/spanien/barcelona/forum/1340.aspx/spanien/barcelona/forum/1340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2016-03-20 00:05
Simeone har helt rätt tycker jag. I NHL så struntar dom i vad vi i Europa har för tid. Vill vi kolla så får vi anpassa oss. Sen såklart kan man lägga vissa matcher tidigare men inte varje helg att vi ska behöva spela kl 16.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2016-03-19 23:09
@Vlom:

Första dagen på länge som Ronaldo inte nämndes härinne men du var bara tvungen att skriva om honom...

Förövrigt varför spelar vi kl 16:00 varje vecka. Så jäkla frustrerande! Vill ha en kvällsmatch!
Vlom
2016-03-19 22:47
@[Carles Puyol 5:

Cristiano Ronaldo gör också en hel del av sina assists tack vare just misslyckade skottförsök.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-19 22:38
Finns bara en spelare i världen som luckas göra en sån omöjlig assist - Dzeko är namnet på allas läppar hahahahaha. Helt misslyckad skott blev total lyckad assist herre Gud, tur är förnamnet för Dzeko hahahaha.
Barcelona the cameroonians
2016-03-19 21:47
[QUOTE=the cameroonians]Katastrofal första halvlek av B-laget som ligger under med 0-2. Fyra gula kort och tränaren Gerard uppvisad på läktaren som grädde på moset efter vilda protester. Skärpning i andra? [/QUOTE] Barça kom inte närmare än en reducering och förlorade därmed sin andra raka match efter att tidigare gått obesegrade i åtta raka innan dess. För att göra saken än värre så drog såväl mittbacken Tarin som Samper på dig skador samtidigt som Fali och Romera är avstängda i nästa match. Play off ser avlägset ut just nu, men serien är jämn och mycket kan ff hända. Lär dock bli fler förändringar i truppen i sommar för det verkar vara den enda lösningen på framgång för Pep Segura och Gerard Lopez.
Vlom
2016-03-19 21:25
@enkos:

Jag har nyss kollat upp statistiken gällande matcherna mellan oss och Atlético de Madrid under de senaste två säsongerna.

Under de senaste 6 matcherna (totalt i ligan och cupen), har Barcelona gjort 12 mål medan Atlético har gjort bara 5 mål. Vi snitta alltså 2 mål per match medan motsvarande siffra är alltså 0,41 mål per match. Dessutom har Barcelona har vunnit samtliga av dessa 6 matcher.

Atético de Madrids försvar må vara imponerande, men det är inget som vi tycks ha problem med ända sedan Lucho tog över.
Barcelona Barcelona4
2016-03-19 20:52
Kan någon med Aftonbladet plus klistra in den här artikeln?
Barcelona B-Guden
2016-03-19 20:51
Tycker Simone har helt rätt, inget land, liga eller cup ska anpassa sina tider till några andra länder för dom har annan tid.

Sen kan ni ju inte jämföra Bayern med Atletico, Bayern har både mycket breddare trupp och bättre spelare, Atleticos spelsätt kräver 100% grov jobb av samtliga.
Barcelona DM1982
2016-03-19 20:43
[QUOTE=Vlom]Bayern Munchen spelade 120 minuter mot Juventus under onsdagen d.v.s. bara en dag efter matchen mellan Atlético de Madrid och PSV. Guardiola och hans mannar hade inga problem att ta en trepoängare borta mot Köln trots att matchen började klockan 15:30 medan Sporting Gijón vs. Atlético Madrid började klockan 16:00... Simeone är mycket väl medveten om att han inte kan använda ursäkten "de har större budget" utan tar till denna ursäkt istället. Löjligt sagt från Simeone... [/QUOTE] Bayern vann bara med 1-0 och Köln hade sina chanser. Det var inte helt utan problem som Bayern vann men jag förstår din poäng.
Vlom
2016-03-19 20:39
@enkos:

Bayern Munchen spelade 120 minuter mot Juventus under onsdagen d.v.s. bara en dag efter matchen mellan Atlético de Madrid och PSV.

Guardiola och hans mannar hade inga problem att ta en trepoängare borta mot Köln trots att matchen började klockan 15:30 medan Sporting Gijón vs. Atlético Madrid började klockan 16:00...

Simeone är mycket väl medveten om att han inte kan använda ursäkten "de har större budget" utan tar till denna ursäkt istället.

Löjligt sagt från Simeone...
2016-03-19 20:19
Katastrofal första halvlek av B-laget som ligger under med 0-2. Fyra gula kort och tränaren Gerard uppvisad på läktaren som grädde på moset efter vilda protester. Skärpning i andra?
Barcelona enkos
2016-03-19 20:09
"Det är glädjande att folk i Kina tittar på oss" säger Simeone sarkastisk om spelschemat och syftar på en tidig match idag trots att laget spelade CL i veckan. Han gratulerar dock Gijon till en fantastisk match och tillägger att Atletico är ännu längre bort från ligatiteln.
Barcelona DM1982
2016-03-19 20:08
Las Palmas vann över Sociedad på bortaplan. Det bästa med det är att Espanyol mer och mer riskerar att åka ur. Drömscenario är att Espanyol får köra en pasillo för Barça och i samma match skickar vi ner dem till segunda.
Vlom
2016-03-19 19:47
@enkos:

Självklart ska man vara orolig över Real Sociedad på bortaplan.

Pep, Tito, Tata och Lucho har alla fått vända hemåt från Anoeta utan att bärga tre poäng ända sedan de blev uppflyttade för ungefär 6 år sedan.

Vi kommer att få se en helt annan Real Sociedad när de väl ställs mot oss.
2016-03-19 19:38
Mer la Masia; Har ni inget för er i morgon klockan 12 så gå in på Barças Youtube-kanal och kolla in derbyt mellan Juvenil A och serieledarna Espanyol i Division Honor. Förra helgen stod Aleña över pga av avstängningsrisk, så han lär vara sugen värre.
2016-03-19 19:34
B-lagets toppmöte mot Reus startade nyss. Samper och Kaptoum startar som innermittfältare. Måste bli tre poäng ikväll om hoppet om playoff ska leva på riktigt.
Barcelona Junta Dimision
2016-03-19 19:29
@LeoMessi:

Han fick en fraktur i foten som har hållit honom borta från spel den senaste månaden tyvärr. Han ska dock vara tillbaka i början av april verkar det som.
Barcelona DM1982
2016-03-19 19:28
[1/2] Squad (vs Villarreal): Bravo, Ter Stegen, Vidal, Alves, Pique, Bartra, Mascherano, Mathieu, Adriano, Alba, Busquets #fcblive [2/2] Squad (vs Villarreal): Rakitic, Sergi Roberto, Arda, Munir, Messi, Suarez, Neymar #fcblive
Barcelona LeoMessi
2016-03-19 19:18
Förresten vad händer med traore? Känns som att Munir har större chans att slå sig in barcas startelva än Adama i aston villas bänk.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-19 18:44
Enkos - även med dom så hade vi vunnit klart tror jag. Atletico har inte imponerat på mig dom kan spela mycket bättre än vad dom gjort. Det har varit lite för defensivt tycker jag man saknar deras snabba omställningar. Nu skapar dom knappt chanser längre.
Barcelona enkos
2016-03-19 18:41
Många här som är oroliga för matchen mot Sociedad. Kan säga att årets Sociedad har ingen chans mot oss.
ps. Las Palmas missade straff mot just Sociedad borta, matchen pågår.
Barcelona enkos
2016-03-19 18:38
Hur ska Atletico försvara sig på Camp Nou mot MSN med både Godin och Gimenez borta ? Även med de tvivlade jag aldrig på att vi skulle göra 2-3 mål. Nu utan de dessutom tror jag på att vi kommer att avgöra i första matchen redan.
Vlom
2016-03-19 18:24
@enkos:

Jag antar väl att det är missen i länktipset som du pratar om?

Carlos Castro gjorde åtminstone 2-1 målet så han lär inte gråta sig till sömn för det :)
Barcelona Liunil Masse
2016-03-19 18:07
[QUOTE=Rambla~]Ni tror inte RM nu hoppas på att Barca och Atlético får lägga mycket kraft på CL-mötet och slappnar av lite i ligan? Jag menar, förlust i morgon vilket är fullt möjligt så är avståndet nere på 9p till RM. Ett bra resultat i el Clásico för RM har de plötsligt lite kontakt. Sen ska Barca även åka till Anoeta i San Sebastian och vi alla vet hur det brukar se ut där. Annars ser det onekligen bra ut, jag är bara lite orolig för att Barca ska ta lite för lätt på matcherna i ligan i och med sitt försprång. Det har hänt förut. [/QUOTE] Jag håller med dig, vi får inte slappna av. Finns några tuffa matcher kvar MEN det finns ingen chans att Real tar full pott resterande matcher med det spelet de visat upp hela säsongen.
Tiki-Taka
2016-03-19 18:05
Madrid tar aldrig full pott i ligan. Ligan är vunnen
Barcelona Rambla~
2016-03-19 18:04
Ni tror inte RM nu hoppas på att Barca och Atlético får lägga mycket kraft på CL-mötet och slappnar av lite i ligan? Jag menar, förlust i morgon vilket är fullt möjligt så är avståndet nere på 9p till RM. Ett bra resultat i el Clásico för RM har de plötsligt lite kontakt. Sen ska Barca även åka till Anoeta i San Sebastian och vi alla vet hur det brukar se ut där. Annars ser det onekligen bra ut, jag är bara lite orolig för att Barca ska ta lite för lätt på matcherna i ligan i och med sitt försprång. Det har hänt förut.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-19 17:59
SPORTING GIJON <3
Barcelona enkos
2016-03-19 17:56
Jag unnar Gijon att de hänger kvar i ligan, inte bara pga segern idag utan för deras fantastiska publik.
Barcelona DM1982
2016-03-19 17:56
Enda tråkiga för mig är att jag ska kolla på Barça mot Valencia på plats. Risken känns rätt stor för en b-uppställning om ligan i princip är vunnen. Avdelning tycka synd om mig själv. Fixar Barça sin match imorgon så är det ett gigantiskt steg mot ligavinst.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-03-19 17:50
Ojojoj! Atletico förlorade, så nu gäller det för oss att göra vårt jobb och kamma hem 3 poäng imorgon, då har vi säkrat ligan. 11 poäng ner till atletico, det släpper vi aldrig på 8 matcher. Men först ska jobbet göras imorgon.
Annons: