/spanien/barcelona/forum/13418.aspx/spanien/barcelona/forum/13418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-08 21:47
Hetfield.

Agree. Men personligen skulle jag vilja se Afellay också få några minuter.

Bojan är en känslig fråga. Jag vill att han ska bli vår nummer nio. Och han har gått igenom en liten dipp i sitt utvecklande och inte fått spela särskilt mycket. Men han får själv visa att han ska ha plats. Han väljer att stanna - vilket är ett tecken. Nu är det bara spelet på plan.

Jag undrar bara hur länge han kommer att orka hålla uppe fasaden om att allt är bra och hur länge klubben kommer att göra det. Det inte ha varit kul att se Pedro komma från ingenstans och göra succé och nu också ha en startplats.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-08 21:45
En sak som ingen bryr sig om men det är viktigt att Pep slänger in Bojan istället för Afellay, det kommer att ge starka signaler till Bojan att : "Jag tror på dig, Afellay kommer inte att förstöra dina chanser".

Psykologiskt viktigt.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-08 21:44
Abbe,

Tackar!

Milito, Maxwell och Jeffren på läktaren då. Känns kanske som vi möjligen har lite för få defensiva att slänga in, men det ska nog inte vara någon fara. Abidal och Busquets kan ju agera mittback vid behov.
2011-01-08 21:44
Kan vissa ta det lite lugnt eller? Vi bänkar tre startspelare som uppenbart lider av något. Trötthet, småskador eller vad det nu är. Guardiola och teamet har varit med laget i några säsonger nu. Tror ni inte att de hade blivit uttagna om de var friska?

Daniel Jakobsson, skribent på svenskafans visade mig precis Depors startelva: Aranzubia – Laure, Colotto, Lopo, Manuel Pablo – Rubén Pérez, Antonio Tomas – Saúl, Juan Domínguez, Desmarets - Adrian.

Lotina väljer en 4-2-3-1-uppställning. Även fall Depor normalt spelar: 5-2-2-1.

De har inte vunnit en endaste match med 4-2-3-1-uppställningen. Vi ska nog vara försiktiga med Adrian som vet hur det är att göra mål och har gjort mål på Barca tidigare. Tur för oss är hans kompis Juan Carlos Valéron (Ja, han spelar fortfarande) inte med från start.
Barcelona Blaugrana93
2011-01-08 21:43
Keita har verkligen tappat håller ni inte med mig? Han tillför inget längre som han gjorde innan med sina fantastiska löpningar. Hoppas att detta blir sista säsongen för honom.

Mascherano känns inte som helt rätt värvning. Jag gillar verkligen att han är hård men han har verkligen inte nått upp till den nivån han hade i Liverpool och kanske har det med att hans spelstil inte passar in i La Liga?

Sergi Roberto skulle jag kunna tänka mig som en truppspelare istället för dem två jag nämnde.
2011-01-08 21:43
el Flaco

Nej man ska ju inte vara alltför negativ, men sist Keita och Mascherano startade så fanns det noll spel i mittfältet..nej som sagt, jag är skeptisk.
Barcelona Trippeln08/09
2011-01-08 21:42
tror att alves och xavi kommer in i andra halvlek när depor spelarna börjar bli trötta och där har vi fördel med att ta in xavi o alves som har vilat hela matchen kommer in och ställer om det för depor.
elbraco
2011-01-08 21:40
Tycker inte man ska dra för snabba slutsatser. Det kan knappast bli en katastrofmatch, det är Deportivo vi möter (med all respekt). Messi är tillbaka och anfallet är det vanliga. Den stora nyheten är väl att Alves faktiskt inte startar idag.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-08 21:39
Tycker att både Alves och Xavi förtjänar lite vila. Så jag är ändå rätt nöjd med elvan!
Skulle även vara härligt om vi ganska snabbt tog en klar ledning så att Afellay, Thiago och Bojan får spela lite.
Barcelona Abbe.
2011-01-08 21:39
1.70-ligan

Pinto, Alves, Busquets, Xavi, Thiago, Afellay, Bojan.
Barcelona Abbe.
2011-01-08 21:38
A. Iniesta

Helt klart. Men senast Keita och Mascherano spelade ihop så blev det alldeles för defensivt, och per automatik en väldigt dålig första halvlek.
Barcelona Frodo
2011-01-08 21:38
Nu låter jag säkert som en dryg jävel men varför startar både Mascherano och Keita samtidigt? Alla tidigare gånger de startat samtidigt har det mer eller mindre blivit ett fiasko. Jag har ingenting emot de men mittfältet blir så stabbigt när båda ska starta.
Canaletes
2011-01-08 21:37
Meddelandet
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-08 21:35
Vilka är på bänken?
Barcelona VizzlA^^
2011-01-08 21:35
skit elva.
Barcelona A. Iniesta
2011-01-08 21:34
Ni som tycker att keita är dålig kan slänga sig i väggen, han kanske inte är lika bra som Xavi, men han är riktigt bra för defensiven, dessutom så är de flesta barca spelare "små".
Atlético addeh
2011-01-08 21:33
När man inte ens förväntar sig det så finns Thiago med på bänken. Underbart! Hoppas vi har en stabil ledning i andra halvlek så vår framtida stjärna får göra ett inhopp.

Intressant, men likväl chockerande startelvan från Pep. Han visar med dagens elva att han menade det han sade om Adriano att han verkligen tillför någon när han spelar och att han gjorde en bra match mot Athletic. Kul att han får chansen igen.
Barcelona el Maestro!
2011-01-08 21:31
Macherano är ingen dålig mittfältare som visa låter det som. Han hade kunnat gå in startelvan i vilket annat lag som helst inklusive Real Madrid(tänk er honom tillsammans med Xabi). Han ska absolut få speltid. Hur ska annars komma in Barcas spel?
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-08 21:30
DEPORTIVO-FCB: LINE-UP / ALINEACIÓ / ALINEACIÓN: Valdés, Adriano, Piqué, Puyol, Abidal, Mascherano, Keita, Iniesta, Pedro, Villa and Messi
Barcelona älskabarcelona
2011-01-08 21:28
Sen när har alla börjat tvivlat på Keita ?!
Barcelona Blaugrana93
2011-01-08 21:28
Skönt att Alves vilas för om det är någon som behöver det så är det han. Hoppas att Afellay får göra ett inhopp runt 70 samtidigt som Messi är på plan. Då kan jag nästan lova er att Afellay gjort mål på sin debut.

Heywood Jablome - Barça si, Rosell no

Jag vet exakt hur du känner dig och tror att alla här känner så. Men Cesc är den som ska ärva Xavi rollen. Första säsongen kommer han vara en lärljunge då han kommer lära sig väldigt mycket av Xavi när de gäller styra tempo osv.

Cesc har mycket större potential än vad Xavi hade. Alltså kan Cesc bli bättre än vad Xavi varit dem senaste säsongerna. Det tror jag iallafall.
Barcelona Rybbe
2011-01-08 21:26
Varför inte bara sätta in afellay från start istället för Keita?
2011-01-08 21:26
B-Guden

Det är uppenbart att FC Barcelonas kärlek till Cesc är besvarad av Cesc och att han vill komma hem igen.

Han sade ju själv att han blev besviken över att inte kunna spela i Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-08 21:25
Kanoute gör det igen. Grym spelare! Hade han varit yngre hade jag haft han väldigt högt upp på min Barca-önskelista
2011-01-08 21:24
Haha vilken vändning! 2-3 (Kanoute) till Sevilla..vem var det som sa att Kanoute var värdelös :P?
Barcelona --Xavi--
2011-01-08 21:23
xavi, alves och sergio börjar på bänken
el Flaco.

Precis. Det blir nog säkerligen Cesc. Att han också får bära nummer fyra kommer att vara symbolisk för vem som kommer att dirigera vårat mittfält.

Förresten, vet någon vad Clemente sade om Barcelona? Guardiola kommenterade det på presskonferensen och sade: "Det är inte alla som tycker om vårat sätt att spela"

Jag har letat frenetiskt, men hittar ingenting.
AndreD
Mamma mia, Sevilla vänder på två minuter
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-08 21:22
Men jag håller med om att det kan bli lite stabbigt utan varken Busken eller Xavi på mitten.. fast det kan bli en liten chock för Deportivo när man slänger in 3 kreativa spelare lite senare i matchen :P Och Mascherano/Keita är långt ifrån dåliga spelare.

Off topic. Fabiano har hittat målformen igen? 2-2
Barcelona Abbe.
2011-01-08 21:22
Milito är dyngpetad efter sina önskningar om att lämna laget. Thiago som inte lyckas slå sig in i matchtruppen när det är 18 man uttagna lyckas alltså ta sig in när 21 stycken är uttagna. Lustigt men starkt.
Annons: