/spanien/barcelona/forum/13457.aspx/spanien/barcelona/forum/13457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-02 01:27
addeh

Jag hoppas att jag har fel om Muniesa, men han känns väldigt osäker. När han spelar bra så påminner han mig om Puyol, när han spelar dåligt så kan han göra helt onödiga tacklingar. Sen undrar jag om han skulle vara bra som vänsterback på allvar, det känns nästan bättre om vi köper in en vänsterback.

Coentrao gillar jag starkt, men frågan är om han inte är lite FÖR offensiv.
Sen är ju inte 27 år så pass farligt för en ytterback, de brukar ha rätt så lång "livslängd". Taiwo påminner väldigt mycket om Abidal i det att han är stor och stark, sen har han kanske världens giftigaste vänsterbössa (kanske i konkurrens med Bastos).
Atlético addeh
2011-01-02 01:23
Hetfield/

Den största nackdelen med Taiwo är att han fyller 27 år 2012 vilket gör att han då börjar bli till åren. Varför nämner jag 2012? Jo, för jag är väldigt tveksam till en värvning nu i sommar då vi just nu har tre vänsterbackar som samtliga förmodligen kommer fortsätta även nästa säsong. Coentrão är ingen panik med att värva eftersom han bara hunnit fylla 22 år. Där har du anledningen varför jag anser portugisen skulle va ett bättre alternativ.

Men som jag nämnde tidigare hoppas jag starkt på Muniesa.

Biri Biri/

Ja José Ángel är en väldigt intressant spelare, men tyvärr ser han ut att hamna i antingen Valencia eller Málaga redan nu i januari. Det gör ju dock inte en framtida flytt till Barcelona omöjlig, men förmodligen dyrare. Skulle dock vara intressant att se Ángel i en större klubb som Valencia och få känna på Europaspel. Nackdelen med att värva en spelare från en mindre klubb är ju att rutin från större sammanhang ofta saknas.
Canaletes
2011-01-02 01:21
Barcelonas nya hemmatröja för nästa säsong??

fyfan va fult isf!!!!!!
Sevilla Biri Biri
2011-01-02 01:13
Påtal om ytterbackar - Jose Angel Valdes är en ytterback flesta klubbar håller ögat på. Spelar för Spanien U21 och killen har en stor potential. Synd att han är nära ett flytt Malaga.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-02 01:07
Spanien är ju inte direkt kända med att producera ytterbackar av världsklass, speciellt vänsterbackar. När Capdevila och Arbeloa är spanska landslaget främsta vänsterbackar så är det verkligen kris.

Om en ytterback ska köpas in så finns det enligt mig två bra kandidater till positionen, den ena är Coentrao och den andra är Taiwo. Taiwo är lång och urstark i kroppen, han är väldigt lik Abidal på det sättet.
Coentrao är däremot sjukt snabb och teknisk, sen har han helt makalösa lungor.
Barcelona Siempre Barça
2011-01-02 01:05
ÄR nån här inne som spelar soccermanager ???
Atlético addeh
2011-01-02 00:55
LAM Nr 10

Det som är så unikt med denna Barcelona-upplaga är att samtliga spelare är oerhört viktiga. Dock så håller jag med dig om att Abidal är den ur startelvan som är "minst viktig", om man nu vill kalla det så. Mest på grund av att Maxwell är den reserv som är mest likvärdig sin konkurrent.

Tidigare har jag sett Fabio Coentrão som en drömvärvning. Visst, det gör jag fortfarande, men inte på samma sätt då Abidal har spelat upp sig mer och mer under hösten så för tillfället känns det stabilt på den positionen och lär förhoppningsvis göra ett par år till. Det har florerat rykten som säger att klubben vill förlänga fransmannens kontrakt ytterligare ett år (till 2013) men vi får se hur det blir med den saken. Jag sätter stor tilltro till Muniesa och Planas i B-laget, främst den förstnämnda som spås en otroligt ljus framtid och redan är ordinarie i Segundan som 18-åring. Ytterligare en säsong för ynglingen i B-laget innan han försiktigt börjar slussas in i A-laget känns rimligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-02 00:42
Abidal är en riktigt grym vänsterback, speciellt då i defensiven. Han har dock gått ner sig lite den här säsongen kan jag tycka och han är väl den i laget som är minst viktig(sorry, men vem annars?).

Tror dock att det håller med honom den här säsongen och troligen även nästa, men efter det måste vi ha in en ny ordinarie vänsterback. Ingen av Adriano eller Maxwell ser jag som startelva-material, utan mest som rotationsspelare på alla kanter i hela världen. Muniesa finns ju i Barca B men honom vill jag ha som mittback om några år.

Vad anser ni om VB-frågan?
Barcelona Hyder
2011-01-02 00:21
Jetson9

Ett otroligt trött skämt.

---------------------------

Aproå just Abidal. Han är ju en spelare man inte hör speciellt mycket om när det kommer till att hylla spelare men jag tycker att han är en otroligt viktig kugge i laget. Vi vet alla att han balanserar upp försvarets symetri och är otroligt bra i försvarsspelet. Enligt mig är han fortfarande en viktig enhet i anfallsspelet också med sina monstersteg i sin eleganta och kraftfulla löpstil. Han kanske inte har den bästa passningsprocenten men till skillnad från många andra "sämre" passningsspelare tillika försvarare i världen använder Eric sig av hårda och precisa passningar vilket jag gillar skarpt. Han har även på senare år lärt sig slå in bollarna med kraft längs marken vilket vi fick se prov på flera gånger under förra säsongen. Att han sedan även är en städgumma i försvaret när någon annan sover är även en annan positiv aspekt. Vore kul om han bara kunde få göra sitt första mål i sin professionella karriär bestående av drygt 310 matcher (alla lag inräknade). Han borde då fira som Thuram gjorde under VM 98 när han gjorde 2 mål mot Kroatien. Det är helt sjukt egentligen. Abidal verkar annars vara en frisk fläkt rent allmänt som person. Han jobbar alltid stenhårt, verkar vara lite utav en skojare och han lyssnar på Hip hop. Vad mer kan man begära av en människa?
Barcelona sanmiguel
2011-01-01 23:44
Är de någon som vet om de kommer nån VM krönika?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-01 23:43
Jag tycker han var lik Alves också, speciellt ögontrakterna och ögonbrynen.
AndreD
2011-01-01 23:37
Sami

Tycker mer han är lik Jesus Navas
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-01-01 23:37
Jetson9

Jag fattar inte skulle du försöka va rolig eller vadå?
Real Madrid Jetson9
2011-01-01 23:28
fattar inte varför abidal håller på såhär?

länk: http://www.pown.it/157
The Special Five
2011-01-01 23:19
5 raka El Claisco segrar är ju rekord, extremt förnedrande de måste vara för Madrid-fansen;)
Barcelona Pep the King
2011-01-01 23:11
The Special Five
Real har alltid haft svårt att hålla bollen inom laget. Finns väl inget tråkigare lag än Real ärligt talat.
Ett tips till dig. Varje El Clasico vi möter dom var aldrig nervös. Vi vinner alltid över dom. Dom senaste mötena säger allt:)
The Special Five
2011-01-01 23:08
Kollar just nu på reprisen av de senaste El Clasico, måste säga att jag har fruktansvärt svårt med en grej, försöker räkna hur många passningar Real Madrid lyckas slå inom laget men kommer knappt upp till 5, det är ju fan helt otroligt
Barcelona .Sami.
2011-01-01 23:00
Någon mer än mig som tycker Marc Barta är ganska lik Dani Alves?
Gunner - Kanouté
2011-01-01 22:51
The Special Five //

Måste ha varit den tråkigaste finalen i CLs historia.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-01 22:50
Intressant att Ibra sa såhär en knapp månad innan han drog
The Special Five
2011-01-01 22:39
Mourinho har faktiskt inte tillfört någonting som helst speciellt till fotbollen, taktiken alá spelarbuss har funnits ett väldigt bra tag, nothing new under the sun there.

I min mening har Mourinho varit mer destruktiv för fotbollen, hans vägvinnande spelarbuss framför mål taktik har blivit allt mer vanlig i fotbollen och självklart är det lättare att spela den fotbollen jämfört med den extremt avancerade passningskickliga fotbollen Barcelona presterar.

Visst vinner Mourinho, men till vilket pris? Hur rolig är hans typ av fotboll att se på egentligen? Jag minns Cl-Finalen mellan Inter-Bayern, måste varit bland de mesta ointressanta matcher jag någonsin har sett i hela mitt liv, stängde av TV:n efter halvlek för jag orkade helt enkelt inte kolla mer och jag var inte den enda som gjorde på det viset.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2011-01-01 22:28
The Special Five,

Den matchen kan man njuta av hur många gånger som helst. Dessutom ser man hur synnerligen osympatisk Ronaldo är.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-01-01 22:25
el braco

Exakt, passningsspelet är en del av Peps taktik. Därför vore det intressant att se hur han hade klarat av att träna ett mindre passningsskickligt lag.
The Special Five
2011-01-01 22:16
Jag kan se El Clasico matchen hur många gånger som helst om och om igen, det är omöjligt att tröttna på den matchen. Förnedringen mot "the useless ones" lag är något som ingen skådat någonsin förut, de vackra one touch spelet, Villas avslut, Pedros löpvilja, Messis genialitet och framför allt LAGET Barcas fantastiska sammanhållning, press och passningspel. Allt tack vare världens bästa tränare Pep Guardiola som visade vem som är överlägset bästa tränaren i Laliga, det visade han med en grov förnedring, klasskillnad

Perez kan inte förhindra Barca från att vinna Laliga igen, även om han har domarförbundet i sin ficka. Vårat spel på plan övervinner allting och Perez kan fortsätta upphäva madridspelarnas avstängningar, låta domare upphäva våra regelrätta mål(läs Villareal), det hjälper helt enkelt inte;)

Dock så hjälpte han Madrid från att gå i konkurs under 2001, då han "sålde" Reals träningsanläggningen för 4 MILJARDER, ett genialiskt och skurkaktigt drag som räddade Madrid från att åka ner i segundan
jacoob
2011-01-01 21:59
Senaste el clasicot sänds på canal + sport1 nu för er som är intresserade:)
elbraco
2011-01-01 21:39
addeh

jo kanske det, men jag tolkade det som att han menade att Peps framgångar ligger i passningsförmågan hos våra spelare, vilket hade låtit konstigt eftersom passningsspelet är en del i Peps taktik.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-01 21:33
Tycker det är riktigt tråkigt att Barca ska möta Arsenal i åttondelen Nog för att vi är favoriter, men det kommer absolut inte bli en enkel match. Gunners är förmodligen det allra svåraste laget vi hade kunnat få... det som irriterar mig mest är att Real Madrid var nära på att få dem. Det var ju 50/50 mellan oss och dom. Men så fick de Lyon istället, givetvis.
Atlético addeh
2011-01-01 20:38
elbraco

Jag tror författaren menade att det vore intressant att se omställningen för Pep att ta över ett Premier League-lag där spelarna knappt kan slå en passning rätt. Ja, jag överdriver, men i jämförelse med lagen i Spanien är det total klasskillnad. Fábregas är överlägset den bästa passningsspelaren i ligan.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-01-01 20:29
elbraco

Ja självklart hjälper det tränaren enormt om spelarna är bollskickliga, inget konstigt med det.
elbraco
2011-01-01 20:23
"När det gäller Pep.. Han är en duktig tränare. Men oj vad intressant det hade varit att se honom i PL med spelare som inte kan passa en boll."

Du menar att Pep är en duktig tränare för att Barca har bra passningsspelare? :S
Annons: