/spanien/barcelona/forum/13374.aspx/spanien/barcelona/forum/13374.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
3/27/2011 17:58
"Det var Rosell som kom överens om det tack vare hans kontakter. Han jobbade ju tidigare för Nike i Brasilien, därav kontakterna."

Rosell verkar vara en man som kan använda sina kontakter. Enligt ryktena var det ju Rosell som fixade Gaucho till Barca tack vare sina Nikekontaker.
Barcelona barca!!231
3/27/2011 17:18
Hetfield

kan du skicka länk?
Barcelona Hetfield
3/27/2011 17:16
"Barcelona president Sandro Rosell has opened talks with Santos over their two stars Neymar and Paulo Henrique Ganso.
Rosell has close ties to Brazilian football thanks to his role with Nike and was instrumental in bringing Ronaldinho and Deco to the club.
El Confidencial says he has now made a move for Neymar and Ganso, opening talks with Santos about the pair’s availability.
Rosell is also in contact with the management firms which own percentages of the registrations of each player."

Förklarar väl det hela bra.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
3/27/2011 17:14
Har inte den förtursklausulen ha att göra med att vi har lånat ut Keirrison till Santos?
Atlético addeh
barca!!231 & Blaugrana91

Det har att göra med Keirrison-affären då han är på lån i just Santos. Exakt hur det ligger till har jag sämre koll på, men det är via Kierrison Barcelona har fått så kallad "förtur" på Neymar.

Precis som Hetfield säger måste Santos först kolla med oss om vi är intresserade innan de förhandlar med andra klubbar.
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
barca!!231 & Blaugrana91

Har väl något att göra med att de kom överens om någon deal när Keirrison drog dit på lån. Dock har det förnekats från Santos håll.
Barcelona Hetfield
3/27/2011 17:13
Barca

Det var Rosell som kom överens om det tack vare hans kontakter. Han jobbade ju tidigare för Nike i Brasilien, därav kontakterna.
Barcelona och Santos har en klausul där det står att Barcelona har förtur.

Det var även tack vare Rosells kontakter som Ronaldinho kom till oss.
Barcelona Blaugrana91
3/27/2011 17:10
Hetfield

Jag har också hört att vi har förtur på Neymar.
Har dock ingen aning om varför.
Barcelona barca!!231
3/27/2011 17:07
Hetfield

aha, hur kommer det sig?
Barcelona Hetfield
3/27/2011 17:06
Barca

Om jag har förstått det rätt så har vi förtur på Santos spelare, dvs. både Neymar och Ganso osv.

Det betyder att om Santos bestämmer sig föratt sälja de så måste de prata med oss först.
Barcelona barca!!231
3/27/2011 17:04
Hetfield

Vad menar du med att barca har förtur på Neymar?
Barcelona Figeta - Anims Abidal
3/27/2011 17:01
Hellre satsa på Delofeu än Neymar men samtidigt vill man inte se Neymar i något annat lag då han kan bli hur bra som helst och veta att vi kunde fått honom om vi ville.
Barcelona Frodo
3/27/2011 17:01
Jag vill bara se en saftig värvning och det är en vänsterback av högsta klass. Abidal skulle fortfarande vara förstavalet som vänsterback men med tanke på att han även är världsklass som mittback hade alla fått speltid.
Barcelona Hetfield
3/27/2011 16:58
När det gäller Neymars psyke så bråkade han tydligen med tränaren, men jag tror att tränaren fick sparken så det kan ju ha varit tränaren som har varit douchebagen i sammanhanget.

Jag blir sällan imponerad av överstegsfinter och dribblingar, men Neymar visade även spelförståelse och ett enormt bra skott. Inte så konstigt att vi har förtur på honom.
Tack Rosell!
Atlético addeh
3/27/2011 16:56
Följde Neymar mycket idag och jag blev onekligen imponerad. Utöver hans fantastiska dribblingsräder jobbar han även bra i defensiven. Att kan naturligtvis bli bättre, men sett ut det perspektivet att det var träningsmatch var det riktigt bra.

Nu har inte jag läst någonting angående brassens psyke men om det talar emot honom är han definitivt ingenting för Barcelona, annars skulle jag gärna se honom få chansen i blårött.
3/27/2011 16:46
DM1982/

Av det man har fått läsa om Neymar gällande hans psyke så vill jag inte heller se honom i Barça. Känns som han inte hade passat in. Men talang har han onekligen.
Barcelona DM1982
3/27/2011 16:37
Neymar är väldigt bra men jag hoppas verkligen att han inte kommer till Barcelona. Det känns dom att han har helt fel karaktär för Barcelona, lite som Robinho.
Barcelona Hetfield
3/27/2011 16:35
2-0 av Neymar igen. Han fixade straffen.

Wow..
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
3/27/2011 16:33
Pastore, Messi och Lavezzi är allt som behövs. De två sistnämnda visade upp ett riktigt bra samarbete igår. Lavezzi är en favorit sedan länge, får man drömma om anfallare hade jag gärna sett han i Barca. Tyvärr är han väl för bra för att sitta på bänken.
Barcelona Blaugrana91
3/27/2011 16:15
Neymar är riktigt bra! Han har ju ryktats till Barca den senaste tiden. Jag hade gärna sett honom i Barca.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
3/27/2011 16:10
el Maestro!
Han sa det under presskonferansen idag som man kunde se live på Fotbollskanalen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article12792350.ab
Barcelona basaric - Anims Abidal!
3/27/2011 16:06
Det här är helt löjligt.. Daniel Alves, Bastos, Juan, Thiago Silva, Marcelo, David Luiz, Lucio, Maicon, Bastos, Santos, Adriano, Maxwell, Rafael, Fabio, Alex.
3/27/2011 16:01
Med tanke på att alla i startelvan har förlängt sina kontrakter, förutom Abidal, ser jag inget behov att värva in annat en rotationspelare, såna som kan acceptera bänkplats. Därmed skulle Pastore strykas från min lista med tanke på att hans prislapp lär vara för högt. Sen bör man även avvakta och se vilka spelare som lämnar under sommaren för att veta vilka positioner som bör förstärkas. Men jag står fast att vi inte behöver värva någon crack. Finns ingen spelare ute i marknaden som kan ta en plats i vår startelva.
Yalle
3/27/2011 15:48
Kolla Brasilien på tv 10 Neymar och Alves show. Fan vi har för bra lag känns som man inte kan värva nått. Han är riktigt duktigt Neymar undrar bara hur han personlighet är för spela i Barca klarar han av.
Barcelona barca!!231
3/27/2011 15:46
Neymar målar för Brasilien!
Barcelona Barcelona1899<3
3/27/2011 15:15
Han tippade oss under landslagskonferensen. De visade den live på fotbollskanalen för en stund sen.
Barcelona el Maestro!
3/27/2011 15:11
"Kul att Zlatan tippar oss som vinnare i CL.
Sen så visar de vår match mot Shaktar på kanal 10 nästa vecka!"

Var hittar du att Zlatan tippar Barca som vinnare?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
3/27/2011 15:03
Kul att Zlatan tippar oss som vinnare i CL.
Sen så visar de vår match mot Shaktar på kanal 10 nästa vecka!
Atlético addeh
3/27/2011 14:41
Figeta

Neymar & Rossi kan båda spela på kanterna, vilket inte Milito klarar av. Ser du skillnaden? Dessutom har argentinaren ingen fast plats i Inters startelva längre. Tänker inte ägna mer tid åt att diskutera en sådan medioker anfallare.

Jag förstår ditt tänk med att värva en äldre anfallare, precis som vi gjorde med Villa, men det går inte sätta allt framtidshopp till en spelare (läs Bojan), det måste finnas flera alternativ då inte alla lyckas.

1.70

Vi får aldrig Pastore och Coentrão för €50 miljoner, och av dem föredrar jag portugisen alla dagar i veckan. Pastore behövs egentligen inte, det är mest hans samspel med Messi som gör att folk får kåtrysningar av honom och direkt vill ha honom till Barcelona. Än en gång, jag ser inget negativt med Pastore, tycker bara han vore till överflöd. Nu när klubbens ekonomiska situation ser ut som den gör är det bättre att lägga pengarna på det som behövs.

Frodo

Jag undrar också varför inte Tino Costa blivit uttagen ännu. Han och Musacchio i Villarreal är två spelare lag gärna ser i Argentinas Copa América-trupp. Tino har ju varit Valencia bästa mittfältare, kanske bästa spelare, den här säsongen och ändå är det bara Banega som får chansen i landslaget. Skumt värre kan man tycka.
Barcelona UT Clásico
3/27/2011 14:24
bra signaler för ungdomarna
Annons: