/spanien/barcelona/forum/13387.aspx/spanien/barcelona/forum/13387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2011-02-13 02:52
Hyder

Instämmer i precis allt av det du skrev.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-13 01:50
Haha, har ni sett det här klippet?

Jag hade tydligen missat det i alla fall.
Liten pik mot Guardiola där ,)
Barcelona Hyder
2011-02-13 01:49
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det är väll inte onödigt för klubben och laget att ha en världsspelare som nr.2 som pivote? Om det är slöseri för någon så ska det vara el Jefecito själv. Nu tror jag att han och hans familj trivs rätt bra i Barcelona och att det tydligt är något argentinaren prioriterar. Jag sa i slutet av förra säsongen att Marcos Senna hade varit perfekt att ha i laget i väntan på Oriol. En äldre rutinerad spelare som vet hur den spanska ligan fungerar. Nu i efterhand kanske det var bra att det inte blev Senna med tanke på dennes otroliga skadeproblem.

Mascherano har gjort ett otroligt bra jobb hittils. Bänken ska se bra ut i ett storlag som Barcelona. Alla verkar vara nöjda med situationen, både spelaren och klubben. Förstår inte tanken med att då skeppa bort honom, då skulle man låtit bli att köpa honom från början. Tror absolut inte att vi får samma hacka som vi köpte honom för heller.

Sedan får vi se hur länge den lilla chefen orkar vara just nr.2. För mig så är det självklart att han stannar tills han drar likadana slutsatser som Yaya gjorde. Han har ju poängterat flera gånger att han redan innan han skrev på visste hur hierakin i laget såg ut och att han endast är ute efter att göra ett hårt jobb när han får chansen. Han har ju dessutom fått spela väldigt många matcher denna säsong, det bör man komma ihår. Det är ingen Hleb om vi säger så.

Barcelona .Sami.
2011-02-13 01:26
Higuain, The Special Player- "Hombre"
Aj fan då! Men men grattis till segern då. Jag kan inte se att Espanyol ska vinna över er.
Higuain, The Special Player- "Hombre"
2011-02-13 01:17
.Sami.

Osvaldo missar matchen mot Real Madrid.
Barcelona .Sami.
2011-02-13 01:15
Vi får hoppas att Osvaldo sänker Real.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-13 00:56
Helt meninglöst att ha Mascherano i laget om han ska förbli nr.2 bakom Busquets. Vad är syftet med att ha en så bra spelare på bänken, en spelare som är attraktiv på marknaden och som kan ge oss en hel del pengar?

Nu kommer folk hoppa på mig, jag har ingenting emot Mascherano men jag tycker att det är slöseri på att ha en så pass bra spelare. Hellre att man tar in en rutinerad "gamling" som får agera back-up än en av världens bästa defensiva mittfältare. Det är nästan som att ha både Torres och Drogba i samma lag *ops*...
Barcelona Frodo
2011-02-13 00:30
Decinho

Det stämmer att Busquets var frånvarande vid de två andra poängtappen i la liga. Både Xavi och Iniesta har en enorm respekt för honom som fotbollsspelare och gillar att spela med honom. Han gör det enklare för de vilket på så sätt gynnar laget. Allt sker på ett tillslag och han agerar ständigt bollplank för de men även för mittbackarna vilket gör att vi sällan slår bort passningar. Busi är en blivande legend för Barca!
Atlético addeh
2011-02-13 00:27
westinho

Det har du banne mig rätt i, onsdag är det.
Barcelona westinho
2011-02-13 00:23
addeh

Barcelona möter väl Arsenal på onsdag?
Barcelona Decinho
2011-02-13 00:16
Dagens misslyckande stavas Busquets, eller snarare frånvaron av denne. Man ser hur mycket han betyder både för bolltempot och spelet i en match som kvällens. Både Iniesta och Xavi var ju helt under isen när de inte hade Busquets som ett snabbt och simpelt passningsalternativ. Nu är det inte så att jag vill såga Masken längs fotknölarna, men faktum är att Busquets verkligen är "one of a kind" och Pep bör tänka över Maskens framtida speltid. Och om jag inte missminner mig, satt inte Busquets även på bänken i de två andra poängtappen denna säsongen? Det om något visar den gänglige katalanens storhet! Ingen Busquets = Xavi och Iniesta mediokra...
Atlético addeh
2011-02-13 00:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

"Skillnaden är att Pique kan otroligt mycket mer men det kan inte Milito."

Det där köper jag fullt ut. Det Piqué visade bättre än Milito idag var dock inställningen, hans fightingspirit var bra och han ville verkligen framåt i 90 minuter.

Vi får hoppas Piqué, Xavi, Iniesta, Messi och alla andra som normalt sett förgyller våra helger presterar bra mycket bättre fotboll på onsdag.
2011-02-13 00:05
Vi vann trippeln utan honom och bara ligatiteln med honom. Vad är det för jävla argument :P?
AndreD
2011-02-12 23:59
Blaugrana91

Ignorera de där näZanisterna. De tror ju för fan att universum kretsar kring honom.
Do not feed the trolls :P
Barcelona Rambla~
2011-02-12 23:54
Ju mer jag ser av Henrique, hade inte han gjort ett minst lika bra jobb som Milito?
Barcelona Abbe.
2011-02-12 23:46
Men herregud, vad sysslar Palop med?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-12 23:45
addeh

Om jag bortser från namn och utseende så ser jag ingen skillnad på Milito och Piques spel ikväll. Skillnaden är att Pique kan otroligt mycket mer men det kan inte Milito. Men det är ändå inte han jag är mest besviken på. Det är Xavi och Iniesta.

Inga löpningar, inga känslor, de var redan på Emirates och lekte skiten ur Song och Willshere. Man förväntar sig mer av de stora.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-12 23:42
ZlatanIbrahimovic#11

Ehh? Barcelona vann ligan även säsongen innan Zlatan kom, hur förklarar du det då?
Och sen leder vi ligan med 8 poäng (5 om Real vinner sin match imorgon).

Sen har Barcelona spelat sin bästa fotboll någonsin sen Zlatan lämnade.
Kanske ska säga så här istållet:

Zlatan såld = Barcelona vinner trippeln!

Kom ihåg det ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-12 23:41
ZlatanIbrahimovic#11

Zlatan i laget = 1-0 clasico
Zlatan såld = 5-0 clasico

fakta ;)
ZlatanIbrahimovic#11
2011-02-12 23:38
Zlatan såld = Ingen ligatitel

kom ihåg det ;)
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-12 23:32
Hetfield,

Tror snarare det beror på fifaviruset än att Milito spelade.. Anledningen till att Barca inte kom upp i normal standard är enligt mig inte att reserverna spelade utan för att stjärnorna såg ovanligt loja ut. Kanske pga fifaviruset.
Atlético addeh
2011-02-12 23:31
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Anledningen till varför Piqué inte kunde styra förvaret som han ville stavas ju Milito. Han upphävde offsiden flera gånger och hade det inte varit för linjedomarens felvinkningar hade Barral fått fler riktigt bra lägen.

Det var så uppenbart att Piqué fick dra båda sitt eget och Militos lass ikväll. Men jag ska inte försvara spanjoren helt då jag instämmer på att hans insats var under all kritik. Hans fightingspirit var dock skön att se. Första gången man på allvar fick Puyol-vibbar av Piqué.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-12 23:30
Och jag är så trött på att inte kunna redigera mina inlägg.
Går det inte att ordna det?

Godnatt.
2011-02-12 23:27
Frodo

Jag läser sällan de långa inläggen, men det du skrev var så bra att jag nickade instämmande hela vägen ner till sista bokstaven.

1.70-ligan

Det är ju det som är problemet, han gör hela backlinjen osäker, Pique litar inte på Milito, vilket leder till att mittfältet måste ta större defensivt ansvar, vilket leder till att anfallet inte får bollar. Ser du mönstret?

Barcelonito

Må vara så, men Pep resonerar helt galet ibland. Varför tar han inte ut spelare när det är säkert istället föratt köra med hans boyscout metoder med "alla ska få speltid" bla bla.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-12 23:23
Hetfield

En vild gissning. De hade match förra helgen. Sen åkte de iväg till olika länder för att spela med olika landslag, åkte tillbaka och har en viktig match mot Arsenal i CL. Kan ju tyckas vara en bra anledning till att vila 3 spelare.

Man ska vara försiktig med att ge sig på de som fick ersätta andra. Mascherano, Afellay och Milito är ganska dugliga ersättare. Är det någon man ska kritisera så är det Pique, Xavi och Iniesta. Pique för hans otroligt slarviga spel och sättet han inte kunde styra försvaret på. Xavi och Iniesta för att de gjorde sin sämsta match den här säsongen.

Det är dom man förväntar sig mer av som svek. Inte Masc, Afellay och Milito.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-12 23:21
Hetfield,

Visst, samspelet var inte det bästa idag. Men vad jag menar är att Milto var idag inte sämre än någn annan i mina ögon. Han gjorde, till skillnad från resten i backlinjen, en förbättring sedan sist jag såg honom. Tycker ändå han gjorde tillräckligt många bra brytningar och stod tillräckligt rätt för att åtminstone bli godkänd i mina ögon.
Atlético addeh
2011-02-12 23:21
Frodo

Dagens vettigaste inlägg, håller dig på varenda punkt. Översätt det till katalanska och skicka det som brev till Pep så allt blir frid och fröjd.
Barcelona Abbe.
2011-02-12 23:19
Bra inlägg Frodo. Håller med på samtliga punkter, vilket är oerhört skönt för då slipper jag knåpa ihop ett eget inlägg. Är alldeles för trött och besviken för det.
2011-02-12 23:17
Barcadinho

Fan, bra att du sa det. Pep gör alltid saker när han inte ska göra det och vice versa. Varför tar han inte ut nyckelspelarna när vi leder komfortabelt? Varför spelar han med bänkspelarna i en match mot Sporting på bortaplan? Makes no sense.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-12 23:17
Ibrahim Afellay #20
Annons: