Vi har just nu en fantastisk generation mittbackar på väg, där man helst vill att alla ska få plats i A-truppen i framtiden. I sommar tycker jag han borde ge sig av, men helst inte nu vinter. Då betyder det att vi bara har två renodlade mittbackar i truppen, fast lämnar argentinaren betydér det nog att Fontás är garanterad en A-lagsplats nu i januari.
Barcelona Abbe.
2011-01-03 20:03
Jag gillar Milito, men med tanke på den höga lön han besitter, hans skadebenägenhet och ålder så är det kanske dags för han att lämna plats åt de yngre förmågorna. Fontás, till exempel.

Det återstår dock att se om det stämmer. Han vill ha mer speltid och är missnöjd med att Busquets och Abidal gick före igår. Det exemplet som tas upp i artikeln är lite löjligt, då han nyligen kommit tillbaka från skada, och med facit i hand borde han inte spelat alls då han inte är matchtränad ännu.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-03 19:53
Gabi Milito vill lämna Barca omgående...

Fan vilken tråkig nyhet! Hoppas han åtminstone stannar säsongen ut och håller sig skadefri.
Oj, träning om 5 min. hejdå!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-03 19:47
L.A.M och Thiago Alcantara^^,

Sorry för sent svar, men ja det sägs att Rafa är en större talang än sin bror Thiago. Då kan man ju ställa sig frågan hur stor talang den killen egentligen är? Tänk vilket MONSTER han kan bli om han blommar ut till fullo. En spelare som är lika tekniskt begåvad, har samma bollbehandling som sin Thiago, PLUS den fysiken och ett erkänt bättre sinne för mål.

Håller tummarna för att båda två kommer vara en del av Barcas A-lag inom ett par år..
Barcelona L.A.M Nr 10
PedroRodriguez

Leo Messi har de här säsongerna sen Pep tog över varit fenomenal. Ska vi vara helt ärliga så har han ända sedan sommaren 08 varit den bästa på planeten. Ronaldo, Xavi, Iniesta och Sneijder har även de varit duktiga och varit uppe och nosat men Messi är helt enkelt ett nummer fär stort. Vinner han guldbollen i år så kan han nog sätta rekord i antal vunna irad då det just nu inte känns som om någon kan stoppa honom.

Det bästa är att han blir bättre fär varje säsong. 08-09 var han gudomlig, men året därefter var han både spelmässigt och målmässigt. Och i år, ja, då vet jag inte vad jag ska säga.

Egentligen är det en ganska onödig diskussion, Ronaldinho vs Messi. I högsta nivå så är det ganska jämnt, båda var/är grymma i tre säsonger men Ronnie tycker jag är snäppet bättre. Men håller Leo den här nivån säsongen ut och även nästa så har han för min del gått om Ronaldinho. Vinner han sedan VM kan han bli den bäste genom tiderna.

Men båda är legender inom klubben och kommer aldrig att glömmas bort!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
OT men....
Det verkar som att Man C är klara med Dzeko, och de vill lägga bud på Kaka.

Om Mancini kan få ihop ekvationen så kommer Man C att bli riktigt, riktigt stora inom en kort tid. Pengar är tydligen allt inom fotbollen.
PedroRodriguez
2011-01-03 19:14
L.A.M Nr 10

Absolut, Ronaldinho var som Schumacher en gång i tiden var i Formel 1, Dominerande! Att han fick stående ovationer från självaste Real Madrid fans är mäktigt! Han vann FIFA World Player of The Year 2 år i rad, senast någon gjorde det var ju 96 och 97 då Fenomeno var alfahanen i fotboll. Helt sinnes hur han verkligen spelade med hjärtat.

Men jag håller mig till Leo ändå när det gäller högstanivås prestationer. De här 3 senaste åren har han varit helt overklig, gör mål så det ryker om det och är en asissterare av rang. Tror absolut att han kommer vinna 'Guldbollen' minst en gång till i framtiden.

Men båda dessa herrar är legender.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-03 19:10
Förresten, angående cupmatchen på onsdag mot Baskiens storhet. Tycker ni vi bör spela med ett b-betonat lag eller satsa allt på vinst. Å ena sidan är det faktiskt en skitturnering som storlagen inte satsar på, den är endast rolig att vinna om man tar trippeln. Men det är väl just därför jag vill att vi spelar med ett starkt lag mot Bilbao, jag drömmer om att vi ännu en gång vinner trippen i år, det skulle vara fantstiskt. Fast det kan bli ett tufft spelschema i vår om man fajtas i alla turneringar.

Vad tycker ni?
Annons: