/spanien/barcelona/forum/13388.aspx/spanien/barcelona/forum/13388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-09 21:54
Gio Style

Folk har gett upp på att hitta Reals offside situationer, det spelar ingen roll då Perez är i Spanska förbundets styrelse och styr det som sker..
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-09 21:53
I La Liga finns det ju faktiskt hyfsat med talanger också:

Griezmann i Sociedad. Canales i Real. Muniain, Igor Martinez och Aurtenetxe i Bilbao. Perotti i Sevilla. Banega i Valencia. De Gea i Atletico (och så Kun, men han är väl 22 nu?). Parejo i Getafe... Bojan och Thiago i Barca. etc
Barcelona Gio Style
2011-01-09 21:52
Lite sjukt att ingen reagerade på

"Hahahaha det här är sjukt. Det borde faktiskt ha varit offside 2 gånger i reals 3-2 mål. Först vid inlägget är 22:an (Di Maria) offside och försöker nicka, detta ställer målvakten helt som inte kan greppa bollen. Alltså påverkas spelet, SOLKLAR offside. Sen så är även Ronaldo offside när han ligger och chillar, när bollen rörs sista gången av en real spelare (Benzema) så är det bara målvakten mellan honom och målet, spelar faktiskt ingen roll att Benzema skjuter på en Villarrealspelare, det är vid sista kontakten från en real spelare som räknas, och just då är Ronaldo offside "

Har nog aldrig hänt att folk här inne låter bli att skriva några inlägg om det haha
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-09 21:52
elbraco

Snarare tvärtom, Menez har nyligen blivit uttagen till det franska landslaget nu när Blanc har tagit över och han är Romas bästa och enda kreativa motor.

Ja! Babacar! Glömde helt bort honom, helt otroligt hur Fiorentina kan luska fram talanger efter talanger. Han verkar ha lite attitydsproblem, lite Balotelli "varning" på honom när jag såg honom. Lite bråkig och han visade ingen glädje.
elbraco
2011-01-09 21:50
The Special Five

Kanske det men tänk dig anfallsparet Jovetic - Ljajic. Lite kåt blir man.

edit: Offtopic, men är det någon som vet varför Fifa envisas med att konstant döpa Mutu till Murgu? Har dom inte rätt att använda hans namn?
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-01-09 21:50
Har läst här inne nu i snart en timme, gott folk, snälla, hade ni verkligen förväntat er att Real skulle torska ikväll? Dom vinner vare sig fult eller fint, med dommar tabbar eller inte. Real är inte värda en enda av Barca fansen ilska. Jag har gett upp de där med att Real ska torska, för dom har alltid nåt med sig och det är fanimig inte vinnarmentalitet! Som den gode Keita sa förra året, vi får helt enkelt ta saker o ting i egna händer och vinna borta på Bernabeu. Njut istället av vår härliga form, tre ordinarie saknades igår, vi spelade inte värst bra men vann ändå 0-4 bortaplan mot en av ligans hemma starkaste lag. Det är styrkebesked ladies and gentlemen!

Bona nit a tothom!
The Special Five
2011-01-09 21:49
Ljacic är i min mening grovt överskattad, någon ny Kaka är han verkligen inte som det har nämnts om honom. Däremot sitter Viola på en riktig guldklimp i form av Babacar, född endast 93 men gjorde sitt första inhopp i Serie A redan förra året. En spelare som verkligen har potential att bli den nya Drogba och möjligtvis bättre, hans fysik är överlägsen de flesta fullvuxna fotbollspelare
Barcelona Dani Alves=The King
2011-01-09 21:48
Andreas - V.V [Barney S] //

Daaamn va trög fattad du är.

Gå lägg dig för du har verkligen smutsa ner forumet BIG TIME..
Barcelona feder
2011-01-09 21:46
Andreas - V.V [Barney S]

Kan du lägga dig nu? Vi skiter i om du är rasist eller inte. Men i fortsättningen om du ska sprida din propaganda så kan du göra det någon annanstans.
Barcelona Gio Style
2011-01-09 21:45
"Napoli president De Laurentiis explained that the transfer fee will be spread over a number of years. Of the €17m, €5m will be paid now and €12m will be paid over the next four years."

http://www.soccerway.com/news/2010/July/15/cavani-completes-napoli-move/
"Napoli has reportedly paid €16 million to secure the service of the Uruguay international, who scored for his country in the play-off with Germany for third place at the World Cup."

http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/10/07/17/manual_204823.html

"Uruguay striker Cavani has penned a five-year contract at the Stadio San Paolo, with Napoli paying his former club five million euros for an initial season long loan, with 12million payable over the space of four years"

http://www.insideworldsoccer.com/2010/07/edinson-cavani-signs-for-napoli.html

"Cavani is thought to cost the Partenopei €16 million after initially joining them on a one-year loan"

Det är ju i princip ett köp. Bara att man på pappret lånar 1 säsong för 5 miljoner £ för att sedan betala av 12 millar. Han tillhör Napoli, tro mig. Palermo kommer inte få 30 miljoner om City skulle välja att punga upp det nu...
Barçelonista!
Är det någon som har en bra länk till personlig statistik angående skytteligan? Eller är det någon som har koll på hur många av Ronaldos/Messis mål som kommit på fasta situationer?
elbraco
Vill även lägga till Fiorentinas Ljajic till talanglistan. 19-åring som för övrigt var på väg till United i somras.

Hetfield
Håller med dig om det. Det skiljer ju sig individuellt hur snabbt man utvecklas, men att Menez fortfarande är talang?
Tycker det snackades om hans potential jättemycket för ett bra tag sedan men det känns lite som om han har fastnat?
Rätta mig gärna om jag har fel, kollar inte så mycket på Romas matcher.

Delarocha

Hoppas du fick ditt svar, jag skrev lite längre ner vad som gäller. Efter lånet så måste Napoli köpa loss honom för 17 miljoner.
The Special Five
2011-01-09 21:44
Tror du inte på Coutinho? Du måste skoja med mig..
Barcelona haeger
2011-01-09 21:44
Nu läste jag samma sak som Hetfield nämnde, de måste köpa honom efter den här säsongen för 17milj euro.
Barcelona haeger
2011-01-09 21:43
Delarocha

Nu har jag läst på två andra sidor där ena är ett uttalande från Palermos president som säger att "de lovade Cavani att SÄLJA honom". Det sa han efter att han hade gått till Napoli.

En annan är från fotbollskanalen på deras Silly Season sida där det inte står inom parentes att han är på lån som det gör med andra spelare.
Nja, av de du nämnde så är det bara Pastore och Ilcic som jag tror på. Men ruskigt intressant med så många unga spelare i Serie A, det brukar vara högst ovanligt.

elbraco

Nja, jag skulle säga MAX 25 år. Jag skulle räkna en spelare som "talang" då deras fulla potential inte har visats så att säga, att de har en bit kvar. Pedro har ju utvecklats "klart", så han räknas inte som en talang längre.

Menez och Cavani har fortfarande en bit kvar.
elbraco
Hetfield

Hur gammal får man vara för att räknas som en talang enligt dig? :P
Menez och Cavani är båda 23 år. Pedro är lika gammal och när jag tänker efter ser jag han inte längre som talang längre, men det kanske bara är för att han har varit ordinarie ett bra tag.
Det jag gillar med Napoli är att dom inte har samma defensiva tänk som många, nästan alla, italienska lag har. Mycket spelskickligt lag, och håller man på Barca kan man nog inte ogilla Napoli :P
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-01-09 21:42
Andreas - V.V [Barney S]

Om det är synd om barnen så hade du inte använt dom för att förlämpa en person som du gjorde, sluta nu upp om detta snacket för du börjar gå mig på nerverna. Smutsa inte ner forumet.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-09 21:42
B-Guden

Är du arg?
2011-01-09 21:41
Delarocha

Lyckades rota fram lite, det är så att han är på lån det här året, efter det här året så måste Napoli betala 17 miljoner för att få honom.

Lite som det vi har med Zlatan, han tillhör oss men Milan kommer att köpa loss honom eftersom att det står i kontraktet.
The Special Five
2011-01-09 21:41
Hetfield

Så glömmer du nämna dom två allra största talangerna, Coutinho och Pastore. Även Santon och Ilcic i Palermo är två spelare som kan bli riktigt stora
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-09 21:38
Hetfield,

Jag tror han köptes från Palermo för typ 17 milj euro eller något. Som jag skrev i mitt inlägg nedan är det en spelare jag inte heller skulle tacka nej till. Troligen är han billigare än många överskattade storstjärnor dessutom.
Delarocha
2011-01-09 21:38
Ännu mer skumt är väl att på Fm11 finns ingen transfersumma med mellan Palermo och Napoli, men det är inget lån.
Barcelona Gio Style
2011-01-09 21:37
B-Guden/
Fast nu var du ju faktiskt lite jobbigare med caps ;)
2011-01-09 21:37
Hyfsade talanger i Serie A : Abel Hernandez, Sanchez, Menez, Pato, Cavani , Jovetic, Giovinco, Curci osv.

Gio Style

"In July 2010, Cavani signed a contract with Palermo's Serie A rivals Napoli, on loan."
Delarocha
2011-01-09 21:36
Gio Style

Sports Interactive som brukar ha koll menar ju på att en transfer skett.
Wikipedia + Hetfield och heager säger lån.

Jag har ingen aning vad jag ska tro. Jag trodde han var köpt.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-09 21:36
Sverige är pryda, ingen kan komma och säga annat.

Dani Alves //

Nej, jag kommer knappast be om ursäkt för jag har inte gjort något fel och inte sagt något rasistiskt heller.
Ren fakta och även om det är synd om barnen som inte får gå i skola så sa jag inget rasistiskt. Inte för fem öre.
Som Cataloniaboy nu sagt, prata om nåt annat.
Sängen väntar för min del och jobb 03.45
Barcelona Ronaldo11
2011-01-09 21:35
Hej! Jag ska nu starta en fotbollshemsida där det kommer finnas runt 6 bloggar på.
Bloggarna: Arsenal, United, Barca, Real, Milan, Inter.

Jag söker nu en duktig person som skulle vilja blogga på den sidan, helst ska personen vara bra på att skriva, blogga. Det är ju alltid roligt för läsarna att få läsa ett blogg inlägg med hög kvalité som jag vill ha på sajten, nu undrar jag om någon är intresserad att blogga om Barca här, kontakta mig här i PM så kan jag förklara mer.
Barcelona Gio Style
2011-01-09 21:35
Va? Nej Cavani är såld, inte utlånad
Annons: