/spanien/barcelona/forum/13405.aspx/spanien/barcelona/forum/13405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-02-12 13:30
Hyder

Det jag menar är att det är onödigt att kasta in Puyol i hetluften då Abidal, som du säger, gjort det helt utomordentligt som mittback i kaptenens frånvaro. Självklart är det allra bästa alternativet att både ha Puyol & Abidal på planen samtidigt, men då vi just nu har en fungerande defensiv känns det lite väl vågat att ändra på det i en sådan match. Fast jag vet att Puyol i och för sig aldrig skulle göra bort sig, men det är en helt annan femma. Bättre att låta honom komma in i gamet igen mot Athletic nästa helg då han dessutom ska vara helt frisk. Vi vet inte hur återställd han är ännu, men det vore onödigt att riskera någonting.
elbraco
2011-02-12 13:20
Manchesterderby snart - finns det några bittrare personer än de som skriver Citys krönikor? Jag har inget alls emot själva laget (tycker tvärtom de har ett spännande lag) men läser man det redaktionen skriver så blir man fan förvånad, de svingar verkligen mot allt och alla som har något med United att göra. Läs artikeln (inte bara denna - dessa sorts artiklar kommer ALLTID upp inför ett Manchesterderby) jag länkar så kommer ni märka att de inte ens försöker göra något "roligt" av det eller grundar det på något riktigt.
Vi Barcafans brukar ju skämta om typ Guti och Gago, samma sak som Realfans inte direkt hyllar Busquets osv, men det City skriver dryper verkligen bara om bitterhet och försök till att håna eller förnedra United utan direkta grunder.

Tycker det är tråkigt att de bara är ute efter att håna United, det vore en annan sak om man försökte få in lite humor i det hela men de kanske hellre vill spegla den brittiska mentaliteten.
Barcelona Hyder
2011-02-12 13:13
addeh

Grejen är ju att Puyol nästan alltid ligger rätt. Jag tycker till och med att han har blivit bättre med åren. Abidal som västerback betyder att han samtidigt är städgumman bakom Puyol. Det har vi sett i många matcher, speciellt under förra säsongen där jag tyckte att Aby var en av de bättre i laget när han väl var frisk. Men Abidal som mittback är ju helt otrolig också, förmodligen bättre än de flesta mittbackar i världen om vi tittar dagsform.
Atlético addeh
2011-02-12 13:10
Hyder & elbraco

Då vi har en av lagets i särklass snabbaste spelare i form av Abidal att täcka upp bakom Maxwell så är jag inte alls orolig för vad Walcott ska uträtta.

Hetfield

Äh, Messi vill alltid spela och då får han det. Svårare än så är det inte. Tror knappast ha har något "avtal" med Pep som säger att han måste spela 90 minuter varje match. Att han spelar från start i varje match tycker jag inte är mer än rätt, men när han gjort 2-3 mål och Villa inget kan man tycka att Pep borde byta ut Messi, vilket aldrig har inträffat...
elbraco
2011-02-12 13:03
addeh

Jo jag håller med dig om att man borde spela Abidal istället nu när du säger det, men isåfall resulterar det i att Maxwell kommer möta Walcott och det gick som alla vet mindre bra förra gången. Vi lär slå Arsenal ändå men för min del känns det mer hundra procentigt om Puyol är på mitten och Abi på vänsterkanten.

AndreD
Inte optimalt kanske men det är inte Real vi möter :P men jag håller med dig. Afellay förtjänar all speltid han kan få nu. Speaking of which, jag fick just ett fanmail från Barcelona och till och med där stavar de hans namn fel.
"From Affelay to xxx". Herregud, AFELLAY stavas det #språkpolisen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-12 12:59
addeh

Ibland undrar man om Messi har nakenbilder på Pep som han hotar med, det är inte ok att han spelar varje match. Ibland måste man bänka stjärnan, även om han inte vill det.
Barcelona Hyder
2011-02-12 12:57
RAC1 brukar inför varje match ta upp möjliga startelvor. Den senaste jag såg så trodde man att Piqué och Iniesta vila. Busi skulle då agera mittback, Keita på mitten tillsammans med Xavi och El Jefecito och resten som vanligt. Det är lite väl överdrivet att spela med Busi som mittback även om det vore riktigt fint för Piqué att få vila lite efter hårt matchande.

Jag är lite orolig för hur Maxwell kommer hantera Arsenals snabba högerflank på onsdag. Han är en bra vänsterback som gjort det hur bra som helst egentligen hos oss. Men en Walcott mot en inte allt för snabb Maxwell i ett omställningsläge känns inte riktigt bra. Vore fint en ledare som Puyi i backlinjen (tycker inte att han ska riskera något dock) och en Abidal som får springa sig lös på vänsterkanten.
AndreD
2011-02-12 12:55
elbraco

Masken tillsammans med Keita? Det där är nog det sista vi vill se igen ;)

Tycker man ska vila någon av Xavi, Iniesta och börja med Afellay på mittfältet. Värt att testa i en sån här match.
Atlético addeh
2011-02-12 12:54
elbraco

Det är fortfarande oklart om el capitán kommer bli spelklar till tisdag, men det mesta talar mot. Men även om Puyol skulle bli redo för spel tycker jag det vore onödigt att starta med han mot Arsenal av den enkla anledningen att vi redan har en välfungerande defensiv. Abidal är just nu vår bästa mittförsvarare och Maxwell gör aldrig bort sig på vänsterkanten. Bättre att låta Puyol komma in i spelet lite innan han direkt slängs in i hetluften.
Atlético addeh
2011-02-12 12:50
Hetfield

Hehe, Messi kommer aldrig bänkas. Men jag håller med dig om att han gott och väl kan bli utbytt vid en stabil ledning. Han har redan spelat mycket på sistone och några minuters extra vila inför tisdagens stormatch mot Arsenal vore välbehövligt.

Busquets är väl den enda av de ordinarie startspelarna som kan tänkas vila ikväll. Möjligen Xavi eller Iniesta och låta Keita spela, men det är det sista jag hoppas på.

Bästa möjliga startelva fast Mascherano istället för Busquets låter primadonna i mina öron. Skulle dock inte bli förvånad om Pep väljer att slänga in både Milito & Keita från start...
elbraco
2011-02-12 12:49
Hoppas också Masken startar. Helst Keita med istället för Xavi men han brukar ju ta Iniestas plats, och vi behöver inte en ordinarie startelva för att slå Sporting.
Någon som har några nyheter om Puyol, hinner han bli frisk till Arsenalmatchen?
PedroRodriguez
2011-02-12 12:33
Hombre

Nja, inte usel men han har faktiskt aldrig spelat en VM match. Han togs ut till VM-truppen Världsmästerskapet 62 men skadade sig strax innan turneringen börjat. Det blev heller inget VM -58, fyra år innan då Spanien misslyckats med att kvalificera sig dit. Han har inte spelat något stort mästerskap med landslaget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-12 12:25
Hoppas Mascherano startar. Jag vill att argentinaren ska få mycket speltid så att vi på så sätt håller igång honom ifall Busquets skadar sig. Nu är det perfekt att låta Masken spela och vila Sergio inför den viktiga uppgiften på Emirates.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-12 12:15
Pep, ta ut Messi om vi leder! Det sista vi behöver är en trött Messi som går runt och lunkar, släng in Afellay redan i början av andra halvleken. Eller varför inte starta med Afellay och ta in Messi om det behövs?

Det sista jag vill se är en sliten Messi.
Atlético addeh
2011-02-12 12:12
Känner mig lite nervös inför kvällens match med tanke på att det var landslagssamling i veckan. Förhoppningsvis blir det ingen repris av vad som hände den 11 september mot Hércules efter den onödiga landslagssamlingen, utan att laget ikväll är hundra procent fokuserade och går in med rätt inställning.
Barcelona Abbe.
2011-02-12 10:45
Mesut Özil "the next one"

Skrev du till mig? "Abbe" är korrekt stavning.

Jag skrev bara vad han sa, vart i inlägget kritiserade jag hans svar? Lugna ner dig lite.
Real Madrid Mesut Özil "the next one"
2011-02-12 10:29
Adde/

Vad förvänta du han ska svara då? nä vi ha ingen chans lika bra o lämna w.o.
Barcelona Abbe.
2011-02-12 10:22
Mesut Özil "the next one"

Han pratade om att Mourinho vet hur man slår Barça och att dem har lärt sig av 5-0 matchen, därför var han säker på att dem kommer stå som segrare i finalen.
Real Madrid Mesut Özil "the next one"
2011-02-12 08:31
Ni som undrar vad Ronaldo sa så finns intervjun på hemsidan.

Aftonbladet har vinklat i vanlig ordning

Han fick frågan " hur går de i cupfinalen"

där han svara " vi ska vinna och jag ska försöka göra mål"

Ett självklart svar...
Barcelona Barcamannen
2011-02-12 01:46
lite OT men man kan fan inte låta bli o beundras av denne foppa, vilken jävla levande legend.
elbraco
2011-02-12 00:51
Som Frodo skriver är det Patrik Sjögren som har skrivit artikeln.
Rankad som Sveriges sämsta journalist här inne :P
Barcelona Okter
2011-02-12 00:27
Det är som vanligt media som ska vrida och vända på allt. Han har säkert fått frågan typ "Vilka vinner ni eller Barcelona?" vad tror ni han ska svara? "Nej vi kommer lätt förlora vi har ingen chans."

Ganska uppenbart att han ska säga "Vi kommer att vinna matchen."
Barcelona Frodo
2011-02-12 00:19
Jag tycker inte att Ronaldo sa det på ett arrogant sätt. Det är Aftonbladet som sin vana trogen vinklar uttalandet. Det är Patrik Sjögren som skrivit artikeln. Alla hans artiklar är vinklade och lögner som han har kokat ihop.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-12 00:13
De diskuterade det i gårdagens Punto Pelota där de ansåg att han gav "fel" svar. Någon tyckte det var rätt, inte kan han säga "vi ska förlora", de andra tyckte mer att han borde sagt typ "vi ska försöka vinna" "Vi ska göra allt för att vinna" etc..

Nu var det en liten unge som ställde frågan till honom så jag förstår att Cristiano svarade på det sättet, men han borde valt andra ord.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-12 00:10
Khazalf

Va kan aftonblaskan ha så fel??
Barcelona Khazal
2011-02-12 00:08
Messidinho_10

Går du fortfarande in på den sidan? Vi, om någon, bör veta att allt som skrivs på bladet är vinklat på ett eller annat sätt. Inte minst efter dagens "Xavi-intervju". Dock har jag inte kollat in länken, så det kan vara något som stämmer.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-12 00:06
Har ni sett Cristianos senaste uttalande? Herregud alltså att han aldrig lär sig knippa käften..
Barcelona el Flaco
2011-02-12 00:03
Hombre/

Di Stéfano spelade i VM-62, han missade turneringen pga skada.
Higuain, Mi Jugador Favorito- "Hombre"
2011-02-11 23:48
el diablo//

Alfredo Di Stefano spelade för 3 landslag, Argentina, Spanien och Colombia. I Argentina gjorde han 6 mål på 6 landskamper, i Colombia gjorde han 4 landskamper 0 mål och i Spanien 31 landskamper 23 mål. Han spelade endast VM 1962 och det var för Spanien som han hjälpte att ta dit.

Jag vet inte om man kan kalla hans landslagskarriär för usel.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-11 23:46
Match imorgon, vad tror ni om startelvan? Bör vi spela med starkast möjliga eller ska vi vila någon inför Arsenalmatchen?

Personligen tycker jag vi bör starta så här:

Valdes
Alves-Abidal-Pique-Maxwell
Xavi-Mascherano-Iniesta
Messi-Villa-Pedro

Sen eftersom man inte kan tippa morgåndagens match på vanligt sett gör jag det här istället. ;)

Sporting Gijón-FC Barcelona 0-3
Annons: