/spanien/barcelona/forum/13446.aspx/spanien/barcelona/forum/13446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 22:00
The Special Five

Du måste ha varit en av de som inte brydde sig om Supercupen heller? Eller VM för klubblag? En titel är en titel, oavsett vad.
The Special Five
2011-01-04 21:55
För min del så tror jag nästan det blir bättre om vi åker ut imorgon, helt ärligt så har inte Copa Del Rey något speciellt värde som t.ex. FA-cupen i England har. Jag vill lägga allt fokus på att vinna Ligan och CL, jag har svårt att se oss vinna trippeln igen, det är inget man gör vartannat år eller så.

Lyckas vi vinna dubbeln ska vi skatta oss lyckliga, vill inte ha dubbla Copa Del Rey semifinaler och Finalen så tätt intill avgörande CL möten och viktiga matcher i ligan.

Låt Real Madrid vinna den, stackarna har inte fått fira en titel på ett bra tag

Atlético addeh
2011-01-04 21:53
Läst lite vad som skrivits här idag och angående Pinto finns det inga tvivel om att han kommer vakta buren imorgon. Copa el Rey är reservmålvakternas turnering och Pep har samtliga föregående säsonger låtit andremålvakten stå i CdR så räkna med att så blir fallet även imorgon. Sedan att han inte ens skulle platsa i B-laget är en helt annan femma.

Av den 20-manna trupp som följer med till Bilbao imorgon hoppas jag inte Thiago blir en av två som lämnas utanför matchtruppen och får se matchen från åskådarplats. Hans inhopp mot Levante imponerade ännu en gång på mig och om man jämför med exempelvis Keita som han konkurrerar med på mittfältet så kan man klart och tydligt säga att maliern var underlägsen Thiago.

Frågan är om Afellay är helt redo för spel ännu. Han har trots allt bara medverkat på 5-6 träningar. Jeffren känns redan på förhand som en av de som kommer få sitta på läktaren. Vem den andre blir får tiden utvisa, och så länge Thiago finns med i matchtruppen struntar jag i vem som blir utelämnad.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-04 21:36
L.A.M Nr 10
Vi får väl se imorgon när Puyol,Pique och Messi är tillbaka ;)
Barcelona IlTriplete
2011-01-04 21:34
Så som jag ser det är chansen väldigt stor att vi åker ut imorgon. Laget har alltid en sämre form efter nyår och om ni minns förra året åkte vi ut mot Sevilla som "skrällde" och slog oss. Matchen är öppen imorgon och det kommer bli otroligt tufft..
Barcelona Frodo
2011-01-04 21:27
Hur bra är Dzeko egentligen? Jag har bara sett honom spela ett fåtal gånger så jag kan inte göra en bra bedömning. Finns det så många här som kollar på Bundesliga och Europa league? Eller är det bara den enorma hypen många köper?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-04 21:26
Tänk om Barca hade lagt 30milj euro på Dzeko istället för 70mille på Ibra.. sjukt ju :P
elbraco
2011-01-04 21:23
det är inte 100% än faktiskt...priset är överenskommet men dom har inte skrivit på än.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-04 21:19
Är det seriöst helt klart att Dzeko kommer till City? I sådana fall en grym värvning.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-04 21:17
Diar Iniesta Shrkha

Hur många lag som har gjort två mål på oss i år?
Ja, om jag är inte är helt ute och cyklar så tror jag nog endast det är Hercules, rätta mig gärna om jag skulle ha fel, vilket det känns som om det är väldigt stor chans att det händer.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-04 21:14
Bara att gratulera City till en bra värvning i Dzeko. Bra pris dessutom.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-04 20:58
Jag hoppas Pep ställer upp med bästa elvan imorgon. Det gick jävligt bra sist vi mötte bilbao , vi slog de med 3-1 utan Messi. Messi lär garanterat spela imorgon vilket blir ännu bättre. Det är ju inte vi som är pressade egentligen för om vi gör ett mål imorgon så måste Bilbao göra två och det är inte många lag som har gjort det på oss iår!
Barcelona el Flaco
2011-01-04 20:34
Copa del Rey kan betyda mer än vad ni tror. Den har naturligtvis långt ifrån samma prestige som ligan .tex., men Sergio Busquets sade något väldigt intressant under sin presskonferens och det var att spelarna behöver få spela en match vart tredje, fjärde dag för att komma in i rytmen. Detta kan sedan underlätta för spelarna när det vankas Champions League längre fram. Om man åker ut nu kommer man endast spela en match i veckan under en lång period och då hinner inte kroppen vänja sig vid det tuffa spelschemat när Champions drar igång.

Sedan så vill spelarna naturligtvis vinna allt som går att vinna. Minns när vi åkte ut mot Sevilla förra säsongen. Manel Estiarte berättade hur han såg Leo Messi sitta på golvet i omklädningsrummet och deppa över att laget hade blivit utslaget. Han var helt otröstligt. Det säger ganska mycket om vilka vinnarskallar vi har. De vill knappast "ge bort" den här turneringen.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-04 20:28
Skaffade Network på mitt PS3 för några dagar sedan. Tack vare det kan man nu möta andra från hela världen på FIFA 11. Är det någon som har Network här, och som brukar spela ONLINE på FIFA 11? Undrar isåfall om ni vill möta mig. Skicka isåfall ett PM. Skulle vara kul!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-04 20:14
elbraco

CdR är i grunden en Kalle Anka turnering, den är främst inriktad för att de mindre lagen ska få smaka på framgång och att kungen ska få lite egoboost.
Men om man vill vinna trippeln så måste man ju vinna, sen så finns det en möjlighet att vi kan möta Real Madrid i finalen!

Förövrigt är det ungefär samma sak med CL, gruppspelet handlar bara för de stora lagen att peta bort de mindre lagen för att sedan kämpa om bytet sinsemellan.

petersays

Ingen säger att han är lika bra som Deco, det jag däremot påstår är att de har samma rörelse och touch. Om Thiago utnyttjar hela potentialen så kan han bli lika bra som Deco om ett par år, just nu är han långt ifrån.
Deco är verkligen en legend, han var betydligt bättre än Xavi under Rijkaard, lite synd att han fick smita iväg i bakdörren.
Barcelona petersays
2011-01-04 20:09
Läste dagens tidigare diskussioner om Thiago, och jämförelsen med Deco kan jag verkligen förstå. Både har det där lilla extra som jag gillar hos fotbollsspelare. Men på er låter det nästan som om Thiago skulle ha något mer än Deco. Visst Thiago har all potential i världen att bli en riktigt bra spelare, men att redan nu ens sätta honom på samma piedestal som Deco är ju otroligt. Isåfall kanske ni på sin höjd såg Deco under Chelsea-tiden? Glöm inte att han under 04-07 nog utan tvivel var en av de absolut bästa mittfältarna i världen (vilket såklart bevisades av att han vann den utmärkelsen 05/06). Som Sid Lowe uttryckte det "From there he, even more than Xavi, dictated the game for three years." Xavi är världsbäst nu, men Deco var världsbäst då. Något som kanske vissa glömmer. En av våra absolut största legender under 2000-talet.
elbraco
2011-01-04 20:06
Hetfield & PedroRodriguez

Men då kan man lika gärna se det såhär; hur viktig är cupen? Några skitmöten i början, ett medellag i semin och sen kanske Real i finalen.
För mig är cupen bara en bonus om man vinner.
35 är ingen jätteålder för en målvakt heller. Van der Sar är 40. Puyol är 32-33, bara tre år yngre, och fortfarande ett fysiskt praktexemplar som är så ordinarie i startelvan man bara kan bli. Dessutom är Pinto inte så dålig, visst han gör misstag, men samtidigt är han ett monster på straffar. Mycket bättre än Valdés på den delen.
PedroRodriguez
2011-01-04 19:51
elbraco

Jag tror knappast att Pinto ser sig själv som en viktig kugge i laget. Han har ju ändå hunnit med att bli 35 år, och jag tror han är nöjd som får spela alls. Jag tror han är helnöjd som får lira i dessa matcher. Han vet själv att han inte får spela i de allra viktigaste matcherna men nu gör Pep ett undantag. Som sagt, han är 35 och jag tror absolut inte att han kräver att spela viktiga matcher.
Delarocha
2011-01-04 19:50
Antingen låter man Pinto stå hela cupen eller ingenting alls. Allt annat är ju helt ologiskt och direkt konstigt. Om man bara ska bry sig om titlar kan man ju lika gärna ställa Valdes i alla matcher, om man vill ha Pinto glad så ska väl han få stå cupen.
Beror väl på vad man anser viktigast.
2011-01-04 19:48
elbraco

Förlåt men vem bryr sig om Pinto? Han sitter på bänken som en gamling, får bra betalt och får vara med i världens bästa lag, inte så att han behöver strippa på helgerna för att ha råd med hyran.

elbraco
2011-01-04 19:47
Fast vilket meddelande ger man Pinto då? Du får stå i cupen men bara så länge det inte är svårt motstånd.
2011-01-04 19:40
Meningslöst att låta Pinto få starta i en så pass svår och viktig match, det är inte precis så att Valdes kommer att slita ut sig om han står.

Pinto är gammal, han kommer knappast att "utvecklas" mer om han får speltid, så låt honom få sitta på bänken och se pengarna rulla in.
Det vore en sak om Pinto var en ung talang.
PedroRodriguez
2011-01-04 19:40
Delarocha

Det är ju det jag menar, När är rätt tillfälle att använda Pinto egentligen?
Om vi hade mött t.ex. La Coruná så hade jag gärna sett Pinto spela men Bilbao är ett rikigt bra lag på hemmamark och man ryser ju lite när man tänker att Pinto skulle kunna göra som han gjort ett par gånger innan, att försöka dribbla sig förbi anfallaren. Men är spelarna taggade imorn så skall vi allt vinna.
Delarocha
2011-01-04 19:32
PedroRodriguez

Nej men vadå man har ju en deal med Pinto att han står i cupen. Men när det blir viktiga matcher där ska man ställa Valdés i mål då med? Vad ska vi då ha Pinto till. Kan lika gärna ta upp en 18årig junior då som kan stå på tillväxt om vi aldrig någonsin ska spela med honom ever.
PedroRodriguez
2011-01-04 19:27
Hetfield

Pep bekräftade idag alltså att Pinto skall vakta buren imorn. Kalkon om man frågar mig, Pinto är verkligen inget säkert kort där ute och matchen lär bli sjukt svår i ett kokande San Mamés. Men när skall man annars använda Pinto om inte i CdR egentligen? En enorm kraftansträngning krävs ifall vi ska gå segrande ur striden iaf. Puyol vet man inte ifall han ska lira, hoppas verkligen han är i matchskick och kan spela.

elbraco
2011-01-04 18:57
The Special Five

Japp, jag var en av dom som trodde starkt på Genoa, men se så det gick..samtidigt har Mallorca mindre press på sig då deras nyförvärv knappast är lika bra fotbollsspelare, men små halvdana lag som lyckats slå underifrån har vi sett tidigare.
Demichelis var en säkerhetsrisk i det argentinska landslaget, Baptistas nivå har sjunkit rejält, Camacho vet jag inte mycket om, Asenjo är väl den enda som kan räknas till bra (trots att Demichelis kan hålla en godkänd nivå ibland).
Tummen upp för att den spanska ligan får mer uppmärksamhet dock.

Jag märker att ni alla räknar in Tevez i citys elva. Även om han knappast lämnar denna transfersäsongen tror jag inte man ska räkna med han mycket längre till...
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 18:45
På tal om Genoa, nu vill dom även ha Milito :)
Barcelona Gaucho!
2011-01-04 18:40
Kan inte riktigt förklara varför men jag vill gärna se Vela och Dos Santos tillsammans i Zaragoza, som har visat intresse för bägge spelarna.
The Special Five
2011-01-04 18:38
Malaga är det nya Genoa, innan säsongen så hade Genoa köpt in hel ny startelva med chockköp av bland annat Veloso, Rafinha och Luca Toni. De har verkligen inte gått bra för dom i år, tror inte heller Malaga kommer gå speciellt bra trots alla värvningar, man kan inte bara värva ihop ett lag och förvänta sig mirakel(speciellt inte med de medelmåttiga spelare Malaga köpt in). Kanske om dom satsar långsiktigt så kan dom vara med och fightas om 4e platsen inom 3-4 år. Mer än så förväntar jag mig inte av dom:)
2011-01-04 18:33
Delarocha

Ja visst, men nu ska vi inte överdriva om deras värvningar eller kommande förvärvningar. Demichelis är en usel mittback, Baptista fick inte ens spela i Roma. Det är bara Asenjo och Camacho som kan bli ruskigt bra, men samtidigt så har de en ruskigt bra tränare i Pellegrini så man ska aldrig säga aldrig.
Annons: