/spanien/barcelona/forum/13434.aspx/spanien/barcelona/forum/13434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:17
DM1982

På vilket sätt menar du att mittbackarna kändes stressade? Jag tycker att både Piqué och Abidal var klockrena så länge de spelade som mittbackar. Visst, det blev lite rörigare när Puyol kom in och vi tvingas ändra om i backlinjen. Adriano hade nog inte 90 min i kroppen kändes det som. Mycket beror nog också på att båda lagen blev väldigt långa (långt mellan lagdelarna) där i slutet efter att Barca gjort sitt mål. Det sker i varenda match när ena laget jagar ett mål.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-01-06 00:14
Rambla och H.Alavi

Var finns gilla knappen när man behöver den som mest? :)
Barcelona Barcadinho.
2011-01-06 00:13
Villa sumpade en ypperligt målchans i början på matchen när han nickade bollen på Iraizoz. Det fanns knappt någon som störde honom vid nicken. Det ska vara mål 9 av 10. Han var några meter från målet, precis i mitten, bollen kommer i perfekt höjd och kraft, men han kan inte styra den lite åt sidan. Dåligt.
Barcelona Rambla~
Ah vad fan, tydligen måste vissa ha hackkyckling efter varje match. Nu fanns inte Bojan på planen så då får väl Villa duga istället. Med tanke på kvällens instats, han var verkligen inte bra, så är han nu ett tacksamt offer.

Give the guy some slack. Visst han sög idag, men ta det lugnt och sitt ner i båten.
Barcelona DM1982
Xavi åkte på en del smällar idag, jag tror att det mer handlade om att spara honom när han byttes ut.

Jäkligt skön seger, den satt hårt inne. Alltid lika tuffa matcher mot Bilbao på katedralen och de har en superskön publik (minus en idiot som kastar saker).

Angående Villa. Visst, han var inte särskilt bra och han missade en riktigt bra chans. Men killen kämpar och öppnar ytor åt andra. Han är framme och stör och han vill mycket hela tiden. Överlag var det inte många i Barcelona som kom upp till en bra nivå idag men det räckte hela vägen. Mittbackarna kändes stressade idag, andra matchen i rad som det inte känns bra där.

Nåväl, vi är vidare och det är det som räknas i cupspel.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 00:12
Lite roligt att för en gång skull vinna med små marginaler. Det har inte hänt så ofta det senaste året!

Tänker inte klaga på Villa som många andra gör. JA, han borde satt läget och det var inte hans bästa match. Men NEJ han är ingen dålig värvning för det.
Låt oss istället vara glada för ABIDALS skull! Första målet i Barcatröjan och vilket viktigt mål sen. Lägg där till en gedigen försvarsinsats så har vi the "man of the match" . Skön revansch efter myntet (?) någon idiot kastade in dessutom:)

Som jag sa i halvtid så är jag orolig för att andra lag ska dra lärdom av Athletic och använda sig av samma metod för att slå oss. Men samtidigt så känns det som att om bara Barca kommer igång till 100% så ska det inte spela någon roll. Det har vi sett så många gånger förut och vi såg det en stund i andra halvlek ikväll också! Men lite bättre skärpa hade man kunnat ha stängt matchen där. Så den största lärdomen av den här matchen har nog Barca själva fått och vi kommer garanterat att gå stärkta ur den. Både pga ökat självförtroende, att man reste sig och lyckades vinna även när allt inte gick som på räls. Men också för att man nu är uppe i högt tempo igen efter uppehållet.

Till sist vill jag säga att det är underbart att se Keita, Busquets, Pique, Abidal mf.l kasta sig för att blockera skott och kriga sig till detta avancemang i Copa del Rey. En titel är alltid en titel!
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
Matchens lirare idag utan tvekan, ERIC ABIDAL! Vilken kille!

Och är jag inte helt ute o cyklar så är de här hans första mål i karriären!
Barcelona Sam
Ronaldinho Jr.

Jag tror det var Abidals andra mål i barcatröjan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Vad är det frågan om? Bara för man missar ett friläge så är man inte sämst. Skärpning va fan! Villa har gjort 11 mål på 16 matcher + assist i ligan. Alla missar friläge, Messi missa ju öppet mål mot Espanyol senast, inte fan är han dålig för det. ..

Det var bra att just Abidal fick avgöra så han fick sin revansch mot de där jävla idioterna!

Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:11
Smogen

Ähum, problem? Jo, de får problem när de inte är 100% fysisk form och i det skedet av säsongen. När det bästa laget som finns när det gäller att pressa sönder ett lag, Man United, inte hade något att hämta i det spelet, står jag för att Barca klarar av det spelet rätt så bra. Åtminstone när laget är helt fit.
Barcelona ElTriplete
2011-01-06 00:09
VI möter Deportivo.
Barcelona Hyder
2011-01-06 00:09
Det är ren och skär fakta att Villa har levererat mål denna säsongen och jag förstår inte på människor som dömer ut honom en specifik match. Hade han gjort mål på sitt friläge hade han istället hyllats till skyarna. En missad chans ska väll inte vara en skillnad mellan två påtagliga motpoler? Herregud, det har precis varit uppehåll och vi mötte ett hårt och starkt Bilbao på bortaplan. Lite trött blir man. Självklart ska David få kritik för att han just misslyckades med att göra det han köptes in för i just denna match men att påstå att han är en misslyckad värvning och dylikt är endast skrattretande och IQ-befriande. I mitt tycke det vill säga.
Barcelona Larsson1333
2011-01-06 00:08
Håller helt med dig Rambla!

Det finns en gräns mellan att gå in hårt och på boll, men vissa försök är ju som du säger, ser ut som NFL

Llorente var väldigt duktig på att lägga sig lätt, typ exempel vid straffsituationen som han söker
Barcelona Smogen
Rambla

Håller med dig, förutom "Barca har inga problem med en sådan press", för visst fan har dom problem. Hade det borta mot Köpenhamn och hade det idag.
Barcelona kev
Barcelona10Messi

Villareal spelar mot Valencia Imorn. Jag tror vi möter den som vinnaren. Jag kan har fel so dont take my word on that.
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:07
Smogen

Jag håller med. Tycker det bytet var lite underligt för Xavi behövs om vi ska ha possession och spela av matchen. Det är det bästa sättet Barca kan försvara sig på. Inte falla ner djupt med backlinjen och låta sig tryckas tillbaka. Pep kanske menade att Iniesta skulle ta hand om diregentrollen. Vilket Iniesta inte riktigt gjorde.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-06 00:06
H.Alavi - Magico!

+1, tack & godnatt.
AndreD
2011-01-06 00:06
CuléAk

NäZan var långt ifrån värd pengarna i någon match han spelade för Barca.
Atlético addeh
2011-01-06 00:05
Barcelona10Messi

Segraren av Getafe och Real Betis. De spelar returmötet imorgon och Getafe vann det första på bortaplan med 2-1, så det lutar åt Madrid-gänget.
Barcelona Smogen
2011-01-06 00:05
Konstaterar att Pep höll på att göra en Rijkaard idag, dvs. ta ut en spelande spelare (Xavi) vid en uddamålsledning för att istället spela mer defensivt.
Det straffade sig ofta för Frank, och var jävligt nära att göra det för Pep.
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:04
Jag gillar dessa matcher mot Athletic. Barca har inga problem med en sådan press. De har ett så stort tålamod att de till slut alltid skapar chansen. Det är bara bättre när motståndarna spelar med en sådan press. Då skärper hela laget till sig och har full koncentration.

Det är dock lite komiskt. Athletic hyllas för sitt presspel. de spelar småfult, men det är okej och jag kan ta det. Jag gillar dock inte att de tror det är amerikansk fotboll spelas, där de har fått för sig att det är okej att dra och slita i spelarna, brotta ner dem till marken. Visst, de ska hyllas, men när Barca försöker stå upp i närkamperna och tom vinner någon duell. Ja då är det ju fan foul vid minsta lilla beröring och publiken blir som tokiga om de inte får frispark. :P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-01-06 00:04
Ajaj, redan på David Villa? Give the guy a break. Slappna av. Det var ingen som var på honom när han nätade x2 mot Madrid?

Det är första matchen efter jul, klart att det är lite jobbigt att spela borta mot Bilbao i den första matchen. Tycker att ni är lite för hårda mot honom, sen att ni jämför honom med Ibra är en annan femma.

Ibrahimovic är historia, om ens det.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-01-06 00:01
Alltså david Villa har vart katastrof senaste matcherna fan vi bör byta ut snubben tidigare när han inte kan göra mål. Plus att han gör bort sig inte minst vid målet..
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-01-06 00:00
Skönt med vinst!

Angående det där om värdet på Villa, är det inte för tidigt och säga det nu, jag menar Zlatan var väl värd pengarna under första halvan förra säsongen men andra halvan visade hans riktiga värde.

Vi får väl se efter säsongen!

Godnatt!
Barcelona Barcelona10Messi
2011-01-06 00:00
Vem möter vi i kvartsfinalen nu då?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-05 23:59
Gonzalez_Barca //

Personlig värdering av Etoo ;) Haha..

Okkapokka //

"FY FAN V_AD DÅLIG VILLA ÄR!!!! BORTSLÖSADE MILJONERERRRRRR!!!! "

Så skriver man inte om Villa, efter en dålig match direkt efter jul och nyår.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-05 23:58
Andreas

Vart får du 800 ifrån?

Vi gav väl Inter 450+ eto'o (200).

Eto värde var väldigt låg då han hade 1 år kvar plus att ingen ville lägga över 200 på honom, inte ens city.
Barcelona Ronaldinho Jr.
Shit vad bra Bilbao spelade! Man märkte att matchen betydde sjukt mycket för dem. De satsat ju alltid för att gå långt i cupen.

I övrigt kan jag nästan inte beskriva glädjen när jag såg att just Abidal målade. Brorsan hade inte tillgång till TV så jag sms-bombade honom om matchen och öste beröm över pique och inte minst Abidal och skrev till och med att jag trodde att Abidal skulle göra sitt första Barcamål idag med tanke på hur bra han spelade (visst var det hans första mål i Barca i tävlingssammanhang?)

Atlético addeh
Utöver Chelsea-matchen var nog detta den skönaste oavgjorda match jag har upplevt. Underbar känsla!

Ser att många nämner Abidal, men hur dominant var inte Piqué idag? Äntligen visar han upp sitt rätta jag. Det där nonchalanta spel som vi fick se honom hålla på med vissa matcher i höstas var som bortblåst.
Barcelona Rambla~
Hetfield

Villa klantar sig när vi har kontroll och har bollen utanför deras staffområde. Varför ska man då försöka sig på ett svårt instick som lyckas på sin höjd 3 gånger av 10? Håll i bollen för fan och spela av matchen. De ställer om, har lite flyt med bollar som går fram och vips är det kvitterat. Som grädde på moset fick han ändå chansen att revanschera sig. Då bränner han friläget. Illa är det. Jag kan förlåta det bommade friläget, men det går fan inte att spela så huvudlöst och försöka sig på svåra saker i det skedet av matchen. Jävla klantigt och ointelligent gjort där av Villa.
Annons: