/spanien/barcelona/forum/13402.aspx/spanien/barcelona/forum/13402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-01-09 14:03
Jag har ingen koll på hur pass effektiv C. Ronaldo är när det gäller frisparkar, men onekligen så är han väldigt skicklig. Man kan se hur han har tagit Juninhos metod till en ny nivå genom att även skjuta med kraft.

När jag ändå är inne på ämnet så rankar jag nämnde Juninho och Mihajlovic som de bästa frisparksskyttarna jag sett. De träffade i stort varje gång målet.

I Barcelona är det först och främst Rivaldo och Ronaldinho som sticker ut när det gäller den aspekten. Var verkligen imponerande hur Rivaldo kunde böja in sina kraftfulla skott med minimal ansats. Ronaldinho är förmodligen den med bredaste frisparksvarianter jag kan minnas. Hans repertoar innehöll allt.
AndreD
2011-01-09 14:02
Estadio Santiago Bernabeu

Vad fan har det med saken att göra? 9 av 10 av de 20 miljoner är små fjortistjejer. Tror du de kollar på fotboll?
The Special Club
2011-01-09 13:57
xavism

Nu är Ronaldo ingen Beckham och Juninho som brukade träffa målet i princip varje frispark. Ronaldo går på chans och satsar mer på att träffa bollen rätt och få den rätta skruven. Dem andra nissarna satsade mer på precision och känsla. Ronaldos frisparkar går antingen i mål eller åt helvete, därav kanske du har bildat uppfattningen utav att han inte är så himla bra.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-09 13:57
Estadio Santiago

Vem bryr sig, bara för att Justin Bieber har X antal miljoner views på youtube så betyder det inte att han är bra, det betyder bara att fjortisar gillar honom.

Som sagt, C.Ronaldo är en bra spelare, men ingen kommer att komma ihåg honom om 20 år pga. hans taskiga attityd och hans filmningar.
Messi kommer att bli ihågkommen som en av de bästa spelarna genom tiderna och en legend i Barcelona.
Barcelona xavism
2011-01-09 13:51
Är det bara jag som tycker att Ronaldo är väldigt överskattad när det gäller fri-sparkar? Jag säger inte att Messi är bättre men folk börjar överdriva med Ronaldos frisparkar. Vissa av hans frisparks mål är fantastiska men han ''strike-rate'' är dålig.
Estadio Santiago Bernabeu
2011-01-09 13:46
Hetfield- Megan Fox is a dude

Tala för dig själv mister, har man snart 20 miljoner fans på facebook(mer än Barca för övrigt) så är det en del som gillar honom.

När hans karriär börjar summeras så kommer det att finnas en hel del bra grejer att ta fram. Det gäller alla spelare som under sin karriär varit ogillade på något sätt så minns man alltid det goda dem har gjort. Om man inte heter Joey Barton givetvis. Jag tänker på spelare som Cantona, Roy Keane och Rivaldo för att nämna några.
Barcelona el Flaco
2011-01-09 13:44
Joan Gamper 1899/

Han har fått mycket speltid hittills och är i stort sett given i startelvan. Han känns definitivt som en framtid A-lagsspelare om han fortsätter utvecklas som han har gjort än så länge. Spelmässigt vet du säkert redan vad han kan prestera och bidra med.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-01-09 13:41
Kan någon berätta hur det går för Sergi Roberto i Barca B ? han är min favorit spelare i B-laget tillsammans med Marc Bartra och Marc Muniesa.
elbraco
2011-01-09 13:39
B-Guden

Fattar inte vad du snackar om. Puyol har aldrig varit den snabbaste, men att han har blivit långsammare håller jag inte med om. Han gjorde flera viktiga brytningar igår och höll samma klass som vanligt. Det känns inte riktigt som om du har följt han länge...

Förresten tycker jag Afellay får lite väl mycket kritik :P visst, han såg nervös ut men han tappade inte boll och passade inte fel. Dessutom hade han bara typ 10 minuters speltid, hur mycket kan han göra på det?
Kul att se Messis frisparksmål, killen bara fortsätter att utvecklas!
Barcelona Pep - El Míster
2011-01-09 13:34
Är träningen slut? FAN att jag missade den isåfall. Streamen funkar inte längre, eller?
AndreD
2011-01-09 13:26
1.70-ligan

De som startade matchen brukar köra gym dagen efter.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-09 13:16
Någon som vet vart Leo höll hus?
Barcelona Abbe.
2011-01-09 12:57
Kul att se att Pep lägger mycket tid på att få Afellay att komma in i det. Han håller i princip en föreläsning för honom nu, haha.
Barcelona el Flaco
2011-01-09 12:55
Lol åt när Xavi sköt bollen i ansiktet på Afellay.
Barcelona Abbe.
2011-01-09 12:54
Thiago trollar, Bojan nätar och Busquets lirar mittback.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-09 12:44
rekommenderar alla att kolla på länken jag skickade. Det är ingen vanlig träning, direkt
2011-01-09 12:29
Om ni har tråkigt så spelar Sampdoria mot Roma just nu, ni kan titta med engelska kommentatorer.
Barcelona 1.70-ligan.
Barcas träning LIVE för dem som vill se. Inför ett nästan fullsatt Mini Estadi :)
Barcelona Criff
Skillnaden mellan Ronaldo & Messi är stor. Ronaldo är enbart en bra spelare mot sämre lag. Så fort han möter ett lite bättre lag så funkar inte hans överstegsfinter längre och är väldigt lätt att stoppa.
Medans Messi leker lika mycket med typ Uniteds mittbackar och Levantes mittbackar.
Så Ronaldo kan få vara bättre på frisparkar :P Så kan Messi fortsätta avgöra stormatcher.
2011-01-09 12:03
Målen från igår.
2011-01-09 11:54
Förövrigt, grymt med "Kvällens awards" serien, de är väldigt underhållande , det tackar man för.

Jag har tjatat på det ett tag, men jag skulle verkligen vilja att redaktionen börjar med spelarbetyg. Ja ja, sist var det att "det blir för mycket tjafs", men om man kan tåla att ha öppet forum så kan man väl vara öppen för diskussion kring spelarbetygen.
2011-01-09 11:47
Man vaknar idag och ser att de flesta pratar återigen om C.Ronaldo. For real, vem bryr sig om honom?

Låt marängerna få tycka att han är en bättre frisparkskytt, det är de enda han kan skryta om när man jämför C.Ronaldo med Messi. Vilka tre var det som nominerades till världens bästa spelare? Inte var det C.Ronaldo i alla fall och vet ni varför?
Ingen gillar honom, ingen kommer att gilla honom och när hans karriär börjar dala ner så finns det inget kvar hos honom och han kommer att bli ihågkommen som en filmande diva.
Barcelona älskabarcelona
2011-01-09 11:26
B-Guden
Puyol har aldrig varit särskilt snabb .
Barcelona DM1982
2011-01-09 11:21
basaric

Man skäms åt alla Realfansens vägnar när man ser den där videon. Visst är killen exceptionellt bra men han filmar något överdjävulskt mycket. Det värsta är att han skulle säkert göra fler mål och vara mer respekterad om han stod upp på sina fötter och fortsatte mot mål istället för att filma. Det som även är riktigt trist är att han får så många frisparkar i farliga lägen, han har blivit något av en mästare på att utnyttja domarnas vekhet.

Det som är helt säkert är att han kommer gå till historien som en bra spelare men ännu bättre filmare. Det epitetet kommer Messi aldrig få, det är helt klart.
Barcelona B-Guden
2011-01-09 11:02
Satt och tänkte på puyol. var det bara jag som var orolig igår på hans spel helt okej brytningar men när det uppstog löp dueller fick vi tacka att pique tog resterna.

Han har förlorat sin snabbhet det tycker jag är farligt speciellt när vi har så offensiva uttrar som vi har. igår gick det ju bra för depertivo hade ju enbart ställt in sig på försvara hade en 2-3 spelare kommit med hade det blivit liffsfarligt när den där adrian hade bollen.
då vill man inte tänka på hur det kunnat sett ut dom dom verkligen sattsat framåt när dom fick tag i bollen.

Jag tycket Puyols bäst före datum är ute jag är säkrare med abidal som mittback.
Barcelona B-Guden
2011-01-09 10:26
Ayaz han har löpt så där rätt många gånger genom åren men aldrig blivit så ren som dom 2 senaste gångerna nån har väl hunnit och han har oftas passat in bollen till nån fri i mitten
Barcelona Sempre Culé
2011-01-09 08:23
Hur ser jag vilka matcher jag tippat och om jag tippat rätt? Man minns liksom inte alltid vad man tippat när det inte rör sig om pengar..
Barcelona Ayaz
2011-01-09 06:04
Vänligen missförstå mig ej mina bröder. Jag är inte ute efter tips. Har bara följt detta lag sen Stoichkov (vet att alla inte gillar honom) Men han är min landsman och en hjälte i Bulgarien.

Jag vill bara veta om jag är totlat ute och cyklar eller så finns det ett mönster. I så fall är det riktigt bra strategi från El Maestro.

Vem ska motståndaren se upp för Messi? Pedro? Villa Iniseta? Abidal?
Barcelona Ayaz
2011-01-09 05:40
Har ej följt ert samtalsämne. Men ville bara påpeka ett viktigt ändring i spelet. Om någon har skrivit angående detta innan då ber jag om förståelse för jag har inte läst detta underbara forum inom ett par dygn.

Men det vad jag vill berätta är att i sista tiden så ser vi Abildal som är målgörare. Det finns ett nytt spel som bugger på att han ska just vara där med sitt vänsterfot. Jag har aldrig sett nåt liknande anfallspel av barca där fokus ligger på abildal.

Ett exempel är mot espanyol 79 min. Det kan vara sammanträffande men samma sak händer i princip mot atletic och deportivo.

Är det här ett nytt system?
Överaskar Guardiola sin motståndare?
Ska vi börja tippa på Abildal som målgörare?

Vad säger ni?
Real Madrid Club de Fútbol
2011-01-09 04:57
Hahaha ahh det är endå sjukt att han SPRINGER ifrån alla galna glidtacklingarna efter honom också....
Annons: