/spanien/barcelona/forum/13443.aspx/spanien/barcelona/forum/13443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-06 01:30
The Reporter
Antingen Getafe eller Betis.
Barcelona >The Reporter<
2011-01-06 01:26
Vilka möter vi nu i Cupen?
2011-01-06 01:26
Bilbaos tränare måste vara ligans roligaste tränare.
Jag förstår fortfarande inte hur domaren kunde blåsa för offside i första minuten..
Barcelona Pep the King
2011-01-06 01:25
Jag trodde det var Cl den här veckan. Fan också! Sjukt besviken. Nu får man vänta ännu längre.
Barcelona Rambla~
2011-01-06 01:22
¡Barca! - Crèma Catalana

Nej det gjorde de inte. De hann ju inte fram, de blevförsenade, tretton dagar. Därav trettondagen.

Gonzalez_Barca

Ja det gör man ju också. I kväll var det trettondagsafton.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-06 01:21
Rambla~

Man tackar för informatonen :) Visste att det var trettondedagen, men trodde den firades imorgon.
Barcelona Abbe.
2011-01-06 01:18
Blaugrana91

Välkommen!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-01-06 01:17
Rambla~

De tre vise männen kom väl fram till jesusbarnet på hans födelsedag, den 24:e?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-06 01:15
Tjenare på er!
Är ny här, men har följt forumet länge men passade på att bli meldem nu, bättre sent aldrig inte sant?
Hur som helst ser att dagens match har diskuterats för fullt, enligt mig var det en riktigt underhållande match och såklart riktigt läskig...
Bilbao gav oss verkligen en match, men Barca lyckades stå emot riktigt bra ändå! Skönt allafall att vi är vidare till kvartsfinal!

Såg även att det var många som klagade på Villa, och ja han var väl inte så bra idag, men herregud hur kan vissa börja gapa om att han inte var värd pengarna och att han nuförtiden endast är populär på grund av sitt namn osv, sånt är bara patetiskt att säga...
Villa är en av världens bästa anfallare, han ligger för tusan 3a i skytteligan och jobbar hårt i i stort sett alla matcher. Har han inte rätt att göra en dålig match eller?

Slutligen så vill jag berömma Abidal, jäklar va grym han var idag!
Barcelona Rambla~
2011-01-06 01:12
Gonzalez_Barca

Det är helg i Sverige också. Trettondagen i morgon. De tre vise männen (kungarna) nådde fram till jesubarnet den här dagen. De kallas för de tre kungarna bla i Spanien och andra latinska länder.
2011-01-06 01:12
Gonzalez_Barca
Tack så mycket!
Barcelona .Sami.
2011-01-06 01:10
Abidal Abidal Abidal!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-06 01:08
Diar Iniesta Shekha

En fantastisk match fylld med intensitet och känslor. Mycket glad över att ha avancerat till kvartfinalerna, en stor dag för kungarna (?)! Grattis till Abidal för sitt första mål!! Kram och god kväll av kungar.

Vad menar han med kungarna? Är det någon helgdag i Spanien eller?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-01-06 01:08
Kan någon länka till Villas miss, såg aldrig matchen och vill se vad alla snackar om.
Barcelona westinho
2011-01-06 01:04
Pep.G , el Maestro

Jag har lite överseende med Xavis insats idag, då planen inte passade honom alls. På en jämn gräsmatta hade han inte slagit/tappat bort så "många" bollar.
Hans framspelning till Messi, som i sin tur spelade fram Abidal, var däremot riktigt grym.
2011-01-06 01:03
Någon som kan spanska och kan översätta det här som Iniesta skrev på Facebook? Jag vet att det finns goolge translate , men man fattar inte så mycket där;)

"Partido increíble cargado de intensidad y emoción! Muy feliz por haber pasado a cuartos, un gran regalo de reyes! Felicidades Abi por tu primer gol!! Un abrazo y feliz noche de reyes"
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 01:01
Pep.G
Då har vi något gemensamt du och jag. Xavi är också min hackkyckling idag. Han slog inte bara felpass i jämna mellanrum utan även ett rekord.:).
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 00:59
Godnatt cúles! Inatt sover man gott, trots feber
Barcelona Pep.G
2011-01-06 00:57
Min hackyckling idag måste vara Xavi. Är det bara jag eller har han slagit många fler felpassningar de senaste matcherna än va han brukar göra..?
Barcelona ElTriplete
2011-01-06 00:54
Valencia (0) - (0) Villarreal
Sevilla 8 - 3 Málaga
Real Madrid (8) - (0) Levante
Atlético (1) - (0) Espanyol
Almería (4) - (3) Mallorca
Córdoba 2 - 4 Deportivo
Barcelona 1 - 1 Athletic Bilbao
Real Betis (1) - (2) Getafe

Valencia/Villareal - Sevilla
Real Madrid - Atletico Madrid/Espanyol
Almeria/Mallorca - Deportivo
Barcelona - Real Betis/Getafe

I en eventuell semifinal får vi Almeria, Mallorca eller Deportivo. Inte för att jag gillar att tänka långt framåt men i en eventuell final kommer vi ställas mot tufft motstånd. Valencia, Villareal, Sevilla, Real Madrid, Atletico Madrid och Espanyol kan man ställas emot. Skönt att dessa lag ska slå ut varandra, inte för att underskatta vårat spelträd.

Barcelona B-Guden
2011-01-06 00:49
elbraco har du kollat på nån Barca match i år ? Han har missat hur jävla många klockrena lägen som helst
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 00:48
Rambla.

Haha, eller hur! Först trodde jag att Pastore nedvärderade Barca när jag såg rubriken, men så var ju inte fallet. Nej jag tror inte heller att Barca budat på Pastore i vinter, men jag skulle faktiskt gärna se killen i Barca på sikt. Fast frågan är bara vem han skulle kunna peta. Och det är väl ingen spelare som vill sitta på bänken, av artikeln att döma. Men all rätt.
elbraco
2011-01-06 00:43
Villa sätter dom lägena 9/10 (nästan). Den enda anledningen till att folk reagerade på hans miss idag var att det var i ett så pass "känsligt" läge, och han kunde ha stängt matchen. Hade vi redan lagt fyra mål i kassen hade ingen brytt sig.

Nu klarade vi oss ändå tack vare man of the match, vänsterbackarnas vänsterback, kungen av blåa tungor och våran evigt trogne fransos ERIC ABIDAL!
FORZA ABIDAL!
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:42
1.70

Jag är övertygad om att Barca inte lagt något som helst bud på Pastore. Varken nu eller i somras. Det är bara ett spel för galleriet, från agent och klubben, allt för att höja hans värde.

Förresten, Aftonbladet rubrik är ju rent sagt löjeväckande. Barca går man till när man är gammal. Jaha, som när man är på väg ner i karriären och vill varva ner? Snacka om att felvinkla det.

Det är ju inte precis det han säger längre ner i texten. Utan snarare menar han äldre, när man har mer erfarenhet.
Barcelona ElTriplete
2011-01-06 00:40
Barcadinho

Ingen väg till finalen är lätt. Getafe kan jag tänka mig att vi får problem mot, och Betis har vi alltid haft väldigt svårt för.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 00:40
Ledsen om jag byter ämne lite, men enligt denna artikel så la Barca ett bud på Pastore under julhelgen. Hmmm..

Hursomhelst verkar det som att killen vill till Barca en vacker dag, villket är trevligt att göra. Han verkar som en väldigt klok och jordnära person som kan bli något riktigt stort en dag.
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:38
Smogen

Visst är det så. Personligen så föredrar jag sådana här matcher, även om det är spännande, än de matcherna där laget kan cruisa sig igenom 90 min i promenadtakt. Jag gillar dessa intensiva matcher och speciellt när laget står upp bra. Bättre underhållning helt enkelt.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-06 00:37
Det som är skönt är att vi har ganska lätt väg mot finalen nu.

Nästa omgång blir Getafe/Betis och i en eventuell semi
Deportivo/Mallorca/Almeria.

Rätt överkomliga motstånd med tanke på att det är dubbelmöten.
Men så klart ska man var ödmjuk. Vi kommer mycket väl ihåg hur Getafe krossade oss med 4-0 säsong 2006-07 i returen.

Sov så gott.

Barcelona Dani Alves=The King
2011-01-06 00:34
För mig så känns inte Villa alls bra tycker att Pedro spelar i en mycke högre nivå än Villa men som sakt början på säsongen vi får se hur de blir..

Med de sakt tycker jag folk här inne är lite väl snälla mot Villa de räckte med att Ibra gjorde 1 dålig min och han fick kritik.

De ska vara befogad kritik till alla svårare än så är de inte.
Barcelona Smogen
2011-01-06 00:34
god natt
Annons: