/spanien/barcelona/forum/13441.aspx/spanien/barcelona/forum/13441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:27
Hyder

Frågan är ju hur bra Pep hade klarat sig i ett lag som inte är färdigbyggd och är bara att ta över?

Jag känner mig faktiskt inte alls så försvarsinriktad(Förutom ett skit rött kort) För att jag inser fortfarande att Barca var så bra, deras press-spel är utom denna planet. Men för att citera en kille;

"Fotboll handlar väl ändå om o vara effektiva?
Vad är mest imponerande - att Arsenal gjorde 1 mål på 0 chanser, eller att Barca gjorde 3 mål (varav en på straff) på 20 chanser?"

Haha - klockrent.. Väl mött
Hunting Bears
2011-03-09 14:27
Tja, det blev 3-1. Vari ligger problemet?
Real Madrid KungligaMadrid
2011-03-09 14:26
//BRC

Bara för Arsenal inte hade några skott på mål och knappt rörde bollen. Hur är det relevant för er målproduktion som ni faktiskt behövde? Speciellt när det stod 1-1 och det var 11 mot 11.
Redaktionen
2011-03-09 14:24
Nu får vi ta och styra upp diskussionen lite. Hur intressant Arsenal-supportrar än tycker att deras domarältande är, så måste till och med ni ni inse det absurda i att diskutera Arsenal-Newcastle på ett Barcelona-forum. Kraftig skärpning!
PedroRodriguez
Iniesta var helt magisk igår, vilken otrolig spelare. Han är regissören till första och andra målet, och är enligt mig matchen spelare utan att tveka.

Härligt att slå ut Wengers pojkar för andra året i följd.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Suck jag ger upp.

När Arsenal vinner så är det tack vare deras briljans, men när de förlorar så är det domarens, vädret, gräset och vindens fel. Självdistans är inte deras grej.
2011-03-09 14:23
Var har jag skrivit att barca inte var bästa laget igår? Skrev att domaren bara förstärkte matchbilden med en sisådär 100% för att överdriva lite.
elbraco
2011-03-09 14:23
Ryo

Den kan jag hålla med om, han träffade visserligen på boll men bensaxen efteråt var onödig och ful.

Jaja, nu har ni större chans på ligatiteln. Peace out.
Barcelona Hyder
2011-03-09 14:22
Ryo Miyaichi

Det måste någon form av försvarsmekanism som sätter igång varje gång Arsenal förlorar. Ibland måste ni inse att ni numera inte rankas som ett titelvinnande lag. Ni är som Valencia. Bra, men inte så bra. Domaren dömer inte alltid rätt, ibland är det till ett lags fördel, ibland nackdel. Det är samma sak för oss och alla andra stora lag. Det handlar om att buffra upp så mycket som möjligt för att kunna handskas med tvivelaktiga dombeslut och andra saker under en match. Ni har inte förmågan att göra det, det har vi.

På tal om ingenting. Wenger hade inte varat i mer än en säsong i Barcelona. Här måste man vinna titlar. I Arsenal finns som sagt inte samma press på grund av att ni inte är tillräckligt bra.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-09 14:22
Ryo Miyaichi
Lägg ner , vad gjorde han? Masken träffade BARA bollen och inget annat. Sen kan han inte göra något att era spelare består av plast.
Barcelona BRC
2011-03-09 14:21
Arsenal och Barcelona har bjudit på två underbara matchen. Tack så mycket för underhållningen.
Men det som gör mig besviken, arg, ledsen, irriterad, bajsnödig, svettig, jag kan inte riktigt beskriva känslan över det. Är att dommaren ALLTID har en sådan avgörande roll enligt vissa. Barcelona hade dommaren med sig mot Chelsea förra året, inget snack om saken. Det var fan pinsamt. Men det kan vi lägga bakom oss tror jag. Tittar vi på de senaste matcherna mellan Arsenal och Barcelona så finns det fotbolls godis som får det att vattnas i munnen. Istället är det dommaren som avgjorde matchen. Trodde det var spelarna som spelade matchen och dommaren skulle försöka skipa rättvisa.
Visst kan man säga att dommaren avgjorde matchen, men i detta fallet är det rent ut sagt pinsamt att klaga på dommaren. Sett över 2 matcher bör man kunna, hur färgad man än är, se att det bättre laget gick vidare. Barcelona skulle haft ett mål i england, skulle haft straff i första halvlek. Den som säger något annat är inte objektiv. Visst VnP blev utvisad, tycker det är ett billigt gult kort. Men matchavgörande? Knappast. Har man inte haft ett skott på mål efter 60 spelade minuter, inget eget spel (som arsenal gärna säger att de har, såg inget av det igår). Då kan man inte skylla på en domare.
Som tränare hade varit stort att säga grattis, UTAN syrliga kommentarer. Luktar bara dålig förlorare och ger en tråkig eftersmak.
Barcelona Barcaholic
KungligaMadrid

''MEN med stor hjälp av domaren''

Men vänta vi blev ju blåsta på ett mål och en straff förra mötet. Vi blev blåsta på en straff detta mötet. Alltså borde vi gått in med 2-0 ledningar i paus under båda mötena men endån är det vi som fick stor hjälp utav domarna för att Van Persie fick ett felaktigt rött kort? Samma Van Persie som hade tur att han inte visades ut innan efter att han skadad Abidal nästan, stämplat Messi och medvetet försökt smälla till Alves.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker där när du säger att det var Barcelona som fick stor hjälp. Eller tycker du kanske att målet var offside, Arshavin rörde inte med handen och att Messi inte borde fått straff?
Läs igen istället för att replikera direkt så där... Jösses! Sedan bestämde sig den gode Busquets för att göra ett snyggt nickmål och vips var Arsenal vidare. Absurt men verkligt. Detta ger Arsenal mer energi, men åker sedan på en utvisning. Jag säger det igen. Även om detta inte var Wengers taktik, så kan man inte bortse från att defensiven stod sig bra. Sen om det var för att trion längst fram hos er inte hade viljan att löpa i djupled låter jag vara osagt. Dok är det svårt med 9 utespelare mot ett barca som måste ha mål.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:20
Hunting Bears

Om han skulle försöka lägga över den till vänster skulle väl antagligen backen hinna ikapp?
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:20
elbraco

Inte alls, inte alls. Verkligen inte allt. Men Alves bensax på Nasri(Även om han tar bollen först)(Så är det en ful tackling bakifrån) som inte ens ger frispark? Medans Nasri är under alves fot och knappt är i när och ni får frispark direkt och han gråter som en flicka... Sånna grejer bara...
Hunting Bears
2011-03-09 14:19
Tvivlar på att han hade avslutat med högern om han visste att han var onside. I en Cl-match på Camp Nou. Inte ens han är väl så dum? Han kan lägga över den på vänstern. Det har han tid till.

Angående Newcastle matchen. Arsenal gjorde rätt mycket dumma saker i den med.

Och för att vara ärlig, säg en enda match som INTE innehåller tveksamma domslut och felaktiga straffar? Det har blivit en del av spelet.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:19
Hunting Bears

Så den andra straffen var ok? Så Bartons satsning på Diaby var ok? Så Barton/Nolans nerdragning av våran målvakt var ok? Nacksvingar när dom är som bäst.....

Mental kollaps ja, med mycket hjälp av någon..
elbraco
2011-03-09 14:18
Ryo

Det är jag högst tveksam till då allt går emot Arsenal och allt går för Barcelona. Enligt dig.
Barcelona L.A.M Nr 10
KungligaMadrid

Så du menar att Barcelona inte var det bästa laget? Lol i så fall.

Annars har ju jag en teori om det där med vilket lag som var bäst, att de som vinner och har gjort fler mål är rättvisa vinnare. Ni får säga vad ni vill om det, men det är min teori. Jag använder den hela tiden, Chelsea-Barcelona, Barcelona-Inter och nu igår. Såklart det är kul när ett lag spelar snyggt, men i första hand handlar det om att vinna. När det gäller domslut så tycker jag oftast det jämnar ut sig ändå.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Ryo

Det är klart att utvisningen förändrade förutsättningar, men jag står inte ut med Arsenalfansen snyftsagor om hur nära det var. Vissa av er pratar som att ni dominerade och förtjänade att gå vidare, det är irriterande.

Men nej, ska ni vara sura på någon så var sura på Van Persie som gjorde onödiga saker och en Wenger som inte kan stänga matcher.
Ryo Miyaichi
Hunting Bears

Han har gjort ett par mål med högern iår, han har skjutit mer med den än vad han brukar, men det är fruktansvärt lam ibland. Så förvånar mig inte att han fick en felträff.
Hunting Bears
2011-03-09 14:17
Ryo Miyaichi

Jag såg matchen. Och allt jag såg var ett lamt Arsenal som efter en dum utvisning på Diaby slutar spela fotboll. Kan inte påstå att domaren var speciellt ansvarig för ert mentala kollaps.
elbraco
KungligaMadrid och Ryo Miyaichi

Förstår inte var eran poäng är, ni säger att vi vann rättvis (Ryo har sagt det iaf) samntidigt som ni beklagar er över hur orättvis matchen blev.
Som ni säger själva, det är inte alltid ett rättvist resultat och det är inte alltid rätt att ett visst lag går vidare. Jag tycker Barca var bättre sett över båda matcherna. Man viker ner sig i 30 minuter och straffas med 2 mål i röven på bortaplan, resten av matchen spelade vi ut er (nåja, nästan iaf).
Igår vet jag inte var Arsenal gjorde men spela fotboll gjorde dom då fan inte.

30 pass i första halvlek? Vad hände med att spela sitt eget spel Wenger?
Jag satt och väntade på anstormningen av Arsenal men det kom aldrig.
Erat enda skott på mål gjordes av Biscuits.
Visst, orättvis utvisning men den skedde i typ 57e minuten och innan dess hade ni haft NADA.
Ryo Miyaichi
Diar Iniesta Shekha

Så du såg inte att Macherando fick Wilsheres ben att fastna i tacklingen? Det spelar väl ingen roll om en tackling är på bollen, det kan fortfarande göra ont? Och Jack är inte den som ligger för ingenting, till skillnad från Alves....
2011-03-09 14:16
//Jonny

Ja, i det här fallet, sett över 180 min, gick det bästa laget vidare, MEN med stor hjälp av domaren. Tror ni kommer få extra svårt nu att få med er avgörande domslut resten av årets upplaga, tyvärr.

För jag kan verkligen inte se det framför mig att ni hade bombarderat stackars Almunia lika mycket mot 10 utespelare. Inte efter vad jag såg i första halvlek. Sedan i andra hade ni öppnat kranarna lite mer och kontringar hade uppstått. Problemet var att Arsenal inte hade någon anfallare på plan och Nasri kan ju inte göra allt själv.
Barcelona DM1982
KungligaMadrid

Vi gjorde ett mål i första halvleken, har du glömt bort det?
Hunting Bears
Ryo Miyaichi

Just därför jag tror att han om på allvar inte hört den att han hade avslutat med vänster. Nu hörde han signalen och slår iväg med högerfoten.
Ryo Miyaichi
Hunting Bears

Nej, vi var piss i andra halvlek mot Tottenham osv, piss i matchen igår förutom försvarsarbetet som var helt ok.

Hade du sett andra halvlek mot newcastle hade du förstått. Dowd är den största clownen någonsin.
Barcelona Jonken
2011-03-09 14:15
Om Barca skulle vinna en ny trippel vill jag se en Eurotalk-panel bestående av Kissen Kviborg, Hussfelt och Borell som programledare.. vore episkt!!;)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-09 14:15
Wenger kan dra åt helvete , det är bara i Arsenal man kan leva på gamla meriter. Jag bryr mig inte om domaren. Våra spelare förtjänar all beröm de kan få , speciellt Marscharno, killen gav sitt liv nästan på slutet och han blev skadad till slut för det. En annan grej som var jävligt kul var att vi mötte ett lag från världens tuffaste liga och för varje närkamp så grät de som 10 åringar. Minns ni när masken glidtacka och han träffade bara bollen och inte 10 åringen Whilshire och endå haltar han i två minuter`??
Annons: