/spanien/barcelona/forum/134.aspx/spanien/barcelona/forum/134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-10-23 19:40
Barclasico

Är det någon gång Messi borde göra såna saker så var det fan igår.
Jag kollade på en halvtaskig stream, samt så orkade inte mina nerver längre. Missade alla härligheter.

Barcelona Barclasico
2016-10-23 19:29
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Målgesten var tyvärr mer riktad till kameran bakom målvakten.
2016-10-23 19:14
Idag var första gången jag hejade på Chelsea i hela mitt liv bara p.g.a att man inte tål den pajasen. They scorre a goal i first sekend. Then we were close to score 1-1, and they score 2-0. After that we were close to scorre 2-1, Chelsea score 3-0. Then we were close to score 3-1, then Chelsea score 4-0. In the last min we were close to scorre 4-1, then Chelsea scorre 5-0. (Det roliga här är att Chelsea gjorde aldrig 5.e målet) (Sorry, felstavning på engelskan) Ni som är lite äldre här. Finns det någon tränare i längre back i tiden, mm låt oss säga under 80 eller 90-talet som så många människor avskyr? Det har gått så långt att jag kallar för folk Mourinho när jag svär till dem. Då är det det värsta jag kan säga till någon :-P Du är en Mourinho.
2016-10-23 19:04
@El Pistolero #9:

DÄR AV MESSI SKICKADE en slängkyss till D. Alves ?
Missade det i matchen, men såg en bild på det.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-23 19:02
Valencia goalkeeper Diego Alves to Messi before the latter scored the penalty: "I've already stopped you, do you remember, do you? [MARCA]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
2016-10-23 19:02
Vad i helvete var det för jävla mål Kevin Prince-Boateng gjorde nyss?!
Barcelona neymar JR
2016-10-23 18:54
Mourinho som lipar efter contes respekt, göm dig din pajas.
Flavia
2016-10-23 18:42
@El Tridente:
Vi sågs (och betraktas fortfarande) som ett av tidernas allra bästa lag någonsin under Pep-eran så man får nog säga att det var ett helt ok facit under hans tid i RM.
Barcelona Shanghai
2016-10-23 18:40
Härligt att Atlético de Madrid torskade. Det här poängtappet är viktigt för oss. Bara vi ger allt vi har kommer vi vinna ligan hoppas jag och att vi bryter förbannelsen på Anoeta och andra borta arenor.

Visca el Barça!
Barcelona El Tridente
2016-10-23 18:31

Chelsea 4-0

Mourinho är ingen tränare längre. Han har haft sin lilla tur, nu lyser det igenom hur dålig han är. Han var extremt dålig i Chelsea nu senast också. Vann inte ett skit med Real heller förutom 1 liga och 1 cup titel.

Barcelona neymar JR
2016-10-23 18:30
4-0 nu Kört för Barcelona ifall real får tuchel? Haha snälla
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-10-23 18:20
Hahahaha Chelsea har lekstuga mot MouUnited. 3-0 OBS
Flavia
2016-10-23 18:10
@Blaugrana91:
Va? Självklart ska man hoppas på att Sevilla tar 3 poäng mot ett lag som är numera bland favoriterna i kampen om att vinna La Liga, något som det andalusiska laget lyckades med.
Barcelona Ribohn Fan
Man väntar fortfarande på en match den här säsongen, när samtliga gör en bra match. 4-5 spelare gör godkänd match resten underpresterar.
Igår Umtiti första halvlek strålande, Mascheranos andra halvlek strålande och MSN godkänt.
Dem två senaste matcherna har vi enbart vunnit på tur med hjälp från motståndarna och domarna.

Hur kommer det sig att vi spelar så mycket sämre den här hösten än förra hösten. Självklart är det flera faktorer, så som skador, rotation, men två saker ser jag som största orsaken.

Laget fysiska form är betydligt sämre än tidigare säsonger.
Enbart Neymar och Alba som har löpstyrkan, explosiviteten och snabbheten kvar. Man märker på t ex Messi och Iniesta att dessa ingredienser har blivit sämre. Iniestas skada igår såg man tydligt detta.
Albas(och övriga)skada kan också fundera på vad det kan bero på.

Det andra är vårat sätt att spela det som El Pistolen redan har framfört och jag gjort tidigare. Lucho väljer i år att hålla backlinjen låg och alltid ligga kvar med 3 offensiva anfallare. Alltså ett långt lag utan mittfältsspel. Det spelet gillar inte Iniesta och helst Busquets, som behöver ett kompakt lag med press och understöd. Hans fysik blir synad annars.
Lucho har senaste åren enbart köpt mittfältare, som helst vill backa och täcka ytor och vill ha boll på fötterna.

Men vi har ju MSN, därför kommer vi vinna matcher och titlar.
Och en blir glad! Lagerbäck!

De bästa hade varit om Bilbao maskar hela matchen igenom och får med sig kryss.
Barcelona Gabriel
2016-10-23 18:09
Kröjff Tack för det inlägget. Vacker jämförelse med Ali!
Flavia
2016-10-23 18:05
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Mycket fint att Sevilla sätter käpparna i hjulet för Atleti, önskar att Bilbao gör detsamma för marängerna senare ikväll.
2016-10-23 18:02
BVB Chairman said Real Madrid are eyeing Thomas Tuchel. The next level for Perez, after many players now signing a coach that’s a Barça fan. Behåller vi Lucho och låter Real Madrid ta Tuchel så är det kört för vår del dom kommande åren.
2016-10-23 18:01
Kröjff Så sant så. Blir faktiskt ledsen över att Man City spelar mer som Barça än vad vi gör, if that makes sense.
Barcelona neymar JR
2016-10-23 17:48
Sevilla blir verkligen att räkna med, dem har en fantastisk bra trupp den här säsongen. Tränaren är det inga fel på heller...
Barcelona Shqipe9
2016-10-23 17:47
Sevilla blir svåra att slå på deras hemmaplan vi måste verkligen vara på topp, Jorge Sampaoli har verkligen fått upp de på en grym nivå...
Barcelona Blaugrana91
2016-10-23 17:45
Fast bäst för oss hade ju varit ett kryss i den matchen.
Barcelona Shqipe9
2016-10-23 17:44
Tbx med Pedro tack !!! oj oj Sevilla leder 1 just nu i ligan
Barcelona Blaugrana91
2016-10-23 17:44
Sevilla tar ledningen mot Atletico och går därmed upp i topp.
2016-10-23 17:43
Sevilla gjorde mål jaa :)
Barcelona Barclasico
2016-10-23 17:31
Jag kan även skriva att Domarna i PL är så jävla "välutbildade". 99% rätt i alla beslut. Önska det fanns såna domare i LaLiga.!
Barcelona Barcadinho.
2016-10-23 17:28
Och på tal om Pep. Många skriver att han bänkade Kun Aguero mot oss för att han ville ha flera mittfältare på plan. Helt galet att bänka sin bästa spelare för taktikens skull. Ibland måste man anpassa taktiken till spel materialet och inte tvärtom.
Hans "feeling" kommer att skada mer om det fortsätter träffa fel.
Barcelona neymar JR
2016-10-23 17:26
Detta är pedro från 11/12 hans självförtroende är tillbaka.
Barcelona Barcadinho.
2016-10-23 17:24
Mourinho verkar vara slut. Han lyckas inte få spelare med, utan mot. Han levde ju mycket på inställning. Man kan inte låta bli att njuta av hans motgång.
Barcelona Barclasico
2016-10-23 17:24
neymar JR

Pedro är ruskigt bra idag!
Annons: