/spanien/barcelona/forum/13449.aspx/spanien/barcelona/forum/13449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2011-01-04 18:26
Vad är grejen med Malaga, har de fått in någon rik shejk?
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 18:22
På tal om övergångar så ska bli kul och se hur det går för Málaga när dom fått alla sina nyförvärv spelklara :)
Barcelona Riiio!!
2011-01-04 18:11
Håller med, stanna i Wolfs vore det sämsta av allt =)

Angående Bilbao matchen så hoppas jag Pinto står och att det går till straffar ;)
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 18:08
Riiio

Kan vara att han tappat motivationen? Tänk dig själv, du vann Bundesliga med ett rätt så dåligt lag, en stor skräll. Du skriver på fyra, fem år till med de bara och sedan åker du ut ur både CL och EL. Du vill lämna klubben men de vägrar och sätter dig som lagkapten bara för att göra dig nöjd.

Skönt att han äntligen får lämna Wolfsburg.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-04 18:06
Hyder

Fan heller om Pinto ska spela, imorgon är en sjukt tuff bortamatch mot ett lag som har hela Baskien med sig. Jag skiter i att rotera och låta alla få spela grejen, låt Valdes få spela så slipper vi onödiga saker.

Det bästa laget ska spela imorgon, jag förväntar mig att det kommer att bli otroligt äckligt spel imorgon med tanke på hur tuffa de är på att pressa. Fördelen är ju att om vi gör ett mål så måste Athletic Bilbao vinna.
Barcelona Hyder
2011-01-04 18:04
På riktigt? Vill man skriva eventuella City-elvor och agrumentera om Dzeko är bra eller inte, varför skriver man det här?

En sak att dra paralleller mellan Málaga och Citys filosofi men nu börjar ju inläggen handla om hur City ska ställa upp och hur Dzeko kommer bänka Super Mario. Ni har inget att bevisa här inne, för folk don't give a sh*t.

------------------------------------------------

Tror att Bilbao-matchen blir otroligt svår. Speciellt när man spelar med Pinto från start. Vilket i och för sig är helt väntat ch rättvist, men ändå. Fick han spela Cup-finalen mot Bilbao för två år sedan, så ska inget ändras nu.

Llorente är tillbaka och det är skönt att Piqué nu kan stångas med honom. Annars hade man varit lite mer orolig. Hoppas annars på bästa möjliga elva och inhopp av Bojan, Afellay och Thiago (om resultatet tillåter det vill säga).
Barcelona Riiio!!
2011-01-04 18:00
IlTriplete

Förra året va han magisk som sagt och jag själv satt och nästan grät då vi inte lyckades slå Portugal.

Kval till EM för någon månad sen - Bortamatch mot Albanien- Pjanic briljerar och är planens bästa spelare tillsammans med Misimovic, Dzeko helt osynlig- Det står 1-1 och Bosnien har bra tryck mot Albanerna och med 10 min kvar så byter man ut Dzeko mot en mittfältare om jag minns rätt!

Albanienhändelsen behöver inte betyda mycket men många är ganska överens att han inte varit lika bra iår som förra säsongen vare sig det är landslag eller klubblag vi pratar om.

Vet e fan om att ha SIlva som en vanlig kantspelare när han för det mesta skall vara uppe med anfallarna men ha sin utgångsposition från kant (som vi i Barca spelar ungefär), sen ska man plötsligt bänka balotelli som varit riktigt bra senaste tiden och vet e fan om city skall byta formation bara för en vintervärvning heller???
The Special Five
2011-01-04 18:00
Vi får väl se vad Dzeko lyckas prestera i England, hoppas inte på för mycket bara. De tar ett tag att anpassa sig till den engelska spelstilen, vi får hoppas City har tålamod med honom
Barcelona Barcadinho.
2011-01-04 17:52
L.A.M Nr 10 -
Jag tror inte att Racing eller Sevilla går med på en sån sak utan kompensation.
Lånekontraktet gäller för hela säsongen.
Särskilt inte Racing, eftersom Henrique har spelat i stort sett alla matcher.
Jag tror inte heller att Henrique blir sugen att hamna på bänken istället för att spela hela tiden. Han vill nog stanna kvar.
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 17:52
Riiio!

Ta det lugnt, Dzekos spelstil passar England och han kommer att lyckas.

Hart
Richards-Kompany-Toure-Kolarov (?)
Silva-de Jong-Toure-Milner
Tevez - Dzeko

Tveksam vem som är vänsterback i City men skrev Kolarov, kan vara Bridge istället? Plus att de har en till defensiv mittfältare i Gareth Barry.
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 17:50
Diego passade inte in i Juventus, eller Italien för den delen. Dzeko har inte bara utmärkt sig i klubblag utan landslag också, under kvalificeringen för VM 2010 gjorde han nio mål för Bosnien, lika mycket som Wayne Rooney gjorde för sitt England. De/ hamnade bakom Theofanis Gekas dock som hade gjort 10 mål, varav sex av grekens mål hade varit mot Lettland.

När Bosnien mötte Portugal i VM-playoff nickade Dzeko i ribban, Bosnien förlorade båda matcherna 1-0 men i den första hade de verkligen otur. Man träffade ribban två gånger och stolpen en gång.
Barcelona Riiio!!
2011-01-04 17:47
Fan skrev fel hehe... menar självklart 28 mille euro =)

Tycker synd om te.x Silva eller Adam Johnson om dem börjar använda 4-4-2 då dem hamnar långt långt bak, kanske balotelli också. Dzeko är riktigt bra som sagt men toppar Silva eller Balotelli formen så har inte Dzeko mycket att göra i City det e en sak som är säker. Tevez e lagets stora ikon och stjärna så honom kommer han inte peta.

Fan vill att killen ska lyckas men som det ser ut nu med ägarna och spelare hit o spelare dit så e jag bara rädd att han misslyckas och ersätts snabbt med en ny spelare i sommar eller liknande.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-04 17:45
Hetfield -

Det allra senaste rykte om Adebayor påstår att han ska låna ut till Malaga.
Tänk om Malaga lyckas få tag också på honom. Det blir intressant.
Det går tydligen att bygga upp ett vinnarlag från ingenstans på typ ett år, om det finns enorma pengar.
Historia och tradition - det kan man skita i i framtiden, det är shejkerna som ska bestämma hur fotbollskartan skall se ut. Men de har så klart lika rätt att investera som amerikaner och ryssar.
The Special Five
2011-01-04 17:44
Diego dominerade också bundesliga, säger inte Dzeko är en dålig spelare, verkligen inte men han är ingen Drogba direkt och kommer nog aldrig bli
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 17:40
The Special Five

Är Dzeko överskattad? Driver du med mig eller? Han har dominerat Bundesligan de senaste två åren, Robbens magnifika säsong med Bayern var den som avgjorde när Robben blev vald som Bundesligas bästa spelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-04 17:39
Jag tycker, förutsatt att Mille lämnar i januari, att det är bäst så här som det är, d.v.s. ingen ny mittback.

Man skulle ju kunna skola om Abidal till mittback och ta upp Fontás när det behövs. Jag tycker Fontás gör bäst i att stanna i B-laget säsongen ut, flyttas han upp blir han bänkad hela tiden men annars kan han spela för båda lagen.

Skolar man om Abi till mittback så får Maxwell ta över vänsterbacksrollen permanent, och på den platsen var hanriktigt bra i början av hösten, medan Adriano agerar reserv på båda kanterna. Vid nödfall flyttas naturligtvis Abidal ut till vänsterkanten igen.

Jag vill absolut inte se att man än en gång gör en oscoutad värvning a lá Chygryk. Jag lovar, köper man en back för 20-30 miljoner kommer han sitta på bänken hela tiden, trots att han är ung och lovande samt vill ha speltid, och sedan säljas i sommar eller nästa. Så har det varit med många värvningar de senaste åren.

Hellre att man i så fall tar hem Caceres eller Henrique, skulle i alla fall inte kosta någonting. Men jag antar att Sevilla respektive Racing inte går med på det samt att Pep aldrig ens skulle tänka tanken.
PedroRodriguez
2011-01-04 17:32
Riiio!!

Well, han tjänar ju mer i City än i Juve också, den arabiske shekjen till ägare torkar ju arslet och snyter sig med pengar. Han är ju tänkt att gå rakt in i startelvan i City med stor sanolikhet i en 4-4-2 uppställning tillsammans med Tevez på anfallet. Till och börja med så lär han ju starta men underpresterar han kanske Balo petar honom. City lär bli tvungna att flytta på sin nuvarande uppställning när Dzeko kommer.

Korrektion: 28 miljoner euro.
The Special Five
2011-01-04 17:27
Dzeko är överskattad
Barcelona Riiio!!
2011-01-04 17:23
PedroRodriguez

Då e min fråga om det e titlarna eller pengarna han e ute efter?? =)

Visst juve e inget hett lag för tillfället men där hade han varit den stora stjärnan precis som han va i Wolfsburg. KÖper man dig för 280 mille euro som det ryktas om så ska man fan enligt mig gå direkt i startelvan och vara den bästa anfallaren i laget, speciellt om man värvar dig i vinter. I City kommer han ha Tevez,Balotelli o kanske Silva före sig också då Silva vissa matcher spelat på topp. Då jag följer Bosnien en hel del och kollar på deras matcher så är han faktiskt inte värd pengarna så mycket, visst han e bra och kan bli hur bra som helst men just FÖR TILLFÄLLET så är han inte alls värd mer än 180-200 mille.

Älskar killen och har egentligen inget speciellt emot City som klubb men tror faktiskt att han kommer glömmas bort där om han inte presterar och han spelar inte där om 2år. VI har en liknande klubb här i Spanien och ni alla vet vilken jag menar. Kommer bli samma sak med Dzeko. Om 2år så är han såld för hälften av pengarna till Zenit eller nått...
The Special Five
2011-01-04 17:21
Det är ju trotsallt en artikel från Marca, vad förväntar du dig?
2011-01-04 17:16
Haha, snacka om nyhetstorka:

"Men argentinaren (Aguero) har samtidigt förhandlat in en klausul som sänker hans prislapp från 540 miljoner till 400 miljoner skriver spanska Marca.
Något som öppnar för Barcelona som tidigare visat intresse."

Jo då, vi kommer lägga 40 miljoner euro på en spelare som är en kopia av resten av spelarna.
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 17:10
Delarocha

Haha ok, snacka om härligt förtroende för sina andra anfallare :)

Jag är iaf jävligt nyfiken på hur Mancini ska forma om laget nu när Dzeko anländer. Vem av mittfältarna får ge plats åt Dzeko i ett eventuellt 4-4-2?
2011-01-04 17:08
Adebayor sägs vara riktigt nära Real Madrid då de behöver en anfallare när Higuain är borta. Härligt för oss, Europas mest överskattade anfallare (i klass med Bendtner) ska få rena monsterlönen i Real Madrid.

Jag gillar Milito och han är viktig för lagets moral då han är en lite av en ledare/pappa bakom kulisserna, men han är så ringrostig att jag får hjärtinfarkt så fort han rör bollen. Det är nästan bäst att flytta upp Fontas, hur ofta vilar egentligen Puyol och Pique? Vi kan flytta upp Fontas tills vidare, sen beroende på hur han spelar så kan vi värva en till mittback under sommaren.
Delarocha
2011-01-04 17:01
Gaucho!

Läste att anledninge till att dem kör 4-3-3 med två yttrar är för att dem endast har en renodlad anfallare just nu, De lär gå över till en 4-4-2 eller liknande med Dzeko förr eller senare.

Dzeko, Silva, Tevez som offensiv trio känns rätt bra.
PedroRodriguez
2011-01-04 16:53
Delarocha

Jó och Santa Cruz får knappt spela och de lär inte få spela när han kommer, så de lär slängas omgående. Adebayor ser också ut att lämna då han inte får spela och han i stort sett inte behövs. Då har man Balotelli , Dzeko och Tevez, två hyperbra spelare samt en grym talang.
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 16:51
Dzeko och Tevez bör funka bra tillsammans men så som City spelar nu så kör dom ju Tevez som ensam anfallare. Så vilken plats ska Dzeko ta i dagens City?
Delarocha
2011-01-04 16:49
Vad ska dem göra med Adebayor, Balotelli, Jo och Santa Cruz då?
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-01-04 16:43
Känns som att Dzeko kommer göra succé i city,bara lite värvningar i försvaret från att bli ett värdsklass lag som har chans att utamana.
PedroRodriguez
2011-01-04 16:39
Riiio!!

Väljer man Juventus före City så har man en ganska låg intelligenskvot. Vad ska han i Juve och göra?...Jag antar att han vill vinna titlar och att gå till en klubb som Juve skulle med stor sannolikhet vara en prakttabbe om han nu är ute efter titlar. Dzeko ihop med Tevez där fram skulle kunna bli ett hypergiftigt anfallspar. City har ju redan många anfallare men några bör man slänga som t.ex. Santa Cruz , och Jó.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-04 16:31
Men snälla det är puertan , vad förväntar ni er av de egentligen? De tycker säkert att Kheidra är "bättre" än Busquets också.
Annons: