/spanien/barcelona/forum/13408.aspx/spanien/barcelona/forum/13408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2011-01-09 00:37
Alltså det är ju helt otroligt hur låg nivå det hålls i puertan :S Alltså bokstavligen OTROLIGT.
Vi vann visst ligan förra året pga domarna... vissa behöver ju verkligen en wake-up call med tanke på hur många straffar Real har fått för att CR7 ska få hålla jämna steg med Messi och för att Real ska hålla jämna (nåja) steg i tabellen med Barca
Barcelona el Flaco
2011-01-09 00:36
Rambla: "Messi fick sitta på läktaren, för även han var tillbaka från en långvarig skada. Det var han väldigt besviken över då."

Jag minns att Messi var så pass besviken att han inte deltog i firandet efteråt eftersom han inte kände sig delaktig i segern. Senare samma kväll anordnade klubben en fest i en avläsgen plats i Paris. Ronaldinho var där i endast ca 15 minuter och den ende han ville få tag på var Messi och få honom att inse att han hade varit betydelsefull och att han skulle få spela i nästa Champions final.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-09 00:35
Barcelonistas
Ja men de är Real-fan , vad förväntar du dig av de egentligen?
Säger du snö är vit så kmr de säga nej den är svart.
Deras tränare passar perfekt för den där clown klubben , han förlorar för första gången i hans karriär med 5-0 och han säger nej det är ingen utklassning efter matchen. Men när han vinner något är han världens bästa tränare enligt honom själv. ;)
The Special Five
2011-01-09 00:35
Hahaha Pedro Leon är nog bland de mest tragiska personerna på SF(då är man verkligen patetisk), killen har inga vänner och bor typ i puertan. Tycker faktiskt lite synd om honom, livet kan inte vara lätt för stackarn
Real Madrid CS
2011-01-09 00:34
-Gio Style-

Visst var den klockren? Har du kanske till och med svar?
Barcelonistas
2011-01-09 00:34
1 månad kvar i stort sett för cl ska bli 2 roliga matcher mot arsenal
Barcelona Rambla~
2011-01-09 00:32
Frodo

Jag orkar bara inte med det. Blir bara irriterad när jag ser skiten som skrivs av alla klantarslen.
Barcelona Rambla~
2011-01-09 00:31
Xavi petad i Paris? Skitsnack, han var precis tillbaka från sin korsbandsskada och hade knappt matchtempo i kroppen. Det hade varit tjänstefel att starta honom i en sådan viktig match. Messi fick sitta på läktaren, för även han var tillbaka från en långvarig skada. Det var han väldigt besviken över då.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-01-09 00:30
Varför ska nån ta åt sig när p:12or som sitter bakom skärmen och snackar en massa skit när dom inte ens har sett vart ända domare gett Real fördelar. Jag rekommenderar igen in o läs i puertan om ni har tråkigt och vill skratta. Ska fixa popcorn och läsa varje inlägg.
Barcelona Frodo
2011-01-09 00:29
Rambla~

Jag lyckades faktiskt hålla mig borta från Puertan i nästan ett helt år förut. Detta pga att jag oftast blev frustrerad över allt skit som skrevs där. Men för ett tag sedan började jag läsa där igen men mest pga av humorn. Man skulle kunna bli rik genom att sälja en bok med alla humoristiska inlägg som skrivs där.
Barcelona Gio Style
2011-01-09 00:28
1.70-ligan/
Ja, egentligen förstår jag inte varför han klagar. Puertan är ju stängd för allmänheten, de kan ju komma in hit och kommentera eller ge svar på tal.
Skriver man så mycket bullsh*t och dumma barca-kommentarer är det väl klart att man får ett PM då och då =) Jag har inte hunnit göra detta än....
Barcelona Rambla~
2011-01-09 00:27
Jag svor också åt Messi när hans instick och dribblingar inte lyckades. Dock ska man komma ihåg att det var ytterst nära flera gånger att han runnit igenom efter sina dribblingar. Försöker man inte så lyckas man heller inte. Trots att han inte är toppform så ser man att han nästan alltid tar press när han blir av med bollen.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-09 00:27
Och sen borde alla få det klart för sig. Xavi var inte petad i CL-finalen 06'. Jag har läst på flera ställen att hans dipp i karriären var när Rijkaard petade honom mot Arsenal. Bla bla bla.

Xavi sade till Rijkaard att han inte kunde spela. När Rijkaard frågade hur han mådde.
Barcelonistas
2011-01-09 00:26
de roliga är att mupparna tycker vi har det enklare i våra matcher. dom har tydligen inte inset att detta Barcelona är nästan helt oslagbara.

vafan ska lag som depo,levante, etc göra när topplagen blir fuckade av oss? jag snackar inte bara om lagen i spanien utan i cl ochså.

Bayern,Lyon,Real,Man united,inter,Arsenal är bara nåra lag som losat med 4-0,5-0.

Sen tycker jag att de är tvärtom vi har betydligt svårare i våra matcher då vi alltid måste ta oss förbi både en fett jävla buss och ett flygplan...
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-09 00:26
Hehe, gick och läste runt lite i Puertan.. Det är lite lustigt att "Pedro Leon" ojar sig över att han får PM från en del cúles (inte mig dock) när han spyr ut sitt hat över Barca inne i puertan. För jag antar att det är fler än jag som får ett obligatoriskt PM från honom såfort man rubbar den vackra madrid-fasaden lite grann?

Men det mest fascinerande är väl ändå hur killen kan hinna med att läsa ALLT som skrivs här inne så gott som varje dag^^
Barcelona Rambla~
2011-01-09 00:23
Jag förstår inte vad ni ska in på Puertan och läsa? Det är väl samma visa vareviga dag där inne? Gnäll gnäll, överdrifter och en massa lögnaktiga påståenden. Själv har jag nog inte varit där inne och läst på över ett halvår.
Barcelona B-Guden
2011-01-09 00:22
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Messi tappade mycket boll idag, men ett mål 2 assist endå kan man säga halvdan insats från honom det säger vilken lirare han är.

Han är en spelare som gillar att utmanna och då tappar man lite mer boll sen sakna han nån att köra vägspel med idag så blev lite mycket dribbel och boll tapande idag :)
Barcelona Frodo
2011-01-09 00:22

Yes, Messi och flera andra gjorde ingen bättre match. Skönt med 3 poäng hursomhelst.

För övrigt var inte Xavi petad av Deco. Xavi har varit ordinarie i ca 10 år nu. Däremot hade han en långtidsskada under en period när Deco var här och det är så man kan förklara hans frånvaro under den tiden.
Barcelona älskabarcelona
2011-01-09 00:21
Frodo
Chipsen , colan och pizzan ligger framme nu . Ligger på min soffa och skrattar åt varje inlägg inne på Puerta . Tror att alla behöver någon som kan stötta dom. Börjar tycka lite synd om dom . Ajja nu inväntar jag på nästa inlägg för att få mig ett gott skratt .
Barcelona Gio Style
Saxat ur puertan
"Jag förenklar min ursprungliga frågeställning: Varför behandlas Messi och Iniesta som kattungar när Ronaldo åker på så mycket spö varje match så att man får ont i soffan? "

Jo visst...
Barcelona DM1982
Vad kan oddset för en Real-straff imorgon vara? Det kan väl inte ens vara spelbart, man får väl max pengarna tillbaka.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-01-09 00:20
el Flaco

Tackar för dem snabba svaren. Ska inte störa längre ;)
Barcelona el Flaco
2011-01-09 00:18

Nej inte riktigt. Under Rexach och Van Gaals andra etapp var Xavi i stort sett given i startelvan. Det var bara under inledningen av Rijkaards sejour som Xavi inte fick spela, men det var mer Gerrard och Cocu som fick speltid på Xavis bekostnad.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-09 00:18
Håller med om masken. Underbart spel idag. Han ersätter Busqi helt perfekt och han spelade nästan på samma sätt som honom. Det är skönt och veta att vi har två stycken sådana städare som ligger nästan på samma nivå. Vad snyggt han kom flera gånger för att plocka bollar från Valdes när Pique och Puyi var markerade. Och helt lugn spelade vidare utan att klanta.

Abidal fortsätter spela otroligt bra. Han är plötslig överallt, på kanten, i vår box, upp i anfallet, och jäkla vad han är snabbt tillbaka när Braca tappar bollen. Det ser ut att vara hans bästa säsong i klubben, om det fortsätter på samma stil.

Adriano är inte helt säker med bollen, men han har skött sig bra, tycker jag. Han är snabb och han lyckades bromsa några anfall mha sin snabbhet. Han är bra med båda fötter. Det visste vi redan, men det är kul att set det återigen.

Helt imponerade att kunna vinna stort på borta plan utan Xavi och Alves. Jag trodde på en jämnare kamp när jag såg startelvan. Men det beror på att Messi är fotbolls geni. En spelare från an annan planet.

Jag räknar inte med att poängförlust för marängerna imorgon. De är alldeles för bra hemma.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-09 00:17
Sportings reserver gjorde det bättre än Madrid mot oss och de förlora bara med 1-0.
Barcelona Frodo
2011-01-09 00:17
Ett råd till alla cules som läser vad som skrivs i Puertan. Bli inte arga över det som skrivs utan se det bara som komedi. Fram med chipspåsen och skratta över deras inlägg för de bidrar med humor i världsklass.
Dani Alves.
2011-01-09 00:15
Haha så otroligt mycket man skrattar när man läser i Puertan haha läs lite nu så får ni ett gott skratt efter denna fina match ikväll :) Måste vara sorgligt för Real och deras fans att få jaga tills ligan är slut men ändå ska dom stå titel lösa :)

Så jävla skööööönt !
Barcelona el Flaco
2011-01-09 00:15
Lol åt att Sportings reserver bjöd på mer motstånd än Real Madrids stjärnspäckat startelva. :P
Barcelona el Maestro!
2011-01-09 00:14
Hehe, rubriksättningen i Marca kanske sammanfattar Barca ikväll?

"SE PASEA EN RIAZOR Y HACE PLENO DE VICTORIAS FUERA
Deportivo 0-4 Barcelona

Un Barça de Oro"
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-01-09 00:14
el Flaco

Vilken ålder och vilket år lämnade Pep Guardiola?
Var inte Xavi petad ett tag under Decos tid också? Anledning till frågorna är för att han har ju gjort 550 matcher, och det är jävligt mycket. Och då fick jag tänka på att han inte ens fick spela i början av karriären, och sen om jag inte minns fel var han väl petad under Decos tid en del? Även om Deco inte var i Barcelona någon längre tid.

Frodo
Kollade på matchen mellan 45-60 typ, och under den tiden så tappade Messi bort väldigt många bollar med enkla passningar. Och sen kollade jag lite på slutet också, och där tappade han också bort bollen ett par gånger.
Annons: