/spanien/barcelona/forum/13382.aspx/spanien/barcelona/forum/13382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid omarttt
2011-01-10 17:01
Rambla~

Försöker du säga att Ronaldo är sämre för att han presterade dåligt i en match där hela laget blev totalt dominerat ?
Barcelona el Flaco
2011-01-10 16:59
Om ett atombombskrig hade inträffat hade endast två saker överlevt: kackerlackor och Ronaldo vs. Messi debatten.
Barcelona Rambla~
2011-01-10 16:54
Rabbinski - Hala Madrid

Varför är det så viktigt för dig att försöka övertyga oss om att Ronaldo är den bättre spelaren? Vi håller ju inte med och dina argument räcker dessvärre för dig inte till. Bara för att han igår gör ett hattrick så är han helt plötsligt en bättre spelare? Nja du, vi köper inte det. Spelar det förresten någon roll vem som är bäst av de två?

Jag vill fråga dig, var höll Ronaldo hus 29 nov på Camp Nou? Varför klarar han aldrig av att prestera mot Barcelona? Om han nu är så bra, lagspelare och allting som du påstår, varför blir han alltid bortplockad mot Barcelona?

Visst, du får gärna skryta om att Real Madrid har vunnit 9 CL fast det inte stämmer. De 5 första var inte CL utan Europacupen, en helt annan tävlingsform och bra mycket mindre lag som deltog.

Du får gärna skryta om 11-1 segrar, utan att du nämner hemliga polisens besök i barcelonas omklädningsrum innan matchstart. Jag tror faktiskt inte det imponerar på någon.

Vad vill du uppnå med ditt besök?
Charlie George.
2011-01-10 16:53
Varje gång jag kommer in här möts jag av den eviga Ronaldo vs Messi - diskussionen. Lägg ner den, alla tycker olika!
Barcelona Plaza_Catalunya
2011-01-10 16:49
Är så FRUKTANSVÄRT less på jämförelsen Ronaldo vs Messi. Kan inte alla bara ignorera alla Madridstas som kommer in och provocerar. Låt de tycka Ronaldo är bättre, enda anledningen till att de kommer in och snackar Ronaldo vs Messi är att de söker bekräftelse. Men kan vi inte komma överrens om att bara låta dem snacka ala Mourinho style så fortsätter vi vara ödmjuka och underhållas av Messi's prestationer på planen istället! :)
Real Madrid Rabbinski - Hala Madrid
2011-01-10 16:41
Feder

Han har gjort 8 assist totalt. Presterar Ronaldo bara i små matcher? Därför gjorde han ett mål o en assist mot Milan? Och jag erkänner om Messi är bättre, när han är bättre. Och sen har ni fått det där med att han är en dålig spelare för han filmar. Låt han filma, det ska la inte få påverka det bra han gjort? Messi har också filmat, dock uppmärksammas det inte lika mycket. Sen är det i o för sig sant att Messi överglänst Ronaldo varje gång de mötts. Det har du rätt i, men det avgör inte vem som är bäst mellan dem.

Dani Alves

Du är ju uppenbarligen 13 år gammal. Grattis till 5-0 och grattis till 5e raka segern, men glöm dock inte att Madrid har fortfarande rekordet vad gäller matcher vunna på raken och högst antal mål under en match. Madrid har vunnit med 11-1 mot Barcelona. Och deras rekord ligger på 6 vunna el clasicón i rad.

Nu vill jag inte höra: "du lever på 60-talet blablabla". Värt att veta är att Madrid har exakt lika många ligatitlar och CL-titlar som Barcelona under 2000-talet.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-01-10 16:36
Seriööst ni madristas att ni ens kommer hit och skryter om Cristina seeeeeeeeriöööst skäms ni inte..

Jag hade deffinitivt INTE gått till puertan om de var för 1 månad sen Barca hade blivit fönedrat med 5 mål i baken. Hade inte spelat någon roll om Messi hade gjort 10 mål på en match. Inte nog med att vi krossa er de va 5 förlusten på raken. Hur har ni mage att glömma Ronaldo spelade DEN matchen och de 3 tidigare och han var SÄÄÄMST..

Vi har vart MYCKET bättre än Madrid 3 år på raken men ni börjar närma er. Men de ska inte få er att komma hit och spilla skit.

1 månad sen glöm inte! kom inte hit tills efter nästa el clasico..
Barcelona feder
2011-01-10 16:32
Rabbinski - Hala Madrid

Nej du, Ronnaldo har inte gjort 8-9 assists. Han har gjort 6 assists och Messi har gjort 12. Madrid fans tycker att Ronaldo är bättre men resten av världen vet att Messi är en bättre fotbollsspelare än vad Ronaldo är. Till skillnad från Ronaldo så presterar Messi i de stora matcherna och Messi har överglänst Ronaldo i varje match de mött varandra. Ganska kul att innan 29:e var Ronaldo världsbäst och efter matchen så var typ alla madridfans på Ronaldo och började tjata om att Messi är bättre än Ronaldo vilket han visade den 29:e november.

Men nu när Madrid lyckas spöa några lag i la liga så är Ronaldo världsbäst igen. Finns en anledning varför Messi är bland de tre bästa och inte Ronaldo.

Fråga någon supporter som inte håller på Madrid eller Barca. Kan lova dig att 99% säger Messi.
2011-01-10 16:31
B-Guden.

Tror du missuppfattat mig. Jag menar overall. Menar såklart inte bara i ligan.
Barcelona B-Guden
2011-01-10 16:30
Rabbinski - Hala Madrid han har gjort 5 assist...
2011-01-10 16:27
ZinZid //

Övertygas, njaa de är nog i ert forum ni försöker övertyga er själv. Inte nog med det, ni kommer även hit och smutsar ner.

Gå till baks till puertan och tänk över de du skriver, Du kanske borde säga samma sak till dem de behöver de nog mer än oss. De lär nog lyssna på dig, för här inne är du som en fis i rymden ;)
Barcelona Blaugrana91
2011-01-10 16:23
Ikväll hoppas jag att Xavi vinner, han är Barcelonas och det Spanska landslagets spelmotor! Han förtjänar det verkligen!

Men vem som än vinner så kommer priset att tilldelas till Barcelona och La Masia! :)
2011-01-10 16:22
Hetfield- Megan Fox is a dude och älskabarcelona

Hur kan ni påstå att Ronaldo inte är en lagspelare? Han håller motståndarnas försvar igång hela tiden. Han drar jämt på sig 2-3 spelare och då är det såklart lättare för kamraterna o springa. Klart han är en lagspelare också. Han har gjort 8-9 assist, vilket är lätt acceptabelt.

Ett till faktum är även att Ronaldo har lyckats i fler än en klubb. Har svårt för att se Messi lyckas i låt oss säga Manchester United. Då har han inte Xavi & co. Och jag säger definitivt inte att Messi är en dålig spelare. Messi och Cristiano Ronaldo är bäst i världen och just NU är Ronaldo snäppet bättre.

Och jag säger inte att Madrid är bäst just nu. Det tycker jag inte, tycker snarare tvärtom. Madrid har väldiga problem just nu vad gäller försvar och lite i anfall. De saknar liksom kreativiteten i offensiven. Ibland ser det lojt ut. Barcelona är i nuläget bättre JA.

Frodo

Du behöver inte vara otrevlig. Varför skulle vi inte få komma in och diskutera? Ni är väl inte några jäkla Hitlers här inne? Vissa här är verkligen främlingsfientliga. Sen om du inte tycker det är kul att diskutera så håll dig utanför diskussionen?
Real Madrid ZinZid
2011-01-10 16:19
Alla era argumentationer om varför Messi är bättre än "fjollan" Ronaldo är onödiga i detta forum. Vilka försöker ni övertyga i ett forum fullt med Messi fans?
Barcelona B-Guden
2011-01-10 16:16
Ronado är i en Fantastisk mål form, hur många mål har han gjort ?
22-23 `?
Messi 18 med 3 matcher mindre messi har även 7 assist mer än Ronaldo.

Det är bara inse messi är 1 nummer större än ronaldo. Sen kan man ju gilla olika spelare men det är en annan sak.
2011-01-10 16:10
Balon d'or WOW 3 spelare från samma lag är inte nog. Utan de är nämligen också från samma akademi hur mäktigt är de...

Damn villken timing för madristas som har skrytit en hel dag om att Cristina är bäst, hehehe vart är fjollan någonstans???

Den barnsliga Mourinho vågade inte ens dyka upp.Eller så kanske han bara inte kunde lämna de gråt färdiga Fjollan...
Barcelona .Sami.
2011-01-10 15:37
Gaucho!
Härligt! Där kom det. Min räddare:)
Barcelona Gaucho!
2011-01-10 15:32
Matchen mot Betis på onsdag visas på tv4sport enligt tv.nu iaf
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-10 15:27
Pep the King & Gonzalez_Barca//

Angående hurvidare matchen mot Betis visas eller ej på TV så brukar Copo del Rey-matcher beslutas väldigt sent i förväg. T.ex. så om man kollar tvmatchen.se på torsdagen kl 22:00 så ligger inte heller stormatchen Real Madrid vs Atletico där och det är ju en match som förmodligen kommer att visas.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-10 15:27
Ikväll hoppas jag från hela mitt hjärta att Andrés Iniesta får guldbollen. Jag är fullt medveten om att Messi är den bästa på jordklotet, men det skulle vara så kul om Funatealbillasonen blev utsedd till den bästa.

Han har i flera år nu varit min favoritspelare och det skulle vara så rättvist om han fick Ballon D' or. Anledningen är antagligen att han är så förbannat underskattad. Visst slår väl Xavi bättre passningar, men det känns som att han redan har fått mycket beröm och att det nu är Don Andrés tur. Det är inte för än efter VM-finalen(att ett mål kan betyda så mycket...) som han har fått lite uppmärksamhet.

Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-10 15:15
Stream för presskonferansen med Xaviniesta, Messi, Vicente del Bosque och Pep Guardiola.
Barcelona Pep the King
2011-01-10 15:14
Gonzalez_Barca
Ps. Såg nu att de visar istället Fiske kl 22.00 tv4sport. Fi fan! Då får vi väl streama. Typiskt svenska kanaler.
PedroRodriguez
2011-01-10 15:12
Barcaloni

Fantastisk video, Jag kallar de ''siamesiska tvillingar'' för deras förmåga att sammarbeta. Tror aldrig att det har funnits ett lika bra mittfältspar någonsin.

Pep ''When i gave the award to Iniesta in the Premier Cup, i told him that in a few years, i would sit watching him play......and i was right''

Se där Pep!
Barcelona Barcaloni
2011-01-10 15:00
Xavi & Iniesta.. Watch it!!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-10 14:59
Pep the King

Tvmatchen brukar ha bra koll, men tyvärr ser det ut att bli stream denna gång.
Barcelona Pep the King
2011-01-10 14:57
Någon här inne som vet om matchen mot Real Betis nu på onsdag visas på Tv4sport? Har försökt leta men hittar inget.
Barcelona feder
2011-01-10 14:36
Har för mig att man kan gå in på eurosports hemsida och streama galan vid 19:00. 3 egna produkter som är med. Helt fantastiskt!

LOL åt det klippet med Pep & Afellay.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-10 14:24
Hetfield

Juande Ramos blev väl sparkad från Tottenham och var arbetslös ett par två-tre månader tills Schuster dödsdömde sig själv med sina väl valda ord, och JR tog över dagar inför el clasico?
Men Pellegrini håller jag med om, synd att han inte stannade där..

Sen så är Zidane, Ronaldo, Raul och F*** flera tusen gånger bättre än den varianten de har idag.. Så det kan Mourinho glömma att han kommer lyckas intala någon det att dagens kommer bli lika bra som 00-talets lag.

Aja äckligt att diskutera Real nu, vi släpper de tills nästa ligamatch? Nu full fokus på att kora årets bästa spelare, för andra året i rad, för fjärde gången under 2000-talet så är det en Barca spelare :)

Föresten, får Xavi eller Iniesta guldbollen ikväll så hamnar barca ensam etta i det lag som haft flest guldbollvinnare. Kul tycker jag :)
Barcelona el Flaco
2011-01-10 14:21
Hetfield/

Efter hemmasegern över Sevilla var det en stor debatt i Madrid om vem ger en bättre image mellan Mourinho och Valdano och vem som hade rätt i sina agerande, då Mou hela tiden attackerade domarna medan Valdano föredrog att inte uttala sig om deras insatser.

En journalist från Punto Pelota gav sig ut och frågade fansen utanför Bernabéu på vilken sida de stod på och nästan alla försvarade Mourinho. Naturligtvis kan man inte utgå från att de individer representerar hela supporterskaran, men jag kan tänka mig att folket nere i Madrid kommer förlåta portugisen för alla hans tabbar, inklusive förlusten med 5-0 på Camp Nou, eftersom de är desperata och Mourinho är deras sista hopp.

De skiter nog i hur de spelar, så länge man lyckas att sätta käppar i hjulet på Barça och plockar hem en titel så är de nöjda.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-10 14:13
Ikväll blir vi officellt världens bästa lag!!!

1 MESSI

2 XAVI

3 INIESTA
Annons: