/spanien/barcelona/forum/13428.aspx/spanien/barcelona/forum/13428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona true_barca_fan
2011-01-09 01:39
Det är så roligt att läsa på Puerta. De är så roliga, alltid när jag besöker deras forum blir jag på bra humör. Känns som att det är bara 14/15 åringar som skriver där.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-09 01:36
2:10 in i klippet.

Säger bara en sak till madridfansen: Hycklare.

Basaric

Ännu värre, han gjorde mål med handen men domaren "såg" inte det, målet godkändes men han fick böter från UEFA i efterhand.
Barcelona basaric
2011-01-09 01:36
Gonzalez_Barca

Det är inte många som är medvetna om att Raul försökte att göra mål med handen i en CL match med Real Madrid, domaren såg det och varnade honom. Synd att ingen har lagt upp det på youtube.

Han försökte även göra ett mål med handen säsongen 2008/2009 i ligan och misslyckades även då.
Barcelona B-Guden
2011-01-09 01:35
Gio style

denna video http://www.youtube.com/watch?v=QT24MMQUBS8 kolla 37-41 sekunder där hade Ronaldo garanterat slängt sig bakåt och hålt händerna för facet
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-09 01:33
Messi ville ju inte vara sämre än Raul, så klart han också gör mål med handen ;)
Atlético addeh
2011-01-09 01:22
"Hallå allihop. Just nu, efter att jag fått höra de tragiska nyheterna om att Ángel Pedraza har avlidit kan jag bara sända en tanke till hans familj. Igår var vid hans sida på sjukhuset och jag fick ta farväl av honom. Det var en bra person och jag tillägnar mitt mål till honom."

Iniestas ord efter kvällens match. Ángel var Andrés tränare när han spelade i klubbens Cadete-lag. Detta symboliserar bara ännu mer vilken fantastisk person den lille vampyren är. Hur går det att inte älska honom?
Delarocha
2011-01-09 01:18
Ser att ni snackar om att Messi har gjort handsmål etc. Jag må vara partisk men jag är bara glad över att veta att våra spelare gör vad fan som helst för att vinna matcher. Det må vara med hands eller med en brysk kapning. Jag skiter i, gör det för klubben och för framgång. Jag pallar inte med allt tjafs om att det ska gå rätt till, det är upp till domaren att bestämma det, sen menar jag inte på att man ska filma eller spela fult bara för att man kan. Men t.ex det skitsnacket i VM när en Uruguay spelare tar med hands för att rädda Ghanas skott från att gå in i mål. Om en spelare i Barca INTE hade gjort samma sak hade jag blivit lack, jag gillar Barcelona mer än jag gillar spanska ligan och tycker ligan är genom korrupt och rutten ändå, så jag skiter i om våra spelare ska vara bra förebilder, det är redan för långt gånget, domarna är usla, spelarna filmar, varför ska Barcelona föregå med gott exempel när ingen annan klubb gör det?

I slutändan är det titlarna som räknas, även om vi må vara bortskämda med underbart spel vecka ut och vecka in. Men om spelare inte är beredda att ta med hands eller ta ett rött kort för Barcelona så är de inget att ha.

Visca el barca y visca el catalunya.
Barcelona Gio Style
2011-01-09 01:16
Kan säga så här CS-

http://www.youtube.com/watch?v=TwOC9vFrYnY
http://www.youtube.com/watch?v=1tvWMo7eb4I
http://www.youtube.com/watch?v=QT24MMQUBS8 <-
http://www.youtube.com/watch?v=aNLQTrzfWTQ <------- Lite fler kapningar i en och samma video.
http://www.youtube.com/watch?v=esWRZtNZJmA <--- lite cr7 och Messi

Ja det är de första filmerna jag hittade på youtube, tog mig ca 2 minuter att hitta allt det...
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-09 01:16
I länktipset finns en jämförelse mellan Messi och Cristiano, hur de låg till inför omgången.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-01-09 01:13
Daaamn vilket frisparks mål av Messi killen gör 2 assist och ett gaalet mål. Ändå så klagar vissa av oss. Hehehe fan va vi är bortskämda..

De skönt att vara cule nu :D:D
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-09 01:13
Vill ge beröm till addeh för hans artikel "kvällens awards".
Kul idé och rolig läsning! Hoppas precis som el Flaco att det kan bli mer sådana artiklar efter matcher i framtiden
Barcelona basaric
2011-01-09 01:12
B-Guden

Sedan så spelar det ingen roll vad målet betydde. Det var fult av Messi att göra så som han gjorde mot Espanyol.. men efter det så har jag faktist inte sett honom vara ful ute på plan/utanför plan. Förutom en filmning mot Inter borta förra året.
Delarocha
2011-01-09 01:09
Fint att komma hem full och se att vi vunnit med 4-0 mot svåra Depor. Jag kanske lever i nostalgi men kommer alltid se Depor som en tung match borta. Skönt att Villa fick näta, Pedro forsätter sin sjuka form.

Messi 3 poäng, okej antar jag. Kraven på honom är ju satta efter hans sjuka presationer men tja, han lever ju upp till dem gång efter gång.

Skippa tjafset om Ronaldo, han är galet bra fotbollsspelare, sen vad ni tycker om honom som person är en annan sak. Jag har också svårt för hans attityd men tänker aldrig någonsin ta ifrån honom att han är fruktansvärt bra.

Nåväl, fint jobb Blaugrana.

Även om jag inte ens sett många matcher det senaste känns det som att vår vänsterkant med Pedro och Abidal verkligen växt till sig och blivit riktigt vass. Vi har i många år (sedan Ronaldinho drog) varit en aning obalanserade då vår högerkant hållt snuskigt hög klass. Kanske på grund av Alves och Messis briljans. Men känns fint att veta att Abidal och Pedro verkligen gör jobbet och börjat funka riktigt bra offensivt.

Barcelona basaric
2011-01-09 01:08
B-guden

Vi förlorade inte matchen. Vi kryssade.. det blev 2-2 och Messi gjorde bägge målen.
Barcelona B-Guden
2011-01-09 01:07
Ursäkta sär stavningen :)
Barcelona B-Guden
2011-01-09 01:05
CS "meesi kan ju även spela handboll"

Yes det kan han. Ronaldo kan även dyka mycket bra. Messi's handbolls mål var inte betydande då dom förlora matchen med 2-1 så.

Tii skillnad från ronaldo som filmat til sig frisparkar som hen seda gjort mål på.
Barcelona Blaugrana93
2011-01-09 01:05
Vi har en ruggigt stark trupp om man tänker efter. Vi fick kritik för att ha så tunn trupp och kolla hur de går.

Jeffren,Keita,Milito,Maxwell kommer nog lämna i sommar. Ser ingen plats för dem i truppen då vi säkert kommer värva in en ny mittback/vänsterback och en central mittfältare och att några kommer flyttas upp från B-laget.

Som Hetfield skrev tidigare idag så skulle det vara bra att värva in en vänsterback som går in i startelvan och flytta in Abidal som mittback. Samtidigt som Fontas/Bartra agerar som 4:e val. Adriano kan agera som backup till båda ytterbackar + att Abidal kan spela vänster om de behövs.

Sen kan vi bedöma efter en säsong om vi ska värva in en ny mittback eller om Fontas har potentialen att ta över andra mittbacksplatsen.
The Special Five
2011-01-09 01:04
Joan Gamper

Hahah det är så jävla sorgligt, den där Gago King Of Madrid är ju likadan. Båda lever sitt liv inne på puertan
Barcelona el Flaco
2011-01-09 01:03
Rambla/

LOL åt det där klippet. När t.o.m. små tjejer förstår sig på vad "göra en C. Ronaldo" innebär så är man officiellt stämplad som filmare.
Barcelona Rambla~
2011-01-09 01:01
Här är skillnaden mellan Ronaldo och Messi. :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-01-09 01:00
The Special Five

Han skulle skapa ett nytt konto. Killen har inget liv.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-09 00:58
Ursäkta, men hur kan C.Ronaldo få "mer stryk" när han faller INNAN han får den så kallade "träffen".

Barcelona basaric
Den här disskutionen om att Messi behandlas mildare från motståndarna borde ta slut efter videon jag postar i länktipset. Lyssna på vad Ray säger där och efter att ni har gjort det så ska ni se dessa videos.

1 - http://www.youtube.com/watch?v=5sJhh-YcvbU&feature=related

2 - http://www.youtube.com/watch?v=5D5xc0FN8_k
The Special Five
älskabarcelona

Han är verkligen tragisk, tror han hade tagit livet av sig om han blev avstängd från svenskafans
Barcelona Gio Style
2011-01-09 00:57
CS-/
Jag ska förklara varför du får ont i soffan när du ser Ronaldo bli kapad och känner inget när Messi får ta emot samma sparkar.
Ronaldo hoppar nämligen 3 meter upp i luften och skriker som en liten tjej varje gång smällen kommer, så det ser lite brutalare ut. Men säg inte till någon ;)
Barcelona älskabarcelona
2011-01-09 00:56
The Special Five
Håller med dig om Pedro Leon inne på deras forum. Den killen verkar vara utan vänner . Han är online 24/7 och syns på allas forum . Hans personlighet syns klart å tydlig inne på Puerta. Inte så konstig att är ensam utan några vänner .
Barcelona basaric
2011-01-09 00:55
Barcelonistas

Ja, förra säsongen slutade han på 10 assits.
Barcelona el Flaco
2011-01-09 00:54
Det här med att Messi får en mildare behandling från motståndarna än C. Ronaldo är bara en skitgrej som folk från Madrid startade för att försöka starta en hatkampanj mot argentinaren. De är helt enkelt besatta av allt som sker i Can Barça och försöker hela tiden kasta skit på Messi & Co. Patetisk.
Barcelona Rambla~
2011-01-09 00:53
Till Pedro Léon ska ni bara skriva Visca Catalunya. Han blir lite upprörd då och tar det nästan personligt. :P
Barcelona Abbe.
2011-01-09 00:53
Angående Afellay så såg han oerhört spänd ut vid varje bollkontakt. Det såg nästan komiskt ut. Jag antar att det släpper vid lite matchande.

Kul att han fick göra debut, och med facit i hand var det roligt på mer än ett sätt ;-).
Annons: