/spanien/barcelona/forum/13377.aspx/spanien/barcelona/forum/13377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-01-11 19:45
Är det nån som vet om laget överhuvudtaget har tränat nåt idag, menar det är ju match imorrn. Hittade ingen info på hemsidan allafall.
Barcelona Mrfaariis
2011-01-11 19:39
Mauro Icardi är klar för Sampdoria
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-11 19:38
Bengan

På vilket sätt är jag trångsynt? Jag är en hängiven Serie A älskare, jag tycker bara att Mourinho är en äcklig person med äcklig filosofi.
Taktisk fotboll i all ära, men Mourinho går ju över gränsen och pissar på gränsen.

Fel man i Real Madrid, som förövrigt har spelat bra och underhållande fotboll rent historiskt.
Real Madrid Bengan
2011-01-11 19:33
Hetfield, till att börja med så bevisar du ju bara min poäng med sådan trångsynthet.

Sedan så försvarar jag den inte, men jag försvarar att alla har rätt till en åsikt och vilken typ av fotboll dom tycker om precis som Kaiser säger. Jag personligen gillar verkligen inte italiensk fotboll men bara för det är det inte fel sätt att spela på.

Jag personligen gillar sättet Real alltid har spelat på, visst skulle inte ha något emot om det satsades lite mer offensivt. Men jag skulle inte vilja att Real spelade på samma sätt som Barcelona. Real hade ju gjort fler mål än barcelona lite innan el classico så går ju knappast hävda att Real spelar rent defensivt. Skillnaden är ett rakare anfallsspel som inte bygger på bollinnehav.
2011-01-11 19:28
Bengan

Jag kan förstå att du skyddar "tråkfotboll" med tanke på att Mourinho är tränare i Real Madrid.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-11 19:25
Har inte varit inne sedan igår.. vill gratulera världens bästa Messi till sin andra guldboll! Alla tre var värda den, men det går liksom inte att komma ifrån att Leo är bäst av dem alla. Så enligt mig var det rättvist. Sen kan man tycka att det var underligt att inte någon som vann VM inte vann guldbollen i år - så brukar det ju alltid vara. Men det säger ju bara än mer vilket FANTASTISK spelare Leo Messi är :)

Ur Barcas synvinkel var det nog också bäst att Messi vann. Han är nog den som kan lyftas lite extra av en sådan utmärkelse. För Xavi och Iniesta spelar det nog ingen roll, men vi minns väl alla hur Messi höjde sig ifjol efter priset? I år var han i betyldigt bättre form redan innan han vann priset Om han får en lika stor "boost" efter utmärkelsen även i år vet bara gudarna hur bra han blir. Dessutom förväntade han sig inte att vinna i år, vilket gör att priset kanske ökar självförtrendet i ännu större utsträckning än vad det gjorde ifjol.
... nu tvivlar jag på att det går att bli så mycket bättre än vad Messi redan är, man han lär nog i alla fall inte må sämre nu efteråt ;)

Men som sagt, även om Messi är värdig vinnare så är Xavi/Iniesta det också. Det är helt otroligt att tre barcalirare är på toppen av Fifas ranking och att alla kommer från La Masia! Sedan var det stort att se Pep dela ut priset och veta att det bara kan bli till en av sina egna spelare.
Real Madrid Bengan
2011-01-11 19:20
El Kaiser: måste bara säga jag tycker den här är nog den vettigaste kommentaren jag någonsin hört av en barcelonasupporter. Respekt!

"Vissa tycker Barças fotboll är den mest underhållande, andra tycker Tysklands fotboll i VM, någon tycker Inters fotboll är mest underhållande osv. Det är upp till var och en."

Så sjukt mycket spottande här inne så fort lag spelar defensivt, taktiskt etc. Finns massa folk som älskar tex den italienska fotbollen för just sådana saker men det är alltid samma visa här inne.

Hittar ju exempel bara timmar bort där Italien som har dömts bort av hela världen gör en heroisk insats och tar ett VM-guld mot alla odds. Men eftersom dom inte spelar på samma sätt som Barcelona så är det inget värt.
Barcelona comprende
2011-01-11 18:00
Man u leder Pl med två poäng mer än tvåan Man c men samtidigt har man två matcher mindre spelade. Så om Man u vinner dom två kvarstående matcherna så leder dom med 8 poäng mer än tvåan. Och Pl ska vara den jämnaste ligan :S

Edit; sedär den är varken den jämnaste eller den bästa
PedroRodriguez
2011-01-11 17:57
Pep.G

Nope, jag räknade endast in hans mål i Barca. Med målen i Argentina har han alltså gjort 170 mål. Assisten i Argentina vet jag inte.

Kolla länktips
Barcelona Pep.G
2011-01-11 17:53
PedroRodriguez

Har du en källa på det ? Är målen i Argentina tröjan inräknade ? Kan inte vara så lite.
Barcelona Barca4eva
2011-01-11 17:51
PedroRodriguez

I år ser det väldigt ljust ut...massa assist dessutom, glädjer mig mycket. Förutom att ösa in mål verkar han vara mer inne i spelet än nånsin nu, därav assisterna.
PedroRodriguez
2011-01-11 17:50
Pep.G

155 Mål och 64 assist.
Barcelona Pep.G
2011-01-11 17:49
Någon som skulle kunna svara på hur många mål + assists Messi ligger på nu sen början av sin karriär ?
PedroRodriguez
2011-01-11 17:45
Barca4eva

Givetvis måste man inte vinna CL för att vinna Guldbollen men isåfall måste Messi göra en lika bra säsong som han gjorde 09/10. Jag tror definitivt att han kan toppa sina 47 mål och 11 assist denna säsong bara han inte åker på en skada, han är vid 26 matcher redan uppe vid 28 mål och 15 assist! Vill verkligen att han tar det 3 år i rad och jag hoppas att så blir fallet.
PedroRodriguez
2011-01-11 17:37
Hetfield

Exakt den jag reagerade på igår, tro fan att det smärtar att se sin överman lyfta det individuella priset alla trånar efter. Messi for President!
Barcelona Barca4eva
2011-01-11 17:35
PedroRodriguez

Samma här! Men lite synd att man tänker sådär "Om Barca lyckas knipa CL". Alltså självklart vill man att det ska hända, men om det inte blir någon CL-titel hoppas jag att det inte sätter stopp för honom ifall hans år bli lika fenomenalt som vanligt.
AndreD | Spain: 32,114 km2
2011-01-11 17:33
DM1982

Tack för den :)

Länken med giffarna asså
PedroRodriguez
2011-01-11 17:30
Barca4eva

Vinner Barca CL och Messi fortsätter så här så kommer Messi med stor sannolikhet vinna Guldbollen för tredje året irad. Iår vinner givetvis en spelare som vunnit CL eftersom det inte finns något VM i sommar så lyckas Barca knipa CL så lär Messi vinna ännu en gång. Hoppas verkligen att han tar det igen, Då slår han rekord med att vinna 3 Guldbollar irad. Helt sjukt !
2011-01-11 17:29
DM1982

Tack för den, precis den jag menade. Hans ansikte är priceless!

Jag rekommenderar alla att ni sparar länken.
Barcelona Barca4eva
2011-01-11 17:28
DM1982

Fan vad sköna Gif-bilder de har hahaha
Barcelona Blaugrana91
2011-01-11 17:24
Hmm gällande Milito så verkar det ju som han verkligen vill lämna, men varför pratas det om att klubben ska låna ut honom? Varför inte bara sälja honom? Lär ju finnas nån klubb som kan betala vad han är värd.

Det fick mig även att tänka på allt tjat i media om att Barca skulle ha dålig ekonomi, hur kan man ha dålig ekonomi om man hellre lånar ut spelare eller släpper dem gratis?
Barcelona Barca4eva
2011-01-11 17:22
Shit vilken karriär vår kära Leo har haft hittills.

2007: 2:a som världens bäste.
2008: 2:a igen
2009: Världens bäste
2010: Ännu en gång världens bäste!

Och så som Messi spelar just nu är chansen stor att det händer ännu en gång! Även om konkurrensen är hård, med Cristiano och Ibra (möjlig kandidat i år) som båda är i stor form, tror jag att han ror till sig en Top 3 placering i alla fall.

Visca Barca y Leo!
Barcelona DM1982
2011-01-11 17:20
Hetfield- Megan Fox is a dude

Kolla in inlägg 312 i länktipset. Antar att det är en av bilderna på en besviken Ronaldo. Roligt klipp är det i alla fall.

För övrigt är det en jäkligt roligt tråd, den är värd att titta runt i.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-11 17:09
elbraco

Klart att Cristiano var besviken, hans vinnarinställning är enorm på såväl klubb som individuell nivå. Att se tre av spelarna som gav honom hans värsta förlust i sin karriär, stå där framför honom, samt att hamna 6a i ballon d'or, och till sist, att se sin nemesis vinna guldbollen igen gjorde honom nog otroligt besviken, det hade jag i alla fall varit.

Med det sagt så var det iaf skönt att se honom vara så besviken med tanke på allt han sagt tidigare, "få se om de sätter 8 på oss", Jag är världens 1, 2,3 bästa spelare" osv..
Barcelona Barca4eva
2011-01-11 17:03
comprende

Han har spelat olika positioner , inklusive forward, men även som offensiv mittfältare agerar han väldigt likt en anfallare.
Barcelona comprende
2011-01-11 17:00
Nja anfallare är han inte, utan mer en offensiv mittfältare
elbraco
2011-01-11 16:59
Tror inte direkt Ronaldo var besviken. Jag tror att han, liksom Mourinho, är väldigt normala som personer. Journalister och annat folk som träffat Mou när det inte gäller något officiellt påstår ju att han är väldigt trevlig och artig, det är iaf vad jag har hört.

Ronaldo må vara som han är på planen men man kanske inte bör anta att han är likadan utanför. I Mous fall är det ju självklart ett spel, sen vet jag inte riktigt om cr9.
2011-01-11 16:44
DM1982

Du får tyvärr kolla på hela grejen igen då man fick se C.Ronaldos ansikte i typ 1-2 sekunder, men det var "orgasmiskt" att se hans besvikna ansikte. :P

Mourinho (som vanligt) kan inte hålla sig för att vara dryg igen, han säger nu att Messi inte förtjänade priset. Enligt honom var det Sneijder, Milito och Xavi.
Please brother...please.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-11 16:42
addeh

Håller med, verkligen underbart att se!
Sen som sagt väldigt fint av Messi att säga att även Xavi och Iniesta förtjänar den lika mycket om inte ännu mer!

En grej som var lite rolig dock var att dem inte såg så nyktra ut haha. ;)
Barcelona Barca4eva
2011-01-11 16:40
comprende

Sneijder, Xavi och Iniesta. Ingen av de heller och så är han ju anfallare =P
Annons: