/spanien/barcelona/forum/13429.aspx/spanien/barcelona/forum/13429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-02-24 22:34
Cesc-såpan fortsätter. NU är det katalanens egen personliga fystränare, Juan Ferrando, som har gått ut och sagt till radiokanalen ONA FM att Cesc vill spela för Barcelona. Han sade även att Fabregas säkerligen kommer hinna tillbaks från sin skada i lagom tid till mötet mos oss i returen.
'
Nu är det väl bara en tidsfråga innan någon Arsenalsupporter springer in hit med teorier att Xavi eller Piqué har ringt Juan Ferrando och hotat honom till döds om han inte säger att Cecs vill komma till Barça. Wait for it...
AndreD
2011-02-24 22:27
Tack
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-24 22:22
Gå in där och välj sopcast streamen Sport.ro.

AndreD
2011-02-24 22:21
Någon med bra stream? Hittar ingen...
Barcelona Barca4eva
2011-02-24 22:02
Barcadinho.

Man födds med det..ne skojar bara. Det bästa sättet att utveckla det är väl genom att utsättas för samma situation tills man har lärt sig.
AndreD
2011-02-24 22:00
Såg precis att Villarreal har vänt. Så jävla härligt!

Någon med bra stream?
Barcelona Barcadinho.
2011-02-24 21:59
Lavezzi måste vara bland de värsta avslutare. Jag har nog tappat räkningen hur många gånger han har missat frilägen under karriären. Idag fick han två mums läge med kunde inte sätta in det.
Det måste sitta i huvudet sådana saker. Han är snabb, han är stark och teknisk. Men att vara kylig är en egenskap som inte alla har. Hur tränar man en sån sak? Jag undrar.
Atlético addeh
2011-02-24 21:59
Såg inte klart första halvlek men fick nyss veta att Rossi gjort 2-1. Underbart!
Barcelona Barca4eva
2011-02-24 21:55
Synd att jag inte tittade, jag som ändå inte har något att göra..

EDIT: Kollar väl andra halvlek
2011-02-24 21:53
Det här måste vara årets match, den har verkligen allt man kan begära. Skönt med lag som vågar spela fotboll.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-24 21:52
Vilken härlig vändning och kanon härlig match.
Barcelona Magicman
2011-02-24 21:52
De Rossi!!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-24 21:50
2-1 Rossi, härligt!!!
Atlético addeh
2011-02-24 21:49
1-1 Nilmar.

Viktigt att Villarreal fick in kvitteringen innan halvtid. Skönt att Nilmar kommit igång också då han varit mållös sedan han kom tillbaka från skada. Första målet i år va?

Föga förvånande att Borja Valero agerar framspelare.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-24 21:46
1-1 NILMAR
2011-02-24 21:27
Barcadinho

Du har rätt, nvm.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-24 21:25
2 mål räcker det.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-24 21:25
Jädrar hur Napoli fans ramlade från läktaren. Tur att det inte var högre fall.
2011-02-24 21:24
0-1 Hamsik

Oj oj oj, nu måste Villarreal göra 3 mål...

Hehe, snacka om entusiasm, fansen firade så hårt att de förstörde stängslet.
Barcelona .Sami.
2011-02-24 21:13
Han drar väl till Real.
PedroRodriguez
2011-02-24 20:57
elbraco

Nja, han är född 86 så en talang är han definitivt inte.
elbraco
2011-02-24 20:53
Santacroce i Napoli är väl rätt ung och räknas som talang eller har jag fel?
Barcelona comprende
2011-02-24 20:32
Lavezzi, Hamsik och Cavani hade alla lag varit beroende av. Ser inte det direkt som ett problem. Problemet för Napoli är dom andra 8 spelarna som inte håller lika högklass samt deras tunna trupp. Sen så är det bra att dom både ligger bra till i ligan och är med i EL, bra prövning då jag förmodar att dom spelar i CL nästa år. För att ligga där uppe så skall dom kunna prestera i alla tuneringar.
2011-02-24 20:06
Det handlar nog inte om rättvisa, det handlar om att man måste prioritera. Om valet stod mellan att vinna CdR eller att säkra ligan så hade jag valt ligan 10/10.

Problemet med Napoli är att de mer eller mindre lever på Lavezzi, Hamsik och Cavani, då är det svårt att spela med de match efter match. Dessutom så är Lavezzi avstängd i ligan (i ett par matcher efter bråk) så det innebär ännu mer press på Cavani i ligan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-24 19:56
Den energi som Cavani visar match efter match, tar nog inte slut pga. en match mitt i veckan. Han är årets stora överraskning i Europa tillsammans med Pastore och Wilshire tycker jag.

Tycker bara det är lite orättvist att vila honom en så pass stor match. Men om han bänkas ikväll så har han själv accepterat det och hade han velat så hade han fått sin vilja fram.
PedroRodriguez
2011-02-24 18:59
Hetfield

I see. Lavezzi avstängd alltså..... En skada på Cavani vore ju ett helvete eftersom han är såpass viktig och då man inte har någon bra anfallare att sätta in i Seria A nästa match, där de slåss om Scudetton.

Villareal kommer förmodligen att krossa Napoli ikväll. Villareal kan mycket väl vara laget som kammar hem EL.
Real Madrid Alex.K
2011-02-24 18:54
PedroRodriguez

Jag tror nog Serie A är 10 gånger större att vinna än Europa League. Nu när Napoli ändå är så nära titeln i Italien så är det inte så anmärkningsvärt att de vilar sin stora stjärna när de ska möta serieledaren i nästa match.
2011-02-24 18:52
PedroRodriguez

Anledningen till att man vilar Cavani i EL är föratt Lavezzi kan spela i EL men inte i ligan då han är avstängd och eftersom att Napoli har en så pass tunn trupp så behöver man vila Cavani inför kommande matcher.

Klokt val enligt mig då EL inte är världens sexigaste turnering, hellre att ta en CL plats än att vinna EL i mina ögon.
PedroRodriguez
2011-02-24 18:49
elbraco

Vila? Vilar de stjärnan i laget som gjort hälften av deras mål i ligan i slutspelet i Europa League?...Hur högt prioriterar de Europa League egentligen? Villareal kommer troligtvis att rulla upp Napoli.
Atlético addeh
2011-02-24 18:48
Hetfield

Angående Zlatan så må du ha rätt, men jag är trots allt grymt glad att han kom och försvann lika snabbt.

"Napoli vinner ligatiteln och Villarreal vinner EL, låter bra."

Co-sign. Roma har ändå ingen chans att vinna ligan och blandar och ger allt för mycket. Napoli har verkligen imponerat och deras trio med Hamsik-Lavezzi-Cavani är förmodligen den enda anledningen till varför Serie A överhuvudtaget går att kolla på utan att somna.

Villarreal verkar satsa stenhårt på Europa, och med tanke på att helgens liga motstånd heter Racing och att deras Champions League-plats än så länge är ohotad ser jag ingen anledning till att Garrido inte skulle satsa hundra procent på EL. Napoli däremot verkar göra det motsatta och det känns tveksamt om man spelar med Cavani ikväll då Milan stundar i helgen och ligan mycket väl kan avgöras då.

Vore grymt för den lilla staden Vila-real med cirka 50 000 invånare att få en stor titel att fira.
Annons: