/spanien/barcelona/forum/13427.aspx/spanien/barcelona/forum/13427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-05 17:12
addeh,

Jag bryr mig inte särskilt mycket om vilka som lämnas utanför truppen, sålänge Thiago och alla de mest tongivande spelare finns med :) Hoppas inte Afellay lämnas utanför dock.

Trippeln08/09

Jag gillar Caceres, men ärligt talat tror jag det inte finns en chans i världen att Sevilla släpper tillbaka honom. I synnerhet inte mitt under pågående säsong.

Barcelona el Maestro!
2011-01-05 17:12
Coloccini har jag följt ända sen han spelade i La Primera.
Jag kommer även ihåg att Barca var intresserade av honom i samband med köpet av Milito. Man kan ha olika åsikter om honom men jag tror att han skulle passa i Barca. Dessutom skulle han nog inte ha något emot att sitta på bänken.
Atlético addeh
2011-01-05 17:09
el Maestro

Jag respekterar vad du tycker, men 15 miljoner euro för en avdankad mittback som i ärlighetens namn aldrig ens varit riktigt bra, då går man för långt.

Hetfield

Afellay är uttagen i den 20-manna trupp som rest till Bilbao. Två ska utelämnas, och holländaren kan mycket väl vara en av de två med tanke på att han bara medverkat vid 5-6 träningar än.
Barcelona Gonzalez_Barca
Riiio!!

Hehe märks att Audi är en av Barcas huvudsponsorer :P
Barcelona Trippeln08/09
vet att casceres gjorde bort sig dem få chanserna han fick men jag tycker att han är en duktig spelare och att man kan satsa på honom och det är ett sätt att spara pengar, då han är utlånad. Men svårt att se att Guardiola satsar på honom
Barcelona Gaucho!
2011-01-05 17:08
När ni nämner Coloccini så kommer jag bara och tänka på den dagen han blev klar för Newcastle. Någon minut efter övergången blivit officiell så ringde en vän till mig (som är Newcastlesupporter) och fråga direkt om det var något att ha :)
Barcelona el Maestro!
2011-01-05 17:06
Hetfield- Megan Fox is a dude
Du verkar stirra dig blind på ett misstag. Jag såg den machen och det misstaget som du syftar på men vem gör inte misstag ibland? Det gör alla även Puyol har haft sina misstag.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-05 17:03
el Maestro!

Dude, vad har du rökt och kan du ge mig some of that? :P

Coloccini? Jag tror att du menar "mannen som stirrar på andra och upphäver offside".
Nej, det är inte precis enstaka gånger, jag tycker Coloccini får Janne Långben att framstå som rena ballerinan, otroligt klumpig och vild.
Barcelona Siempre Barça
2011-01-05 17:03
tror ni att Afellay kommer starta ikväll mot bilbao ???
Barcelona Gaucho!
2011-01-05 17:02

Afellay är uttagen och får förhoppningsvis några minuter ikväll :)
Barcelona Riiio!!
2011-01-05 17:01
Herregud kolla ALLA men främst Abidals och Alves!
Barcelona el Maestro!
2011-01-05 17:00
addeh:
Nej, jag menade faktiskt 10-15 miljoner euro. Fabricio Coloccini är väldigt bra back. Han är 28 år och skulle kunna även ersätta Puyol om något år samtidigt som man skolar in ynglingarna sakteligen.
2011-01-05 17:00
*Länken*
2011-01-05 16:59
addeh

Haha som sagt, det var mer hjärtat än hjärnan som talade.

Fan, jag är så oerhört less på spelare som tänker på nästa steget i karriären och pengar, varför kan inte spelare stanna kvar och bli legender i resp. klubb? Varför var Torres tvungen att dra till Liverpool, vad fick han egentligen där. Han var en blivande legend och lagkapten i Atletico. Varför kunde inte Rooney stanna kvar i Everton när hans s.k. hjärta bultade för de? Varför kunde inte Lampard stanna kvar i West Ham? osv osv.

Titta på Mexes tårar mot Sampdoria när Roma tappade ligan, det är sånt jag saknar i fotbollsvärlden. Tack och lov att vi får fram talanger som blöder för klubben (ok då, vi tar fram rövhål då och då *host* GDS).

Jag håller med att om Jeffren borde utebli då han inte tillför med något speciellt, hur är det förresten med Afellay? Är han uttagen, kan han spela ikväll?
Barcelona Sam
2011-01-05 16:58
Vi behöver inte någon extra mittback om Milito lämnar. Satsa på ungdomarna om det behövs. Nu kanske Adriano kommer börja få mer speltid. Spännande.
Atlético addeh
2011-01-05 16:57
el Maestro

10-15 miljoner euro är galet mycket pengar, jag antar att du syftade på 10-15 miljoner och inte miljoner euro. Det är väldigt stor skillnad. Dessutom vore det på tok för mycket för en ersättare till Milito.
Barcelona Gaucho!
2011-01-05 16:56
Ska man snacka "drömvärvningar" av mittbackar så håller jag nog Thiago Silva som en favorit. Tyvärr är han skadad allt för mycket.

Men tillbaka till verkligheten. För Militos skull så låt honom lämna så han kan få den speltid han önskar. Behåll sen truppen vi har som den är. Precis som L.A.M Nr 10 säger, plocka upp Fontás vid behov.
Barcelona Valdés
2011-01-05 16:55
Höstsäsongen har med Barcelonaögon sett löjligt bra ut, kan inte komma ihåg att jag någonsin sett ett bättre spelande klubb- eller landslag. Trots det fina spelet leder vi ligan med enbart två poäng, och i CL möter vi ett annat starkt lag. Slipper vi skador på nyckelspelare såsom; Valdés, Alves, Pique, Puyol, Xavi, Iniesta, Villa, Pedro och Messi, tror jag att vi tar minst en titel. Övriga två i startelvan, Abidal och Busquets, har vi ok ersättare till.

Med tanke på hur lite speltid Pep har givit de yngre spelarna är jag lite tveksam till hur stort förtroende han har för dem. Och att låta i stort sett samma elva spelare spela match efter match kommer i april och maj visa sig smart eller inte.
Barcelona el Maestro!
2011-01-05 16:52
Jag vet en mittback som skulle kunna bråka till sig att ta sig till Barcelona om Barca visar intresse igen. Fabricio Coloccini.
Han borde inte heller kosta mycket mer än 10-15 miljoner euro. Han har håret/frisyren också;-).
Atlético addeh
2011-01-05 16:52
Hetfield

Eftersom Roma är den klubb utöver Barcelona som står mig varmast om hjärtat så gillar jag precis som du Mexés väldigt mycket. Tyvärr så tror jag inte han vore något bra alternativ då han känns lite för klumpig emellanåt.

På tal om ingenting, vilka två vill ni ska utelämnas från matchtruppen ikväll? Det enda jag vill är att Thiago ska få plats på bänken, sedan vilka som får sitta på läktaren struntar jag i. Om inte Puyol är helt redo att starta kan mycket väl el capitán vara en av de två. Även Jeffren ligger i farozonen.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-05 16:46
L.A.M,

Tro mig, skulle Pique eller Puyol lämna i vinter hade det varit betydligt mer "upphetsat" här inne.

Och förresten, det var tunnt redan innan på mittbacksfronten och man kollade efter ytterligare förstärkning redan i somras. Men Zubi och Pep beslutade tillslut att låta bli att köpa en till mittback och satsa på de spelare man har.
Nu är det ännu tunnare och det ska bli intressant att se om de fortfarande resonerar på samma sätt.
Missförstå mig rätt, jag har full tilltro på alla mittbackar, men det är ändå på gränsen till för lite för ett lag som vill vinna allt i vår.
2011-01-05 16:44
Som sagt, jag pratar bara om lån, inget annat. Vi kan låna en mittback till sommaren, sen kan vi alltid bli av med honom.

Men som sagt, jag ser hellre att vi behåller Milito till sommaren, därefter så kan man se över situationen.
En av mina favoritbackar är Mexés, men han är en passionerad romanista, så jag tror att han kommer att förnya kontraktet snart.
Hehe, dum tanke, men som sagt, det är hjärtat och inte hjärnan som talar just nu.
Barcelona Riiio!!
2011-01-05 16:38
Vincent Kompany e drömmen! Spelskicklig mittback som även kan spela defensiv mitt. Har nog inte emot att sitta på bänken en del. Man City kommer snart börja värva världsklassbackar och då finns det inte plats för honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-05 16:35
Men gud vad alla ska bli så upphetsade när Milito lämnar, jag menar, Milito? Det är inte så att det är Piqué som vill lämna, utan det är argentinaren som, enligt någon här inne på forumet, fått spela fyra matcher den här hösten. Vilket i mina ögon inte är tillräckligt för att han ska behöva ersättas.

Fontás behöver inte ens flyttas upp, han kan spela de flesta matcher i Barca B, och vänta på ett tillfälle när han behövs med de stora grabbarna. Som många varit inne på, om P eller P skadar sig/blir avstängda spelar man Abidal, så enkelt var det. Och kom inte nu med "Men då blir ju VB-platsen försvagad", för så stor skillnad på Maxwell och Abidal är det verkligen inte.

Om två av Piqué, Puyoloch Abidal är borta så spelar Fontás, och då ska man inte heller behöva pissa på sig av rädsla då jag inte tror ynglingen är så mycket sämre än ex. Milito. Att två av de tre är borta samtidigt kommer nog hända 2-3 matcher, och då klarar vi nog oss.

Jag är nästan säker på att Pep resonerar likadant som mig, så egentligen är jag inte så orolig att det kommer ännu en floppspelare till klubben.
Barcelona el Maestro!
2011-01-05 16:34
addeh:
Det är Milito som vill lämna klubben för att få mer speltid. Guardiola förstår honom. Messi kommer också att förstå honom, antar jag. Milito vill jag ju spela den kommande symamerikanska turneringen.
Messi har förrresten en ny nära vän numera. Javier Mascherano står väldigt nära honom.
Atlético addeh
2011-01-05 16:20
1.70

Jag undrar hur Leo kommer reagera den dagen Milito lämnar Barcelona. Det lär vara en och annan tår som fälls den dagen från båda argentinarna.
Atlético addeh
2011-01-05 16:18
Hetfield

Naturligtvis inte, men frågan är vart du hittar en erfaren och passningsskicklig mittback. Frånsett rutinen har jag svårt att tänka mig någon som är bättre än de alternativ som finns att tillgå i B-laget.

Visst, man kan låna en spelare till sommaren, men gör denna bra ifrån sig lär klubben säkerligen vilja knyta åt sig honom permanent. Som Gaucho säger, litar klubben på ungdomarna vore det fel signaler att värva en ersättare till Milito. Jag kanske bara är ivrig och överskattar Fontás, men jag har svårt att tänka mig att en avdankad mittback som passerat 30-sträcket vore ett bättre alternativ. Kom gärna med förslag.
Barcelona B-Guden
2011-01-05 16:17

Tror du det finns nån erferen back som vill komma och sitta på bänken i Barcelona och hoppa på att Pique eller Puyol bli skadad ?
Antingen värvar vi en spelare som kan spela Mittback och på nån annan Position eller så litar vi på Milito säsongen ut eller tar en B-lags spelare.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-05 16:15
Det känns som vi alla åtminstone är enade om att det bästa vore att behålla Milito säsongen ut. Sen är det rätt logiskt att man har olika lösningar på hur man ska agera om så inte blir fallet.

Men en sak är säker: Jag kommer i alla fall inte vara en av dem som drar på smilbanden den dagen Gabi lämnar FC Barcelona. Oavsett om det sker i januari eller i sommar.

..Inte bara för att han är en fantastisk back i mina ögon när han är hel, utan kanske framförallt för den fantastiska människa han ser ut att vara. Och det är också en av anledningarna till att jag vill ha in lite rutinerad ersättare. Det behövs stämingshöjare och mentorer som Milito/Pinto i truppen, helt enkelt!
2011-01-05 16:11
addeh

Man behöver ju inte precis köpa en mittback för 40 miljoner för att ersätta Milito. Man kan låna en erfaren mittback till sommaren, sen därefter kan man leta efter bättre alternativ tills vidare.
Annons: