/spanien/barcelona/forum/13415.aspx/spanien/barcelona/forum/13415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-10 14:49
Coach pep

Jag säger inte att han är dålig, jag säger bara att om han hade spelat i PL så hade han gått sönder efter två smällar. I La liga så skyddas han av domarna, men i PL så är det typ två slaktare till mittbackar som siktar på benen.
Barcelona Barca4eva
2011-02-10 14:48
Coach pep

Mest stryk? Njaaa, han faller lätt för ofta.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-10 14:45
Det är ju de som är grejen med Busquets, att han är perfekt som pivote i ett tiki-taka spelande lag i la liga.

En del verkar vara inkörda på det här med att en defensiv mittfältare minsann måste vara fysiskt stark och tåla tacklingar, men om man är tillräckligt snabb i tanken, fötterna och positionsspelet har detta väldigt liten betydelse.

Masch har sagt det själv, han är väldigt på det klara med att han är nummer 2 i valet som pivote, å andra sidan flyttade han ju inte för speltiden, utan för titlarna och trivseln - även om det sistnämnda mer var ett krav från frun.
Coach pep
2011-02-10 14:42
Hunting Bears

Yes. Jag tycker bara att han verkligen förtjänar sitt erkännande nu, av alla. Ville bara främja att det finns ingen annan som är så ung och så klockren som han själv, på den svåra positionen han har hand om.

Hetfield-

Synd att du inte inser att Sergio sedan VM faktiskt hållit och håller högre nivå än vissa andra giganter. Smällarna klarar han sig inte undan i La Liga heller, han får mest stryk av alla spelare men går aldrig skadad. Tror han skulle fixa PL också. En pivote måste inte vara ett fysiskt praktexemplar för att vara gigant.:P
2011-02-10 14:37
Mascherano kan ju inte vara Mascherano i La liga, där får man knappt röra varandra utan att domaren blåser. Det var samma visa med Zlatan, så fort han var lite fysisk så blåste domaren, det är otroligt frustrerande för fysiska spelare.

Jag håller med om att Busquets hade antagligen dött om han hade spelat i PL, i la liga så klarar han sig undan smällarna pga. tekniska lag och milda domare. Jag älskar Busquets, skulle inte byta ut honom mot någon annan, men han håller inte samma nivå som vissa andra giganter.
elbraco
2011-02-10 14:33
Kan hålla med om att Busi är underskattad men samtidigt hade han blivit så sjukt manglad i PL. Tänk Lampard, Rooney, Bent, Essien och hela jävla Stoke mot taniga Busquets. Chelsea har visat intresse för honom vilket är kul och bevisar hur bra han faktiskt är, men jag rankar han inte som topp 3 pga hans fysiska egenskaper.
Topp 1 är han däremot i Barca, utan hot från någon annan.

Nu när vi ändå snackar DM så har Masken imponerat på mig sen han kom till Barca. Hans tacklingar igår var riktigt fina och det är absolut en sån spelare som är perfekt att ha i tuffa CL-matcher. Hoppas han stannar kvar i sommar och får mer speltid i de matcher som inte betyder så mycket men där det ändå finns en risk att spelare blir skadade, typ mot Atletico.
Hunting Bears
2011-02-10 14:27
Coach Pep

Varför måste du tolka det som det? Han är perfekt för Barcelona punkt.
Jag har inte sett honom i någon annan klubb och kan således inte bedöma om han skulle vara lika bra någon annanstans. Känns irrelevant då han rimligen aldrig kommer lämna klubben.
Coach pep
2011-02-10 14:26
Det där med att "Busquets är perfekt för Barcelona" tolkar jag som att han inte hade varit lika bra någon annanstans? Isåfall är det dags för de som påstår detta att skaffa en 52 full-HD LED-tv med Canal+paket, bänka sig och börja analysera hans spel och rörelser men förstoringsglas. Sergio är ingenting att skoja om längre, han är en etablerad världsspelare. Arsenal, Chelsea och många andra har visat intresse och skulle kyssa hans fötter för att få honom.
elbraco
2011-02-10 14:14
Yaya spelar typ offensiv mittfältare i City :P jag har aldrig gillat Busquets mer än någon annan men Yaya...kärleken han visade Barca när han lämnade var faktiskt förvånande. Den jag gillar mest mellan de två är utan tvekan Yaya, men Busquets är bättre för Barcelona och det var hundra gånger bättre att han lämnade än att Busi inte hade fått vara ordinarie.
Coach pep
2011-02-10 14:13
Enligt mig är Sergio individuellt bättre än Mascherano, kanske även Yaya. Förutom att han har bättre spelförtåelse än båda två har han även bättre teknik och passningsspel, åtminstonde bättre än Masch. Så att han är individuellt sämre skulle jag inte påstå är en rättvis bild. Det Yaya och el Jefecito vinner på är snabbheten och fysiken. Masch vinner även på glidtacklingarna som är out of this world. Busquets är inte stark alls utan lever snarare mycket på sin enorma spelintelligens.

Summa summarum så är alla tre fantastiska spelare, den ene bättre än den andre på något. Men att påstå att Sergio är sämst av dem är fel, för han har vuxit ut och blivit en av världens bästa på sin position. Inte bara i Barcelona, utan i landslaget också, och i vilket annat lag ni vill. Den som inte ser det, skaffa glasögon!
Hunting Bears
2011-02-10 14:00
Yaya är ju skit i City men håvar in samma lön som Messi. Busquets passar vårt spelsystem perfekt och är en egen produkt. Det är allt jag bryr mig om. SKiter fullständigt i om Yaya Toure kan trixa med bollen längre än Busquets.
Barcelona Koeman!!
2011-02-10 13:59
Som sagt, båda Mascherano och Touré är bättre spelare men Busquets är ordinarie för han spelar enklast fotboll av dem.
2011-02-10 13:53
Hunting Bears

Individuellt så är både Yaya och Mascherano bättre än Busquets, men Busquets är perfekt för oss. Jag skulle inte ens byta Busquets mot en Viera i hans prime.
Hunting Bears
2011-02-10 13:52
Koeman!

Busquets är bättre än båda annars hade Yaya eller Mascherano spelat. Så enkelt är det.
Barcelona FCB:FCB
2011-02-10 13:41
Kul att se pep förlänger , och varför står de vi möter atletic här i forumet(Les Rambles) , när vi möter ingentligen först Sporting i helgen? .

Kolla länktips ; messiXavii
Barcelona Koeman!!
2011-02-10 13:34
Hetfield: Både Yaya och Mascherano är ju bättre spelare än Busquets men förstår ju va du menar. Pep älskar ju Busquets.
Barcelonistas
2011-02-10 13:18
Enda sedan Guardiola tog över Barca har Messi gjort 125 mål i Barcelona. 125 mål!!! lägg därtill det spelmässigt överlägsna spel som messi presterar på plan, samt alla assist. Bara den här säsongen ligger han på 18 assist!

Sen förstår jag inte hur man kan säga att messi inte presterar i landslaget.. i Vm var han bra spelmässigt, och låg bakom precis allt i argentina. Hade dom bara haft en bättre tränare, och inte en jävla smoker, så hade det gått säkerligen bättre. Sen nu dom senaste landskamperna mot Brasilien,Spanien, Och nu portugal har messi presterat i samtliga och gjort mål mot dessa motstånd.
Barcelona El Soap
2011-02-10 13:14
.Sami.

Sen står det också 20/2, vilket är nästa helg.

Håller med om att vi inte ska ge oss in i ett budkrig om Cesc. ser hellre att Thiago får spela och utvecklas istället för att skyfflas neråt. Vill gärna inte att han skulle bli tvingad att t ex byta klubb för att få spela.
elbraco
2011-02-10 13:09
Ray Hudson kommenterar Messis vackra framspelning igår!
Barcelona .Sami.
2011-02-10 13:03
Där man kan tippa står det att vi möter Athletic. Men vi möter väl Sporting?
Barcelona Pep the King
2011-02-10 12:30
L.A.M Nr 10
Är du Chelsea Fan?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-10 12:20
Skulle vara min lyckligaste dag i livet om Chelsea värvar Cesc. Om Real gör det så får det ju dock en väldigt bra spelare, fast som de absolut inte behöver.
elbraco
2011-02-10 12:16
Barcelonito / Lucho Enrique

Ja, fast då ska man inte glömma att Liverpool är nysatsande, har nya ägare och vill visa sin publik och omgivningen att de faktiskt är med i toppstriden. Dessutom visste de att de skulle få bra med cash för Torresaffären reddan innan. Tror inte man hade pröjsat så mycket annars. Dessutom har engelska spelare alltid ett överpris, så även Carrol.

Fan va fint, påven borde väl vara fullt upptagen med att sitta på sin balkong och vinka.

edit: Vad tror ni hade hänt om han hade frågat Brasiliens landslag? :P Robinho hade tackat ja och sen inte dykt upp, Ronaldinho hade skrattat och överreligiösa Kaká hade suttit på första bästa flyg ner.
2011-02-10 12:14
Rätt så intressant, Spanien är väl rätt så religiösa (katoliker), jag var nästan bombsäker på att spelarna skulle åka dit.

Äh, Påven lär ju inte ens komma ihåg träffen ett par timmar senare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-10 12:12
Det är en principsak. Ska 8 Barcaspelare tas ut till varje landskamp och 7 av dom starta och spela länge så får man räkna med att klubbtränaren inte släpper iväg dom för att träffa påven.

Påvens tajming är inte det vassaste heller. Precis som om han är upptagen med viktigare saker än att chilla och be om ursäkt för katolska prästernas synder.
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-10 12:06
el Flaco/

Jo, det har han visserligen sagt. Men jag förblir ändå rätt pessimistisk =)
Frågan är ju bara hur länge sådant håller sig.
Om jag minns väl sade ju också Touré det vid ett tillfälle. Att han var väldigt lycklig vid sidan av plan (han lärde ju sig katalanska t.o.m!) och inte kunde räkna med en given förstaplats, sett till hur Busquets spelade. Några månader senare och han fick nog.
Men visst, Mascheranos upplevelse i Liverpool blev väl så dyster för både honom och hans familj att det kanske räcker som avskräckning för att söka sig bort från Barca ^^

Edit; Haha, sicken slap in the face! Vi har inte tid att gulla med vatikanen! Här ska spelas fotboll!
Barcelona el Flaco
2011-02-10 12:02
Sport skriver även idag att Barça har beslutat att sina spelare inte ska åka till Rom för att hälsa på påven, trots att Villar har bett om att hela den spanska VM-truppen skulle närvara vid ceremonin. Ifall Puyol missar matchen mot Arsenal pga skada blir han den enda blaugranaspelaren som deltar i resan till Vatikanen.

Helt rätt beslut av Pep & Co. Fotbollen kommer alltid först i såna här scenarion. Påven är irrelevant i jämförelse med en Champions League åttondel.
2011-02-10 12:00
Jag har sagt det och säger det igen, jag tror att Mascherano kommer att spela för Juventus snart. Jag ser inte hur en vinnarskalle som Mascherano skulle acceptera bänken, han kommer aldrig att ta över Busquets plats, inte ens Yaya kunde göra det.
Barcelona .Sami.
2011-02-10 11:58
Hoppas verkligen inte Fabregas kommer till Barca. Han får gärna stanna kvar i England.
Barcelona el Flaco
2011-02-10 11:53
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Det stämmer, men i fallet med Cesc nu är det mest rykten om att Real Madrid är ute efter honom som har florerat, medan Barça ligger relativt lågt. Faus har ju satt en tydlig gräns för budgeten och både Sport och MD skriver idag att en värvning av Fabregas ser komplicerad ut.
Annons: