/spanien/barcelona/forum/13451.aspx/spanien/barcelona/forum/13451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-04 11:06
Rambla

Äh, låt de få tro vad de vill, vi spräcker deras lilla virtuella bubbla av verklighet år efter år :P

el Flaco

Man kan ju vara både artist och spelare, bara titta på exempel som Ronaldinho och Deco. Båda gjorde makalösa finter och klackar, men det gav nästan alltid resultat i slutändan, det gäller bara att Thiago kommer in i rytmen.
Barcelona Rambla~
2011-01-04 11:03
el Flaco

Ärligt talat så förstår jag inte hypen när det gäller Ronaldo. Inte det att han inte skulle vara en av världens bästa spelare, för det är han ju uppenbarligen. Jag menar hur tidningar som Marca, AS, journalister som Roncéro, fans (både i Spanien och här på SF) är så måna om att skryta, hylla och som du nämner blåsa upp hans ego. Vad är grejen liksom? Han är knappast spelare de har fostrat sjlälva, inte en spelare som gått hela den långa vägen från canteran och nått ända fram till a-laget. Jag hade förstått och även samtyckt om hyllningarna hade gällt Casillas. Han om någon är ju en ren produkt från de egna leden. Cristiano Ronaldo är bara en inköpt och svindyr crack.
The Special Five
2011-01-04 11:03
Måste säga att jag gillar Thiago mer som artist, är svag för underhållande spelare som honom. Men om Thiago inte lyckas så har vi alltid Thiago on steroids(lillebrorsan) kvar
Barcelona el Maestro!
2011-01-04 11:01
Skillnaden är väl kort sagt att Messi är mer än en målgörare.
Den dagen ni ser Ronaldo gå ända ner till egen förvarslinje, hämta bollen och bygga upp ett spel där han efter ett par minuter är framme på offensiv plan halva och levererar bollen nära boxen till en medspelare. Den dagen kan någon komma och tala om för mig att Ronaldo är en komplettspelare.

För att vara en komplettspelare ska man kunna göra mycket mer än att bara göra mål, mestadels enkla mål. Det räcker inte att ha en målskörd med 30 procent straffmål och 20 procent frisparksmål. Man blir inte utsedd till världens bästa spelare för det. Ronaldo är ingen playmaker likt Messi, kort och gott.
Barcelona el Flaco
2011-01-04 10:58
På tal om krönikor så skrev Miguel Rico idag, under rubriken "Thiago, artist eller fotbollsspelare?", att den unge brasse-spanjoren måste förbättra sin taktiska kunnande och spela enkelt istället för att försöka sig på svåra nummer hela tiden. Som exempel nämner Rico situationen då Thaigo slog en sidledspassning som senare ledde till Levantes reduceringsmål.

Rico anser att Thiago har tillräckligt med talang i sig för att blomma ut i Barça, men att han måste samtidigt bli mindre individualistiskt i sitt spel och värdera lägena bättre, något som Rico samtidigt har förståelse för med tanke på Thiagos ringa ålder.

I samma artikel uppger Rico att Barça och Orobitg, Busquets agent, ska mötas imorgon för fjärde och sista gången för att spika igen katalanens nya kontrakt som kommer sträcka sig till 2015 med option för ytterligare ett år. Dessutom ska Zubi ha upprätthållit kontakten med Dani Alves agent under jullovet och från och med den 10:e ska man återuppta förhandlingarna.
The Special Five
2011-01-04 10:58
Dessutom så spräcker Sid Lowe myten om att Ronaldo skulle ha ett bättre skott, både distans och inom straffområdet då Messi har gjort lika många mål utanför straffområdet som Ronaldo gjort. Ännu en intressant del han tar upp är Messis skott-effektivitet och precision, där Messi träffar mål på 52% av hans skottförsök medans Ronaldo endast träffar på 30%

Det är verkligen förödande statistik som visas upp i slutet av artikeln då Messi överglänser Ronaldo på ALLA bitar som t.ex. passningsprocent, vunna bollar, lyckade antal dribblingar och ja, varenda aspekt av spelet helt enkelt.
Barcelona el Flaco
2011-01-04 10:57
Rambla/

Jag minns mycket väl den rapporten från Marca. Bara ytterligare en i raden av artiklar från Madridmedierna, vars enda syfte var att blåsa upp C. Ronaldos ego och försöka få tyst på alla hyllningarna som Messi fick. Ännu ett tecken på att det råder "barcelonitis" i den spanska huvudstaden.
Barcelona Rambla~
2011-01-04 10:54
Hetfield

Det är bara att titta på Kaka som också har ytor och sin snabbhet med boll som sin bästa egenskap. Utan ytor och sin snabbhet blir han nästan medioker. Lite överdrivet jag vet, men han är knappast i närheten av att vara en crack då.
The Special Five
2011-01-04 10:53
Raul Gonzalez Blanco är ett riktigt äckel och alla som kallar Messi för fuskare ska ta en ordentlig titt på Rauls handmå l(då var de självklart genialt gjort). Hoppas Raul ruttnar i Shalke den avskyvärda fuskaren
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-04 10:52
Barcelona är bevis på att man kan ha tunna och korta spelare, men samtidigt erövra hela Europa.

Intressant aspekt på det, om man tar bort C.Ronaldos snabbhet så dör mycket av hans gift. Messi däremot kan spela utan fart för att han är utmärkt på små ytor och att hans passningsspel är utöver det vanliga.
C.Ronaldo är bäst i hela världen på att springa på stora ytor, men han är rätt så värdelös på att passa och hitta ytor åt andra.
Jag kan väl säga såhär, när båda två passerar 30-strecket så kommer Messi kunna spela på allra högsta nivån, vid den tiden så har C.Ronaldo tappat allt förutom möjligen skottet.
Barcelona Rambla~
2011-01-04 10:52
el Flaco & The Special Five.

Lowe länkade ju till en "objektiv" analys som en journalist på Marca hade gjort. Det blev ännu roligare när han namngav journalisten och berättade att denne hade fått i uppdrag av klubben Real Madrid att skriva biografier om några madridspelare. Han skulle börja med Ronaldo. Så objektiv var den. :D

Angående den fysiska biten. Det blev ju roligt när han påpekade att man knappast behöver nämna flera olika egenskaper så som snabbhet, styrka, kraftull osv bara för att det skulle gynna Ronaldo, när allt kan sammanfattas med ett enda ord, nämligen atletisk. :)

"He is, they say, faster, stronger, more powerful. He hits the ball harder, runs more, leaps higher. Faster, stronger, higher -- now where have we heard that before? Couldn't that all come under one category called athleticism?"
Barcelona el Flaco
2011-01-04 10:38
Sid Lowe leverar igen. Jag tycker också att de fysiska attributen inom fotbollen kan kännas lite väl överskattade då och då. Om fysik vore den viktigaste egenskapen hade Xavi varit en bedrövlig fotbollspelare.
The Special Five
2011-01-04 10:32
Han ger också lysande argument varför Messi är mer komplett än Ronaldo, jag håller fullständigt med. Han skriver att "Ronaldo is a better athlete than Messi, but so is Usain Bolt", men han menar att den fysiska biten inte är de essentiella man kollar på när man ska avgöra vilken fotbollspelare som är mest komplett.
Barcelona Rambla~
2011-01-04 10:19
Härlig krönika från Sid Lowe. Snacka om att han totalt pulvriserar argumenten för att Ronaldo skulle var en bättre eller en mer komplett spelare än Messi.

"When Ronaldo is no longer an athlete, he will probably not be much of a player. Messi will."

Så klockrent!
Barcelona Rambla~
2011-01-04 10:16
baraxaar

Sluta ljuga. Vi har inte fler filmare.

Hata Messi efter det där? Du sätter verkligen ribban lågt när det gäller att hata en spelare. Vad gör Messi för fel som inte Srna gör då?

Förresten så kan du sluta upp med att låtsas vara culé. Jag tror ändå ingen går på det.
baraxaar
2011-01-04 09:50
Varför klagar alla på Ronaldo när vi har betydligt fler filmare i laget? Ni behöver faktiskt inte vara så enögda.
baraxaar
2011-01-04 09:47
älskabarcelona//

Själv börja man hata messi efter detta
Atlético addeh
2011-01-04 09:42
Tunga avbräck för Luis Enrique med både Romeu och Tello skadade. Frågan är är ingen värvning vill till nu trots allt. Gabi Milito sägs vara på väg bort från klubben och då öppnar det för ännu mer speltid för Fontás i A-laget, vilket betyder att denne inte alltid kan spela med B-laget. Sergi Roberto har gjort det bra när han har fått chansen, men det är alldeles för ynkligt att bara ha en spelare i en hel trupp som bemästrar den positionen på ett bra sätt.
Barcelona el Flaco
2011-01-04 09:39
Det har ryktats om att Gabi Milito vill lämna klubben nu under vinterfönstret för att få mer speltid och jag kan tycka att det är rimligt med tanke på att Copa America spelas detta året och Milito vill nog försöka komma med i den argentinska truppen. Tror inte det beror på att Pep satsade på Busquets och Abidla som mittbackspar i den senaste matchen.

Trots alla skador har jag alltid gillat Milito och hans aggressiva spelstil. När han gick igenom det långa skadehelvetet med sitt knä gav jag aldrig upp hoppet och när han kom tillbaka under våren 2010 svarade han för flera bra prestationer, inte minst i el Clásico på Bernabéu.

Jag vet dock inte om det vore klok att sälja honom nu när vi redan har en ganska begränsad A-trupp, men om Milito själv är den som begär att få lämna så bör man nog respektera hans önskan. Upp till bevis för Fontás & Co i såna fall.
Barcelona el Flaco
2011-01-04 09:28
Även Tello blev skadad i matchen mot Las Palmas, men Romeus skada som är det stora orosmomentet för B-laget, inte bara för att han blir borta i 3-5 månader men även för att han är den enda renodlade pivoten i Luchos trupp. Undrar hur han ska formera laget i fortsättningen. Får Fontás ta klivet upp, eller improviserar man med Sergi Roberto?
Barcelona petersays
2011-01-04 09:00
Nån som sett Sid Lowes Team of The Decade?
Barcelona Rambla~
2011-01-04 08:32
Jobbigt med Oriol Romeus meniskskada. Han opereras i morgon. Blir borta 3 till 5 månader. Vilket jävla oflyt.

Förbannade Sport som skrev fel i sin rubrik. Där stot det att han blir borta 3 till 5 veckor. De har förresten fortfarande inte ändrat rubriken.
Barcelona Rambla~
2011-01-04 08:23
Jag kunde knappt sluta garva åt den där fjanten Chipp_Kungen_Raul inlägg och hans "fakta". Det roligaste var när han försökte bygga upp någon slags trovärdighet med länken som skulle styrka hans fakta. Någon obskyr och "trovärdig" Real Madrid-blogg. :D

Jag kontrar med denna länk. Detta är sant. Det finns bevis. :P
Barcelona älskabarcelona
2011-01-04 04:32
C Ronaldo
Hur han ser ut har inget att göra med hatet emot honom . David Beckham ser bättre ut men han är inte lika hatad . Ronaldo är en spelare som kan bara älskas av det laget han spelar förr . Ronaldo var hatad överallt i England för hans skådespel . Att man försöker förneka Ronaldo som skådespelare är det sjukaste jag har någonsin hört . Jag personligen har hatat Ronaldo under en mycket lång tid förr hans oärliga spel , ego och respektlösa spel . Speciellt efter incidenten i VM 2006 mellan han och Rooney .
Barcelona Basuuka
2011-01-04 03:42
Hur kan det vara avundsjuka om jag tycker att jag sir bättre ut än han? Nej lägg ner den diskussionen om utseénde, det är bara löjligt.

Det är bara att du inser att ibland AVSKYR man människor, DET ÄR INTE AVUNDSJUKA. Förövrigt kunde jag inte bry mig mindre om ens spelares utseénde.

Det som stör mig är att man knappt orkar se Reals matcher mera när Ronaldo och Di maria slänger sig fram och tillbaka, det förstör fotbollen ( jaja de är förstås inte de enda på denna planet som gör det).

Godnatt.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-04 03:30
Basuuka

Nej det är ingen mode tävling men det är en av anlednng till varför folk är avundsjuka på CR. Jus det du säger nu:

''Hans utseénde? Kom igen, han sir ut som en 15 årig pojke som inte kommit igenom puberteten, han sir ut som en liten flicka. Det är inte något att vara stolt över direkt.''

Det är avundsjuka.

Barcelona Trippeln
2011-01-04 03:26
Mr Baloo-Gonzalez.

En madrista med vett i huvudet.
Barcelona Basuuka
2011-01-04 03:22
C Ronaldo #7

Ja, han är en bra fotbollsspelare, synd bara att han kunde vara mycket större om han inte lägger ner sig direkt.

Hans utseénde? Kom igen, han sir ut som en 15 årig pojke som inte kommit igenom puberteten, han sir ut som en liten flicka. Det är inte något att vara stolt över direkt.

Får alla tjejer? Vem får inte "alla" tjejer som ser ok ut och har cas$h?

Nej, han avskys för sin spelstil, ingenting annat, detta är ingen mode tävling utan fotboll.

Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-04 03:15
Madridistas ska inte snacka om messis handsmål då deras legend Raul också gjort ett i CL runt 2001-02.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-04 03:12
älskabarcelona

Det kan jag ta.... Men inte era falska påstenden.
Hycklare är vad ni är.
Annons: