/spanien/barcelona/forum/13430.aspx/spanien/barcelona/forum/13430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-06 01:12
Gonzalez_Barca
Tack så mycket!
Barcelona .Sami.
2011-01-06 01:10
Abidal Abidal Abidal!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-06 01:08
Diar Iniesta Shekha

En fantastisk match fylld med intensitet och känslor. Mycket glad över att ha avancerat till kvartfinalerna, en stor dag för kungarna (?)! Grattis till Abidal för sitt första mål!! Kram och god kväll av kungar.

Vad menar han med kungarna? Är det någon helgdag i Spanien eller?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-01-06 01:08
Kan någon länka till Villas miss, såg aldrig matchen och vill se vad alla snackar om.
Barcelona westinho
2011-01-06 01:04
Pep.G , el Maestro

Jag har lite överseende med Xavis insats idag, då planen inte passade honom alls. På en jämn gräsmatta hade han inte slagit/tappat bort så "många" bollar.
Hans framspelning till Messi, som i sin tur spelade fram Abidal, var däremot riktigt grym.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-06 01:03
Någon som kan spanska och kan översätta det här som Iniesta skrev på Facebook? Jag vet att det finns goolge translate , men man fattar inte så mycket där;)

"Partido increíble cargado de intensidad y emoción! Muy feliz por haber pasado a cuartos, un gran regalo de reyes! Felicidades Abi por tu primer gol!! Un abrazo y feliz noche de reyes"
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 01:01
Pep.G
Då har vi något gemensamt du och jag. Xavi är också min hackkyckling idag. Han slog inte bara felpass i jämna mellanrum utan även ett rekord.:).
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 00:59
Godnatt cúles! Inatt sover man gott, trots feber
Barcelona Pep.G
2011-01-06 00:57
Min hackyckling idag måste vara Xavi. Är det bara jag eller har han slagit många fler felpassningar de senaste matcherna än va han brukar göra..?
Barcelona ElTriplete
2011-01-06 00:54
Valencia (0) - (0) Villarreal
Sevilla 8 - 3 Málaga
Real Madrid (8) - (0) Levante
Atlético (1) - (0) Espanyol
Almería (4) - (3) Mallorca
Córdoba 2 - 4 Deportivo
Barcelona 1 - 1 Athletic Bilbao
Real Betis (1) - (2) Getafe

Valencia/Villareal - Sevilla
Real Madrid - Atletico Madrid/Espanyol
Almeria/Mallorca - Deportivo
Barcelona - Real Betis/Getafe

I en eventuell semifinal får vi Almeria, Mallorca eller Deportivo. Inte för att jag gillar att tänka långt framåt men i en eventuell final kommer vi ställas mot tufft motstånd. Valencia, Villareal, Sevilla, Real Madrid, Atletico Madrid och Espanyol kan man ställas emot. Skönt att dessa lag ska slå ut varandra, inte för att underskatta vårat spelträd.

Barcelona B-Guden
2011-01-06 00:49
elbraco har du kollat på nån Barca match i år ? Han har missat hur jävla många klockrena lägen som helst
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 00:48
Rambla.

Haha, eller hur! Först trodde jag att Pastore nedvärderade Barca när jag såg rubriken, men så var ju inte fallet. Nej jag tror inte heller att Barca budat på Pastore i vinter, men jag skulle faktiskt gärna se killen i Barca på sikt. Fast frågan är bara vem han skulle kunna peta. Och det är väl ingen spelare som vill sitta på bänken, av artikeln att döma. Men all rätt.
elbraco
2011-01-06 00:43
Villa sätter dom lägena 9/10 (nästan). Den enda anledningen till att folk reagerade på hans miss idag var att det var i ett så pass "känsligt" läge, och han kunde ha stängt matchen. Hade vi redan lagt fyra mål i kassen hade ingen brytt sig.

Nu klarade vi oss ändå tack vare man of the match, vänsterbackarnas vänsterback, kungen av blåa tungor och våran evigt trogne fransos ERIC ABIDAL!
FORZA ABIDAL!
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:42
1.70

Jag är övertygad om att Barca inte lagt något som helst bud på Pastore. Varken nu eller i somras. Det är bara ett spel för galleriet, från agent och klubben, allt för att höja hans värde.

Förresten, Aftonbladet rubrik är ju rent sagt löjeväckande. Barca går man till när man är gammal. Jaha, som när man är på väg ner i karriären och vill varva ner? Snacka om att felvinkla det.

Det är ju inte precis det han säger längre ner i texten. Utan snarare menar han äldre, när man har mer erfarenhet.
Barcelona ElTriplete
2011-01-06 00:40
Barcadinho

Ingen väg till finalen är lätt. Getafe kan jag tänka mig att vi får problem mot, och Betis har vi alltid haft väldigt svårt för.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 00:40
Ledsen om jag byter ämne lite, men enligt denna artikel så la Barca ett bud på Pastore under julhelgen. Hmmm..

Hursomhelst verkar det som att killen vill till Barca en vacker dag, villket är trevligt att göra. Han verkar som en väldigt klok och jordnära person som kan bli något riktigt stort en dag.
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:38
Smogen

Visst är det så. Personligen så föredrar jag sådana här matcher, även om det är spännande, än de matcherna där laget kan cruisa sig igenom 90 min i promenadtakt. Jag gillar dessa intensiva matcher och speciellt när laget står upp bra. Bättre underhållning helt enkelt.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-06 00:37
Det som är skönt är att vi har ganska lätt väg mot finalen nu.

Nästa omgång blir Getafe/Betis och i en eventuell semi
Deportivo/Mallorca/Almeria.

Rätt överkomliga motstånd med tanke på att det är dubbelmöten.
Men så klart ska man var ödmjuk. Vi kommer mycket väl ihåg hur Getafe krossade oss med 4-0 säsong 2006-07 i returen.

Sov så gott.

Barcelona Dani Alves=The King
2011-01-06 00:34
För mig så känns inte Villa alls bra tycker att Pedro spelar i en mycke högre nivå än Villa men som sakt början på säsongen vi får se hur de blir..

Med de sakt tycker jag folk här inne är lite väl snälla mot Villa de räckte med att Ibra gjorde 1 dålig min och han fick kritik.

De ska vara befogad kritik till alla svårare än så är de inte.
Barcelona Smogen
god natt
Barcelona Smogen
Rambla

Tycker faktiskt att dom lyckades skapa lite press då och då. Fast det är stark betoning på LITE, för det var max 10 minuter över hela matchen.

och som du själv säger, det är förmodligen enda sättat som dom kan spela mot Barca och ha skuggan av en chans. Barcelona har ju gång på gång bevisat hur det slutar när man försöker spela på ett annat sätt mot dom, fråga tex. Mourinho.
Jag är bara glad att Barca nu för tiden oftast vinner dessa (för det är ju vinst idag) matcher.
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:32
DM1982

Deras mål var en omställning i slutet av matchen med ett sagoligt flyt där bollen gick fram till Iraola på högerkanten efter en kross över hela planen från Muniain. Villa hade onödigt tappat bollen högt upp utan att ta upp pressen efter det. Annars tycker åtminstone jag att Piqué var klockren i sitt spel under hela matchen. Hur lugn som helst i sina brytningar och med ett grymt positionsspel. När tom Hussfeldt berömmer en barcaspelare så måste det ju betyda något. :)
Barcelona Rambla~
2011-01-06 00:29
Smogen

Visst, det nog det enda sättet lag som Athletic kan spela mot Barca. Motfrågan blir då självklar. Hur mycket får de ut av det spelet? Hade de några rejäla målchanser förutom målet (som faktiskt var en snabb omställning när Villa slarvar bort bollen). Skapade de något tryck mot Barca? Inte som jag ser det. Ska de spela så, måste de ha 100%-ig utdelning på de få chanser de lyckas skapa. För i slutändan tar de slut och orkar sen inte hålla ihop lagdelerna på slutet. Vilka ytor det blev i omställningarna efter Barcas ledningsmål.
Barcelona DM1982
2011-01-06 00:24
Rambla~

Angående mittbackarna. Det kändes inte som om det var det sedvanliga lugnet där bak. Felplaceringar och lite segt, Bilbaos mål visade det rätt så tydligt. Abidal var överlag bra idag men han tappade position lite väl ofta. Pique var inte lika dominant i sin zon som han brukar vara.

Men det är väl samma för dem som resten av laget, vilan har satt sina spår. Men det är bra att de får tuffa matcher på en gång nu, det gäller att komma igång på en gång.
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 00:23
Det var en av de bästa matcherna jag har sett på länge. Vilken intensitet! Det är ju bara en cupmatch men ändå.
Hehe, förresten, följande citat säger mycket om matchen:

Guardiola: "Abidal was immense, in the centre, on the left. He's playing at a great level. Txiki made a top transfer signing him."
Barcelona FCB_armin
Villa lite obekväm? Nej, han gjorde inte mål men jobbade hårt och gjorde sitt jobb.
- Pep från presskonferensen i detta nu.
Atlético addeh
Rambla

"Ah vad fan, tydligen måste vissa ha hackkyckling efter varje match. Nu fanns inte Bojan på planen så då får väl Villa duga istället.

[...] Give the guy some slack. Visst han sög idag, men ta det lugnt och sitt ner i båten."

Epic Co-sign. Kunde inte sagt det bättre själv. Villa var värdelös idag, fakta. Men att ifrågasätta köpet av honom är så patetiskt det bara kan bli.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-01-06 00:20
Och jävligt skönt att vi dessutom slapp skador i en match som denna!! Är dock lite orolig för att Xavi kan ha ådragit sig en fotskada. Situationen där han har foten vid bollen och Busquets rensar såg inte jätteskön ut...
Barcelona petersays
2011-01-06 00:18
Andreas V.V.
"Ta tillbaka det där om Villa, killen är 10 gånger bättre än Zlatan. "
"Levde Zlatan upp till sina 800 miljoner?"

Öhh? Konstig motfråga. Nämnde jag Zlatan någonstans? Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag tycker både Zlatan och Villa har varit onödiga värvningar som bara tärt (och tär) på vår ekonomi. Och visst har Villa gjort mål, men jag tror Bojan (eller i princip vem som helst) hade gjort lika många mål om de fått lika många minuter som Villa. Det är helt enkelt dåliga värvningar. Vi värvar centrar från lag där t.ex. Villa och Zlatan är de absolut viktigaste kuggarna i laget. I Barca begöver vi inte sådana spelare som strikers. Det räcker med att bli serverad bollar av spelarna omkring dom och förvalta chanserna någorlunda så sitter dom i nätet. Vi kunde lagt hälften så mycket pengar på Dzeko, Falcao eller vem som helst. Spelat med Bojan, Keirrison, tamejfan värvat hem Maxi Lopez igen :P Nuff said.

Du verkar ta det hela lite för personligt.
Barcelona Smogen
2011-01-06 00:18
Rambla

Tja, dom var väl i ganska bra form när dom mötte Köpenham? Slog Sevilla veckan inna med 5-0 och Getafe borta med 3-1,
Fast jag håller med om att det är lättare att möta Barca och köra det spelet nu än om en månad. Och ja, Barca brukar klara det bra, för det är (som du säger) inte så att Bilbao och Köpenhamn är de första som försöker sig på den sortens spel. Ofta brukar ju inte heller domarna tillåta det så mycket som idag.

och dessutom, för ett par år sedan hade Barca förmodligen förlorat denna matchen, så dom har lärt sig att stå upp bra mot den sortens motstånd.
fast jag vidhåller, är det någon gång Barcelona har problem mot "sämre" lag, så är det när dom spelar som Bilbao gjorde idag.
Annons: