/spanien/barcelona/forum/13371.aspx/spanien/barcelona/forum/13371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-01-12 21:11
Cataloniaboy

Nej, 21 spelare är uttagna. Du glömmer bort Jeffren. För övrigt startade inte Iniesta mot Athletic så lite vila har han allt fått.

IlTriplete

Jag menade inte att matchen ej betyder något, tvärtom. Jag formulerade mig på ett sätt som förmodligen bara lokalt folk förstår mig, men jag ändrade mitt inlägg nu så även du förstår vad jag menar.
PedroRodriguez
2011-01-12 21:09
Och El Níno har nätat för Liverpool borta mot Blackpool. Hoppas han fortsätter så här för jag vill verkligen se denna grabb lyckas. Helt sinnes hur bra Torres var mot Barca i Atletico. Han nätade hela 7 ggr mot oss i La Liga! Synd att han inte stannade i Atleticó.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-12 21:08
IlTriplete

Villarreal lär nog gå till semi och där lär dem ju få möta Real, men jag tycker inte du ska vara så säker på att Real vinner då. Villarreal spelade ut Real totalt i söndags och borde minst fått med sig ett oavgjort resultat. Så det är absolut inte omöjligt att Villarreal vinner i en ev. semfinal.

Personligen hoppas jag att det blir Barcelona-Villarreal i finalen! Två lag som vill spela fin fotboll!
Barcelona IlTriplete
2011-01-12 21:07
addeh

Lite betydelse? En kvartsfinal mot Betis som leder segundan?
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-12 21:07
addeh
Milito och Iniesta tycker jag bör sitta på läktaren. Milito har ju ryktats vara på väg bort, så det känns ganska logiskt. Iniesta får sällan chansen att vila, och det här är ett ypperligt tillfälle att ge honom det.
Ska jag gissa på en elva som señor Guardiola ställer upp med, tror jag på följande:
Pinto
Adriano-Puyol-Pique-Maxwell
Xavi-Mascherano-Afellay
Pedro-Bojan-Villa

Innebär att följande värmer bänk: Valdés, Alves, Abidal, Thiago, Sergio, Pedro och Messi.

Men det är 20 stycken uttagna väl? Det innebär att 2 sitter på läktaren. Vem i laget är inte uttagen?

Visca Barca!!!!!!!!!!!!!!!!!
Atlético addeh
2011-01-12 21:05
el Flaco

Jag tror inte heller Keita kommer sitta på läktaren, det är bara min förhoppning och mitt argument till varför han borde göra så. Att han känns inte särskilt troligt då han spelat nästan mest under 2011 och dessutom 90 minuter de två senaste matcherna. Är det någon gång dags för Thiago att starta en match med betydelse är det ikväll.
Barcelona comprende
2011-01-12 21:01
Meddelandet
elbraco
2011-01-12 20:59
canaletes

Tränaren kanske ville markera? :P

Själv tycker jag Milito ska få spela OM det är någon slags avskedshälsning till fansen.Låt han gå ut mot Bartra eller någon liknande i halvlek så är den saker ur världen. Milito har varit lojal så pass länge att det vore tråkigt om han bara lämnar utan att få ett riktigt avsked. Det är iaf vad jag tycker.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-12 20:59
Hur dåliga är Sevilla egentligen? Suck.
The Special Five
2011-01-12 20:54
Jag skrev i halvtid? 2-5 då
Canaletes
2011-01-12 20:52
Jag har just skådat den mest onödiga bytet i mitt liv. 45+2 byter Villareal målvakt. Diego Lopez går ut.
Sevillas målvakt gör inspark direkt efter och då bloser domaren...

dem kunde liksom inte väntat till pausen?
Barcelona el Flaco
addeh/

Håller med dig om Milito och spekuleras även från Katalonien att han kommer sitta på läktaren idag för att inte riskera någon skada ifall det nu blir en flytt under vinterfönstret. Mycket verkar tala för det.

Däremot tror jag att Keite kommer lira från start idag. Copa del Rey är ju trots allt reservernas turnering och om maliern inte lirar från start lär han garanterad sitta på bänken och inte på läktaren.

Slutligen så ska Real Betis inte underskattas. Trots att de saknar en tung pjäs som Emana lär detta dubbelmötet bli långt ifrån en walk in the park. Betis har egentligen inget så pass dåligt lag bara för att de lirar i Segundan.
The Special Club
@The Special Five

Om du ska räkna in alla målchanser som "kunde" blivit mål så kan du väl inte räkna bort vårt mål?

EDIT: Sedan hade Villarel 3 skott på mål under hela matchen var av en i andra halvlek, så vilka 5 mål pratar du om?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Villarreal är fantastiska på hemmaplan. Framåt är de jävligt bra, men bakåt är det något helt annat.

Snyggt mål av Negredo.
The Special Five
2011-01-12 20:46
Poängen? Du menar 3 poängen, Villareal skulle ha haft 1-5 i halvtid mot the useless one och hans smutslag
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-12 20:41
IlTriplete,

Villarreal är förbannat jäkla bra och jag stör mig som fan att de inte fick med sig den poängen de skulle/borde haft mot Madrid...
Barcelona Barca4eva
2011-01-12 20:41
Sevilla reducerar, 2-1
Atlético addeh
2011-01-12 20:38
Hade jag fått bestämma vore det Milito och Keita som fick sitta på läktaren ikväll. Argentinaren lär ändå inte få starta och då tar han bara någon annans plats på bänken. Dessutom är han på väg bort. Keita har spelat väldigt mycket på sistone så det är dags för de andra att få speltid nu. Alternativt att Mascherano utelämnas, men chansen att han får speltid känns betydligt större

Vilka tror ni och vilka hoppas ni utelämnas från matchtruppen ikväll?
Canaletes
2011-01-12 20:35
Video på Messi från La masia till Ballon d'or. Från cat tv3 :)
Barcelona IlTriplete
2011-01-12 20:35
Villareal leder 2-0 mot Sevilla, jag tror att de gula ubåtarna blir de som tar semi-finalsplatsen mot Real Madrid. Madrid slog ju de 4-2 i helgen, Madrid är nog garanterade en plats i finalen.
Barcelona basaric
2011-01-12 20:26
FCB(R.I.P PUERTA)

FC Barcelona och Arsenal har båda massor spelare som är inne i sina bästa perioder, och båda lagen spelar en oerhört fin och offensiv fotboll.

Darför gissar jag på att billjeterna kommer ta slut riktigt snabbt.. darför tycker jag att du borde köpa en biljett så fort som möjligt.
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
2011-01-12 20:20
Tja, har precis bokat en barca resa mellan den 6 och 11 mars dvs då barca möter arsenal. Biljetterna släpps imorgon borde jag boka nu i förhand eller vara iskall och boka senare på plats. Vad säger de mer "erfarna" på den här fronten!
The Special Five
2011-01-12 20:20
Trav omsätter en hel del pengar om året så det kan man ändå förstå
Barcelona Mrfaariis
2011-01-12 20:18
Vem är det som har hand om forumet ??
Vafan snälla låt det va för medlemmerna bara för vi lider förfan !!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-12 20:13
Äh, sluta bråka, det är en underbar dag idag trots allt. Kom tillbaka från Gran Kanaria idag, bara för att få reda på att jag är bjuden till Barcelona - Athletic Bilbao den 20:e feb. Sluta bråka nu...
AndreD
2011-01-12 20:09
TV4-gruppen har rättigheter för att visa Villarreal-Sevilla. Vad gör de istället? Visar trav såklart.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-12 20:05
Sluta med tävlingen med marängerna, låt de få tycka vad de vill. De ska väl vara de sista som klagar på domarna när domarna verkar ha Real Madrid tröjor hemma.

Njut av Villarreal-Sevilla i CdR med engelska kommentatorer.
Go Sevilla!
Barcelona basaric
2011-01-12 20:01
The Special Club

Det är klart att man blir förbannad och arg när sådant händer, men vad ska man göra? Nästa match kanske domaren felar till din fördel.. det svänger snabbt i dagens fotboll.

Real Madrid CF=Mesta Mästarna

Hur gammal är du? På riktigt asså.. vart i mitt inlägg hittar du att jag skrev att det var Real Madrids fel?
AndreD
2011-01-12 19:59
Blev inte han här under spärrad precis?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-12 19:58
Haha, sämsta artikeln på länge. Och om den stämmer undrar jag om Mourinho har en hjärna? Han har ju en längre tit klagat över Reals anfallssituation i media - allt för att Perez ska spendera lite till.
... men nu börjar han jämföra Madrids anfallastrupp med Arsenals och Milans.
" – Det är självklart att det hjälper dig som manager om du har fler alternativ. Arsenal har fem centrala anfallare, som exempel. Milan har Cassano, Pato, Ibra, Inzaghi. Alla har många. Vi inledde med två och nu har vi bara Karim, säger Mourinho. "

Haha, men du glömmer en viktig sak, lille Mourinho. Dessa klubbar har TRE anfallare i startelvan, ni har EN. Och det finns ett gäng med jättelovande offensiva spelare som du lämnar utanför truppen regelbundet. Mitt tips är : Ta en av dem istället!

Är det något Real inte behöver är det väl just flera spelare. Vad man behöver göra är att få alla att känna sig delaktiga i laget.
Jag vet att Higuian är skadad. Men hur Mou än vrider och vänder på det kommer han få tvingas låta någon spelare som Di Maria, Özil eller Kaka göra Pedro Leon, Canales och de andra grabbarna sällskap på bänken. Eller nej, just det! Canales är ju utanför truppen. Och nu vill Mourinho har fler spelare? Jisses...

Annons: