/spanien/barcelona/forum/13440.aspx/spanien/barcelona/forum/13440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2011-01-25 16:13
Bengan

Jo jag vet men det är väl mindre troligt att Klose skulle komma? Vad jag vet är han rätt stabil i sitt klubblag, så vad har han att tjäna på att spela i Real i 6 månader, för att sedan återvända och inse att Bayern har tappat viktiga poäng utan honom...?
Van Gaal är nog motvillig till att släppa honom...
Adebayor däremot kan nog lånas ut, men frågan är hur han klarar sig i Real. Eller hur Real klarar sig med Adebayor för den delen.
Barcelona Barca4eva
2011-01-25 16:10
Bengan

Oh tro mig, en anfallare kommer värvas på sommarn också. Ledningen kan inte vara så dum att de riskerar samma skit igen.
Barcelona B-Guden
2011-01-25 16:09
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Glöm att fabregas går rakt in i startelvan.
1 Iniesta är bättre på mittfältet. 2 Iniesta är bättre än fabregas. 3 Pedro är bättre än Iniesta i anfallet.

I viktiga/svåra matcher i början av säsongen petades Pedro till förmån för Iniesta i anfallet.
Jag kommenterade över allt att det var helt fel, jag sa att pedro va mycket bra.
Att Barca blev mycket sämre med Iniesta i anfallet.
Jag fick medhåll från vissa men mest skit och att jag inte kunde nånting.

Pedro hade ett bra år men är inte en bra spelare skrev flera stycken,
han kanske inte alls lyckas lika bra i år några.

Utan Pedro förlorar Barca mycket. Han är bra utan boll och med boll.
Kolla bara början av säsongen när iniesta spela anfallare och pedro bänk hur det gick.

Nej Fabregas har inte en chans att slå sig in i startelvan.

elbraco
Dom är sugen på Klose för han kan dom få billigt han kan sitta på bänken.
Dom vill nu ha nån som kan byta av Benzema (stavning)
När Higuain är tillbaka så är han nog första anfallare.

Aguero skrev nytt kontrakt men sänkte sin utköps klausel fårn 540 miljoner till 400.
Så om Real bjuder 400 och Augero vill så måste dom släppa han.
Adebayor Herregud han kan börja spela i en afrikansk liga.
verkar va en skit och överskattad som en gud.

Barcelona Gabriel
2011-01-25 16:09
LameG^

Personligen tycker jag att Aguero är ordentligt överskattad och gör dessutom alltid plattmatcher mot Real (vilket iofs alla från det laget gör) så nej tack!
Real Madrid Bengan
2011-01-25 16:06
elbraco, det är ju bara en temporär lösning medans Higuain är skadad. Finns inte en chans att Real kommer ta in Aguero nu. Däremot känns både Klose och Adebayor troliga lån.

Du skriver sommaren, men det är ju nu det är aktuellt. Till sommaren är Higuain tillbaka och det finns inte en chans att Klose och Adebayor skulle vara aktuella för en permanent affär
Barcelona LameG^
2011-01-25 16:00
Igår pratade vi mycket om Neymar och Pato. Men vi har ju glömt bort Aguero som jag tror skulle valt barca före real. Vad säger ni om de?

Både Pato och Aguero skulle nog kräva en startplats direkt och det skulle inte vara bra både förr oss och för dem. Men om vi värvar någon av dem om ca 2 år då Villa är 32 så skulle Aguero och Pato vara 25 respektive 24. Det skulle vara lysande värvningar tycker jag om vi fick dem vid den tidpunkten.

Neymar däremot skulle bromsa Gerard Deulofeu och Rafa Alcantaras framtid hos oss. Neymar är 92:a och Gerad,Rafa är 93:a och 94:a. Så jag skulle nog föredra Aguero eller Pato om några år då Villa inte finns kvar i startelvan än Neymar.
Barcelonistas
2011-01-25 15:58
Congrats xavi
Barcelona c.mako
2011-01-25 15:37
fan om alves går från oss asså, bjud ett värdigt kontrakt nu så han stannar, kvittar om vi säger skitsamma vill han ha pengar så gå, men faktum är vem har vi som högerback ? adriano är kanske bra men han är hästlängder från våran dani på högerkanten.
elbraco
2011-01-25 15:27
Real Madrid verkar vara sugna på Klose, Aguero och Adebayor. 3 stycken värvningar som alla verkar ganska udda med tanke på att;
1. Aguero skrev nyss ett nytt kontrakt med Atletico och om jag inte minns fel är han också nyutnämnd kapten? Dessutom spelar han för rivallaget...
2. Adebayor, en spelare som inte känns tillräckligt snabb för spanska ligan. En ny Benzema? Verkar också ha en svår personlighet...
3. Klose. Duktig striker, men börjar bli gammal, och frågan är om han verkligen vill flytta till ett nytt land och nya klubbkamrater från en liga han kan utan och innan.

Sommarens transferseason blir spännande :P speciellt om Mou får fortsätta med sitt "lagbygge"..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 15:21
Grattis Xavi!

Annars är det inte roligt att han blir äldre, vill att han ska spela i all evighet!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-25 15:18
Rivaldo//

Självklart vet ingen när Cesc kommer och att tröja nummer 4 är ledig behöver egentligen inte betyda någonting men spekulera kan man väl ändå göra. För visst känns det lite speciellt med tanke på vad Pep förutspådde (se länk).
Barcelona Barca4eva
2011-01-25 15:16
Rambla~

Varken likt Messis eller Maradonas mål som det står där men jävlar vad snyggt det var!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-25 15:13
Grattis ''Känslan'' 31 år :)
Spanien Rivaldo!
2011-01-25 15:10
Bara för att nummer 4 är reserverad för Cesc så betyder inte det att han kommer så tidigt som i sommar. Han kommer att flytta men att göra det redan nu känns så dumt för alla parter. Han kommer med största sannolikhet vara billigare, bättre och t.o.m platsa i startelvan om någon säsong.
2011-01-25 15:04
OM (märk väl om) Cesc kommer så ser jag lite olika möjliga konstellationer. För det första ger det en möjlighet att hela tiden har två La Masía-skolade mittfältare och samtidigt ändå kunna vila en om man vill det: Iniesta-Xavi, Xavi-Cesc eller Iniesta-Cesc. Därigenom mer eller mindre garanteras vårt tiki-taka-spel i näst intill varje match. Eller åtminstone finns förutsättingarna för detta spel. Dessutom kan Iniesta även ta klivet upp till vänster i anfallet när det passar.

För det andra finns även möjligheten att mot defensivt spelande lag ha ett mer offensivt skickligt mittfält med Xavi bakom duon Cesc-Iniesta. På så sätt kan man öka sina chanser att lukra upp motståndarnas försvar. För även om Busquets är riktigt bra med boll så är han en bra bit ifrån det passningsspelet som Xavi kan erbjuda laget.

För det tredje tycker jag att det skulle kännas tryggt att spela in Cesc i spelet (även om han kanske inte behöver fullt så mycket anpassning kanske pga sin tidigare karriär i Barça) medan Xavi fortfarande finns här och spelar på en hög nivå.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-25 15:03
Galliani måste vara fotbollsvärldens bästa affärsman. Bara den här månaden har han fått Cassano och Van Bommel GRATIS (?) och så fick han Zlatan för kaffe pengar också.

Sen är det kul att ingen av våra nya spelare inte har floppat iår. Villa har varit riktigt bra. Marscherano och Adriano har varit bra när de väl har spelat och det är stor skillnad jämfört med våra nyförvärv från förra året (Chyg och Ibra). Afellay kan man inte säga så mycket om då han har bara varit i klubben i en månad men jag tyckte han var jävligt bra mot Betis senast.

En annan grej som jag tycker är imponerande är att Pedro , Messi & Villa har gjort 66 mål tillsammans under den här säsongen och det har bara gått halva säsongen. Fortsätter de så här så kan de slå Henry, Etoo & Messis rekord från trippel säsongen då de gjorde hela 100 mål.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-25 14:58
Juste Xavi fyller ju år idag, grattis Xavi Hernandez! :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-25 14:52
Grattis till världens bästa passningspelare, Xavi Hernandez :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 14:51
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Att Fabregas går rakt in i startelvan om han kommer tror jag inte på, jag vill inte tro på det. Man ska absolut inte offra Pedro eller någon annan för honom.
2011-01-25 14:43
Haha från Ian Chadband på Daily Telegraph;

"Watching Barcelona ever since they hung, drew and quartered Real Madrid before Christmas has been like witnessing a redefinition of that Gary Lineker line about football being a game played by 22 men which always ends with the Germans winning.

Now, it would be easy to convince yourself, football is a game by 22 men, only 11 of whom are actually allowed to touch the ball – and they all come from Catalunya."

Avslutningen är direkt briljant!

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-25 14:40
Kommer Fabregas så går han rakt in i startelvan, med Xavi eller utan Xavi i startelvan. Det finns nog en plats för båda i startelvan till en början. Tyvärr kan det betyda att Pedros plats offras och att Iniesta flyttas upp.

Jag gillar inte idéen då laget tappar mycket fart och rörelse utan Pedro. Han tar de löpningarna som en "crack" inte orkar ta på en vanlig lördagsmatch. Men självklart är det alltid bra med konkurrens och varierande spelstil beroende på motstånd och schema.

Sen kan resten av fotbollssverige slänga sig i väggen när dom säger att de skulle vilja se Messi dominera i England utan Xavi och Iniesta som framspelare, se Pedro i ett mittenlag eller att Busquets bara är bra i ett bra lag. Det resonemanget är det löjligaste jag någonsin har hört. Det är 3 av 11 spelare i världens bästa klubblag. Avundsjuka eller okunskap. Det är vad det handlar om.
Barcelona basaric
2011-01-25 14:35
Jag drömde om Alves inatt. Det var ingen vacker dröm eftersom han lämnade oss för spel i England.

Jag diggar verkligen Alves, trots att han verkar sakna hjärta och passion för klubben han representerar så är jag glad att han har hjärta och passion för spelet han spelar. Jag hoppas verkligen att han stannar i Barcelona.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 14:29
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nej, det är inte alls underligt. Jag är fullt medveten om att han kommer komma, om det blir i sommar eller om ett par år får framtiden utvisa. Däremot så tycker jag inte han är så nödvändig som alla verkar tro. Xavi håller några år till, och efter det finns det spelare som Thiago, Rafa och Sergi Roberto(inte samma spelartyp men ändå mittfältare). När vi ändå producerar massa likadan spelartyper undrar jag om det är så nödvändigt att köpa en kille för €40 miljoner?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-25 14:19
Alves redan tillbaka efter skadan. Vet inte vad den killen är gjord av, men någon vanlig människa är han inte.

Kan förstå varför Barcas läkarteam säger att de aldrig har sett en spelare med Alves fysiska status.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-25 14:18
L.A.M

Tycker inte du att det är lite underligt att ingen verkar ta nr.4? Det tycks finnas en form av inofficiell samtycke att nr.4 ska till Fabregas.

Det är bara spekulationer, men intressant.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-25 14:03
Rivaldo!

Nr 4 är redan reserverad för honom,
Spanien Rivaldo!
2011-01-25 13:58
Jag tror inte Cesc går till Barcelona i sommar, vet inte riktigt varför men det känns inte som rätt läge. Arsenal är starkare i år och kanske roffar åt sig någon titel denna säsongen. De har definitivt framtiden för sig. Kommer han till Barca så måste han ju inse att han inte blir ordinarie och det är ju inte så att han behöver "anpassa" sig ett par år... Samtidigt verkar han väldigt sugen på att flytta.
Barcelona Rambla~
2011-01-25 13:50
Kan man kalla detta för ett golazo? Mäktigt mål. :)
Barcelona Messidinho_10
2011-01-25 13:47
Att Fabregas kommer till sommaren är lika självklart som att vi vinner mot Almeria imorgon =)
Barcelona Rambla~
2011-01-25 13:40
Lån gör väl ingenting men de har nog fått för sig att de ska värva honom. Spela för Racing säsongen ut (kanske inte ens vara startman) eller spela som ordinarie i Segundan och vara ett av sex topplag gör knappt nån skillnad känns det som.
Annons: