/spanien/barcelona/forum/13392.aspx/spanien/barcelona/forum/13392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-10 17:55
När det avgörs vem som tar hem guldbollen. Får vi "fans" vara med och rösta då? Var kan man isåfall rösta?!? Hoppas på Xavi ikväll. Messi har ändå massor av år kvar inom toppfotbollen, så han kan vinna några gånger inom framtiden. Detta är kanske Xavis sista chans att bli utsedd till världens bäste fotbollsspelare.
Barcelona Frodo
2011-01-10 17:53
Ivan Zamorano 9

Det är viktigt att gå till skolan och göra hemläxorna.
Real Madrid Ivan Zamorano 9
2011-01-10 17:51
Ni är så patetiska när ni säger att ni aldrig sätt ronaldo varit dominant i en match Lägg av snälla, det är inte okej att sitta och skriva sånt ochv erkligen tro på det !!
Giggs #11
2011-01-10 17:50
Tritranquilo

Men att dominera matcher som dom spelarna du drar upp där är de inte många som kan göra. Zidane och Ronaldinho gjorde ju precis vad dom ville vissa matcher, de va ju löjligt ibland haha:) Likadant med Messi! Skulle väll kunna säga att Ronaldo inte dominerar/dominerade lika stort som dom tre, men han vet mycket väl hur man avgör stora matcher och det gjorde han alltid i United.

Nu ska ja sluta upp med att snacka Ronaldo eftersom de verkar vara många som tröttnat på diskussionen. I stället önskar jag er lycka till (?) ikväll, eller grattis passar väll bättre. Håller tummarna för Xavi!
Barcelona Frodo
2011-01-10 17:47
Maränger borde bli spärrade när de drar upp Messi vs Ronaldo diskussionen. Ju fortare de inser att Messi är hästlängder bättre desto fortare kommer de att lära sig om fotboll. Tills dess antar jag att de kan fortsätta använda Ronaldos 6 straffmål denna säsong och Pepes mål i deras argumentation för att hävda att chokern är den bättre spelaren.

Messi kan under tiden fortsätta jämföras med de stora grabbarna i historien. Att han ska bli jämförd med underlägsna spelare som Robinho, Robben, Higuain och Ronaldo är bara patetiskt.
Barcelona Trippeln08/09
2011-01-10 17:47
Tirtanquilo

Jag håller med om att Cristiano aldrig dominerat någon match som de spelarna du nämnde har.
Har sett inga matcher i champions league och i ligan som cristiano har spelat men har aldrig dominerat ibland har han bara lyckats göra 2-3 simpla mål som jag hade också satt sen så är han plötsligt matchens lirare men han är iaf på rätt plats vid rätt tidpunkt och det kan man inte ta ifrån honom.

här har du även en länk till fifa galan

http://atdhe.net/index.html
Real Madrid Rabbinski - Hala Madrid
2011-01-10 17:46
Basuuka

Har inte varit med så länge på dessa två forum, så jag kunde ej vetat. Men visst är det några som tar åt sig, väldigt mycket också verkar det som. Men som sagt. Ber om ursäkt och gratulerar till Ballon d'Or!
Barcelona Basuuka
2011-01-10 17:44
Rabbinski

Det är inte det att alla inte kan diskutera utan att bli arga, men när det kommer människor från puertan dag ut och dag in hit för att jämföra dessa 2 spelare, det börjar bli oerhört uttjatat.
Barcelona Tritranquilo
2011-01-10 17:40
Giggs #11

Tänker mer spelmässigt. Har inte sett ronaldos alla matcher men har aldrig sett han dominera spelmässigt ala zidane,figo ronaldingo ,messi. Han har gjort mål mot stora lag men rätta mig om jag fel har han någonsin varit tveklöst den bästa spelaren i en stor match.

Någon som vet var man kolla på galan på internet alla har inte tillgång till eurosport
Giggs #11
2011-01-10 17:39
Maramessidona - 19:00 på eurosport2 om ja minns rätt

EDIT: vanliga Eurosport var det tydligen, 19:00.
MaraMessidona
2011-01-10 17:37
Kan alla lägga ner denna idiotiska diskussion om Messi vs Cristiano och säga när utmänmingen till världens bästa spelare (XAVI) börjar, visas det på svensk tv ?
Giggs #11
2011-01-10 17:35
Tritranquilo

De där va väll att ta i. Ronaldo dominerade stora matcher när han spelade i Man United, bl.a mot Chelsea,Arsenal,Liverpool och även i slutspelet i CL. Dom ända matcherna han på nå skumt sätt försvunnit i är ju som alla vet mot Barca.

Men att säga att han aldrig dominerat en stor match är väldigt fel. 2 mål och 1 assist mot Arsenal på Emirates i semifinalen 2009, sen gjorde han 1-2 mål varje gång United mötte Liverpool när dom var med i titelfighten.

Men håller med om att Messi är den bästa just nu, Messi, Xavi och Nemanja Vidic :) Jag hoppas att Xavi får guldbollen idag. Messi gjorde en grym säsong men de känns som att Xavi är den som ligger bakom allt, nästan. Vem de än blir, så grattis till guldbollen Barca!
2011-01-10 17:33
Visca_Barca

Tycker det är så synd att vissa inte kan diskutera utan att bli arga och ledsna. Men i allafall. Det var en trevlig pratstund grabbar!
Barcelona Visca_Barca
2011-01-10 17:30
Rabbinski - Hala Madrid

Kan du lämna forumet är du snäll.
vi vill inte diskutera real madrid o din Ronaldo .

låt oss andra diskutera barcelona o Fifa Ballon
2011-01-10 17:27
Diar

Jag har för mig att jag skrev LIKA MÅNGA? Läs om och läs för Guds skull rätt.

Du såg ditt misstag. Bra gjort! (Y)

Dani Alves

Har flera gånger sagt att Barcelona i nuläget är bättre. Och jag kan väl säga det igen. Barcelona är just nu bättre än Real Madrid.
Barcelona Dani Alves=The King
Rabbinski - Hala Madrid //

Jag blundar inte för något, snarare du som blundar för att jag pratar om de som har hänt senast. ..

Edit: Barca har vunnt 13 titlar madrid 11 under 2000 talet så jaa vi har vunnit mer ;)
Real Madrid omarttt
Rambla~

Det var så du försökte få det att se ut så uppfattade jag det. Real är inte like bra som Barcelona det är därför om man försöker förneka det eller komma med bortförklaringar så är man bara helt enögd. Men vad ska man begära från Ronaldo som den senaste matchen på Camp nou? Att han ska från halva plan springa förbi 3-4 Barcelona spelare och sätta ditt den i mål? Så funkar det ju inte rikitigt, Men om Real var dominanta i ett El clasico skulle Ronaldo definetivt spela bättre.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-10 17:26
Redaktionen borde komma med en ny regel om att Messi Vs Ronaldo borde ej vara tillåtet här.. För det börjar bli tjatigt här.
2011-01-10 17:18
Tritranquilo

Läs mina tidigare inlägg. Har redan svarat på frågan, har även skrivit att jag lägger ner diskussionen.
Sen har du uppenbarligen inte följt Ronaldo. Du har ingen aning om vad han åstadkom i stora matcher när han spelade för Manchester United.

Decinho

Jag vet :) läs mitt tidigare inlägg!
Barcelona Decinho
2011-01-10 17:18
Rabbinski - Hala Madrid,

Ditt påstående är felaktigt då Barca vunnit 13 titlar under 00-talet, medans Real "bara" tagit hem 11. Bättre kan du. :)

Edit: Sorry, såg nu att Diar Iniesta Shekha redan påpekat detta. :)
Barcelona Tritranquilo
2011-01-10 17:17
Rabbinski - Hala Madrid

Varje gång ronaldo har spelat match där Messi är motståndaren. Har Messi varit tveklöst bättre än ronaldo. Nämn någon match där ronaldo har varit bättre. Kan du inte se att Messi är en nivå högre än alla andra?Ronaldo har ALDRIG dominerat en stor match. Aldrig. När messi var 19 år så gjorde han hattick i el classico. Förklarar en hel del om att messi är en nivå högre än dagens fotbollsspelare. Det finns en anledning till varför jämförs med de stora i fotbollshistorien och inte ronaldo.
Barcelona Rambla~
2011-01-10 17:16
omarttt

Eh, nej det skrev jag inte. Det är du som skriver så. Förresten, du tycker inte att Messi presterar i andra matcher än de mot Madrid eller Barcelona som lag för den delen?

Varför blir Madrid alltid utspelade då? För att de väljer att vara dåliga just den dagen? Kan de inte säga det i inför-matchen-intervjuerna också då? Istället för att komma med dryga uttalande en hel vecka innan match.
2011-01-10 17:15
Diar

Ber om ursäkt. Menade CL och ligatitlar.

Men nu lägger vi ner.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-01-10 17:14
Håller tummarna för Xavi ikväll. Helt ärligt så förtjänar han guldbollen mer än Messi och Iniesta. Han har inte mycket kvar av sin fotbolls karriär, men det kommer ändå bli en party om Messi eller Iniesta vinner.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-10 17:12
Rabbinski - Hala Madrid

"Du verkar blunda för det faktumet att Madrid och Barca har lika många titlar under 2000-talet?"

Det har de inte alls. Barca har tagit 13 titlar under 2000-talet och Real har tagit 11.
Barcelona Rambla~
Rabbinski - Hala Madrid

Det finns ingen anledning att kalla varandra idioter. Vi tycker helt enkelt annorlunda och det får både du och jag acceptera. Svårare är det inte. Jag tycker bara det är konstigt vaför det är så viktigt för er att ni kommer in hit och försöker övertyga oss? Söker ni bekräftelse eller vad handlar det om? Det bästa är acceptera faktum att vi alla tycker olika.
Blaugrana91 och resten på Les Rambles. Jag ber om ursäkt om jag provocerat någon. Men ha en god fortsättning och så ses vi i nästa el clasico!

Väljer o lägga ner diskussionerna. Ha det bra!
Real Madrid omarttt
2011-01-10 17:11
Rambla~

Så nu handlar det om att spela bra i mötena mot Barcelona och den av dessa 2 som spelar bäst där är bäst ? Det handlar om vem som spelar bäst hela säsongen ut och tillför mest till sitt lag.
Giggs #11
2011-01-10 17:11
feder

""Ganska kul att innan 29:e var Ronaldo världsbäst och efter matchen så var typ alla madridfans på Ronaldo och började tjata om att Messi är bättre än Ronaldo vilket han visade den 29:e november.
Men nu när Madrid lyckas spöa några lag i la liga så är Ronaldo världsbäst igen.""

Haha känner igen de där så mycket på alla mina Madrid-kompisar :)
Barcelona Blaugrana91
2011-01-10 17:10
Kan folk lägga ner den här idiotiska diskussionen om Messi vs Ronaldo.
Ronaldo är bra men han är inte på samma nivå som Messi, alla fotbollsexperter runt om i världen säger dessutom att Messi är bättre än Ronaldo, dem enda som förnekar det är ni Realfans samt alla andra Barca-haters...

Sen vore det skönt om alla Realfans kunde dra härifrån nu så vi Barcafans kan koncentrera oss på viktigare saker, t.ex. på Guldbollen som kommer att gå till en Barcelona spelare, ytterliggare ett bevis på att Barcelona är världens bästa lag!
Annons: