/spanien/barcelona/forum/13397.aspx/spanien/barcelona/forum/13397.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-01-10 11:02
Underbar video.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-10 10:46
Rabbinski

För det första, bra att du inte försöker provocera utan att du argumenterar för det du tror på utan påhopp.

För det andra, det finns ingen här inne som kommer att hålla med dig om att C.Ronaldo är bättre än Messi, ingen utanför Real Madrid kommer att hålla med dig heller. Även om du inte skulle acceptera det vi säger så kan du bara bläddra igenom statistik och även där är Messi bättre. Tänk på att de flesta av målen som C.Ronaldo har gjort är på frisparkar och straffar, medan Messi bara har gjort 1 frisparksmål.

Ja, C.Ronaldo är en bra spelare , jag ogillar honom som attans, men man är blind om man förnekar att han är en stor spelare, men han är samtidigt långt ifrån Messis kultstatus och spelintelligens.
Ta bort C.Ronaldos snabbhet så finns det inte mycket kvar.

Slutsats: Messi är bättre än C.Ronaldo, inte mycket bättre, men bättre.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-10 10:39
Cristiano mål per 92:a minut.
Messi mål per 89:e minut.

Plus fler assist
Barcelona Ronaldo11
2011-01-10 10:34
Spärrad pga. reklam. /Red
Barcelona barca kid
2011-01-10 10:18
Någon som vet när dom delar ut ballon d´or och om dom visar det på tv.
Barcelona älskabarcelona
2011-01-10 09:48
Messi - 26matcher ,28mål ,15 assist
Ronaldo - 28matcher,31 mål ,9 assist
Alla liga matcher , Champions league och cup matcher tillsammans
Jag har följt ronaldos och messis head to head summering på goal hemsida under ett bra tag nu . Där brukar dom jämföra dom match efter match . Ronaldos statistik syns klart och tydligt att han är inte så delaktig i spelet men han är effektiv och lyckas sno otroligt många poäng . Statistik messigt så har jag klart fått för mig att Messi vinner mer bollar tillbaka , lyckas komma förbi oftare , har så klart match efter match mer passningar på grund av Barcas typ av spel med.
Sedan Head to head matchen i Camp nou kan man inte kalla bara en match . Det är den matchen då man ska verkligen vissa . Messi har aldrig förlorat matchen i matchen mot Ronaldo ( 6 - 0 ) .
Barcelona Frodo
2011-01-10 09:39
Rabbinski - Hala Madrid

Ronaldo är inte bättre än Messi. Det har ingenting att göra med att vara enögd. Han är inte bättre. Tycker ni motsaten så får ni fortsätta tycka det på ert forum. Men kom inte hit och försök dra upp en sån diskussion här varje dag. Folk har blivit trötta på madridistas jämförelser om Messi och Ronaldo på det här forumet. Vi har inget behov att dra upp såna jämförelser här då vi faktiskt kollar på matcher. Ni kan fortsätta använda Pepes mål och annat skit er argumentation. Messi är bättre. Det är en väldigt stor skillnad men ni kan börja hypa upp vem ni vill precis som ni gör inför och efter varje el clasico.

I övrigt håller jag med dig om att folk från båda sidor gått över gränserna men frågan är varför ni alltid ska komma in hit och provocera? Ni har ju ett eget forum? Samma forum som inga andra kan komma in på. Ni kan fortsätta med er tro att ni är bäst och fortsätta med ert snack om att era spelare är bättre där.
Real Madrid Rabbinski - Hala Madrid
2011-01-10 09:35
älskabarcelona

Jag kommer inte kalla dig omogen eller något liknande, tjänar inget på det plus att det är alltid kul med lite diskussion.

Hur kan du påstå att han inte tillför något spelmässigt? Han har också gjort ett acceptabelt antal assist, och han var allt annat än anonym igår. Har de gjort lika många mål i alla turneringar tillsammans? Förstår inte riktigt hur du menar? Specifiera mer.

Head-to-head antar jag att du syftar på El Clasicó, där varenda spelare i Barcelona vann Head-to-head mot de på sina positioner. Men du kan inte basera allt på en match. Ronaldo har gjort sammanlagt 31 mål i år. Det är rätt fantastiskt!
Barcelona älskabarcelona
2011-01-10 09:29
Rabbinski
Kalla mig omogen , enögd och vad du vill . Jag håller absolut inte med om att Ronaldo är den bättre spelaren just nu . Utöver dom målen har har gjort så tillför han knappast något spelmessigt . Helt anonym under hela matchen . Sen så har dom gjort lika många mål i alla turneringar tsm . Messi har missat ett par liga matcher. Messis statistik i snitt är bättre tack vare hans assist också( Ronaldo har en del straffar med ) . Min summering är som målskyttar har man gjort typ lika många mål i alla tävlingsmatcher. Under matcherna syns Messi mer och tillför mycket mer . Head-to-head matchen vann messi solklart . VAD TALAR DÅ FÖR RONALDO!!??
Real Madrid Rabbinski - Hala Madrid
2011-01-10 09:19
Who's that chick och andra maridistas inne på Les Rambles. Hatar att se folk som er skriva. Varje år skriver ni; vi kommer krossa Barcelona, vi kommer göra si o så mot Barcelona. Men varje år har vi fått stryk och varje gång har ni fått era käftar igentäppta. Så sluta med såna onödiga kommenterar, ni borde vid detta tillfälle lärt er något, och det är att inte vara så uppkäftiga och tro på er själva så mycket.

Detsamma till er Barcafans, ni skriver Gaynaldo, fjolla, h*runge o dylikt. Vad tjänar ni på det, utöver en spärr från forumet? Varför provocera? Ronaldo är i skrivande stund världens bästa spelare. Messi är inte bättre just nu. Om ni inte erkänner detta då är ni lika enögda som en Madridista om han skulle påstå att Barcelona inte är bäst efter 5-0 segern på Camp Nou. Och han har gjort såhär många mål, trots att han inte spelar på sin absolut högstanivå. Det är rätt otroligt, får ni ta och hålla med om. Det finns många omogna personer på Les Rambles, likaså på Puertan. Dock håller Puertan högre standard. De provocerar inte Barcelona match efter match.

Sen att Madrid fuskar, lägg ner. Madrid blev snuvade på segern mot Milan, med ett offside-mål som var kanske 2 meter offside. Barcelona har också fått fördelar från domaren. Det är inte så att Real Madrid fuskar, utan det är domaren som gör misstag. Har jag fel så rätta mig! Sedan har även Madrid fått många domarbeslut emot sig. T.ex. mot Getafe när domaren dömde offside på 2 lägen som inte var offside. Har hänt samma sak med Barcelona, domaren dömer offside när det inte är offside. Det är precis samma för båda två.

Nu är det bara att se fram emot El Clasicó utan att någon av båda parter säger: vi kommer krossa er bla bla bla för att sedan låsa in er i erat rum och gråta för att erat lag förlorat.

Ha det bra boys! Hala Madrid!
Barcelona Frodo
2011-01-10 08:17
Gonzalez_Barca

Jag tror att de är dumma i huvudet. Folk gillar att spy galla ut att ha koll på saker och ting.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-10 07:24
En sak som jag tänkt på, när folk menar att FIFA är korrupta pga Sneijder inte kom med i top 3, är de helt allvarliga eller bara dumma i huvudet?
Vad tjänar FIFA på att exkludera Sneijder ur trion? De förlorar nog bara på det då de borde vetat om att Sneijder var en av favoriterna, men det är ju inte dom tar beslutet.
Det är ju de 400 förbundskaptener o lagkaptener samt Europas journalister som tillsammans valt fram top3. FIFA arrangerar det bara..
Barcelona feder
2011-01-10 04:09
Samma visa igen. Real Madrid är världsbäst, Ronaldo bästa spelaren. Har de redan glömt vad som hände den 29:e November?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-10 03:38
42, antalet dagar det tog för Madridstas att "glömma" bort krossen på Camp Nou, nu är dom världsbäst igen, då är det bara att ligga lågt tills nästa El Clasicó då.

Nu..väntar jobb..
Atlético addeh
2011-01-10 03:25
Trippeln

Haha! Jag vet inte om det är min dåliga humor, att det är alldeles för sent eller något annat. Hur som helst så var det där förbannat roligt. :P
Barcelona Criff
2011-01-10 03:09
Med tanke på allt tjaffs mellan Real & Barca supportrar de senaste dagarna, undrar jag vad som hände med alla Real supportrar som alltid sa Busquets Who?
Täppte han till truten på alla dessa minsann? :P
Barcelona älskabarcelona
2011-01-10 03:07
Trippeln
HAHAHAHA omg jag dörrrr !!! Det var dagens fail till att försöka vara en poet . Så misslyckad .
Barcelona Trippeln
2011-01-10 03:03
Det här skrevs idag i madrids spelarbetyg:

''Den här killen är inte en stjärna, han är en sol! Han glänser över hela Real Madrid och över hela Bernabeu och med sitt bländande spel bidrar han till en av säsongens mest spännande matcher. Har slut på superlativer...''

Han är väl medveten om att en Sol och stjärna är samma sak?
Barcelona Ravo
2011-01-10 03:02
Canaletes

Visste du inte att real har bara tagit det lugnt för att barca ska vinna över dem eller? De tycker tydligen synd om oss och de verkar alltid vara i sin bästa form tills några dagar innan de ska möte Barcelona.
Barcelona Trippeln
2011-01-10 03:01
Meddelandet
Canaletes
2011-01-10 02:56
Who's that chick?

Jag är så trött på madridistas som ALLTID ska säga att när dem mötte Barca så gjorde dem deras sämsta match...

5 gånger i rad och 16-2!!!!!!!!!! är ingen tillfällighet. Så lsuta komma med era j*vla ursäkter!!
Barcelona B-Guden
2011-01-10 02:54
Barca vann mot Real för man hade gett sig tame fan på att vinna.

Kolla när valdes har bollen, han hade hur många spelare som helst att passa (många mer än han brukar i vanliga matcher)

Press spelet var 100 gånger aggresivare mot Real än vad vi haft mot andra lag. Real gick ut och skulle spela (sin fotboll) Alla lag vid det här lagret vet att man kan inte spela sin fotboll mot barca utan man får spela som dom tillåter än att spela.
Ärligt så trodde jag mourinho skulle köra en tok defensiv och kontra på Ronaldo. Men man gjorde inget extra att försvara sig,

Sen att ni var så dålig med bollen när ni blev pressad det förvånade mig. Enda laget som jag set spelat sig ur barcas press flera gånger om var villareal.

Sen har vi ju inte nu dom senaste matcherna kört så mycket press spel tycker jag.
Barcelona Trippeln
2011-01-10 02:52
Jag länkar klippet igen bara för att visa vilken fjolla han är,jag hoppas att allt ont i världen ska hända honom.
Barcelona Trippeln
2011-01-10 02:51
DETTA FANTASTISKA VIDEOKLIPP BÖR ALLA MADRISTAS TA OCH TITTA PÅ ! Men på detta videoklipp är det när han är nybörjare inom filminingar men han har utvecklats otroligt mycket i Madrid där han tagit sin filmingar till nya dimensioner!

Kolla inte på filmen om ni ej vill se en filmande transvestit!
Barcelona Blaugrana91
2011-01-10 02:50
En grej som är ganska konstig när det gäller Realfansen är att många av dem i samband med att Barca krossade Real erkännde att Barca faktiskt är världens bästa lag och mycket bättre än Real, likaså att Messi är världens bästa spelare.
Men nej nu är plötsligt Ronaldo bäst och likaså är Real bäst enligt dem...Snacka om att glömma fort...
Barcelona Trippeln
2011-01-10 02:47
Ronaldo är och förblir en liten och ful fjolla som hela världen hatar förutom några kåta småflickor ,han tenderar att ha en liknande spelstil som de som går ut på att kasta sig på marken.

Barcelona älskabarcelona
2011-01-10 02:42
Hala Higuain . Detta med att vänta till säsongens slut har vi gjort 2 år i rad nu och inget erkänns från era sida . Det är alltid nått ni ska skylla på . Lämna alla diskutioner om vilket lag som är bäst . Titeln är vår och vi leder ligan igen samt att man nu har 5 raka vinster mot Madrid . Jag vill inte hålla på skriva fram massa åsikter , information o bla bla bla. Det är rent fakta bara och respektera det å sluta ljug för er själva .

Sen det som gör mig förbannad hela tiden är att man försöker försvara Ronaldo gång på gång och hoppar på Messi . Alla spelare världen har gjort något fult . Men skillnaden är att Ronaldo gör det gång på gång . Messi gjorde 1 handmål för snart 4 år sen . Medans Ronaldo gör saker nästan vecka efter vecka . Jag menar sök bara på Youtube Ronaldo dives och sedan Messi dives så får ni se en stor skillnad .
Barcelona Trippeln
2011-01-10 02:38
''Då kan ni snacka om vem som är bäst osv''

hala higuain #20#

Skojar du,vi vann mot er med 5-0 för någon månad sen.Alla vet att vi är bäst!
Atlético addeh
2011-01-10 02:35
Who's that chick?

Tanken har aldrig slagit dig att det kanske var Barça sm gjorde Real dåliga?
Real Madrid hala higuain #20#
2011-01-10 02:13
Herregud att ni orkar hålla på kan ni inte vänta till maj och se vem som vinner istället för att bråka efter varje match som real elr barca vinner. Dessutom om ni barca fans inte tycker att vi har nån spel system elr bra spelare osv vf är ni så rädda och måste diskutera real varje vecka efter varje match? det är nog bäst om ni och vi real fans väntar till maj och ser då vem som vinner. Då kan ni snacka om vem som är bäst osv.
Annons: