/spanien/barcelona/forum/13431.aspx/spanien/barcelona/forum/13431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fille s
2011-01-06 06:53
Han var ju snabb i starterna men inte riktigt lika snabb som pedro ne de tror jag nog inte, därimot hade Eto'o en bättre kondis eftersom han pressade motståndaren med sitt ettriga löpande matchen lång
Barcelona B-Guden
2011-01-06 03:45
Fille s Redan glömt vår älskade Eto :( ? Han var ju som ett lejon när han sprang.
Barcelona Fille s
2011-01-06 03:37
Ser allt för sällan Abidal löpa så kan inte göra en bedömning i ämnet, men snabbast med boll är väl alla överens om att Messi är.
Sen pedro, wow har aldrig sett en så speedig kille i min åsikt den snabbaste anfallaren vi haft senaste 5 åren utan boll.
Barcelona Fille s
2011-01-06 03:35
Bengan. "totalt slumpmässigt"
HAHA klockren!
Barcelona Mrfaariis
2011-01-06 02:52
haha aa visst :D
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-06 02:08
Dani Alves är ju också väldigt snabb, även om hans styrka ligger i den enorma uthålligheten.

Jeffren sägs vara en av de snabbaste i truppen om inte snabbast.
Real Madrid Bengan
2011-01-06 02:06
Bobben: "Är det någon som har koll på när vi kan möta Real i Cupen?"

Totalt "slumpmässigt" blev ju Real och Barcelona lottade på varsin sida av trädet så ett eventuellt möte blir isf i en final
Atlético addeh
2011-01-06 02:02
Kort distans: Pedro
Lång distans: Abidal
Med boll: Messi
adil,
2011-01-06 01:56
Barca Barca

Pedro är väldigt snabb ja, snabbare än Messi utan boll säkert. Spelare som Messi, Villa och Iniestas styrkor ligger i accelerationen och snabbheten med boll.
Barcelona .Sami.
2011-01-06 01:55
Visst Abidal är snabb. Men inte snabbare än Pedro. Pedro är riktigt snabb!
Barcelona Barca Barca
2011-01-06 01:49
adil,

måste hålla med dig om att Abidal e nog den snabbaste spelaren i truppen. Pedro är också ruskigt snabb. Men med boll så är Messi den snabbaste utan tveka.
Barcelona Pep the King
2011-01-06 01:47
Mrfaariis
Hahaha nä men jag trodde Cl var nästa vecka men men. Nu vänder vi blickarna mot Deportivo.
adil,
Delarocha

Så vitt jag kunnat urskilja springer Abidal fortast av alla. Men det är inte så lätt att se. David Villa går ju bort direkt från din lista. Han är snabb med boll. Utan boll? Inte utmärkande snabb. Inte i närheten av Abidal. Det är bara kolla på Abidals ruscher, galet!
Barcelona Salcini
Något som blev väldigt påtagligt idag var hur vi kan agera utan Xavi på planen. Var det bara jag eller förvandlades Barcelona till en hönshög direkt efter att han gått ut? Det fanns ju ingen som kunde börja hålla i bollen och spela av matchen lugnt och säkert, det blev tjongande och kontringsfotboll de sista 10 minutrarna. Med Iniesta började vi skapa, utan Xavi tappade vi allt. Balon d'or är klar för min del.
Barcelona böbben11#
Riktigt skön seger idag och extra kul att Abidal fick avgjöra med hans första mål i Barca. Det är alltid något extra när vi möter Atletic Bilbao tycker jag och jag gillar verkligen deras inställning även fast man sitter och svär i tv-soffan emellanåt för att de spelar så på "gränsen" och även över den ibland. Är det någon som har koll på när vi kan möta Real i Cupen? Vore ju riktigt kul med två extra möte mot Marängerna.
Barcelona Pep.G
2011-01-06 01:41
westinho

Jag hoppas det ligger något i det du säger, för ska vi fixa dessa titlar alla vi drömmer om så behövs det en formtoppad Xavi.H.
Delarocha
2011-01-06 01:41
Messi, Villa, Pedro, Alves, Adriano
adil,
2011-01-06 01:39
Delarocha

Han är inte så snabb de första metrarna men när han väl är uppe i maxfart så, ja, snabbast av alla. Vem är din kandidat?
Delarocha
2011-01-06 01:37
adil,

Lagets snabbaste spelare helt klart? Förmodar att du skämtar eller?
Barcelona Mrfaariis
2011-01-06 01:35
Pep the king

Cl brukar va på onsdagar och tisdagar. Och det är redan onsdag så när har du tänkt att dem ska spela på en lördag kanske ??
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-06 01:34
Jag har aldrig sett Abidal så här bra tidigare under hans tid i Barca. Jag tycker det här är hans absolut bästa år i Barca, vad tycker ni andra? Han har varit bra under hela hösten och speciellt mot Real då typ ingen kom förbi på hans kant.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-06 01:31
"Partido increíble cargado de intensidad y emoción! Muy feliz por haber pasado a cuartos, un gran regalo de reyes! Felicidades Abi por tu primer gol!! Un abrazo y feliz noche de reyes"
Ett försök till fri översättning:
Otrolig match fylld med intensitet och känslor! [jag är] Mycket glad över att ha gått vidare till kvartsfinalerna, en storslagen/bra present från kungarna. Grattis till Abidal för ditt första mål!! (En) kram och god/lycklig trettondagsafton.

Det enda jag inte är säker på är "cargado".
--------------
Så stort att Abidal fick göra mål, trodde inte att han kunde efter de senaste matcherna! Hoppas Xavi får vila lite så han kan komma upp i toppform igen.
adil,
2011-01-06 01:30
Oj oj vilket ryck man fick när Abidal gjorde det där målet. Gladast blev han nog själv ändå. Man kan bara hoppas på att han får näta fler gånger. Han har ju utvecklats till en hyfsat offensiv vänsterback som följer med upp i anfallen så fort han får chansen nu för tiden. Ena väldiga kliv han har i de där benen, lagets snabbaste spelare helt klart. Briljerade även som mittback idag gjorde han, något man varit ganska skeptisk till huruvida han klarar av. Han är något otroligt enfotad men är väldigt säker med bollen ändå, rutinerad som en räv.

Och gräsmattan på San Mames var förjävligt dålig. Man undrar om Bilbao inte ville ha det så också, mer upplagt för rugby än för fotboll. Gräset tillsammans med tröjdragande megaklossar gjorde det inte lätt för Barca men Abidal fixade det till slut. :D
2011-01-06 01:30
The Reporter
Antingen Getafe eller Betis.
Barcelona >The Reporter<
2011-01-06 01:26
Vilka möter vi nu i Cupen?
2011-01-06 01:26
Bilbaos tränare måste vara ligans roligaste tränare.
Jag förstår fortfarande inte hur domaren kunde blåsa för offside i första minuten..
Barcelona Pep the King
2011-01-06 01:25
Jag trodde det var Cl den här veckan. Fan också! Sjukt besviken. Nu får man vänta ännu längre.
Barcelona Rambla~
2011-01-06 01:22
¡Barca! - Crèma Catalana

Nej det gjorde de inte. De hann ju inte fram, de blevförsenade, tretton dagar. Därav trettondagen.

Gonzalez_Barca

Ja det gör man ju också. I kväll var det trettondagsafton.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-06 01:21
Rambla~

Man tackar för informatonen :) Visste att det var trettondedagen, men trodde den firades imorgon.
Barcelona Abbe.
2011-01-06 01:18
Blaugrana91

Välkommen!
Annons: