/spanien/barcelona/forum/13394.aspx/spanien/barcelona/forum/13394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
3/19/2011 13:49
Muli

Nej, det är verkligen inte bara du. Hoppas verkligen ynglingen får starta ikväll istället för det argentinska träbenet till mittback(Milito). Vill också gärna se Busquets stanna kvar på mittfältet då jag bara tycker han ska gå ner som mittback i nödfall. Då det är Getafe vi möter på Camp Nou borde Fontás klara det här utmärkt, han gjorde ju en stabil match när vi vann mot Almería med 8-0 och gjorde bland annat en assist till Pedros mål.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
3/19/2011 13:40
barca!!231

Nej, Deulofeu följer inte med till Huseca ikväll då både Carlos Carmona och Víctor Vázquez är skadefria.

Luis Enrique har valt att plocka med sig följande trupp: Olazábal, Masip, Bartra, Armando, Gómez, Planas, Abraham, Ilie, dos Santos, Thiago, Carmona, Vázquez, Edu Oriol, Saúl, Tello, Benja, Soriano & Nolito.

Montoya och Fontás är uttagna till A-lagstruppen mot Getafe ikväll medan Sergi Roberto återhämtar sig efter sin muskelbristning och Muniesa är avstängd. Oriol Romeu är sedan tidigare skadad.
Barcelona Barca4eva
3/19/2011 13:33
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Jag tycker ändå att Cesc kan bli viktig för framtiden, men för 500 mille...naj fan.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
3/19/2011 13:26
Det känns som både Barcaoch Arsenal inte känner samma behov av Cesc längre. Förut jagade vi honom väldigt mycket men Arsenal sa att han inte är till salu. Nu har det ändrats, efter en omröstingn på SPORT så ville majoriteten av läsarna inte ha honom, medan Arsenal nu verkar vara villiga att släppa honom, även om vi msået betala mycket.

Den här säsongen har han inte varit lika bra som tidigare. Han har varit skadad mycket och blivit omsprungen av Nasri som helt plötsligt ses som lagets stjärna. Därför känner väl Arsenal inte att de behöver behålla honom längre, då de har andra unga som de litar på, ex nämnde Nasri och Jack Wilshere.

Vi begår ett stort misstag om vi köper honom för 50 miljoner, så mycket är inte killen värd. Istället kan man lägga pengarna där det behövs, t.ex på en mitt/vänsterback eller en ytter om Jeffren lämnar och Bojan går på lån.
Barcelona Barca4eva
3/19/2011 13:26
Grym arena Shakhtar har o.O
Barcelona el Maestro!, A ganar por Abidal
3/19/2011 13:12
En vinst ikväll är en vinst för Abidal

"A ganar por Abidal"
Barcelona el Maestro!
3/19/2011 12:57
Man kan alltid hoppas på att Cesc lämnar in en transfer request när säsongen avslutas, om han verkligen vill lämna. Annars får man hoppas på Webster(Artikel 17 i FIFA), hur det nu kan vara avgörande i hans fall.
Oavsett hur långt kontraktet sträcker sig kan du som klubb inte hålla kvar en spelare som vill lämna. Du kan hålla kvar spelaren en säsong men det håller inte längre än så. Yaya Toure ville lämna, det kunde inte Pep hålla kvar honom då han ville spela mer. Ronaldo ville lämna United. Man kunde inte hålla kvar honom mer än en säsong, annars hade ställt till för klubben. Det finns flera exempel.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
3/19/2011 12:46
480 miljoner för Cesc? Aldrig..

Skitsamma, om Arsenal inte vill släppa han så låt dom ha en omotiverad spelare som kommer gå gratis 2014/2015 (?) ..

Gratis är gott, vi behöver ändå inte Cesc nu.
Barcelona barca!!231
3/19/2011 12:46
Någon som vet om Gerard deulofeu ingår i Barca b truppen inför kvällens match?
Barcelona Muli
3/19/2011 12:37
e det bara jag som hoppas på att fontas får spela ikväll ? :P
Barcelona Messidinho_10
3/19/2011 12:31
PedroRodriguez

Jag vet det, men gissar på att arsenal släpper honom för typ samma summa som de fick i sommras, dvs ca 300.
Barcelona el Maestro!
3/19/2011 12:25
Om en eventuell semifinal i Champions League mellan Real och Barça, skriver marängen bland annat följande i sin blogg

”...Första gången[Real och Barca mötte]var i semifinal säsongen 59-60. Andra gången i åttondel året efter. Den matchen var extra speciell, eftersom Barcelona slog ut Real Madrid och bröt huvudstadslagets svit: fem segrar i följd i den förnämsta av Europas turneringar. Det slår sig katalanerna för bröstet över. Fortfarande.

Det värsta som skulle kunna hända Real Madrid är att klubben förlorar samtliga tre turneringar i direkta möten mot Barcelona. På samma sätt skulle det vara en lika historisk som löjligt fantastisk säsong för katalanerna. Ännu mer om klubben slutligen vinner trippeln.”

Per Zander.

Det vore en dröm som går i uppfyllelse om Pep kunde göra Mourinho titellös i denna säsong. Jag tror att jag blir extra glad då. Det blir champagne, kan jag lova, veckan ut. Jag tål inte se den arrogante Mourinho i medvind.
Barcelona .Sami.
3/19/2011 12:24
Smakar det. Så kostar det.
PedroRodriguez
3/19/2011 12:17
Messidinho_10

Det vet du inte. Det är ifall Barcelona erbjuder 450 mille och uppåt.
Barcelona Messidinho_10
3/19/2011 12:09
Hetfield

Jaaaa Cesc Fabregas kommer :) Men fy vad han kostar mycket!!
Barcelona barca!!231
3/19/2011 12:04
Det kommer aldrig hända, barca måste utnyttja sina pengar till andra spelartyper också bland annat försvare,
Barcelona Hetfield
3/19/2011 12:02
Arsenal would be willing to grant Cesc Fabregas his wish to join Barcelona this summer if the Catalan giants match their £45 million (€51.5m).

Saftig summa.
Barcelona .Sami.
3/19/2011 11:49
Seger idag som gäller. 3-0!
Barcelona Pep the King
3/19/2011 11:43
Messi är nummer 1. Guardiola hade åkt ut med huvudet före.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
3/19/2011 11:19
Vi kommer ju inte spela på någon "skitarena" i Donetsk i alla fall :P
Barcelona 100% AntiMadridista
3/19/2011 11:06
Kvällens match borde inte underskattas. Tycker att Barca borde ställa upp med de bästa spelarna.. vi har inte råd att tappa poäng ikvll. Nån som vet vilka som är borta ikväll?
Barcelona B-Guden
3/19/2011 11:06
Så ni menar att man bli större i barca om man är katalan ? fuck you

Det är vad man presterar på planen som gäller, hur lojal man är mot klubben.
Sedan om du kommer från Afrika Argentina Haiti eller är katalan spelar ingen roll.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
3/19/2011 11:02
100% AntiMadridista

Mascherano förtjänar verkligen all den speltid han får om inte mer. Har också märkt att när Masken och Sergio spelar tillsammans så brukar dem rotera lite när de gäller vem som ska spela mittback och Pivote. Det såg vi senast mot Arsenal när Pep flyttade upp Sergio och kolla hur de gick. Vi vänder matchen och Masken räddar oss med sin fantastiska brytning.
3/19/2011 10:56
Figeta - Anims Abildal

Det du säger kan stämma bra. Jag antar att Sergio kommer nu att få spela mittback med Pique framöver och Masken kommer att spela på mittfältet. Tycker att Masken har skött sig bra där så han får gärna fortsätta.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
3/19/2011 10:50
100% AntiMadridista

Jag tror faktiskt att när Puyol skadade sig så visste läkarna att han skulle vara borta i flera månader och ville därför inte oroa fansen. Han kanske blir borta 2 månader till vem vet för är det inte märkligt om man inte nämner när han ska komma tillbaks och så har han varit borta i 2 månader. Låter lite skumt
Barcelona Hetfield
3/19/2011 10:50
L.A.M

Det handlar inte om att man ska dissa den ena eller den andra, det är bara fakta. Guardiola har något i blodet som Messi aldrig kommer att få. Om du skulle kalla Messi för en katalan då skulle han antagligen bli irriterad då han är en stolt argentinare, så det är klart att folket relaterar mer med Guardiola.
Sen vill vissa dra paralleller till "främlingsfientlighet" men det handlar inte som sånt, det är bara så det funkar.

Guardiola är inte ens topp 10 när det gäller de bästa spelarna i Barcelonas historia (nära dock), men han har varit lagkapten, tränare och en gentleman för klubben. För mig är det betydligt mer värt än 1000 guldbollar i världen.

Dessutom så handlade frågan om vem man skulle välja mellan Guardiola och Messi vid ett eventuellt bråk, och då valde jag just Guardiola pga. dessa anledningar.

Jag gillar Messi, men skickliga spelare kommer och går men ikoner som Guardiola är det få av.
3/19/2011 10:46
Är det nån som har hört nåt om Puyol? Vet ni när han ska komma tillbaka?
3/19/2011 10:46
Jag har kollat lite vilka spelare som är riskzon för att missa ev semifinal i CL mot Madrid och det är egentligen bara Iniesta som är det. Det vore gött Om Barca kunde vinna första matchen mot Shaktar med flera mål så kanske Iniesta kunde dra på sig ett gult kort så han missar returen mot Shaktar.

Kollt även Madrid och där ser de mycket mörkare ut för deras backlinje. Det var bara Marcelo som inte hade några gula kort medan båda mittbackarna Carvalho och Pepe hade 2 gula kort och Ramos ett gult kort. .
PedroRodriguez
3/19/2011 10:34
Getafe måste vi spöa ikväll. Deras bortafacit är inte särskilt bra, och de ska inte kunna få med sig en pinne. Känner på mig att Iniesta är riktigt sugen på att smälla in en.
--------------------
Hoppas inte At.Madrid skiter på sig ikväll i omklädningsrummet som de brukar göra innan matcherna mot Real. Real tog sig an en tuff match på Bernabeu i onsdags och de kan mycket väl tappa poäng mot ett friskt Atletico.

Fan vad lack man blir på SvenskaFans ibland. Det går så jävla segt att man blir förbannad.
Hunting Bears
3/19/2011 09:30
"Jag har märkt att om t.ex någon är för Pep så skriver han typ "Messi är en liten skit från Argentina som inte är katalan nånstans" medan om man är åt andra hållet skriver man typ "Pep är bara en tränare, Messi är bäst och han kommer stanna, skit i Pep".

Det där har ju inte någon skrivit alls. Sluta hitta på saker och försök få dig själv att verka så mycket mer pragmatisk och tänkande.

Varken jag eller Hetfield har påstått något sådant om varken Messi eller Pep.

Men verkar som att folk inte har koll på den katalanska historian här inne. Ni kanske får ta och gå och läsa lite om Spanska inbördeskriget, Katalonien m.m.

Annons: