/spanien/barcelona/forum/13448.aspx/spanien/barcelona/forum/13448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2011-01-04 20:09
Läste dagens tidigare diskussioner om Thiago, och jämförelsen med Deco kan jag verkligen förstå. Både har det där lilla extra som jag gillar hos fotbollsspelare. Men på er låter det nästan som om Thiago skulle ha något mer än Deco. Visst Thiago har all potential i världen att bli en riktigt bra spelare, men att redan nu ens sätta honom på samma piedestal som Deco är ju otroligt. Isåfall kanske ni på sin höjd såg Deco under Chelsea-tiden? Glöm inte att han under 04-07 nog utan tvivel var en av de absolut bästa mittfältarna i världen (vilket såklart bevisades av att han vann den utmärkelsen 05/06). Som Sid Lowe uttryckte det "From there he, even more than Xavi, dictated the game for three years." Xavi är världsbäst nu, men Deco var världsbäst då. Något som kanske vissa glömmer. En av våra absolut största legender under 2000-talet.
elbraco
2011-01-04 20:06
Hetfield & PedroRodriguez

Men då kan man lika gärna se det såhär; hur viktig är cupen? Några skitmöten i början, ett medellag i semin och sen kanske Real i finalen.
För mig är cupen bara en bonus om man vinner.
35 är ingen jätteålder för en målvakt heller. Van der Sar är 40. Puyol är 32-33, bara tre år yngre, och fortfarande ett fysiskt praktexemplar som är så ordinarie i startelvan man bara kan bli. Dessutom är Pinto inte så dålig, visst han gör misstag, men samtidigt är han ett monster på straffar. Mycket bättre än Valdés på den delen.
PedroRodriguez
2011-01-04 19:51
elbraco

Jag tror knappast att Pinto ser sig själv som en viktig kugge i laget. Han har ju ändå hunnit med att bli 35 år, och jag tror han är nöjd som får spela alls. Jag tror han är helnöjd som får lira i dessa matcher. Han vet själv att han inte får spela i de allra viktigaste matcherna men nu gör Pep ett undantag. Som sagt, han är 35 och jag tror absolut inte att han kräver att spela viktiga matcher.
Delarocha
2011-01-04 19:50
Antingen låter man Pinto stå hela cupen eller ingenting alls. Allt annat är ju helt ologiskt och direkt konstigt. Om man bara ska bry sig om titlar kan man ju lika gärna ställa Valdes i alla matcher, om man vill ha Pinto glad så ska väl han få stå cupen.
Beror väl på vad man anser viktigast.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-04 19:48
elbraco

Förlåt men vem bryr sig om Pinto? Han sitter på bänken som en gamling, får bra betalt och får vara med i världens bästa lag, inte så att han behöver strippa på helgerna för att ha råd med hyran.

elbraco
2011-01-04 19:47
Fast vilket meddelande ger man Pinto då? Du får stå i cupen men bara så länge det inte är svårt motstånd.
2011-01-04 19:40
Meningslöst att låta Pinto få starta i en så pass svår och viktig match, det är inte precis så att Valdes kommer att slita ut sig om han står.

Pinto är gammal, han kommer knappast att "utvecklas" mer om han får speltid, så låt honom få sitta på bänken och se pengarna rulla in.
Det vore en sak om Pinto var en ung talang.
PedroRodriguez
2011-01-04 19:40
Delarocha

Det är ju det jag menar, När är rätt tillfälle att använda Pinto egentligen?
Om vi hade mött t.ex. La Coruná så hade jag gärna sett Pinto spela men Bilbao är ett rikigt bra lag på hemmamark och man ryser ju lite när man tänker att Pinto skulle kunna göra som han gjort ett par gånger innan, att försöka dribbla sig förbi anfallaren. Men är spelarna taggade imorn så skall vi allt vinna.
Delarocha
2011-01-04 19:32
PedroRodriguez

Nej men vadå man har ju en deal med Pinto att han står i cupen. Men när det blir viktiga matcher där ska man ställa Valdés i mål då med? Vad ska vi då ha Pinto till. Kan lika gärna ta upp en 18årig junior då som kan stå på tillväxt om vi aldrig någonsin ska spela med honom ever.
PedroRodriguez
2011-01-04 19:27
Hetfield

Pep bekräftade idag alltså att Pinto skall vakta buren imorn. Kalkon om man frågar mig, Pinto är verkligen inget säkert kort där ute och matchen lär bli sjukt svår i ett kokande San Mamés. Men när skall man annars använda Pinto om inte i CdR egentligen? En enorm kraftansträngning krävs ifall vi ska gå segrande ur striden iaf. Puyol vet man inte ifall han ska lira, hoppas verkligen han är i matchskick och kan spela.

elbraco
2011-01-04 18:57
The Special Five

Japp, jag var en av dom som trodde starkt på Genoa, men se så det gick..samtidigt har Mallorca mindre press på sig då deras nyförvärv knappast är lika bra fotbollsspelare, men små halvdana lag som lyckats slå underifrån har vi sett tidigare.
Demichelis var en säkerhetsrisk i det argentinska landslaget, Baptistas nivå har sjunkit rejält, Camacho vet jag inte mycket om, Asenjo är väl den enda som kan räknas till bra (trots att Demichelis kan hålla en godkänd nivå ibland).
Tummen upp för att den spanska ligan får mer uppmärksamhet dock.

Jag märker att ni alla räknar in Tevez i citys elva. Även om han knappast lämnar denna transfersäsongen tror jag inte man ska räkna med han mycket längre till...
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 18:45
På tal om Genoa, nu vill dom även ha Milito :)
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 18:40
Kan inte riktigt förklara varför men jag vill gärna se Vela och Dos Santos tillsammans i Zaragoza, som har visat intresse för bägge spelarna.
The Special Five
2011-01-04 18:38
Malaga är det nya Genoa, innan säsongen så hade Genoa köpt in hel ny startelva med chockköp av bland annat Veloso, Rafinha och Luca Toni. De har verkligen inte gått bra för dom i år, tror inte heller Malaga kommer gå speciellt bra trots alla värvningar, man kan inte bara värva ihop ett lag och förvänta sig mirakel(speciellt inte med de medelmåttiga spelare Malaga köpt in). Kanske om dom satsar långsiktigt så kan dom vara med och fightas om 4e platsen inom 3-4 år. Mer än så förväntar jag mig inte av dom:)
2011-01-04 18:33
Delarocha

Ja visst, men nu ska vi inte överdriva om deras värvningar eller kommande förvärvningar. Demichelis är en usel mittback, Baptista fick inte ens spela i Roma. Det är bara Asenjo och Camacho som kan bli ruskigt bra, men samtidigt så har de en ruskigt bra tränare i Pellegrini så man ska aldrig säga aldrig.
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 18:30
Delarocha

Jepp, från Qatar om jag inte minns fel ..
Delarocha
2011-01-04 18:26
Vad är grejen med Malaga, har de fått in någon rik shejk?
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 18:22
På tal om övergångar så ska bli kul och se hur det går för Málaga när dom fått alla sina nyförvärv spelklara :)
Barcelona Riiio!!
2011-01-04 18:11
Håller med, stanna i Wolfs vore det sämsta av allt =)

Angående Bilbao matchen så hoppas jag Pinto står och att det går till straffar ;)
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 18:08
Riiio

Kan vara att han tappat motivationen? Tänk dig själv, du vann Bundesliga med ett rätt så dåligt lag, en stor skräll. Du skriver på fyra, fem år till med de bara och sedan åker du ut ur både CL och EL. Du vill lämna klubben men de vägrar och sätter dig som lagkapten bara för att göra dig nöjd.

Skönt att han äntligen får lämna Wolfsburg.
2011-01-04 18:06
Hyder

Fan heller om Pinto ska spela, imorgon är en sjukt tuff bortamatch mot ett lag som har hela Baskien med sig. Jag skiter i att rotera och låta alla få spela grejen, låt Valdes få spela så slipper vi onödiga saker.

Det bästa laget ska spela imorgon, jag förväntar mig att det kommer att bli otroligt äckligt spel imorgon med tanke på hur tuffa de är på att pressa. Fördelen är ju att om vi gör ett mål så måste Athletic Bilbao vinna.
Barcelona Hyder
2011-01-04 18:04
På riktigt? Vill man skriva eventuella City-elvor och agrumentera om Dzeko är bra eller inte, varför skriver man det här?

En sak att dra paralleller mellan Málaga och Citys filosofi men nu börjar ju inläggen handla om hur City ska ställa upp och hur Dzeko kommer bänka Super Mario. Ni har inget att bevisa här inne, för folk don't give a sh*t.

------------------------------------------------

Tror att Bilbao-matchen blir otroligt svår. Speciellt när man spelar med Pinto från start. Vilket i och för sig är helt väntat ch rättvist, men ändå. Fick han spela Cup-finalen mot Bilbao för två år sedan, så ska inget ändras nu.

Llorente är tillbaka och det är skönt att Piqué nu kan stångas med honom. Annars hade man varit lite mer orolig. Hoppas annars på bästa möjliga elva och inhopp av Bojan, Afellay och Thiago (om resultatet tillåter det vill säga).
Barcelona Riiio!!
2011-01-04 18:00
IlTriplete

Förra året va han magisk som sagt och jag själv satt och nästan grät då vi inte lyckades slå Portugal.

Kval till EM för någon månad sen - Bortamatch mot Albanien- Pjanic briljerar och är planens bästa spelare tillsammans med Misimovic, Dzeko helt osynlig- Det står 1-1 och Bosnien har bra tryck mot Albanerna och med 10 min kvar så byter man ut Dzeko mot en mittfältare om jag minns rätt!

Albanienhändelsen behöver inte betyda mycket men många är ganska överens att han inte varit lika bra iår som förra säsongen vare sig det är landslag eller klubblag vi pratar om.

Vet e fan om att ha SIlva som en vanlig kantspelare när han för det mesta skall vara uppe med anfallarna men ha sin utgångsposition från kant (som vi i Barca spelar ungefär), sen ska man plötsligt bänka balotelli som varit riktigt bra senaste tiden och vet e fan om city skall byta formation bara för en vintervärvning heller???
The Special Five
2011-01-04 18:00
Vi får väl se vad Dzeko lyckas prestera i England, hoppas inte på för mycket bara. De tar ett tag att anpassa sig till den engelska spelstilen, vi får hoppas City har tålamod med honom
Barcelona Barcadinho.
2011-01-04 17:52
L.A.M Nr 10 -
Jag tror inte att Racing eller Sevilla går med på en sån sak utan kompensation.
Lånekontraktet gäller för hela säsongen.
Särskilt inte Racing, eftersom Henrique har spelat i stort sett alla matcher.
Jag tror inte heller att Henrique blir sugen att hamna på bänken istället för att spela hela tiden. Han vill nog stanna kvar.
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 17:52
Riiio!

Ta det lugnt, Dzekos spelstil passar England och han kommer att lyckas.

Hart
Richards-Kompany-Toure-Kolarov (?)
Silva-de Jong-Toure-Milner
Tevez - Dzeko

Tveksam vem som är vänsterback i City men skrev Kolarov, kan vara Bridge istället? Plus att de har en till defensiv mittfältare i Gareth Barry.
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 17:50
Diego passade inte in i Juventus, eller Italien för den delen. Dzeko har inte bara utmärkt sig i klubblag utan landslag också, under kvalificeringen för VM 2010 gjorde han nio mål för Bosnien, lika mycket som Wayne Rooney gjorde för sitt England. De/ hamnade bakom Theofanis Gekas dock som hade gjort 10 mål, varav sex av grekens mål hade varit mot Lettland.

När Bosnien mötte Portugal i VM-playoff nickade Dzeko i ribban, Bosnien förlorade båda matcherna 1-0 men i den första hade de verkligen otur. Man träffade ribban två gånger och stolpen en gång.
Barcelona Riiio!!
2011-01-04 17:47
Fan skrev fel hehe... menar självklart 28 mille euro =)

Tycker synd om te.x Silva eller Adam Johnson om dem börjar använda 4-4-2 då dem hamnar långt långt bak, kanske balotelli också. Dzeko är riktigt bra som sagt men toppar Silva eller Balotelli formen så har inte Dzeko mycket att göra i City det e en sak som är säker. Tevez e lagets stora ikon och stjärna så honom kommer han inte peta.

Fan vill att killen ska lyckas men som det ser ut nu med ägarna och spelare hit o spelare dit så e jag bara rädd att han misslyckas och ersätts snabbt med en ny spelare i sommar eller liknande.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-04 17:45
Hetfield -

Det allra senaste rykte om Adebayor påstår att han ska låna ut till Malaga.
Tänk om Malaga lyckas få tag också på honom. Det blir intressant.
Det går tydligen att bygga upp ett vinnarlag från ingenstans på typ ett år, om det finns enorma pengar.
Historia och tradition - det kan man skita i i framtiden, det är shejkerna som ska bestämma hur fotbollskartan skall se ut. Men de har så klart lika rätt att investera som amerikaner och ryssar.
The Special Five
2011-01-04 17:44
Diego dominerade också bundesliga, säger inte Dzeko är en dålig spelare, verkligen inte men han är ingen Drogba direkt och kommer nog aldrig bli
Annons: